Plisskin Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 1. Är det oetiskt att stalla i bubblor och satellitbubblor osv? Är det skillnad på dom? 2. Tjänar man på att stalla eller inte stalla, om vi säger att man inte är megashortstacken men ändå inte utom fara (om vi säger att vi har 10-12BBs) dvs man vill inte att blindnivån ska stiga tre nivåer per varv och även kanske se många händer så att man kanske hittar ngn hand att dubbla med, kontra att ngn kanske åker ut på ett annat bord om vi stallar. Så kort sagt, blindökningar och den situation man då hamnar pga det vs EV't att andra åker ut och att man snikar in ITM eller får ett säte (typ viktigare i satelliter vs vanliga där man oftare går ftw) Citera
Drunken_Penguin Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag tycker att stalling är extremt vidrigt och oetiskt och skulle aldrig göra det själv. Citera
Bluwajt Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Är stalling att tajma ut varje hand? Isf tycker jag inte det är oetiskt (iaf inte online) och skulle själv göra det på eller nära en satellitbubbla om det gynnade mig. Ser dock ingen anledning till att göra det på en vanlig bubbla typ mer en i väldigt speciella fall. Citera
Cyntax Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag trodde TS satt på ett tangenbord utan åäö och han menade "ställa" =) Stalla på du. Det är en del av spelet. Alla vet om att det händer och gillar man det inte behöver man inte vara med. Citera
Lixifer Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Är väl inte värre än att maska i överläge i en fotbollsmatch. Inte snyggt kanske men... Känns som det finns värre brott man kan utsätta mänskligheten för Citera
Donkeyboy Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 inget vidare roligt spel när bubblan kommer, men alla gör det så man är nästan så illa tvungen själv att göra det. Att en del sajter kör med "hand-for-hand play" är ju bra men vore ännu bättre om de börjar göra det tidigare än när det är 1-2platser kvar i MTTs Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 När frågan kommer upp brukar jag singla en slant och sen ställa. Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Staahla är överallt och ingenstans lite som ett spöke från en försvunnen pokerera. Citera
Ola Brandborn Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Det är jättejätteskillnad mellan satellit och MTT. I en satellit har alla samma mål, att ta sig in på placeringarna, och att knuffa ut lillstacken. Här är stallning ett helt korrekt vapen att använda. I en MTT så har inte alla samma mål. De bra spelarna skiter egentligen ITM, de ser bubblan som ett gratisläge att stjäla sig feta inför slutspelet. Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Stalla hur kunde jag missa det. Oetiskts och fult precis som poker i övrigt. Allting har ett pris även de som säger att de aldrig skulle göra det. Spelar själv aldrig turneringar så detta dilemma slipper jag. Citera
finnj-vel Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 I stora MTT är stallning en dumhet mot en själv. Det enda man åstadkommer är att blinden (eller heter det mörken?) stiger. Om 100 bord får småpengar, är det alldeles meningslöst att stalla - i 99% av fallen. Specialsituationer kan förekomma, men det är ganska sällsynt. Stalling sucks. sa finnj-veln Citera
Starfitter Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 superstandard om i satelliter. För övrigt är moral överskattat, i poker inte existent imo... Citera
Mr.Lajban Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 I en satellit kanske man kan förstå det men annars orkar jag inte med det. Brukar dock bestraffa de som stallar genom att minhöja när de har bb. De veka rackarna lägger sig hela tiden. Easy money Citera
Partyjack Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Finns inget värre imo. I vartfall när jag själv sitter på shortstacken och blindsen äter upp mig, enda sättet att bygga en stack är ju att spela händerna. I en satellit är det okej, i övrigt tycker jag det är anus. Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Om man ska stalla ska man även slowrolla så att tiden går? Citera
kraclob Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Om man ska stalla ska man även slowrolla så att tiden går? yes.. och timebank checka osv osv... Jag har gjort det i ongames turbo sngs och satteliter. Osäker på hurvida jag tjänade på det i sngsen. Blev alldelles för litet sample då de situationer som jag uppfattade stalla som EV+ uppkom alltför sällan. Edit: kom på att jag gjort det på finalbord i ongames turbo mtts också. vansinnigt värde om du blir kort att stalla där. tror du kan få in 3 blindsperioder på en runda vilket jag tror reppar en dubbling av blindsen kanske mer. så man kan plocka lite enkla placeringar om man redan är sågott som körd. Citera
Bodinarn Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Det är jättejätteskillnad mellan satellit och MTT. I en satellit har alla samma mål, att ta sig in på placeringarna, och att knuffa ut lillstacken. Här är stallning ett helt korrekt vapen att använda. I en MTT så har inte alla samma mål. De bra spelarna skiter egentligen ITM, de ser bubblan som ett gratisläge att stjäla sig feta inför slutspelet. this Citera
Akumila Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Jag tycker att stalling är extremt vidrigt och oetiskt och skulle aldrig göra det själv. Då måste det också vara oetiskt att som bigstack spela hårt mot mellanstackarna på bubblan. Citera
bossbaver Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Då måste det också vara oetiskt att som bigstack spela hårt mot mellanstackarna på bubblan. Nej, det är skillnad. Det är ju lite småsvinigt, men som sagt, många gör det så gör det du oxå imo. Citera
Rebonius Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Om sajterna har en medvetet inbyggd funktion som går att exploita så är det fritt fram imo Citera
xlars Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 Om sajterna har en medvetet inbyggd funktion som går att exploita så är det fritt fram imo Så fritt fram att rycka sladden när fi går allin mot ditt drag (dp).? Citera
sulla Postad 24 April , 2009 Rapport Postad 24 April , 2009 I krig och kärlek (och poker) är allt tillåtet. Seriöst kan man ta samvetesgrejen hur långt som helst med att tima ut mot spelare som är disconnected mm mm men känns som att man drar gränsen där flertalet inte anser är ok. Och i just poker är jag osäker på om det finns nån gräns. Jag spelar alltid för att maximera min vinst och det innebär att jag tar till allt som är tillåtet. Citera
Recommended Posts