m1978 Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Titta just på den här handen från säsong 5 av high stakes poker http://www.pokertube.com/Movies.aspx?movie=9208&KeyID=1&title=High_Stakes_Poker_S05_Teaser Alltså Antonius gör en straddle i första position. Sen kommer Laak i positionen efter och gör en re raise. När han gör detta i så tidig position sätter man väl honom oftast på 99-AA, AK, AQ. Andra spelare kanske ännu bredare men inte Laak i den positionen väl? Hur som helst. Kan verkligen Antonius syn vara EV+ i längden? Finns så otroligt många händer som har honom slagen här. Frågan är väl, är det en "bra" syn? Självklart är den bra han vinner ju men ja ni förstår Citera
ebisumaru Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Han tror inte att Laak e nån vidare värdebetare Citera
padrinosftw Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Av de händerna är väl bara KK/AA kaaanske AK som han betar flop/turn/river med, sjuk syn though. Är trött (= Citera
jon2 Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Han tror inte att Laak e nån vidare värdebetare Precis. Vad reppar han egentligen? En valdigt snav range, Riktigt nice syn av Antonius. Citera
jon2 Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Av de händerna är väl bara KK/AA kaaanske AK som han betar flop/turn/river med, sjuk syn though. Är trött (= QQ ocksa. Tycker inte den ar sa sjuk egentligen. En bra handlasare som antonius vet ju om att bluff rangen ar stor +ratt bra pott odds. Citera
padrinosftw Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 QQ ocksa. Tycker inte den ar sa sjuk egentligen. En bra handlasare som antonius vet ju om att bluff rangen ar stor +ratt bra pott odds. Tvivlar på att nit-Laak betar turn, kan självklart ha fel dock. Svaret brukar vara raka motsatsen av vad jag tror nuförtiden. Citera
heltok Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 kanske har lärt mig något av gandolf trots allt Citera
pezdawg Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Han tror inte att Laak e nån vidare värdebetare +1 PA tror nog att laak måste ha QQ,KK här för att vb:a. Tveksamt om han hade synat Dwan med liknande mönster trots att han är mkt lösare än laak. Iofs tror jag inte handen hade utspelat sig sådär mot dwan men snackar bara om riversynen nu. Citera
Skanke Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Ja, och Lederer viker sina 88 för att P.L har överpar där 78 gånger av 81... Citera
padrinosftw Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Ja, och Lederer viker sina 88 för att P.L har överpar där 78 gånger av 81... Nja, delvis. Han har även PA att ta hänsyn till samt om att han ligger efter har han bara 2 outs plus att det finns knappt ett enda bra turnkort för honom även om han leder. Citera
Metaddict Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Nja, delvis. Han har även PA att ta hänsyn till samt om att han ligger efter har han bara 2 outs plus att det finns knappt ett enda bra turnkort för honom även om han leder. Tror han tänkte "OJ han slängde iväg ett CB, han MÅSTE ha en stege, hjälp jag viker". Citera
mikj Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 rofl.hahahaha lederer folda 88 Citera
KallOödmjukDiva Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Precis, niten Phil Laak tar imo bara denna linjen med AA, KK, AK för värde. Durr däremot kan VB sämre händer i det scenariot, foo shooo. Citera
kravmärkt Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 på turn bettar nittttlaak KKK, set, kanske AA färgdrag, hålkakka och stegdrag och bluffar. På river när han har missat så har han sina 80% bluffar som han betar och 20% nutzz, even i could have done that easy play. // Jamie Gold Citera
ulaf Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 rofl.hahahaha lederer folda 88 Citera
killerwolf Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 hans betsizing var ju skum också för att vara laak det skriver dom på andra forum i varje fall. Samt speeden, han brukar beta skumma siffror då han vb'ar.. Citera
Rebonius Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 Och folk pratar om att balans inte är viktigt.. Citera
checkamat Postad 24 Februari , 2009 Rapport Postad 24 Februari , 2009 glöm inte att Antonius är en enorm synstation, det har han visat många gånger. Citera
döfiskdö Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Är omhadonk så döda nite mitt svar plz, vet att Laak har smal range här för v bett men han kan väl la ha 22, 33, 44 och 56s ? Kan han inte dessutom v betta AQ hj på rivern, kan väl inte va mkt Ks i Antonious range? Citera
Uniktnamn Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Är omhadonk så döda nite mitt svar plz, vet att Laak har smal range här för v bett men han kan väl la ha 22, 33, 44 och 56s ?Kan han inte dessutom v betta AQ hj på rivern, kan väl inte va mkt Ks i Antonious range? Är rätt säker på att Laaks range i den possen knappast innehåller 22 33 44, möjligtvis men imho knappast troligt, 56s. Däremot tror jag Laak faktiskt skulle kunna vara bra nog att vb typ TT JJ, känns dessutom som han mycket väl skulle kunna sitta på AA, AK, AQ, KK, QQ och tom KQs kanske. Om man helt bortser från eventuella reads som PA har på Laaks betsize eller annat tycker jag nog synen på river är högst tveksam. Dock reagerade jag personligen rätt mycket på Laaks relativt snabba och bestämda bet på rivern då jag tycker han är en av dem som brukar steka mest och verkligen sönderanalysera sina beslut innan han gör ett move. Detta luktade väl iofs lite bluff, men bortsett från det så tycker jag Laak reppade rätt bra hela vägen utifrån hans image och den pos han slog upp ifrån. Dessutom tror jag Laak sätter PA på just den typ av hand som han har alltså en 4 med tillägg. Typ A4, 45. 46 eller möjligtvis A3 35 osv och om han gör det så tycker jag han spelar handen korrekt. Förre Citera
MilfHunter Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 glöm inte att Antonius är en enorm synstation, det har han visat många gånger. Satt och kollade pokervideos på youtube igår och jag fick lite samma känsla. Citera
-PK- Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Svårt att bli en bra spelare om man inte är synstation. Citera
stackbrat Postad 25 Februari , 2009 Rapport Postad 25 Februari , 2009 Och folk pratar om att balans inte är viktigt.. show me these people kind sir. Citera
Recommended Posts