Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

Riktigt bra månad. Hoppas att jag kan behålla mitt spel i juni och kanske spela lite högre också.

 

NL100 11.394 händer

NL200 11.007 händer

NL400 1.886 händer

 

NL100 100 händer

NL200 2.812 händer

NL400 1.679 händer

NL600 5 händer

 

* Jag omfördelar spelet mot högre nivåer. Bra.

* Motståndarna köper ut som fan när jag leder. Är det en stor pott så kan jag inte köpa ut med sånna skithänder som openended straight+ flushdraw, eller par + färgdrag.

* Jag pushar onödigt mycket. Varför ställa fi inför ett enkelt beslut när jag är den bättre spelaren?

 

 

Resultatmässigt ligger jag på breakeven i juni. Jag har inte swingat så mycket de dagar jag spelat. Typ 800$ +/-. Men jag känner mig väldigt lätt tiltad av badbeats.

 

Det är bara så jobbigt att sitta och spela bra i 2 timmar. Inte ha en enda all-in pot för fulla inköp eller mer under denna tid. Men ändå lyckas plocka motståndarna på pengar och sitta med ett ok dagsplus. Detta trots att jag lyckats göra något enstaka idiotmove under denna tid.

Sen kommer första all-in situationen. När pengarna åker in så har fi 8% till max 25% equity i potten, och han drar ut.

 

 

Tja, +/-0 och en omfördelning mot högre stakes. Får väl vara nöjd med det iaf. Har dock stött på få spelare som varit bättre än jag imho ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Anders, poker hos mig imorgon ifall du känner för det. Vi lär köra igång lite efter 19. Hör av dig ifall du vill leka lite.

 

*Har smsat men var rätt långsam på det*

 

 

Allmänt tiltad över massa saker. Får ingen ro att spela bra och gör så dåliga pushar så det finns inte. Ska jobba på att komma i harmoni igen. Dock så är det ingen fara på taket ännu. Är typ 300-500$ back den här månaden. Det överlever jag.

 

Gjorde en så dum sak igår. Satte in pengar på ongay igen. Började med att bajsa bort 400$, kunde sparat hälften av det. Att syna en all-in i battle of blinds då jag har AA i BB mot SB som limpat och brädan 789 rainbow är kanske inte riktigt nöten. Däremot var hans limpsyn med JTo just nöten. Jag köpte förresten inte ut.

Sen spelade jag bra och backade 100$.

Sen gick det bättre och jag segade tillbaks 300$ av det jag förlorat genom bra spel och små potter. Avslutade med att bli assfukked på dom 300$.

 

 

Ska köpa hem nån god mat och försöka hitta balansen ikväll. Har inget större hopp om att göra det. Men man måste ju försöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har spelat rätt lite men ändå lagt mina sessioner på NL200 och NL400. Oftast backar jag på ena och tar igen det på det andra.

 

Idag hamnade jag dock i en väldigt konstig situation som jag nog allt måste göra en post av.

Vad som sätter mig i denna sitsen är att jag får för mig att jag vill spela min KJs mot en höjning från Fi som är 25/19/4. Varför i helsike synar jag bara? Normalt så lägger jag mig där faktiskt. Ibland så 3-bettar jag. Men jag är rätt ny vid bordet och vill inte spela någon stor pott genom att 3-betta preflop. Däremot har det varit slött med 3-bets rent generellt vid bordet så jag tror mig kunna få se en flopp för $14 och jag tror att den kommer bli som minst 3-vägs.

Sen har jag även någonslags fantasi om att kunna spela ut fi då jag sitter i position, eller åtminstonde få se honom 2 eller 3 barrel bluffa med en sämre hand om jag träffar J eller K.

(Vete fan om dom där argumenten håller...)

 

 

Handen

 

2$/4$ No Limit Hold'em

 

 

Fi is at seat 0 with $1492.1

EAK is at seat 1 with $400

AAA is at seat 2 with $260.25

BBB is at seat 3 with $640.9

CCC is at seat 4 with $167.6

DDD is at seat 5 with $719.8

The button is at seat 2.

 

BBB posts the small blind of $2

CCC posts the big blind of $4

 

Fi: -- --

EAK: Ks Js

AAA: -- --

BBB: -- --

CCC: -- --

DDD: -- --

 

Pre-flop:

 

DDD folds

Fi raises to $14

EAK calls

AAA calls

BBB calls

CCC folds

 

Flop board: :8s::Qh::7s:

Pot $57 ($3 rake)

 

BBB checks

Fi bets $55

EAK calls

AAA raises to $120

BBB folds

Fi goes all-in for $1478.1

 

Pot: $618 ($3 rake)

 

EAK (återstående stack $331)

 

Fi 25/19/4 som sagt.

 

* Hur mycket suger mitt spel postflop?

* Reraise flop eller bara syn med AAA och BBB kvar att agera bakom oss?

* Vad gör vi mot pushen från Fi?

(Dessutom med en kille bakom oss som har ca $125 kvar för att syna all-in.)

 

 

Så wut säger ni?

Jag vet redan vad jag tycker iaf. Men kommer inte att berätta det förrän om ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise flop är väl ganska kallt mtp bakomvarande. Jag synar flop och hoppas på att bakomvarande synar de också. Som handen utspelas måste du ju folda. Ponera att alla synar pushen och det blir en fyrvägsallin (vilket ger dig goda odds), då är dina KJs antagligen inte de enda som drar till spaderflushen, samt att minst ett set är ute och summa summarum du är ganska rökt.

 

Så; syna flop, vik flop. Håller du med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise flop är väl ganska kallt mtp bakomvarande. Jag synar flop och hoppas på att bakomvarande synar de också. Som handen utspelas måste du ju folda. Ponera att alla synar pushen och det blir en fyrvägsallin (vilket ger dig goda odds), då är dina KJs antagligen inte de enda som drar till spaderflushen, samt att minst ett set är ute och summa summarum du är ganska rökt.

 

Så; syna flop, vik flop. Håller du med?

 

Du missade nog lite av den action som var.

BBB folds

 

Storstacken pushar och täcker EAK och AAA.

Efter att jag tagit mitt beslut för $331 i stacken så finns en kortare stack bakom mig med $125.

 

Så det handlar om en potentiell 3-vägs all-in där jag eventuellt kommer ha en sidopott (om $280) med storstacken. Om shortstacken väljer att syna sig all-in.

 

Påverkar detta ditt beslut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry för den.

 

Men ok, säg att du synar pushen. Du vill i princip alltid att shortien synar (han borde ha högre färgdrag sällan). Hur stor equity du har beror givetvis på vad de andra håller, och av fi:s spel att döma har han väldigt ofta set/tvåpar eller ibland högre färgdrag här. Shortiens hand spelar mindre roll egentligen, då han egentligen kan ha lite vad som helst. Bäst för dig är givetvis en relativt svag hand och om det då är AQs (inte spader) eller 93o spelar ingen större roll för din equity.

 

Mot set (77) och 94o har du 27 % equity visar PS och den blir bara lägre ju bättre hand vi ger shortien. Ibland har fi tvåpar och mot 87 (utan spader) och 94o har du 37 % och förbättrar vi shortiens hand sjunker equityn ytterligare. Mot sämre färgdrag hos fi har du typ som bäst 42 % (dvs shortie har skräp) och mot Asxs har du 20 %.

 

Mao har du i princip som bäst 42 % equity men mer troligt kring 30 % vilket inte berättigar en syn av pottoddsskäl.

 

Så nej, det förändrar inte vad jag tycker, men kanske har jag missat ytterligare. Hur tänker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damn, bra utläggning. Skönt att få lite kommentarer i dagboken.

 

Mycket av mina tankar kretsar kring vad Fi ställer med efter AAA:s lilla reraise. Mitt spel i handen är väl rätt så uppenbart att jag fiskar efter ett drag eller att jag har en svag hand som jag vill ha möjlighet att släppa mot stort motstånd på den floppen. Det luktar ju lite illa att slöspela ett set såvida jag inte är säker att AAA eller BBB kommer höja. Men det känns som att min hand är relativt lätt att definiera.

Tillbaks till Fi. Med tanke på fi stats så tror jag att fi är en klart kompetent spelare. Med detta vill jag ha sagt att han efter AAA:s reraise måste vara rätt så säker på att denna spelare kommer att syna en all-in. Dock så har Fi även mig att ta hänsyn till i handen. Hur gör fi bäst för att skydda sin egen hand?

Han ställer givetvis in.

Sätter mig i skruvstädet och ger mig ett beslut.

 

Nu om jag skulle vara i Fi's skor så skulle jag göra detta med rätt så många händer. Överpar, set, tvåpar med 78suited (har han ett annat tvåpar så tappar jag då hakan), AQ, högre färgdrag, lägre färgdrag. Ev även AsKx som vill isolera med outs mot en shortie med drag.

Jag tror att Fi ställer in även med händer som jag dominerar bara för att få isolera sig mot en shortstack och för att få mig att lägga det bättre draget många gånger. Så jag tror att hans HD är vidare än endast tvåpar, set, högre färgdrag. Rena stegdrag tror jag inte att han ställer med, inte med färgdraget ute va?

 

 

I efterhand inser jag problemet med dom lägre färgdragshänder som jag såg mig själv dominera. Min KJss och just 87ss på brädan dödar så många av kombinationerna av onegappers och sc som jag kan se hos fi (och som jag dominerar).

65ss, 64ss, 9Tss, QTss är väl egentligen dom enda som kvarstår.

 

 

Mao har du i princip som bäst 42 % equity men mer troligt kring 30 % vilket inte berättigar en syn av pottoddsskäl.

 

Vad blir potoddsen om shortien synar sig all-in?

 

Om jag räknar rätt så kommer jag eventuellt att syna $331 in i en pott som kommer uppgå till $952 efter rake om shortien lägger sig. Synar shortien så kommer totala potten att uppgå till $1078.

 

Jag kommer förmodligen att få skämmas nu om jag tänker helt fel om potodds mitt i natten ;) . Men är det inte ett rätt så close to EV+/-0 spel?

 

Om det är rätt så EV+/-0 så tar jag det gärna lite mot regulars lite nu och då för att tilta dom. Den här handen är ju inte ABC-standard att syna sig all-in med efter en raise, reraise och all-in. Speciellt inte då jag varit den inklämda och passiva parten som bara synat mellan raisarna. Eller?

 

Fan, borde jag synat nu plötsligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är ganska ok att räkna med att kortisen aldrig foldar (han har redan stoppat in > 50 % av stack och potten är stor). Vi borde kunna vidga fi:s hd lite grand men lägre färgdrag är som sagt osannolikt bla pga anledningarna du nämner, samt att 4 spader redan är ute.

 

Du säger att du tror fi kan pusha omkring med dig pga att du synar och att kortisen är just precis kort. Notera att du endast har 35 bb mer än honom, vilket inte är någon enorm skillnad, varför jag tror du överskattar fi:s löshet (mao ger honom för vid hd). Det känns ok att lägga till AQ en liten andel av gångerna och mot AQo och 94o har du nästan 48 %. Dessutom bör vi ge honom AA (KK ibland också, men du har K) ibland, och mot AA och 94o har du 39 %. Det kan vara precis dessa två händer som ger dig odds att syna och ser man värde i att ta EV 0-beslut (0 EV i direkta termer alltså) så kan man väl motivera en syn här.

 

Det som bör tilläggas är väl att vi räknat extremt snålt på shortiens hand. Han har förstås aldrig 94o och synar sig allin med den, och skulle vi sätta honom på en vettig hand (kanske med en spader i) så skulle din equity förstås sjunka ytterligare. Om vi antar att du räknat rätt på potten och shortien synar sig allin också så ska du ha minst 31 % equity för att motivera syn (~31 % ger EV 0). Orkar du kan du ju alltid försöka sätta upp vettiga andelar för alla av fi:s händer och använda dig av mina uträknade equityvärden för att se ungefär vad det skulle ge dig. Sen bör man förstås dra bort någon procent av den equityn pga underskattning av shorties hand.

 

Kan vi komma överens om att det är en knepig hand? I vilket fall så tror jag det beslut som kan anses rätt isåfall är rätt med knapp marginal. Du synade och outade dem gissar jag? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi komma överens om att det är en knepig hand? I vilket fall så tror jag det beslut som kan anses rätt isåfall är rätt med knapp marginal. Du synade och outade dem gissar jag? ;)

 

Bra diskussion, du överraskar och imponerar.

 

Det luktar 0 EV om handen. Hade floppen eller mina hålkort varit lite annorlunda fördelade så fi kan ha fler lägre färgdrag så hade jag nog fått det till marginellt EV+. Marginellt.

 

 

Den är rätt knepig och inte alls standard för mig på något sätt. Normalt är detta inte en 3-vägs actionpot och då kommer man ifrån lättare.

 

 

1. Jag tog synen med min KJ.

2. Semi-shortien FOLDADE (wtf? Svag dam? Ev lågt färgdrag?).

3. Fi vänder upp 78hh.

4. Turn Tx.

5. River Ts.

 

Jag drog ut i handen och får världens största fiskstämpel av 3 st regulars på NL400. Den specifika handen har förmodligen gett mig en sjukt bra image. Fastän jag i detta specifika tillfället inte alls var fel ute som synade.

 

Sen sa Fi nått om att han skulle köra en bil rätt in i mitt hus (lägenhet på 3:e våningen). Han skulle k*ulla och döda min fru och inte nödvändigtvis i den ordningen (har inte ens flickvän).

 

Om man kan köpa image för pengar så tror jag att den potten potentiellt är värd bra mycket mer än vad slutpotten uppgick till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte spelat poker på 1 vecka nu då jag satte mig vid borden igen. 2st NL400 och 2st NL200. Kände mig inte tillräckligt taggad så jag la faktiskt av efter bara 60 händer. + ett inköp på NL400. Ska absolut inte klaga. Money is nice :mrgreen:

 

Just nu jobbas det mest med att äta god mat, dricka öl, whiskey och slappa. Att en kompis äntligen flyttat in till stan har givetvis något med detsamma att göra. + att hans lägenhet är ligger vid stans krogtätaste torg.

 

Dåligt av mig att inte spela mer, dålig Anders. Ändå rätt soft att ha ett sött plus i juni fastän jag knappt spelat.

Jag vet att lusten kommer återkomma och då kommer mina poster att hagla täta i dagboken. Så, nej. Jag har inte alls lagt av eller tagit en paus, jag försöker bara njuta av sommaren lite tills jag känner mig sugen på att lira.

 

Funderar på att flytta till en lite större lägenhet, 1:a 27 kvm --> 4:a 93 kvm. Hyresskillnaden är 3ksek, har nån vild tanke om att jag ska kunna sponsra det genom att trivas bättre i den nya lägenheten än vad jag gör i denna lilla vrå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett litet infall och kände mig sugen på poker i en halvtimme, 174 händer @ NL200 @ 4st bord. +637$

 

Poker är enkelt när man klonkar set varannan hand och fi's väljer att betala av.

 

Det var bara 2 händer som jag ens funderade över, ena var jag tvungen att syna en all-in preflop mot en shortstackmupp med 65s. Jag klonkade inte men oddsen var för stora för att jag skulle kunna folda preflop.

 

Andra handen var 68s som jag höjer på CO. BB synar och jag floppar mellanparet + färgdrag, fi checkar och jag bettar 3/4 pott. Fi synar snabbt och turn är Kx. Brädan är KxJh6x2h där jag har 3:e paret + färgdrag. BB pottar in i mig rätt snabbt.

Hade han varit bra så han kan släppa för en reraise så skulle jag nog reraisat. Nu är fi en fiskpinne innehållande lagomt mycket synfisk. Tror att FE är rätt liten och väljer faktiskt att folda. Tror att han donkar med såväl bättre händer som bättre drag. Så rivern blir svårspelad oavsett vad som kommer.

Fold i väntan på en bättre read?

 

 

Ska snart iväg på Ica Maxi, behöver frukt, torkat renkött, brämhuls juice, Haagen-Dazs, läste att dom fått in Ben & Jerry så det måste testas.

Sen var det visst 2 kartor starköl med mitt namn som väntar inne på Systembolaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL100 100 händer

NL200 4.859 händer

NL400 2.552 händer

NL600 5 händer

 

Juni: $2161

 

Du måste ha hyffsad BB/100 denna månaden va? :lol:

 

Nja, det är mest sista 2 dagarna som jag hyfsat till siffrorna. Tidigare i månaden har jag spelat rätt lite och rätt dåligt också.

 

Förra månaden spelade jag fler händer och dessutom med fördelning mot dom lägre nivåerna.

 

Maj: $0.35 per hand.

Juni: $0.29 per hand.

 

Så sucki bb i juni :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missade ett riktigt slaskigt homegame. :-D Du bara måste vara med nästa gång!!

 

Har tagit mig upp på NL100 nu och det går bra där. Spelar på Paradise Poker just nu och ligger nu på mer än det dubbla i $/timme jämfört med förra året. Så nöjd är jag. Men jag spelar fortfarande hemskt lite jämfört med förra året.

 

Golfat något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Du missade ett riktigt slaskigt homegame. :-D Du bara måste vara med nästa gång!!

 

Har tagit mig upp på NL100 nu och det går bra där. Spelar på Paradise Poker just nu och ligger nu på mer än det dubbla i $/timme jämfört med förra året. Så nöjd är jag. Men jag spelar fortfarande hemskt lite jämfört med förra året.

 

Golfat något?

 

Så länge jag är ledig och icketiltad så är jag givetvis med.

 

Grattis till NL100. Jag har väl samma problem just nu, spelar otroligt lite men utvecklas desto mer (tror jag iaf).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maj: $8424

 

NL100 11.394 händer

NL200 11.007 händer

NL400 1.886 händer

 

Juni: $2874

 

NL100 100 händer

NL200 5.601 händer

NL400 4.481 händer

NL600 220 händer

 

Sett till antalet händer så har jag ju inte spelat så mycket mer på högre nivåer. Men ser man till den procentuella fördelningen så är den helt klart på väg åt rätt håll.

 

Månaden har varit rätt så jobbig. Pluggat lite poker. Spelat otroligt lite, då jag varit nöjd med mitt spel så har det visat sig i resultatet och dom gånger jag spelat obalanserat så har också det visat sig.

 

Det går rätt så bra att spela 4st NL400 bord numera. Det är ingen fara. Men när jag börjar närma mig en session på så "lite" som -1k$ så knorrar jag ändå över det.

 

Vi får se vad som händer i juli :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag vill jag tacka spelare xxx som bevisade att NL400 inte handlar om att spela bra utan det handlar om att bortse från potoddsen och sen bara dra ut som fan.

 

Förövrigt så vill jag även tacka spelare yyy som lärde mig att TAG handlar om att växla tempo i rätt tillfällen, bli sönderläst och dra ut som fan.

 

Det är alltid underbart att inleda månaden med att backa rakt ut.

Jag ska ju inte spela på söndagar. Varför backar jag alltid på söndagar? Måste jag döpa, konfirmera mig och gå i kyrkan för att slippa den här skiten?

 

Bah, så onödigt. Jag var värd bättre ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*whine*

 

Anledningen till att man spelar NL400.

* Visste ni att en 85/25/6 alltid har AA när dom höjer preflop, speciellt när jag har AKs?

* Visste ni att en hyperaggroo 51/30/10 limpar QQ mot mina höjning och alltid floppar topset mot mitt straightflushdrag.

* Visste ni att topset alltid står mot straightflushdrag när jag har draget?

* Visste ni att färgdraget (med underkort) alltid vinner när jag har TPTK eller överpar?

* Visste ni att en idiot som limpar KK (och lyckas hamna all-in på floppen för fulla inköp mot min BB-special som floppat 2 par) alltid drar ut?

* Visste ni att shortstacks är proffs och vinner 90% av gångerna när dom degar med T5o mot min AK preflop?

* Visste ni att topset alltid slår mitt mellanset?

* Visste ni att spelare som aldrig foldar alltid vinner?

* Visste ni att om jag sätter en spelare på en korrekt HD på turn så 3 outar han mig till rivern för att vinna potten?

* Visste ni att AKs (med färgdrag) splittar potten med AKo (utan drag) när man åker all-in på turn helt utan träff med A eller K. Freerollen då???

 

Hade jag inte varit så jävla bra som jag är så hade jag legat back ett antal K$ redan. Bara för att jag är så bäst så ligger jag bara back 1,5k$.

 

Känns som att jag är på fel sida om rättvisan. Fi visar alltid upp den hand som dom, enligt deras logiska HD, ska ha som mest 5 till 15 gånger av 100.

Har dom väl en sämre hand så går det alltid att dra ut och det sker konsekvent.

 

Ska jag hålla käften och se glad ut över att jag inte är mer back efter all den där skiten på NL400? Borde väl vara monsterback egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*whine*

 

Anledningen till att man spelar NL400.

* Visste ni att en 85/25/6 alltid har AA när dom höjer preflop, speciellt när jag har AKs?

* Visste ni att en hyperaggroo 51/30/10 limpar QQ mot mina höjning och alltid floppar topset mot mitt straightflushdrag.

* Visste ni att topset alltid står mot straightflushdrag när jag har draget?

* Visste ni att färgdraget (med underkort) alltid vinner när jag har TPTK eller överpar?

* Visste ni att en idiot som limpar KK (och lyckas hamna all-in på floppen för fulla inköp mot min BB-special som floppat 2 par) alltid drar ut?

* Visste ni att shortstacks är proffs och vinner 90% av gångerna när dom degar med T5o mot min AK preflop?

* Visste ni att topset alltid slår mitt mellanset?

* Visste ni att spelare som aldrig foldar alltid vinner?

* Visste ni att om jag sätter en spelare på en korrekt HD på turn så 3 outar han mig till rivern för att vinna potten?

* Visste ni att AKs (med färgdrag) splittar potten med AKo (utan drag) när man åker all-in på turn helt utan träff med A eller K. Freerollen då???

 

Hade jag inte varit så jävla bra som jag är så hade jag legat back ett antal K$ redan. Bara för att jag är så bäst så ligger jag bara back 1,5k$.

 

Känns som att jag är på fel sida om rättvisan. Fi visar alltid upp den hand som dom, enligt deras logiska HD, ska ha som mest 5 till 15 gånger av 100.

Har dom väl en sämre hand så går det alltid att dra ut och det sker konsekvent.

 

Ska jag hålla käften och se glad ut över att jag inte är mer back efter all den där skiten på NL400? Borde väl vara monsterback egentligen...

 

Det är något som går i början av juli. Tror inte jag vunnit en hand än, trots att jag tycker jag har spelat bättre än någonsin. Bara att bryta ihop och gå vidare som vanligt antar jag. :)

 

Lycka till och kämpa på så ska du se att det vänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något som går i början av juli. Tror inte jag vunnit en hand än, trots att jag tycker jag har spelat bättre än någonsin. Bara att bryta ihop och gå vidare som vanligt antar jag. :)

 

Lycka till och kämpa på så ska du se att det vänder.

 

Tack. Jag försöker göra just detta.

 

Har haft en liten pokerpaus i 2 dagar egentligen när jag inte spelat poker alls. Eller ikväll när jag kom hem från en kompis (och efter några starköl). Så ville jag spela igen. Riggade 4st NL400 bord och satte igång.

(Nej, jag spelar faktiskt bättre när jag är lagomt tankad.)

 

* 3-bettar en kille preflop med KK. Floppen är :Qd::5h::2d:. Fi bettar 110$ in i mig och jag ställer in. Han steksynar med JJ. Min hand håller och jag är direkt upp 400$.

 

* Plockar upp :As::Ad: UTG och standardhöjer. UTG+1 synar bakom mig och BB synar. Floppen :9d::5s::6s:. Jag bettar 36$, UTG+1 synar och BB lägger sig. turn är :4s:. Jag checkfoldar för ett bet på 80$ i potten på ~113$. Fi är 28/18/3 och gillar inte att släppa händer. Hade jag sett någonslags FE på turn så checkraisar jag nog all-in, eller bet synar mig all-in. Men nu. Nä, jag tror inte att han släpper färg, stege, 2 par, set någonsin mot en checkraise all-in. Vektight eller att spela spelaren? Jag är inte säker, men folden känns sjuk mot majoriteten av spelare.

:(

 

* UTG (39/25/5 öppnar potten med en bet), detta är det sista bordet som jag inte stängt ner och jag tittar ner på JJ i SB. Normalt 3-bettar jag. Men eftersom fi är så lös och aggro är planen rätt enkel. Få in allt om jag floppar överpar/set.

BB synar med.

Floppen är :Ts::5c::3c: jag checkar, BB checkar och UTG pottar. Jag slår om och har stoppat in 50bb i potten totalt (jag 200bb, UTG 100bb vid början på handen). BB foldar snabbt. UTG funderar medellänge innan han stoppar in resten. Det är 50bb för mig att syna i potten som redan är på ~155bb. Planen gick i lås mot en aggro fi och jag stoppar in. Håller tummarna för att min hand är bäst eller att jag drar ut.

Turn är :Js: --> YES YES YES :) :) :)

River är :Ks:, tänker "det vore så jävla sjukt om han hade KK nu".

Pengarna glider över till fi som visar KK.

 

Slutade mina 180 händer, plus 45$.

 

Bajs. JJ var en setup. Men då jag äntligen 2 outade någon så blev jag re2outad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att jag har spelat rätt så bra idag. Har haft någon onödig bluff men det är nog allt. Annars har jag spelat fint. Tycker jag iaf.

Efter 300 spelade händer hade jag 5,5% won $ at SD. Då blir inte resultatet vidare vackert.

 

19,5/15,5/3

 

Back 1,2k$ till idag. Totalt är jag back 2,5k$ den här månaden.

Dags att gå ner i nivå från NL400, casha ut, ligga kvar på NL400?

 

*suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt samma sak hände mig i början av maj. Det är grymt surt att gå ner i nivå och jobba igen men det var det jag gjorde.

 

Det beror ju på hur stor rulle du räknar med att du har också förstås... Har du rulle borde du fortsätta på 2/4. Inte roligt att jaga igen ett back på en lägre nivå än den man torskade på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...