Gå till innehåll

Antonius vs Laak


m1978

Recommended Posts

Titta just på den här handen från säsong 5 av high stakes poker

 

http://www.pokertube.com/Movies.aspx?movie=9208&KeyID=1&title=High_Stakes_Poker_S05_Teaser

 

Alltså Antonius gör en straddle i första position. Sen kommer Laak i positionen efter och gör en re raise. När han gör detta i så tidig position sätter man väl honom oftast på 99-AA, AK, AQ. Andra spelare kanske ännu bredare men inte Laak i den positionen väl?

 

Hur som helst. Kan verkligen Antonius syn vara EV+ i längden? Finns så otroligt många händer som har honom slagen här.

Frågan är väl, är det en "bra" syn?

Självklart är den bra han vinner ju men ja ni förstår :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är omhadonk så döda nite mitt svar plz, vet att Laak har smal range här för v bett men han kan väl la ha 22, 33, 44 och 56s ?

Kan han inte dessutom v betta AQ hj på rivern, kan väl inte va mkt Ks i Antonious range?

 

Är rätt säker på att Laaks range i den possen knappast innehåller 22 33 44, möjligtvis men imho knappast troligt, 56s. Däremot tror jag Laak faktiskt skulle kunna vara bra nog att vb typ TT JJ, känns dessutom som han mycket väl skulle kunna sitta på AA, AK, AQ, KK, QQ och tom KQs kanske. Om man helt bortser från eventuella reads som PA har på Laaks betsize eller annat tycker jag nog synen på river är högst tveksam. Dock reagerade jag personligen rätt mycket på Laaks relativt snabba och bestämda bet på rivern då jag tycker han är en av dem som brukar steka mest och verkligen sönderanalysera sina beslut innan han gör ett move. Detta luktade väl iofs lite bluff, men bortsett från det så tycker jag Laak reppade rätt bra hela vägen utifrån hans image och den pos han slog upp ifrån. Dessutom tror jag Laak sätter PA på just den typ av hand som han har alltså en 4 med tillägg. Typ A4, 45. 46 eller möjligtvis A3 35 osv och om han gör det så tycker jag han spelar handen korrekt.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...