Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte skriva hur jag hade tänkt lägga upp beten. Kommer ju som sagt ha som mål att spela 45k händer, vilket betyder att jag måste snitta 1,5k per dag. Bör vara ett realistiskt mål om jag spelar minst två sessioner per dag samt inte har för många breakdagar. Vet att jag iaf kommer ha åtminstone en breakdag under påsk. Nivåerna jag kommer att hålla mig till blir nog främst 2/4, men kommer även leta värde på 3/6.

 

Ang. CR-vidsen så vet jag på ett ungefär vilka jag kommer att se. Kommer posta dom här imorgon när jag är tillbaka på min stationära.

 

Kommer nog inte kunna spela förrän imorgon natt då jag ska köra bil tillbaka till lägenheten samt käka middag med några polare.

 

Nu ska jag se Gossip Girl och sen packa för morgondagen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sööft db böys. Var ett tag sedan man var aktiv postare, så blir väl lite mer nu. Avböjde handracet pga att jag börjat nån jobbig kurs, plus fotbolls osv. Dock är videobettet intressant så det hakar jag på! Lirar fortfarande Unibet och har haft några coachinglektioner sedan jag skrev i min förra db som jag är nöjd med. Funderar dock på att dega in på nån fler site då Unibet har dåliga bord ganska ofta. Lutar väl åt Party eller iPoker tror jag. Ska lira en session nu för att sedan summera månaden Mars.

 

Bjuder på denna sjuka straff oxå, sickt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med att se pt1 och pt2 av Raptors serie "Raptor & Don Buttons - Leakfinder Pro". Var väll helt ok men kan inte säga att jag lärde ig ngt specifikt men var rätt motiverande.

 

Tycker dock att dom gör ett par misstag i filmen. Ett exempel är från ett NL400 deep bord där dom har 200bb djupa stackar mot fi. Fi öppnar knapp för 3bb och vi 3bettar med QQ. Flop kommer Q24 rainbow och raptor och Don buttons tycker att detta är ett jättebra läge att checka för att reppa händer som JJ/TT. Tycker resonemangt är rätt kallt då till att börja med måste ju fi förstå att vi inte kommer vika JJ eller TT här för en gata och jag tror inte det är så många som är sugna på att 3barrla såhär djupt. För det andra så kommer vi nog få mer action av luft genom att betta då vi förm vill cbetta en sån här bräda 100% av gångerna. Blir omöjligt att inte bli tokägd av en bra reg om man ska börja c/s set eller händer som TT/JJ på den här brädan. Cbet rangen man har då kommer ju vara sjukligt viktad mot total luft.

 

 

Don Buttons rull i den videon var ju mest att sitta och skratta åt Raptor. Hade varit mkt bättre utan honom imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Don Buttons rull i den videon var ju mest att sitta och skratta åt Raptor. Hade varit mkt bättre utan honom imo

 

Jaa, sen var hans skratt sjukt irriterande också!

 

____________

 

 

Någon som har ngt tips på ett par bra hörlurar med mic?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är helt och hållet FI-beroende. Emot alla galna regs på Ongame är det rätt standard att få in det med AQ pre, men om FI är 14/12 nit som du säger, och 3-bettar din utg+1 öppning 6-handed så tror jag jag inte det är nån vidare idé att stacka faktiskt. Åtminstone inte tills du har fått bättre grepp om hur mkt han 3-bettar, varifrån han gör det mest osv.

 

 

Andra handen gillar jag ganska mycket, KQ/AA är väl de händerna han kan ha typ, så om han är överhuvudtaget bluffbenägen så är det nog ett bra spel. Alla är ju inte det dock, så det är väl FI-beroende igen antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker dock att dom gör ett par misstag i filmen. Ett exempel är från ett NL400 deep bord där dom har 200bb djupa stackar mot fi. Fi öppnar knapp för 3bb och vi 3bettar med QQ. Flop kommer Q24 rainbow och raptor och Don buttons tycker att detta är ett jättebra läge att checka för att reppa händer som JJ/TT. Tycker resonemangt är rätt kallt då till att börja med måste ju fi förstå att vi inte kommer vika JJ eller TT här för en gata och jag tror inte det är så många som är sugna på att 3barrla såhär djupt. För det andra så kommer vi nog få mer action av luft genom att betta då vi förm vill cbetta en sån här bräda 100% av gångerna. Blir omöjligt att inte bli tokägd av en bra reg om man ska börja c/s set eller händer som TT/JJ på den här brädan. Cbet rangen man har då kommer ju vara sjukligt viktad mot total luft.

 

 

 

Har förresten ägnat det här lite tankeverksamhet också och det här är vad jag kommit fram till:

 

-Det faktum att vi är 200bb djupa tror jag gör en generell FI mer benägen att skjuta tre gator här, helt enkelt för att han kan sätta större $$/BB press på oss, för 100bb är det lättare att check/syna av med en hand som JJ medans för 200bb börjar det bli jobbigare, och det är nog faktiskt ofta sådana händer de flesta är viktade åt när de check/synnar torra Qxx efter 3-bet pre.

 

-Om vi c-bettar TT/JJ här och blir raisade. Hur fortsätter vi? Om generella Fi är aggro och fortsätter sina barrels blir det jobbigt som tusan, kommer kanske kosta oss hela stacken att ta reda på om vi är bra eller ej?

 

-Hur oftar har vi QQ här jämfört med JJ/TT. Överväger de gånger han bluffar av sin stack när vi har QQ de gånger vi hamnar i äckliga spots med JJ/TT om vi checkar?

 

-Bluffar han bort sin stack mer ofta om vi c-bettar än om vi checkar?

 

-Vår c-bet range blir mycket luft ja, för värde bettar vi typ KQ, AQ, KK och AA, sen kanske 88-99 om vi nu 3-bettar den pre, men de två sistnämnda släpper vi väl antagligen nån gång under handens gång.

Samtidigt vet jag inte exakt vilken range du 3-bettar oop 200bb deep, kan ju bara utgå ifrån mig själv när jag säger att min 3-betting range oop är mkt mkt mkt mkt snävare än 100bb deep, just för att man hamnar i så mkt gräsliga spots som denna.

"Lufthänder" som jag c-bettar här är väl ungefär:

-JTs, T9s, 87s, AJs, kanske ATs och ett par andra nötfärgdag. Visst är det en del händer jämfört med värdehänderna, men inte extremt många fler ändå.

 

-Om våran c-bettingrange är väldigt bred och innehåller såväl luft, stål och marginella händer, hur ser våran check-range ut?

 

 

 

Väldigt väldigt väldigt mycket svammel har jag kommit fram till som du ser, men om jag ska försöka mig på nån slutsats så tror jag inte checken är helt hemsk iaf, även om jag personligen c-bettar här mer än jag checkar.

Finns ju en viss sorts FI:s som hugger på minsta lilla svaghet och gärna 3-barrelar emot sådana här linjer, och emot den typen spelare är det givetvis extremt profitabelt att checka här.

 

Det bästa är väl gissningsvis att mixa upp sitt spel, och att även slänga in en CR ibland bara för att liksom. Men så är det väl med de flesta spelen iofs.

 

Fan vilket kasst inlägg det här blev :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AQ-handen får jag nog bara in det mot galna lagtards, annars foldar jag nog den bara.

 

QQ-handen är väl samma. Svårt att se vad FI reppar, men är FI nit så foldar jag nog.

 

________________

 

 

Avklarat 1k händer hittills idag, siktar nog på iaf 1k mer. Slutade ett par inköp ner, rätt segt. Gjorde en massa dåliga herosyner som jag måste sluta upp med.

 

Sitter och ser Nutedawgs part3 leakfinder nu, väldigt mkt standard. Dock skönt att bli påmind om vilka linjer man kan ta i olika potter o så. Drar nog upp session två när filmen är slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har förresten ägnat det här lite tankeverksamhet också och det här är vad jag kommit fram till:

 

-Det faktum att vi är 200bb djupa tror jag gör en generell FI mer benägen att skjuta tre gator här, helt enkelt för att han kan sätta större $$/BB press på oss, för 100bb är det lättare att check/syna av med en hand som JJ medans för 200bb börjar det bli jobbigare, och det är nog faktiskt ofta sådana händer de flesta är viktade åt när de check/synnar torra Qxx efter 3-bet pre.

 

-Om vi c-bettar TT/JJ här och blir raisade. Hur fortsätter vi? Om generella Fi är aggro och fortsätter sina barrels blir det jobbigt som tusan, kommer kanske kosta oss hela stacken att ta reda på om vi är bra eller ej?

 

-Hur oftar har vi QQ här jämfört med JJ/TT. Överväger de gånger han bluffar av sin stack när vi har QQ de gånger vi hamnar i äckliga spots med JJ/TT om vi checkar?

 

-Bluffar han bort sin stack mer ofta om vi c-bettar än om vi checkar?

 

-Vår c-bet range blir mycket luft ja, för värde bettar vi typ KQ, AQ, KK och AA, sen kanske 88-99 om vi nu 3-bettar den pre, men de två sistnämnda släpper vi väl antagligen nån gång under handens gång.

Samtidigt vet jag inte exakt vilken range du 3-bettar oop 200bb deep, kan ju bara utgå ifrån mig själv när jag säger att min 3-betting range oop är mkt mkt mkt mkt snävare än 100bb deep, just för att man hamnar i så mkt gräsliga spots som denna.

"Lufthänder" som jag c-bettar här är väl ungefär:

-JTs, T9s, 87s, AJs, kanske ATs och ett par andra nötfärgdag. Visst är det en del händer jämfört med värdehänderna, men inte extremt många fler ändå.

 

-Om våran c-bettingrange är väldigt bred och innehåller såväl luft, stål och marginella händer, hur ser våran check-range ut?

 

 

 

Väldigt väldigt väldigt mycket svammel har jag kommit fram till som du ser, men om jag ska försöka mig på nån slutsats så tror jag inte checken är helt hemsk iaf, även om jag personligen c-bettar här mer än jag checkar.

Finns ju en viss sorts FI:s som hugger på minsta lilla svaghet och gärna 3-barrelar emot sådana här linjer, och emot den typen spelare är det givetvis extremt profitabelt att checka här.

 

Det bästa är väl gissningsvis att mixa upp sitt spel, och att även slänga in en CR ibland bara för att liksom. Men så är det väl med de flesta spelen iofs.

 

Fan vilket kasst inlägg det här blev :mrgreen:

 

Bra post puni! Tycker den va riktigt bra! Håller med om det faktum att fi är mer benägen att 3barrla 200bb djupt däremot tror jag det är väldigt osannolikt att han gör det. Tror även det är mindre sannolikt att han gör det än att han floatar flop mot vårat cbet. Om vi checkar till honom ger vi honom chansen att checka bakom alla pp, r/r drag eller liknande som han kanske hade floatat flop med. Jag tror vi får in lika mkt pengar genom att cbetta flop och sen checka turn till honom som att checka flop och hoppas han bettar. I allmänhet gillar jag inte att checka flop i sånna här lägen för att jag inbillar mig att vi aldrig kommer kunna få cred av en tänkande spelare när vi cbettar dessa floppar. Jag 3bettar nog mer crap ur blindsen vs BTN i sånna här lägen än vad du gör och det skadar kanske min range mer att checka flop här än det gör för din om min är bredare. Inte säker på det iof.

Händer som jag 3bettar ur blindsen här 200bb djupt på ftp är väll alla suited one gappers + sc och dom flesta högre suited twogappers som J8s, Q9s och en del crap som A9o och KJo och sen alla standard 3bet händer.

 

Om jag har en checkrange här alls så tror jag den kommer innehålla händer som TT som inte skadas jätte mkt av att vi ger gratiskort eller totalcrap som jag planerar att check-folda mot en jobbig fi.

 

Jag kan hålla med om att det är en cool linje men det ska vara rätt speciella omständigheter eller history för att jag tycker man ska ta den här linjen. Mot ngn som tycker att jag är vek eller ngt sånt skulle jag nog kunna tycka att den här linjen är cool.

 

Bra post igen Puni!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Äcklig hand mot en rätt standard reg, tror inte han är lika nitig som dom andra. Kan jag hitta vik på turn? Jag instaskeppade men gillade det inte alls.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($424)

BB ($295.35)

UTG ($522.90)

MP ($560.20)

Hero (Button) ($600.70)

 

Preflop: Hero is Button with Kspade.gif, Kdiamond.gif

UTG bets $12, 1 fold, Hero raises $42, 2 folds, UTG calls $30

 

Flop: ($90) 8club.gif, 6spade.gif, Qclub.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $54, UTG calls $54

 

Turn: ($198) 9diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $124, UTG raises $426.90 (All-In), Hero calls $302.90

 

River: ($1051.80) Qdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $1051.80

 

 

Skepp ohoj.

Ser folk ta den här linjen rätt ofta (antagligen oftare emot mig än emot andra för att jag inte kan sluta barrela i 3-bettade potter) med vilken Q som helst för att maximera värdet emot mina bluffar. Rätt nöjd över att få in deg här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...