Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

Ngn som har ngt vettigt att säga om Plugg/grind dilemmat? Har inte funkat att kombinera dom gångerna jag har försökt. Har funderat ett litet tag och det enda jag kommer fram till är att jag inte kan grinda på samma sätt som innan när jag pluggar och måste gå upp 7 varje morgon. Plugg är väll säkert mer utvecklande och är väldigt skänt att falla tillbaka på när det går dåligt men samtidigt så känns det som att man tappar väldigt mkt när man inte hinner lägga ner samma tid på att grinda och framförallt bli bättre. Gillar inte att göra saker halvhjärtat..

 

Känns som att man kan tappa väldigt mkt och andra dra ifrån om man inte lägger ner tiden och att man då antagligen i framtiden ångrar att man började plugga igen och då tappade mjligheten att tjäna bra med deg. Kankse inte är jättekris att plugga just nu känns det som, har läst 3 terminer och är 22 så kanske inte borde ha så bråttom? Kommer som det känns nu inte läsa alla 9 terminer utan bara läsa jur.kanden på 6 terminer (vilket säkert också är dumt).

 

Sen känns det som att det kanske kan bli svårt att börja igen öht om man skjuter fram det för mkt. Men det är så jeffla svårt när kursen jag läser är så osannt tråkig :-D

 

dödsfisken denna är för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Iof har jag inte riktigt insikt exakt hur hårt man måste plugga på juridikum men tycker definitivt att det är värde i att plugga när man är så ung som möjligt. Kan dock tänka mig att just där är medelåldern lite högre och kanske inte blir lika missanpassad som man skulle vara på tex en civilingejörutbildning och nollas med massa 19åringar :S

 

Med det sagt så har jag varit i lite samma spott när jag gick på lth och failade skolan hårt pga pokern, tror dock att det går att kombinera effektivt sålänge man har självdiciplin och planerar/sätter upp riktlinjer. Typ kolla schema och sätta upp veckomål för både plugg och spel, vissa veckor kanske man kan planera in mycket spel då skolan är lugn och vice versa.

Stacka upp tider som är avsedda till ex grind (obv välja bra tider, helgkvällar osv) men sen inte spela på andra tider.. Kräver väl självdisciplin men bör vara ganska mkt värt det om man kan rygga en fet utbildning men samtidigt dega in.

 

 

MVH killen som tar en sjukt enkel utbildning ist för att göra det han precis skrev :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iof har jag inte riktigt insikt exakt hur hårt man måste plugga på juridikum men tycker definitivt att det är värde i att plugga när man är så ung som möjligt. Kan dock tänka mig att just där är medelåldern lite högre och kanske inte blir lika missanpassad som man skulle vara på tex en civilingejörutbildning och nollas med massa 19åringar :S

 

Med det sagt så har jag varit i lite samma spott när jag gick på lth och failade skolan hårt pga pokern, tror dock att det går att kombinera effektivt sålänge man har självdiciplin och planerar/sätter upp riktlinjer. Typ kolla schema och sätta upp veckomål för både plugg och spel, vissa veckor kanske man kan planera in mycket spel då skolan är lugn och vice versa.

Stacka upp tider som är avsedda till ex grind (obv välja bra tider, helgkvällar osv) men sen inte spela på andra tider.. Kräver väl självdisciplin men bör vara ganska mkt värt det om man kan rygga en fet utbildning men samtidigt dega in.

 

 

MVH killen som tar en sjukt enkel utbildning ist för att göra det han precis skrev :oops:

 

tyty kenny! Är helt ok på att planera, har satt upp rätt mkt riktlinjer på hur och när jag ska spela eller plugga. Kanske gör det för lite dock, får nog jobba hårdare helt enkelt. Får fundera på det ett tag ivf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det handlar väldigt mkt om det som starfitter skrev. Disciplin och planering är sjukt viktigt om man vill kombinera, planera dagarna och sätta upp tider för grind osv. Jag tänkte ge det ett försök nu när allt festande har lugnat sig lite iaf. Drar jag ner lite på all jävla slösurf och slutar sova 10-11h varje natt så lär d inte vara några problem. Tror jag kmr behöva lägga runt 2-4h på skolan varje dag förutom när det närmar sig tentor då man får lägga mer. Blir sjukt mkt tid över till poker och annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Vilken misärdag, har fått en rätt stordel av min onlinerulle låst på påtraiser nu samt att en massa annan skit som gått fel med Vilken jeffla röra det är där nu. Kommer nog inte lira B2B ngt mer på ett tag, bumhuntas friskt och sjukt dålig games, tilt. Blir nog till att börja spela Ongame, prima eller ipoker. Har inte så bra koll på gamesen där men B2B funkar ju inte iaf. Ngn som har ngn ide får ju gärna droppa här eller i PM.

 

 

Skolan har funkat rätt bra faktiskt, tog Starfitters och Chillarns råd att planera in grindtid och det har funkat rätt så bra hittils.

 

Viktig vecka i korpen nu, spelar match idag och imorgon. Har värvat 1337 chillarn7 till laget som öser in mål så det ska nog gå fint det här. Förlorade förra veckan mot dom 9 oskönaste människorna jag träffat så nu äre revanschdags.

 

Grinden har gått rätt bra det sista iaf, har testat lite nya grejer som funkat rätt bra, är väll 10-20 inköp från ATH för månaden men skulle gissa att jag är upp $30k eller ngt liknande för tillfället iaf. Håller inte koll på resultatet under månaden så är lite svårt att säga (tjuvkikade för en vecka sen och då var jag upp 38k).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
wp.. SH-SM event måste vara livstilten nr1 för SKSK...

 

Ja den av lite bugg, va extremt roligt event. Hade ett bord där det limpades och flattades uppslag med 10bb stackar. Fick dra ut ett par ggr när jag fick in det pre med men blev finalbordsbubbla till slut. Har rätt många sånna nu! :-D

 

Åker till Malta om 10 dar nu för att spela IPTn, EMOP och kanske GSOP med ett litet gäng. Kommer bli guld! Har grindat rätt mkt det sista börjar rulla lite mer nu, men gör rätt mkt dåligt fortfarande men det kommer. Hittade en databas i mitt HEM så nu har jag mkt trevliga 650k händer på mig själv varav 100k från svs. Hitta många redigt sjuka händer jag spelat. Mkt karatespew från 2009 :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...