Piggelin Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Satt och spelade $0,50/$1 på Expekt, 6-manna. Minns inte riktigt allt dock. Fi1 är en ganska lös spelare, vunnit några turpotter. Fi2 mer tight. Min stack $68 Fi1 $150 Fi2 $85 Minns inte dom andra, dom foldade Jag sitter på 4s-4h, och på knappen Jag call bb $1 Fi1 raise till $4 tot Fi2 call $3 Jag call $3 Pot: $12 Flop 4d-7h-10s Träffar set, dock det lägsta. Fi1 bettar ut hårt Fi1 bets $8 Fi2 call Jag raise $16 Fi1 call Fi2 call Pot: $60 Turn: 7s Nu börjar jag bli lite nervös trots min kåk, kan det vara så att nån har hittat fyrtal med pp 7 eller högre kåk med pp10?, eller kanske 7-10. Jag sätter iaf en på högt pp, jag tror Fi1 bluffar. Fi1 bets All-in $120 Fi2 fold Jag call $48 Vad skulle ni ha gjort ? * Edit av Hjort - Vi skulle tänkt på att specifera spel och satsningsform i rubriken * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Solklar syn. Inte ens något att diskutera med din lilla stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swebee Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Vad hände då? Vann du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Timmi Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Jag skulle callat, om du säger att han är en lös spelare så kanske han har A7 suited eller A10 osv, jag skulle ha callat lätt där i alla fall, ska bli intressant och se vad som hände sen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Solklar syn. Inte ens något att diskutera med din lilla stack. Känns som det ska vara rätt jäkla stor stack för att det ska vara något att diskutera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Syn såklart! Visst möjligt att han sitter på 1010 men är han lös kan han lika gärna sitta på högt par. Hade blivit mkt mera orolig om fi2 synade men vet de sjutton om jag skulle lagt ner då heller med tanke på din "lilla" stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Enkel syn på turn. Bra spelat! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Solklar syn. Inte ens något att diskutera med din lilla stack. Känns som det ska vara rätt jäkla stor stack för att det ska vara något att diskutera. Det håller jag med om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MårtenJ Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Nidson skrev: Solklar syn. Inte ens något att diskutera med din lilla stack. Känns som det ska vara rätt jäkla stor stack för att det ska vara något att diskutera. För honom kanske det är en stor stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 känns som han sitter på högre kåken. Om han hade haft bättre en p10 skulle han nog spela annorlunda, Dock så bettar han hårt på floppen. Kanske för att skrämma bort folk eller att han har träffat bra. Svårt att säga om man inte har read på han, Men tror att han vann den, hade nog spelat så om ja träffat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
erik87 Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Känns som en solklar syn, det är i alla fall vad jag skulle ha gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Piggelin Postad 25 April , 2005 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2005 Tackar för alla svar.... Här kommer svaret om hur det gick iaf. Fi1 shows 7d-8d River Js Pot: $156 Det gick ju bra till slut.... Men hade jag haft $150 i min stack är jag inte lika säker på min call. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Ja, jag hade iaf satt honom på trissen, inget mer... Tror inte att han får fyrtalet där, då hade han spelat det annorlunda. Det enda rätta där känns faktiskt som trissen. Bra spelat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Ja, jag hade iaf satt honom på trissen, inget mer... Tror inte att han får fyrtalet där, då hade han spelat det annorlunda. Det enda rätta där känns faktiskt som trissen. Bra spelat Snyggt att komma med den readen just efter att han postat svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Waggho Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Det är bara att tacka och ta emot och syna. I majoriteten av fallen har du den bästa handen, vilket ger dig grymma potodds. Jag skúlle gått allin med vilken stack som helst, mot vilken stack som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Satt och spelade $0,50/$1 på Expekt, 6-manna.... Min stack $68 Fi1 $150 Fi2 $85 Minns inte dom andra, dom foldade [/i] Jag måste givetvis fråga varför du har satt dig vid borde med en så liten stack. Har du tagit en smäll bör du väl ladda om så att du kan få valuta för dina bra händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hector Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Floppar jag triss som sedan blir full house så foldar ja inte under några omständigheter, kanske om jag skulle ha JJ och brädan i en höjd pott skulle se AJKK då möjligen men i 99% så dör jag med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts