Gå till innehåll

Othello - Signing off


Othello

Recommended Posts

  • Svars 540
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Återigen, tack för alla vänliga hälsningar. :)

 

Just nu, efter massa letande efter konstiga nätsändningar, programvara på kinesiska med mera så får jag se Celtics förlora mot Bulls i basketen efter förlängning. Nu är frågan om jag skall se Cleveland vinna mot Detroit eller inte.

 

Jahopp, de började just spela "We will rock you" i Clevelandmatchen. Queens musik har inte åldrats bra imho. Dettta innebär också att de någon gång under matchen kommer spela Cotton Eye Joe samt på slutet, om matchen är jämn, the Final Countdown.

 

Jag byter kanal i protest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just när jag skriver det börjar kommentatorerna prata om de spelar 2Pac, Biggie och Kanye West. Jag är officiellt förvirrad.

 

Btw, på 80-talet hade vi Madonna och Michael Jackson. Vilka artister som blivit kända under 2000-talet kommer vi prata om år 2040? Inte fasen är det Kanye West i all fall. De med potential (nu pratar vi inte musikaliskt utan hela paketet så att säga) är väl Britney - batshit crazy, superdupermegakänd och...nej, jag kommer inte på någon till.

 

Britney år 2040. Skrämmande tanke.

 

De har gått till timeout nu med Phil Collins (In the air tonight) och A-ha (Take on me) spelandes på arenan. Bra låtar på Singstar om man nu kan sjunga, men jag undrar om de aktivt försöker vara ironiska mot LeBron som är bästa polare med Jay-Z och har funderat på att spela för Nets (som Jay-Z är delägare i).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem är Kayne West?

Britney år 2009 är imo tillräckligt skrämmande.

 

Inget årtioende kommer slå 60 och i viss mån 70 och 80-tal i framtida beskrivningar av kulturella 1900-talet och en överskådlig bit in i 2000.

 

Väldigt mycket QFT

 

ca 95% av all musik jag har i spellistan verkar komma från 60/70/80-talet och några låtar från 90-talet. Enda låtarna från 2000-talet jag har i playlisten är Metallicas nya platta ldo.

 

Deep Purple, Led Zeppelin, Rolling Stones, Black Sabbath, AC/DC, Bruce Springsteen, Santana, Bob Marley, Jimi Hendrix, Johnny Cash, The Who, Guns N Roses och framför allt METALLICA är dom grupperna jag har i playlisten som jag kommer på just nu.

 

Det var bättre för imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hann spela i 10 minuter igår och lyckades med årets mest precisa read när jag efter hans flopcheck tänker "han kommer folda, men om jag bettar strax under pott kan jag få honom att bluffhöja innan han foldar".

 

Och detta mot en dansk. Förstår ni, en dansk med fungerande foldknapp! Unheard of.

 

Full Tilt Poker, $0.50/1 Pot limit Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $146.65

Button: $235.95

 

Dealt to Button K:diamond: 3:club: T:heart: A:diamond:

 

Pre-flop:

Button raises to $3, CO raises to $9, Button calls $6

 

Flop: ($18.00) 9:diamond: 6:diamond: 3:heart: (2 Players)

CO checks, Button bets $16, CO raises to $42, Button raises to $144, (1 folds), Button returns $102

 

Results:

Button wins $101.50

 

Nu skall jag ut och springa efter en cykel. Puh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte så konstigt att ni fastnat i den musiken ni först började lyssna på. Är nog inget nytt för just den här tidsperioden. Att det inte görs bra musik nu för tiden är naturligtvis BS, det krävs dock aktivt letande för att hitta. Lättare då att luta sig tillbaka och lyssna på de skivor man redan har.

 

Kul att du är tillbaka Othello

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt mycket QFT

 

ca 95% av all musik jag har i spellistan verkar komma från 60/70/80-talet och några låtar från 90-talet. Enda låtarna från 2000-talet jag har i playlisten är Metallicas nya platta ldo.

 

Deep Purple, Led Zeppelin, Rolling Stones, Black Sabbath, AC/DC, Bruce Springsteen, Santana, Bob Marley, Jimi Hendrix, Johnny Cash, The Who, Guns N Roses och framför allt METALLICA är dom grupperna jag har i playlisten som jag kommer på just nu.

 

Det var bättre för imo.

 

70/60/80-talen är väl rätt viktning. 1988 gjordes världens bästa platta, men 1970-talet 'r överlägset bäst på bredden. 1960-talet var "skola" åt 70-talisterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De där jämrans dagböckerna...just when you thought you were out, they pull you back in. Efterlängtat obv.

 

Ovanligt svårt att hitta en bra stream. Inte jätteskoj att lyssna på kinesiska, eller danska(!) som jag fick tag på idag. Btw, Cleveland såg sjukt starka ut igår.

 

Apropå artister så flikar jag in Robbie Williams. Han är nästan i Sports guy's Tyson-zone. Kan göra ungefär vad som helst utan att man blir förvånad. 2040 så har han blivit en ny Frank Sinatra/Tony Bennett och lever med ett par siamesiska tvillingar.

 

Och så tar du det lugnt med jobbet i fortsättningen och fokuserar på dig själv & familjen istället. Å hör sen. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort grattis till utökningen. Ledsen att höra om resten, hoppas du landar på rätt köl snart.

:h:

Ovanligt svårt att hitta en bra stream. Inte jätteskoj att lyssna på kinesiska, eller danska(!) som jag fick tag på idag. Btw, Cleveland såg sjukt starka ut igår.
Jag var också imponerad av Cleveland.

 

Apropå artister så flikar jag in Robbie Williams. Han är nästan i Sports guy's Tyson-zone. Kan göra ungefär vad som helst utan att man blir förvånad. 2040 så har han blivit en ny Frank Sinatra/Tony Bennett och lever med ett par siamesiska tvillingar.

Genialiskt.

 

Och så tar du det lugnt med jobbet i fortsättningen och fokuserar på dig själv & familjen istället. Å hör sen. 8-)

 

Det går sådär, sju sidor skrivna redan idag. En produktiv start på dagen i alla fall!

snap4cdh.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl inte så konstigt att ni fastnat i den musiken ni först började lyssna på. Är nog inget nytt för just den här tidsperioden. Att det inte görs bra musik nu för tiden är naturligtvis BS, det krävs dock aktivt letande för att hitta. Lättare då att luta sig tillbaka och lyssna på de skivor man redan har.

 

Kul att du är tillbaka Othello

 

Precis! Ur ett objektivt perspektiv går det inte att klassa musiken från 80-talet ens i närheten av den från 60- & 70-talet. Den hyllas bara av nostalgiskäl av äldre och grånade medlemmar på forumet.

 

Välkommen tillbaks, Othello!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen sett ur ett kronologiskt perspektiv:

 

- Lämnade dottern

- Åkte till jobbet

- Bokade läkartid

- Tidrapporterade

- Hade telefonkonferens med indiske seniorutvecklaren

- Ordnade med reseräkningen.

 

Lunchbreak

 

- Hade GPARS-samtal med chefen. Jag minns inte vad GPARS står för, jag kallar det alltid kvartssamtal. Det gick bra iaf.

- Vandrade planlöst runt i korridoren för att hitta någon kollega att prata med. Ingen var där.

- Var hos doktorn

- Hade telefonkonferens med kundens arkitekt, en chef och en annan arkitekt.

- Förberedde en tredagars workshop som vi har den här veckan.

- Kontroll av flygbiljetten tills imorgon (workshopen är i Zurich, jag är där ganska ofta för tillfället).

- Letade efter passet.

- Hittade passet. Det låg, förvånande nog, i hyllan där vi förvarar familjens pass.

- Handlade mat för veckan.

- Min mor tog hand om barnen en stund då frugan hade föräldramöte på dagiset där hon jobbar, så när jag kom hem hade hon redan gett barnen mat. Istället för goda tacos åt hela familjen fick jag mikrovärma rester från gårdagen till mig själv.

 

Kvällsmatsbreak

 

- Gjorde iordning barnen (bada, borsta tänder, etc) inför läggningen.

- Nattade barnen

 

- Såg en dålig kille sitta på ett bord och vänta på FTP. Stackar honom lite tursamt på 10 händer genom att spela ganska dåligt i en pott där jag vinner ~50 (vi spelade 0.5/1) efter att träffat min wrap på rivern och två händer senare floppa top set och öppet stegdrag med QQ34 och få in det mot KK66r, något som kanske inte är världens sämsta spel i en trebetad pott. Jag vinner potten på stege eftersom en sexa dyker upp på turn. Känner mig inte ett dugg glad över de 100 dollarna som vanns så enkelt utan funderar istället på den där psykologiska grejen som säger att man blir tre gånger så sur om man förlorar en summa som man blir glad om man vinner samma summa. Stänger FTP.

 

Just nu: Frugan kom hem och pratar oavbrutet om föräldramötet med min mamma som hängt kvar här hemma efter den tidigare barnpassningen. Jag är ointresserad men hummar instämmande när det förväntas av mig och skriver det här inlägget under tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt plan är försenat och det är supertråkigt här på Arlanda. Jag köpte just en Pepsi Max för 27 kronor och noterade att de kan ju till viss del dra nytta av sin "monopolställning". Det är ju inte så att man kan ryta "Det är för dyrt, jag drar till Willys istället!" och gå härifrån.

 

Jag var också inne i Electronics-butiken här. Som vanligt var den ekande tom. Jag funderar på hur mycket de säljer för per dag, det enda folk lär köpa är ju tillbehör till saker de redan har (mobilladdare, ipodladdare, etc). Jag menar, vem går och köper en laptop med engelskt tangentbord om man inte är i något slags panikbehov för att skriva ett superstort avtal eller liknande?

 

Två businessclassresenärer står för övrigt just och försöker boarda. De har inte noterat att det saknas en viktig detalj, nämligen själva planet. Humor.

 

Själv åker jag Economy Class med en variant på ghetto upgrade då jag för fjärde gången i rad sitter vid nödutgången. Det är ju skönt, enda nackdelen är att man blir trakasserad av, vad som alltid tycks vara en manlig, flygvärdinna (eller steward som de tydligen föredrar att kalla sig) om huruvida man kan öppna nödutgången eller inte, och under vilka omständigheter man inte skall göra det (om det är en bigass brand utanför dörren eller om det är vatten utanför dörren skall man inte göra det sägs det visst).

 

Nu skall jag dricka en klunk ur min svindyra Pepsi Max. Cheers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...