Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

Även jag åkte hem till Åsele, och ska vara här några dagar under påsk. Grinade 3h Ongame ikväll och började att vara tokriggat direkt, var runt 5 inköp ner men lyckades hämta igen det mesta och slutade på lillback. Blir nog bara Ongame under helgen då min laptop är inne för reparation, och pallar inte lira Unibet utan hud och stats.

 

Ska ev på en fest på söndag om jag inte blir uttagen till fotbollsmatchen på måndag. Temat är "Vad är/gör du om 20 år?", och jag har inte ordnat något kostym eller liknande när jag inte är 100% säker på om det blir av eller ej. Frågar därför pf om ni kan komma på någon soft sista-minuten outfit eller vad man kan vara för något ifall det nu blir så att jag inte spelar matchen :-)

 

Drar dit med en smirnoff ice, solglasögon och ber dem på festen att sätta på "pokerface". När låten är på så gör du "pokerdansen". Dvs du går runt och stirrar på folk medan du för händerna fram och tillbaka i en "all-in a la kaxig ung livespelare med solglasögon" rörelse.

 

Förväntar mig att du följer råden :mrgreen:. Kan tacka mig sen!

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blivit väldigt lite grind senaste dagarna. Fick väl in runt 1k händer igår när jag autopilotade NL600 i någon timma. Slutade något inköp back, ska inte spela när jag inte kan koncentrera mig fullt ut. Utöver det har det inte blivit så mycket mer. JGrande var över och lirade på min laptop då hans fortf är trasig. Tror han till slut slutade något inköp upp, var en rätt galen session.

 

Annars har jag mest varit ute i det fina vädret, sjukt varmt har det varit. Idag har jag gjort en isvak och byggt en isbar inför en fest imorgon. Kommer bli riktigt soft. Kommer nog skippa grinden helt idag, känner mig inte alls sugen..

 

Får hoppas vi kan få igång dagboken ännu bättre efter helgen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asdf. blev en session ändå, slutar rekordback kring -$6k, iiiiiskallt (mixade NL400 och 600). Där rök månadsplusset. Blev 1,5k händer, vann en pott på 200, de som var större förlorade jag. :-( Måste lära mig att kliva av i tid, kände rätt tidigt att det inte var min dag. Nu blir det nog inte mer grind förrän på måndag eller tisdag. Håller mig nog enbart till NL400 då sajtrullen börjar bli liten. Har kollat igenom HM och det är väl endast 1-2 händer där jag hade kunnat sparat mellan $100 och $200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ingen grind idag då jag ska iväg på fest senare ikväll. Kommer försöka spela en hel del i veckan, men är även tvungen att dra i gång med pluggandet. Som skaz sa så kommer det nog bli lite bättre fart i dagboken efter helgen. Gl hf

 

gogogogo :-)

 

___

 

Har haft en astrevlig dag so far. Varit nere på isen med en massa polare. Är hemma och käkar just nu, ska nog vidare om en stund. Kommer bli skoj!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har missat att säga lycka till!

 

wp gg nh. ska försöka att hjälpa er fiskar med handanalyser när jag har tid 8-)

 

tyty!

 

Jaa, det är nästan ett krav! :-)

 

 

____________________

 

 

 

Tillbaka till vardagen nu, har dock bara hunnit med en 2h-sesse ikväll. Fortsätter att gå rätt tungt, slutade dock kring BE tack vare ett par spewspel av några regs. Blir nog inget mer ikväll, är rätt trött. Glömt bort hur jag ligger till i vadet, måste kolla upp det så jag vet ifall jag måste tokgrinda de närmaste dagarna.

 

Kollade igenom HM. Fanns ignet roligt där, bara en massa standardhänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat två sessioner idag på runt 1300 händer totalt. Lite plus också. Kommer antagligen få in en till två sessioner till ikväll, ska bara ta en promenad först.

 

Vilken linje tar vi här för att få in så mycket pengar som möjligt i potten? Bör jag gå för c/r mtp på flopbetsize? Antar att floppsizen kanske är lite för liten mtp stacksizes.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($492)

Button ($687.75)

SB ($396)

Hero (BB) ($811.90)

UTG ($542.40)

 

Preflop: Hero is BB with Kclub.gif, Aclub.gif

2 folds, Button bets $12, 1 fold, Hero raises $42, Button calls $34

 

Flop: ($94) 5club.gif, Aspade.gif, 3club.gif(2 players)

Hero bets $41, Button calls $41

 

Turn: ($176) 6heart.gif(2 players)

Hero bets/cr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en backdag igår som gjorde att jag är något inköp back för månaden nu. Lirade nyss en session och slutade back ett ink. Inga intressanta händer, torskade med KK två gånger.

 

Ska försöka komma igång med träningen nu, har ju fan blivit fet. Annars ikväll ska jag se Chelsea - Liverpool. Betade X i den matchen och vinst för barca. Efter matchen blir det nog en session till skulle jag tro,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindat två sessioner idag på runt 1300 händer totalt. Lite plus också. Kommer antagligen få in en till två sessioner till ikväll, ska bara ta en promenad först.

 

Vilken linje tar vi här för att få in så mycket pengar som möjligt i potten? Bör jag gå för c/r mtp på flopbetsize? Antar att floppsizen kanske är lite för liten mtp stacksizes.

 

Bet bet bet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skaz: vilka fler händer cr du på turn med den brädan?

jag tycker bet

 

Vet inte riktigt. Men iom att denna spot, så här djupa, inte dyker upp så ofta så tror jag inte att jag behöver spela jättebalanserat. Iofs blir väl min hand rätt uppenbar när jag cr:ar, så håller med er båda om att bet är bästa linjen att ta. Fick iaf en snapfold emot mig.

 

_______________________

 

 

Ser bra ut SKSK! Ska slänga upp lite grafer jag också imorgon när jag har tillgång till alla händer..

 

_______________________

 

 

Grindat runt 2k händer idag trots att jag helt tappat motivationen. Har dock gått helt okej och slutar en del plus. Inte alls långt ifrån ATH igen.

 

Har blivit rätt lite händer från min sida på sistone, men har varit en massa standardsituationer.

 

Algarve blir nog soft, synd bara att ME var fullt :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart i Umeå idag på läkarbesök. Har även hunnit samla ihop alla händer från laptopen. Spelat 32k händer denna månad, vilket betyder att jag bara har 13k kvar till målet. Kommer antagligen fixa det ganska enkelt då det är ett race på mitt skin.

 

adsd.th.jpg

 

Dagens session gick sådär, slutade något inköp back efter 1,1k händer. Tyvärr missar HM en massa händer, typ alla från borden där spelare med tecknet "&" i nicket sitter. Hade några sånna på mina bord idag, så har säkert spelat fler händer. Fick in AK två ggr mot AA och några andra sånna coolers, men slutade ändå bara något inköp ner.

 

Såg även idag att Ongame ska lansera en ny klient. Inte hunnit kolla på den så jättemycket, men den såg helt okej ut. Tycker dock att nuvarande klienten är rätt bra, spec. miniview-borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade nyss en stund, slutar back ett inköp för dagen. Hade rail av SKSK sista session, mkt nyttigt. Spelar med väldigt dåligt självförtroende just nu och är allmänt trött att spela bara. Längesen man plussade, men det är kanske inte så konstigt mtp hur jag spelar.

 

FI är donkme2tears. Overkill?

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($481.60)

CO ($948.45)

BTN ($493.30)

Hero (SB) ($710.95)

BB ($365.15)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is SB Q:spade: Q:club:

1 fold, CO raises to $12, 1 fold, Hero raises to $42, 1 fold, CO raises to $124, Hero raises to $708.95, CO calls $584.95

 

Flop: A:spade: K:diamond: 8:heart: ($1,421.90, 2 players)

 

Turn: 4:club: ($1,421.90, 2 players)

 

River: T:diamond: ($1,421.90, 2 players)

 

Final Pot: $1,421.90

CO shows: A:diamond: A:club:

Hero shows: Q:spade: Q:club:

 

CO wins $1,418.90 ( won +$709.95 )

Hero lost -$708.95

________

 

FI är Gutz4Garters spelar 23/20/2.5 över 600 händer. Syn riv?

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($400.00)

UTG+1 ($717.56)

CO ($390.30)

BTN ($679.75)

Hero (SB) ($398.00)

BB ($338.25)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is SB 9:club: 9:diamond:

UTG raises to $14, 3 folds, Hero calls $12, BB calls $10

 

Flop: 4:spade: 8:heart: 7:diamond: ($42, 3 players)

Hero checks, BB checks, UTG checks

 

Turn: 2:heart: ($42, 3 players)

Hero bets $32, BB folds, UTG calls $32

 

River: 3:spade: ($106, 2 players)

Hero bets $71, UTG raises to $354, $281 to Hero ($281)?

___________

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har endast grindat runt 1k händer idag. Slutar lite plus och är nog tillbaka på ATH. Tappar tyvärr motivationen att spela efter runt 30-40min, vilket är rätt irriterande. Vet inte riktigt hur jag ska få tillbaka grindmotivationen.

 

Nu under kvällen har jag iaf inte haft tid att lira. Varit med två kompisar och lirat en del PES.

 

_____________

 

 

Har egentligen inga speciella händer. Men hade antecknat några händer som jag skulle kolla på efter sessionen, så kan lika gärna lägga upp dom här.

 

Hur fortsätter vi här? Har inga stats på FI, men mtp hans spel så antar jag att han är fisk. Fold finns itne.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

SB ($462)

BB ($606)

UTG ($453)

MP ($448.60)

Hero (Button) ($798)

 

Preflop: Hero is Button with Qclub.gif, Qspade.gif

2 folds, Hero bets $12, 1 fold, BB raises $24, Hero raises $62, BB calls $46

 

Flop: ($150) Kdiamond.gif, 3heart.gif, 5spade.gif(2 players)

BB bets $20, Hero ?

 

Hamnade HU mot en rätt aggressiv spelare. Han 3betade väldigt mycket och cbetade efter varje 3bet. Ok spel? (Positionerna blev lite konstig, men jag har knappen iaf)

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

Button ($382)

Hero (SB) ($479.70)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Qheart.gif

Hero bets $10, Button (poster) raises $40, Hero calls $32

 

Flop: ($88) 9diamond.gif, 2club.gif, 10diamond.gif(2 players)

Button bets $60, Hero raises $435.70 (All-In)

 

Antar att denna är rätt ok då jag tror FI har fler bluffhänder i sin range än vbets. Tror han kommer c/s en del lägre flushar. Min raise pre är lite större för att de ligger mer döda pengar i potten, tror ngn varit sitout och fått "böta" en halv blind.

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

MP ($80)

Button ($398)

SB ($408.90)

BB ($937.90)

Hero (UTG) ($531.60)

 

Preflop: Hero is UTG with 10heart.gif, Jheart.gif

Hero bets $16, 2 folds, SB calls $14, 1 fold

 

Flop: ($40) 3spade.gif, Kclub.gif, 9club.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: ($40) 10club.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: ($40) Qclub.gif(2 players)

SB bets $25, Hero calls $25

 

Total pot: $90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just spelat en session på 1h50min. Tiltade ur på riktigt för första gången på riktigt länge. Mötte F1nAll, som måste vara Ongames största luck box. Synade 4bets med 53s och floppade fd, fick in det och sög ut. En massa sånna, tiltade ur rätt rejält. Spelade riktigt bra fram till dess och var plus en hel del. Tyvärr tappade jag hela plusset och lite till. Ska försöka reparera detta senare ikväll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...