Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Börjar bli nyfiken på vem som har den äldsta dagboken här som fortfarande är aktiv? Nog för att min dagbok är relativt inaktiv under sommaren då jag spelar lite. Men ändå?

 

Who beats me?

 

Började du innan mig? No idea :D Börjar bli lite räv. Har ju haft 3 konton här på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Luap skrev en riktigt bra och intressant historia om hur det kom sig att han började spela poker. Min historia är inte lika intressant, jag är fundamentalt annorlunda än så många andra som skriver på detta forum.

 

Vad är skillnaden?

Jag har en överdriven respekt för pengar, fortfarande. Jag har inte några släktingar som spelar varken poker, kort eller på annat. Jo, mamma och pappa spelar tydligen keno för några tior i veckan numera :mrgreen:

 

Vad jag kan minnas så spelade aldrig mina föräldrar kort med mig när jag var liten. På semestern då vi kuskade runt i sverige så åkte Uno leken fram men förutom det och finns i sjön så fanns det inget kortspelande i familjen.

Däremot hade jag en kompis. Han var 1 år äldre. Han var i sin tur sladdbarn med en storasyster som var 4 år äldre.

Systern lärde oss båda att spela bl.a. Whist och Bismarch. Vi spelade väldigt ofta kort och efter ett tag så minns jag att jag började minnas vilka kort som lagts . Vilka kort som borde och inte borde vara hos en eller annan person.

 

Så gick åren upp till högstadiet. Då tillkom några andra kortspel som inte krävde lika mycket tankeverksamhet. Men så fort det handlade om kort så var det roligt. Därför var jag med. Varje rast så spelade man kort faktiskt.

Under högstadiet så rullades det igång ett stående och väldigt långtgående pokerparti (knektöppning?) mellan ett gäng med personer i min ålder. Dock så spelade dom om pengar och det intresserade inte mig. Fanns det en risk så lät jag bli att medverka. Om jag minns rätt så uppdagades "anteckningsblocket" till slut av någon förälder då det gått ett år eller så. Vissa av deltagarna låg back ett flertal tusen kronor. Rätt mycket för 15 åringar. Jag vet inte hur det slutade. Men jag var hela tiden glad att jag inte själv varit med om sådana dumheter.

 

Gymnasiet (sam. ek.) var även det en tid med mycket dötid. Speciellt eftersom jag pendlade 6 mil enkel väg varje dag till och från skolan. Håltimmar spenderades spelandes kort med kompisar. Rasterna blev det kortspel med klasskompisar. Oftast ville dom spela spel som inte krävde så mycket tanke utan mer tur. När jag fick välja så valde jag givetvis ett spel där jag själv hade en fördel av mina något djupare tankegångar om spelet. Än idag vill jag minnas när jag införde hjärter på rasterna. Förklaringen "det man kan spela på datorn" var nog (obs, jag är 27 år gammal. På den här tiden så var det l33t att kunna hacka MSröj....). Hjärter var ett enkelt spel att få en edge i om man bara har bra minne.

 

I gymnasiet så hade jag lätt för allt utom tyska (nazilärare), ett av mina skönaste minnen är fortfarande det matteprov man fick göra direkt första året för att dom skulle få koll på hur man låg till efter gymnasiet. Tror att det var huviudräkning. Jag skrev provet, när jag var klar så tittade jag mig omkring i skrivsalen. Alla skrev för fullt. Jag dubbelkollade svaren och tittade mig omkring. Alla skrev. Började titta under mitt prov och bland kladdpapperen man fått. Nej, ingen fler sida. Ställde mig upp, gick fram och lämnade in provet. Matteläraren rynkade på näsan åt mig, jag svarade. "Jag är klar." La papperet på hans kateder och gick ut.

Efter 10-15 minuter så kom nästa person ut från salen. Skakad. Kommenterade, "gav du också upp?". "Nej, jag var klar." Var mitt svar. 5 minuter senare kom en annan klasskamrat ut och som hade gjort provet ordentligt. En efter en kom dom ut. Det var inte mer med det.

Givetvis hade jag alla rätt och fick efter det en rätt lätt resa genom alla kurser jag hade med den matteläraren. Han var en rätt butter typ. Men hade man bara rätt humor och var intelligent så var han väldigt uppskattande mot en.

Det var väl i gymnasiet som jag kände att logik, räkning och ekonomi faktiskt var något som var intressant.

 

År 2000 började jag på civilekonomprogrammet i Umeå. Där spenderade jag 3 år med att plugga och jobba. På fritiden hade jag en fästmö som jag älskade, vänner som jag försakade och Diablo II som jag missbrukade.

 

Kortspelandet låg helt och hållet nere från år 2000-2003.

Till min fasa så gillade inte mina nya vänner att spela kort. Däremot så var vi en grupp på 4 personer som gjorde allt tillsammans. Idag jobbar jag tillsammans med en av dessa. Den andre har precis flyttat tillbaks till Umeå och det är honom som jag ska på husvagnssemester med nästa vecka. Den 3:e är en sjukt ambitiös tävlingsmänniska som jag försökte lära poker. Han gav upp efter 4 timmar. Han ansåg sig inte ha tid att lära sig det som krävs för att bli vinnande.

 

Sommaren 2003 fick jag ett sommarjobb som råkade sträckas ut från juni 2003 till mars 2004. I årsskiftet så fick jag en sjukt hög lön p.g.a. mycket övertid och att jag bytt anställning som gav mig förskottslön istället för efterskottslön. Så dubbla löner + övertid + halvårs semesterersättning.

I samma veva som detta hände så hängde jag mycket på Dvdforum.nu. Där i off topic fanns det en tråd om poker. Poker på nätet. Det fanns en kille där som kallades QoS. QoS startade ett forum för att kunna samla oss pokerintresserade där. Jag hakade på och blev medlem av pokerforum.nu. Ja, jag är en relik.

 

I Februari 2004 satte jag in 2000 sek på Expekt. Jag fick direkt en bonus insatt från Expekt och jag hade bestämt mig för att spela freerolls tills jag fattade hur texas hold'em gick till. En dag då jag väntade på att en freeroll skulle börja så satte jag mig med 20$ vid ett 0,25/0,5 NL bord. Pengarna var borta på 5 minuter... Efter det började jag fundera på vad som gått fel och hur dåligt jag egentligen spelat.

Jag hade inte tid att fundera så länge innan min dåvarande sambo/flickvän/fästmö gjorde slut och jag fann mig i andra tankar. Jag slutade tvärt med såväl Diablo II, ett annat spel som tagit upp mycket av min tid var tycoononline, det slutade jag också med. Med sorg i hjärtat. Månaderna gick och i juni fick jag jobb från början av augusti så jag hade en ledig sommar att se fram emot.

 

För att ha något att göra under sommaren valde jag att ge poker ett nytt försök. Stärkt av läsning på pokerforum.nu och med hjälp av en starthandstabell från en annan site satte jag igång med spelandet. Från juni till november spelade jag uteslutande NL2 och NL10 som då fanns på Prima, freerolls och turneringar för mindre än 5$. Det gick bra och i december tog jag ut 4000 sek till julklappar samtidigt som jag hade kvar 2000 sek på kontot. Beställde min första bok, SSH. De 2000sek blev 4000sek fort via en turneringsvinst.

 

2005

Vid nyår bestämde jag mig för att skaffa ett neteller konto och börja bonushora.

Under tiden som jag begärde en cashout från Expekt till mitt bankkonto så fann jag mig själv rastlös. Ville spela mer... Så jag laddade ner Bet365's pokerklient och satte in 500sek. Det var strax efter nyår och jag hade ledigt från jobbet i 5 dagar. Jag koncentrerade mig på små turneringar. Vann 3 st under dessa dagar och gick plus 1000$ på detta. Ett välkommet tillskott. Cashade även ut detta och överförde 1000$ till mitt nyskapade neteller konto. Satte igång med bonushorandet genom att spela NL25 på partynätverket eller 0,5/1 och 1/2 FL.

Under 2005 så bonushorade jag som en galning. Tror faktiskt att jag snittade 1000$ per månad i bonusar. Tyvärr var väl spelet ingen höjdare då jag bara var ute efter bonusar. Pengarna gick nog mest till dvd-filmer och sånna prylar.

 

2006

Året som började med en sjuk rush. Jag gick nog från NL50 till att spela 1 bord NL400 och NL600 i februari/mars. Det som hände då var att jag hade några riktigt djupa backdagar. Men jag slutade alltid månaderna på plus. Under april började det gå riktigt segt och i maj gick jag bara plus på bonusar. Det vara dags att göra något år spelet.

Lösningen kom med en person som många älskar att hata. Själv tillhör jag dom som älskar honom. Hans attityd i forumet här är en helt annan än den som finns via headset och msn.

I alla fall så postade han under juni på forumet och undrade om någon ville ha coaching. Jag hoppade på tåget och det var något som höjde min utvecklingskurva brant uppåt. Tack Nebbis.

Under hösten försökte jag gå upp på NL400 flera gånger utan att varken lyckas eller stå ut med några större backsessioner. Spelarna var inte speciellt bra, men jag orkade inte med swingsen.

Årsmålet på 250ksek uppnåddes någongång i början på oktober. Minns inte riktigt när tyvärr.

 

2007

Har varit något av en berg- och dalbana. Upp och ner. Eftersom jag började året med en rätt tight rulle på 7k$ så var jag rätt känslig i början på året. Nu är det väl lugnare. Men jag minns fortfarande hur jag i januari räddade resultatet genom att plocka upp 2,3k$ från primas NL40.

I dagsläget så ser jag fram emot att få hem en ny pokerdator. Att få sätta igång med Djens PLO coaching (yes, ska skotta lite sånt.) Sen ska jag fortsätta vårens skott på NL400 och NL600.

Målet är helt klart att vara regular på NL400 vid årsskiftet.

Jag är skynda långsamt personifierad.

 

Definitivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tack Pires

 

 

Dagboken är inte död.

Jag har fått hem min Dell 30", väntar bara på att få hem datorn som jag beställde från ett annat ställe. När den kommer så blir det omstart deluxe för min del.

 

 

Nu har jag haft pokerpaus sen 3/8. Eller jag spelade typ 1h med 35$ jag fick gratis på Party och jag körde nån timme microstakes på Prima i helgen utan att göra mycket mer än att swinga som fan.

 

Idag har jag spelat hela 750 händer. 22/19/3.

Riktigt bra spel, riktigt bra reads, bra table selection. Vältajmat.

Balanserat mina starka händer med kombodrag. 3-bettat i bra lägen preflop. Väldigt nöjd.

 

 

Blivit utdragen i alla potter utom 2.

Som sämst degade jag på turn i 2 potter där jag INTE ledde.

* Openended straightflushdraw i en pott mot en halvstack + en helstack. Pushar turn för ett 85% potbet, helstack synar och jag missar.

* Färgdrag, hålstege, par på turn mot en helstack i en pott där jag 3-bettat preflop och han i princip aldrig kan leda. Pushar turn för ett pottbet och han instasynar med en hand som jag har slagen 90% av gångerna. River blank.

 

 

Back 3,5 inköp.

 

+ Ingen tilt, bara lätt frustration.

+ Bra spel, bra agression.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I väntan på att få hem datorn så jag kan komma igång med pokern på allvar igen...

 

 

Augusti:

1/8: $109

2/8: $102

3/8: $753

4/8: $0

5/8: $351

6/8: $0

7/8: $0

8/8: $0

9/8: $0

10/8: $0

11/8: $0

12/8: $0

13/8: $0

14/8: $0

15/8: $0

16/8: $0

17/8: $0

18/8: $0

19/8: $0

20/8: $0

21/8: $0

22/8: $0

23/8: $0

24/8: $122

25/8: -$11

26/8: $0

27/8: $0

28/8: -$349

29/8: -$169

30/8: $0

31/8: $377

 

Augusti $1 285

 

 

 

1/9: $0

2/9: -$558

3/9: $124

4/9: $427

 

 

 

Är ringrostig som fan, känns som mitt spel backat några nivåer av att spela lite eller inget alls under sommaren. Så jag kommer ägna närmaste tiden till att posta händer som är så uppenbara att det är löjligt.

 

 

Fi är typ TAG. Jag har alltför lite händer på honom för att kunna säga så mycket som har någonslags bäring.

 

 

No Limit Hold'em 1/2

 

Fi is at seat 0 with $312

AAA is at seat 1 with $41.25

BBB is at seat 2 with $304.7

CCC is at seat 3 with $194.75

DDD is at seat 4 with $63.6

EAK is at seat 5 with $207.25

The button is at seat 3

 

DDD posts the small blind of $1

EAK posts the big blind of $2

 

EAK: :Jd::Qd:

 

Pre-flop

 

Fi raises to $8

AAA folds

BBB calls

CCC folds

DDD calls

EAK calls

 

Flop :Qc::Kd::6d:

 

DDD checks

EAK checks

Fi bets $15

BBB folds

DDD folds

EAK raises to $50

Fi calls

 

Turn :Qc::Kd::6d::Ts:

(pot 132$)

 

EAK goes all-in for $149.25

 

 

 

Först tänkte jag ifrågasätta om turn är en push. Men som spelad på flopp så känns det rätt obvious.

Däremot när jag klurar på det i efterhand, borde jag bettat ut floppen och hoppats på en reraise som jag kan ställa emot?

 

Fast egentligen är det väl en balanseringsfråga om jag väljer att göra som jag spelade ursprungligen i handen eller att söka reraise från Fi som jag kan ställa in mot på flopp.

 

 

Preflop, familjepott där det kostade mig $6 att syna in mig i en pott som redan var på $26. Det är ofta jag tar floppar med QJs oop faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Hade spelat den på samma sätt majoriteten av gångerna om jag hamnade i samma sits.

 

Jag hade dock försökt att göra checkraisen aningen större för att komma närmare pottpush på turn. Dessutom blir det en enklare syn om fi pushar redan på flopp. Men detta är bara små detaljer, tycker du spelar den bra. Svårt för fi att hitta synen och gör han det har du en miljon outs, vilket alltid är nice, stor FE och en miljon outs is the nuts :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi hittade fisksynen med topset (hur kan man göra det?). Jag träffade en ruter på rivern och fick ett litet OMG i chatten.

 

Tack för svaren. Jo, den var rätt så enkel.

 

Igår testade jag att lira på Everest. Backade direkt 500$ på massa konstigheter. Sen började programvaran lagga som fan. 98% CPU användes. Och jag blev sitting out lite nu och då.

Lyckades lagga tillbaks endel och lade sen ner.

Hamnade på iPoker istället. Smällde upp 6 st 8-manna NL200 bord. Lyckades med konststycket att spela en AA hand väldigt udda UTG. Givetvis lönade det sig.

 

Tror att jag slutade -50$ eller nått sånt. Uppdaterar när jag vet.

 

 

Funderar på att outa ett av mina nick, men jag vet inte vilket. iPoker, UB, Everest, Pacific, Prima (Kan bjuda på det, EAK), SvS (EAK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Det kom en taxichaufförsklädd kille till jobbet nyss. Slips, namnskylt, vit skjorta, såg sådär morsgris och oförstörd ut.

 

Han skulle lämna en bok "jag är utsänd för att lämna denna litteratur till XXX" min jobbarkompis (pappaledig). En liten mormonbok (bibel?) och han kom från Jesu Kristi kyrka.

Jag är ateist och skeppade iväg honom som vilken dörrförsäljare som helst. Är jag en dålig människa nu?

Egentligen kände jag för att visa honom lite internetkultur, av det tyska slaget :twisted:.

 

Han fick återkomma om en månad när kollegan är tillbaks. Om han vore "utsänd" borde han då inte hamna hemma hos mottagaren och inte på dennes arbetsplats?

Wonderful.

 

-------------------------------------

 

Min hemsida är nere, fukking webbhotellet har tydligen stängt av mig. Är 95% säker att dom skickat fakturan till en adress jag bodde på för 3-4 år sen.

Är det svårt att maila fakturan? Jag flyttar ju klart oftare än jag byter mailadress.

 

-------------------------------------

 

Magnus Betnér kommer till stan senare iår. Dags för ett nytt försök?

 

-------------------------------------

 

Har en prognos framför mig som påstår att USD/SEK kommer stå i 6,48 vid årsskiftet 2007/2008 och i 6,32 vid årsskiftet 2008/2009.

Får se om det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, då outar vi mitt absolut mest motriggade nick. Jag brukar inte spela 6-max på iPoker eftersom jag aldrig kan vinna en hand där. Därför försökte jag igen idag.

Hand nummer 100 för dagen. Värt att nämna att näven åkte i bordet så ölen rann ut över golvet? Stängde ner iPoker direkt.

 

 

Texas Hold'em NL $1.00/$2.00

Table Sanniquellie

Seat 1: SlutMeSlowly ($290.00 in chips)

Seat 3: BigCo1ones ($201.15 in chips)

Seat 5: personalbest ($80.00 in chips)

Seat 6: The Account ($324.49 in chips)

Seat 8: SnUFFERT1981 ($324.28 in chips) DEALER

Seat 10: EhimeMaru ($138.45 in chips)

EhimeMaru: Post SB $1.00

SlutMeSlowly: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SlutMeSlowly King of ClubsQueen of Clubs

Dealt to The Account 8 of Spades8 of Hearts

BigCo1ones: Fold

personalbest: Fold

The Account: Call $2.00

SnUFFERT1981: Fold

EhimeMaru: Fold

SlutMeSlowly: Raise $8.00

The Account: Call $8.00

*** FLOP *** Queen of Hearts3 of Clubs3 of Hearts

SlutMeSlowly: Bet $18.00

The Account: Call $18.00

*** TURN *** 2 of Clubs

SlutMeSlowly: Check

The Account: Bet $14.00

SlutMeSlowly: Raise $84.00

The Account: Call $70.00

*** RIVER *** 8 of Clubs

SlutMeSlowly: Bet $178.00

The Account: Call $178.00

*** SUMMARY ***

Total pot $578.00 Rake $3.00

The Account: wins $578.00

 

 

Fi är en, em, "spelare av något sämre kvalitet" som inte kan släppa händer. Jag är ju 90% säker att jag har honom på turn. Rivern ger mig backdoorfärgen och det ska ju bara vara positivt.

Tyvärr var det verkligen en backdoor som inträffade på rivern.

 

Raisen preflop är inte standard mot en bra spelare, checkraisen på turn är inte heller det. Men här vet jag till 95% att han kommer smallballa turn om jag checkar. Målet är att bygga en pott som jag kan pusha river om jag vill.

 

 

Lär mig att vinna dom där potterna 95% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kort liten session i förmiddags.

 

 

Texas Hold'em NL $1.00/$2.00

Table "TURBO" Mooresville

Seat 1: flyspy ($266.40 in chips)

Seat 3: SlutMeSlowly ($224.30 in chips)

Seat 5: theLumbergh ($83.43 in chips) DEALER

Seat 6: boatman400 ($74.00 in chips)

Seat 8: mjwjon ($176.78 in chips)

Seat 10: Toledo777 ($129.70 in chips)

boatman400: Post SB $1.00

mjwjon: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SlutMeSlowly King of SpadesAce of Hearts

Toledo777: Fold

flyspy: Fold

SlutMeSlowly: Raise $7.00

theLumbergh: Fold

boatman400: Fold

mjwjon: Call $5.00

*** FLOP *** King of HeartsKing of Diamonds10 of Diamonds

mjwjon: Check

SlutMeSlowly: Bet $12.00

mjwjon: Call $12.00

*** TURN *** Jack of Hearts

mjwjon: Bet $21.00

SlutMeSlowly: Raise all-in $205.30

 

 

Endast 36 händer på fi där han varit 42/20/1.5

Han var nyss i en pott mot 2 andra spelare. 5 handat där han har KK mot QQ och AA (AA vann).

 

 

 

 

Texas Hold'em NL $1.00/$2.00

Table Benalla (No DP)

Seat 1: sebosleboss ($151.70 in chips) DEALER

Seat 3: Wracul1 ($169.05 in chips)

Seat 5: mheppner ($253.00 in chips)

Seat 6: Robusta34a ($75.70 in chips)

Seat 8: 88style ($43.05 in chips)

Seat 10: SlutMeSlowly ($213.55 in chips)

Wracul1: Post SB $1.00

mheppner: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SlutMeSlowly Queen of DiamondsAce of Spades

Robusta34a: Fold

88style: Fold

SlutMeSlowly: Raise $7.00

sebosleboss: Fold

Wracul1: Call $6.00

mheppner: Fold

*** FLOP *** King of DiamondsQueen of Spades4 of Diamonds

Wracul1: Check

SlutMeSlowly: Bet $12.00

Wracul1: Raise $24.00

SlutMeSlowly: Call $12.00

*** TURN *** 4 of Spades

Wracul1: Bet $24.00

SlutMeSlowly: Call $24.00

*** RIVER *** 3 of Spades

Wracul1: Bet $24.00

SlutMeSlowly: Call $24.00

 

Inga stats vid tillfället, han verkar lite lös och ha svårt för att slppa. Fi har suttit i chatten och diskuterat med en annan vid bordet. Fi är övertygad om att han är vinnande medan motspelaren inte håller med.

Min uppfattning är att han inte är någon bra spelare precis. Att han inte köpt upp sig till fullt inköp under ett antal händer känns som ett stöd för detta.

 

 

Så, det var väl infon. Mina tankar när händerna utspelade sig och resultatet. Dom sparar jag till lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppade in på ett ställe som jag inte spelat på under lång tid igår. Fy tusan vad dåliga spelare jag mötte. Tyvärr hade jag tydligen glömt bort att man inte ska bluffa callingstations.

Sen lyckades jag med konststycket att lagga till det dom första 100 händerna. 40/30/4

Tyvärr ledde laggigheten + fiskarna till att jag fick ta syner som jag inte skulle tagit med en tag image. Lyckades därför dra på mig ett back på 1,5 inköp som jag sakta fick jobba tillbaks.

 

Gjorde en snygg syn med AK på rivern när brädan är QQ773. Jag raisade preflop och fick 3 st syn. Alla checkar till rivern där fisken pottar in i oss andra 3. 2 st lägger sig och jag synar för split. Han har J6o och jag vinner potten.

Jag sätter i 99% av fallen aldrig någon på bluff efter att han bettar in i 3 pers på rivern. Vem bluffar egentligen i det läget? Ingen.

Fi var unik och 1%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja :)

 

*firar med Guinness i "antikt" kosta boda glas*

 

 

1/9: $0

2/9: -$558

3/9: $124

4/9: $427

5/9: $70

6/9: -$112

7/9: -$55

8/9: $0

9/9: $204

10/9: $787

 

 

Idag blev det 1024 händer på NL200. Rätt många dåliga spelare ute. Många callingstations, så man fick dra ner på CB's och delvis på semibluffarna.

 

 

Först dom 2 största förlustpotterna.

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 10: EAK $460.28

Seat 1: EEE $198

Seat 3: FFF $197

Seat 5: GGG $200

Seat 6: HHH $171.35

Seat 7: III $107.91

EEE posts small blind $1

FFF posts big blind $2

Dealt to EAK :Td::Tc:

GGG folds

HHH raises $10.2

III folds

EAK calls $10.2

EEE folds

FFF folds

Dealing Flop :Ts::4d::9c:

HHH bets $21.65

EAK calls $21.65

Dealing Turn :Js:

HHH bets $39.35

EAK raises $428.43

HHH calls $100.15

Dealing River :8s:

Summary

EAK shows :Td::Tc:

HHH shows :As::7d:

HHH collected $341.7

EAK collected $288.93

 

HHH 93/26/1

 

TT spelar jag ju uppenbart perfekt. Vem vill inte att fi ska syna all-in med suckerhålstegen där? (jag eftersom dom drar ut?)

Jo, varför jag spelar passivt preflop är för att jag vill undvika att flippa mot QJo. Floppar jag överparet så kommer jag aldrig släppa det mot fi. Så enkelt är det.

 

 

$1/$2 Blinds No Limit Hold'em

Seat 10: EAK $363.6

Seat 2: AAA $174.6

Seat 4: BBB $207.05

Seat 6: CCC $415.2

Seat 9: DDD $386

CCC posts small blind $1

DDD posts big blind $2

Dealing down cards

Dealt to EAK :Ad::Qc:

EAK raises $7

AAA calls $7

BBB folds

CCC folds

DDD folds

Dealing Flop :9c::Ac::6c:

EAK bets $14

AAA raises $28

EAK raises $76

AAA raises $139.6

EAK calls $77.6

Dealing Turn :7d:

Dealing River :8d:

Summary

EAK shows :Ad::Qc:

AAA shows :Tc::8c:

AAA collected $348.2

 

AAA 44/7/1

 

Är rätt missnöjd med hur jag spelade AQo. Borde nog bara synat flopp och omvärderat turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...