Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

Hur spelar vi vidare här? Har 3betat FI en hel del, nästan varje varv han har öppnat. Notera stackdjupen. FI är en standardreg, 23/19 med 7% 3bet över 300 händer, spelat något lösare senaste sessionerna.

 

Med den readen och stackdjupet slår jag nog om, men till typ $275. Foldar nog om han shovar rakt ut, men får gärna in det på de flesta Kxx/Axx-brädorna.

 

Vad tror du om det? vad gjorde du? (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittade ett plus på runt €1,5k nu. Förlorade dock en 1,3k pott med AA mot färg+holk. Hade varit ett riktigt fint plus om jag fått ta den oxå! Nu blir det till att kika lite fotboll, tror inte det blir nån mer grind efter det då jag har plugg imorn :-(

 

 

Är det värt att försöka beta denna? Känns som vi kommer få omslag allt för ofta

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($77.50)

Hero (CO) ($825.50)

BTN ($940.95)

SB ($376.00)

BB ($324.46)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is CO T:diamond: 9:diamond:

UTG calls $4, Hero raises to $16, BTN calls $16, SB calls $14, BB calls $12, UTG calls $12

 

Flop: 6:spade: 9:spade: 8:heart: ($80, 5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero ($809.50)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T9an känns jobbig, jag vet inte riktigt vad jag vill göra. Sjukt jobbigt att spela pott på 6. Vill nog isolera lite större. Rent spontant vill jag nog också cbeta o hoppas ta ner, men väldigt osäker. Måste tänka mer på den.

 

Med den readen och stackdjupet slår jag nog om, men till typ $275. Foldar nog om han shovar rakt ut, men får gärna in det på de flesta Kxx/Axx-brädorna.

 

Vad tror du om det? vad gjorde du? (=

 

275 känns lite för lite iom att han slår om till 144. Vill nog slå till 305ish tror jag. Sen så känns det ganska kallt att 5betsfolda. :-)

 

Avslöjar inte än hur jag gjorde, vill se vad Svs-fisken SKSK skulle gjort. :-P

 

 

edit: asffd, hade askass stream så kunde inte se Utd-Porto, men tilt på 2-2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5betsfolda ska vi då inte göra iaf.

 

Äckligt om vi 5-bettar och han shippar javisst, men frågan är om era djupa stackar får honom mer eller mindre benägen att 4-betta. Vissa älskar att 4-betta 200bb deep för att det blir så jobbigt för dig att stacka osv. Alltså får de en väldigt polariserad 4-bettingrange med väldigt få värdehänder som dom stackar (AA/KK typ) och en maaaaaasssa luft i rangen. Svårt att se hur han ska 4-bet stacka JJ där iaf, och är nog inte många som vill få in 250bb med QQ heller.

 

Jag 5-bettar nog och gråter om han pushar, alternativt synar ip men det känns lite jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge alltså. 200bb 5bet/stackar jag nog oftare, men 250bb börjar bli så sjukt jefla djupt så vetifan. Tror de kan finnas rätt mkt värde i att syna 4betten mot många regs på 2-4 som speewar loss så pass mkt post. Allt som Puni skrev talar dock för att vi ska 5betta o få in det pre.

 

Så här djupa väljer jag nog trots allt synen oftast. Men som sagt, mkt mkt jobbigt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5betsfolda ska vi då inte göra iaf.

 

Äckligt om vi 5-bettar och han shippar javisst, men frågan är om era djupa stackar får honom mer eller mindre benägen att 4-betta. Vissa älskar att 4-betta 200bb deep för att det blir så jobbigt för dig att stacka osv. Alltså får de en väldigt polariserad 4-bettingrange med väldigt få värdehänder som dom stackar (AA/KK typ) och en maaaaaasssa luft i rangen. Svårt att se hur han ska 4-bet stacka JJ där iaf, och är nog inte många som vill få in 250bb med QQ heller.

 

Jag 5-bettar nog och gråter om han pushar, alternativt synar ip men det känns lite jobbigt.

 

Jobbigt läge alltså. 200bb 5bet/stackar jag nog oftare, men 250bb börjar bli så sjukt jefla djupt så vetifan. Tror de kan finnas rätt mkt värde i att syna 4betten mot många regs på 2-4 som speewar loss så pass mkt post. Allt som Puni skrev talar dock för att vi ska 5betta o få in det pre.

 

Så här djupa väljer jag nog trots allt synen oftast. Men som sagt, mkt mkt jobbigt läge.

 

Tycker båda skrev rätt bra. Båda linjerna har sina för och nackdelar. Gjorde det enkelt för mig och synade. Flop kom Q92 och FI betade 2/3. Han kändes stark så jag foldade.

 

Tror nog ändå syn är det bästa då jag får ha kvar hans 4bet-bluffar, samtidigt som jag inte tror han stackar med sämre än KK+. Kanske även AK, inte säker. Har ju positionen så tycker man kan utnyttja den i detta läge. Jobbiga är väl när vi, precis som hände, missar. FI kommer nog cbeta här 90% av gångerna.

 

 

_____________

 

 

Spelat klart för dagen, blev totalt 2,7k händer. Har spelat drygt 20k händer, vilket är riktigt bra. Resultaten börjar ta sig också. Mixade in lite 3/6 under kvällen och det gick helt okej. Två inköp upp där tror jag.

 

Eftersom jag är rädd för IPRED så hade jag tänkt se om några gamla serier. Började med Entourage. Trots att jag sett den några gånger så är den fortfarande lika bra. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart man måste vara snäll mot ngn med bamse-avatar!

 

---

 

Wohoo! Jag fyller år idag disco dansi! Ska ut och spela golf med en polare nu och sen ska det nog gås ut, inget spel idag med andra ord. Good times, hoppas jag springer bra och slipper regn, one tiiiiime!!

 

Grattis grattis! Hoppas du får en trevlig dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit väldans lite grind idag, tror jag spelat runt 30min. For på stan tillsammans med en polare efter lunch. När jag kom hem satte jag mig ner och grindade. Hade tänkt grinda 1-2h, men fick en febersläng så gick och la mig istället. Mår lite bättre nu och ska dra vidare och se fotbollen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går så bra för er grabbar, hoppas komma upp till eran nivå om några månader ;).

 

angående SKSK:s AQ hand så tror jag fi rivrade tvåparet som han synar ner med men tycker du spelade handen rätt intressant ändå och hade han missat river hade han foldat alla dagar. Enda draget som sitter är ju KT/T8c men det lär han inte ha, men du reppar ju det eller bluff.

 

Yeye kul att följa er, keep up the work.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är hemma hos föräldrarna och firar påsk atm så kommer nog inte bli jättemkt grind ihelgen. Har iaf blivit två sessioner idag, tror det blev totalt 2,7k händer. Hittade även ett helt ok plus. Mixade NL400/600 och det funkade rätt bra. Kommer nog fortsätta med det.

 

 

FI är fisk, fold?

 

No-Limit Hold'em, $6.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

BB ($861.05)

Hero (Button) ($671.45)

SB ($639)

 

Preflop: Hero is Button with Jclub.gif, Jheart.gif

Hero bets $18, 1 fold, BB calls $12

 

Flop: ($39) 4spade.gif, 6spade.gif, 2spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $30, BB calls $30

 

Turn: ($99) 3heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $72, BB raises $813.05 (All-In), Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag åkte hem till Åsele, och ska vara här några dagar under påsk. Grinade 3h Ongame ikväll och började att vara tokriggat direkt, var runt 5 inköp ner men lyckades hämta igen det mesta och slutade på lillback. Blir nog bara Ongame under helgen då min laptop är inne för reparation, och pallar inte lira Unibet utan hud och stats.

 

Ska ev på en fest på söndag om jag inte blir uttagen till fotbollsmatchen på måndag. Temat är "Vad är/gör du om 20 år?", och jag har inte ordnat något kostym eller liknande när jag inte är 100% säker på om det blir av eller ej. Frågar därför pf om ni kan komma på någon soft sista-minuten outfit eller vad man kan vara för något ifall det nu blir så att jag inte spelar matchen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...