Gå till innehåll

Korp i Göteborg?


DjLuppy

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Från och med nu har jag MTT-förbud för iaf resten av månaden! Blir nog inget mer CG idag, har iaf 900 händer. Vet inte riktgit vad totala ligger på, men ska sammanställa det imorgon när jag åker tillbaka till lägenheten. Ska sova rätt tidigt tror jag, ta en tidig buss tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 foldar jag nog bara preflop, hans range från CO bör vara bättre än A2s här. Hade nog hellre synat om FI suttit på knappen. Tror nog hellre jag squeezar än synar här också. Får liksom en tuff spot. Postflop tycker annars att den är helt okej spelad, oftast brukar jag skjuta turn här också iom att folk älskar att floata i position. Vet inte riktigt hur bra det är, men får rätt ofta folds på turn.

 

Hand 2 är helt okej. Enda annorlunda är väl att man kan flatta den preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat lite mer än 1,1k händer idag so far. Blir nog några k till ikväll. Sprang rätt dåligt nu första sessionen och backade en massa. Spelade dock rätt bra. Bara missnöjd med en hand när jag "tiltade" iväg ett inköp i onödan till en fisk. Nu blir det mat, sen blir det ytterligare en session.

 

 

Är denna ok mot en FI som jag tror kommer 4beta AK+/JJ+?

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

MP ($433)

Button ($677.60)

Hero (SB) ($400)

BB ($404.95)

UTG ($406)

 

Preflop: Hero is SB with Jspade.gif, 10club.gif

1 fold, MP bets $14, Button calls $14, Hero raises $58, 1 fold, MP calls $46, 1 fold

 

Flop: ($138) Jheart.gif, 2club.gif, 2spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $60, Hero calls $60

 

Turn: ($258) 7heart.gif(2 players)

Hero checks, MP checks

 

River: ($258) 6club.gif(2 players)

Hero checks, MP checks

 

Total pot: $258

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I JTo handen. Om du har tänkt syna ett bet på river så är det ju bättre att du bettar, och bettar lågt på river. Det är ju en situation där Fi inte kommer betta med bluff men däremot kan syna med en hand som är slagen. Jag bettar oftast, förutom jag inte tycker det finns mycket värde i showdown för att göra notes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I JTo handen. Om du har tänkt syna ett bet på river så är det ju bättre att du bettar, och bettar lågt på river. Det är ju en situation där Fi inte kommer betta med bluff men däremot kan syna med en hand som är slagen. Jag bettar oftast, förutom jag inte tycker det finns mycket värde i showdown för att göra notes.

 

Med JTo gillar jag 3beten pre, gillar inte checken på flop. Tror att vi får mer värde genom att beta flop, fi kommer aldrig vika ett par på den brädan och jag tror det är stor risk att fi tar ett gratiskort hör om vi låter honom göra det. Tror inte vi kommer få cred av fi (om han är tänkande) när vi cbettar denna brädan om vi c/s tp på sånna brädor.

 

Som spelat betar jag nog också river, tror inte vi får syn så jätteofta dock. Bettar nog runt halvpott och hoppas få syn av typ TT eller ngt sånt.

 

Håller helt med dig att bet flop nog är det bästa. Resten av handen spelar sig själv- Betade inte river av någon outgrundlig anledning, skulle antagligen ha petat in en liten bet där.

 

Tror inte denna FI är tillräckligt tänkande så att jag måste balansera ordentligt. Bara sett honom inne ett fåtal gånger, och han verkar inte så värst duktig.

 

 

Ang. dina händer så spelar jag nog som du gjorde, tror jag.

 

____________

 

Blev en session till nyss, spelat 2k händer idag. Blir minst en session till ikväll, ska nog även spela HU SCOOP-eventet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustade SCOOP-eventet ($162) direkt i första matchen. Mötte en väldigt aggressiv motståndare, vilket jag inte riktigt var beredd på. Tappade en stor del av stacken redan i början. Fick sen in det när jag hade 2,5k kvar med AQs mot A2s. Min hand får stå. Sen några varv efteråt får vi in det med ATs mot 66, hans hand fick stå.

 

CGet gick sådär, blev totalt 3870 händer idag. Har spelat totalt 16,9k händer denna månad so far, vilket borde vara rekord. Borde ligga en bra bit före "schemat". 28k händer på 24 dagar ska inte vara några problem, kanske kan höja målet till och med.

 

 

FI är en aggressiv fisk med stats kring 55/25.

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

BB ($515.70)

UTG ($591)

Hero (Button) ($420.60)

SB ($340.60)

 

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Aclub.gif

UTG calls $4, Hero bets $18, 2 folds, UTG calls $14

 

Flop: ($42) Kheart.gif, 10spade.gif, 6club.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $33, UTG calls $33

 

Turn: ($108) Qclub.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $68, UTG raises $250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått ganska kasst hittills idag, men har iaf fått in 850 händer. Ska iväg på några ärenden nu, sen blir det grind igen. Är inte så mkt back tack vare dessa två händer mot två regs:

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (SB) ($550.80)

BB ($412)

UTG ($394)

Button ($383.30)

 

Preflop: Hero is SB with Kclub.gif, Aclub.gif

UTG bets $14, 1 fold, Hero raises $46, 1 fold, UTG calls $34

 

Flop: ($100) Aheart.gif, 3spade.gif, 9diamond.gif(2 players)

Hero bets $50, UTG calls $50

 

Turn: ($200) 5club.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets $144, Hero raises $452.80 (All-In), UTG calls $152 (All-In)

 

River: ($792) 9heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $792

 

Results:

Hero had Kclub.gif, Aclub.gif (two pair, Aces and nines).

UTG had 6diamond.gif, 7diamond.gif (one pair, nines).

Outcome: Hero won $946.80

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

BB ($433.50)

Hero (UTG) ($394)

MP ($352.50)

Button ($629.50)

SB ($348.15)

 

Preflop: Hero is UTG with Aheart.gif, Aclub.gif

Hero bets $12, 3 folds, BB raises $44, Hero raises $90, BB raises $385.50 (All-In), Hero calls $292 (All-In)

 

Flop: ($790) 6spade.gif, 3spade.gif, 3heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Turn: ($790) 4diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: ($790) 10diamond.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $790

 

Results:

BB had Qdiamond.gif, Jdiamond.gif (one pair, threes).

Hero had Aheart.gif, Aclub.gif (two pair, Aces and threes).

Outcome: Hero won $787

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått ganska kasst hittills idag, men har iaf fått in 850 händer. Ska iväg på några ärenden nu, sen blir det grind igen. Är inte så mkt back tack vare dessa två händer mot två regs:

 

En liten fundering på andra handen, varför slår du bara om till 90? Lite lite och dessutom tycker jag det luktar AA,KK med en sån raise. Är detta standard från din sida? Jag skulle nog slagit om till 135 typ. Hade du gjort det denna hand så hade han nog iofs foldat. Förklara gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker SKSK förklarade det rätt bra, jag höjer till 102 alltså. 102 och 135 får ändå samma effekt. Motståndaren måste fatta ett beslut för hela sin stack, vilket gör att den mindre sizen blir mer profitabel när vi har bluffar i vår range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är prostakerkontoret för något?

 

http://www.prostaker.com/sv/image

 

 

 

Inte uppdaterat på ett tag, inte orkat gå igenom HM ännu :-) Får se till att bli en bättring från och med nu. Har sprungit ganska dåligt på Unibet, så har skeppat in deg på Ongame för att testa lite där. Kommer börja på 1/2$ först för att känna om det är en site jag vill fortsätta på.

 

Annars ikväll blir det nog Villareal - Arsenal grind, och även en pokersession ska nog klämmas in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte uppdaterat på ett tag, inte orkat gå igenom HM ännu :-) Får se till att bli en bättring från och med nu.

 

Jaa, lite händer! :-)

 

 

___________

 

 

Nyss avklarat månadens bästa session hittills, blev 1k händer totalt. Får se hur mycket mer spel det blir ikväll, ska nog softa och se fotbollen. Ska iaf kunna klämma in ännu en session efteråt. Morgondagen ser ut att bli pokerfri. En polare fyller år så ska fira honom och dra på Olearys och se CL, skoj skoj!

 

 

Har spelat några 2k-potter tidigare, men denna är nog den med störst profit. Sjuuk cooler, men alltid skoj när händerna får stå. :-)

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

MP ($276.10)

Button ($410.90)

SB ($400)

BB ($819)

Hero (UTG) ($795)

 

Preflop: Hero is UTG with 10heart.gif, Kheart.gif

Hero bets $12, 1 fold, Button calls $12, SB calls $10, BB calls $8

 

Flop: ($48) Qclub.gif, Jclub.gif, 9spade.gif(4 players)

SB bets $36, BB calls $36, Hero raises $131, 1 fold, SB raises $352 (All-In), BB raises $771 (All-In), Hero calls $652 (All-In)

 

Turn: ($2002) 2heart.gif(3 players, 3 all-in)

 

River: ($2002) 5spade.gif(3 players, 3 all-in)

 

Total pot: $2002

 

Results:

SB had 9club.gif, 8club.gif (one pair, nines).

BB had 10diamond.gif, 8spade.gif (straight, Queen high).

Hero had 10heart.gif, Kheart.gif (straight, King high).

Outcome: Hero won $1999

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar vi vidare här? Har 3betat FI en hel del, nästan varje varv han har öppnat. Notera stackdjupen. FI är en standardreg, 23/19 med 7% 3bet över 300 händer, spelat något lösare senaste sessionerna.

 

 

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (4 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop

 

SB ($415.50)

BB ($396)

UTG ($1046.90)

Hero (Button) ($1327)

 

Preflop: Hero is Button with Aheart.gif, Kclub.gif

UTG bets $14, Hero raises $48, 2 folds, UTG raises $130, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...