Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

Tack grabbar.

 

Jag har fått uppmuntran på msn också från några håll. Alla verkar överens om att jag inte ska gå ner i nivå så länge jag har tillräcklig rulle till att spela vidare.

Rullen finns och jag har höjd i den.

 

Just nu ska jag flytta runt pengar på nätet till lite olika siter. Tänkte omfördela så jag har 10 st inköp för NL400 på några olika ställen. Dock kommer jag tillåta mig själv att spela så lågt som NL200 när jag är ny på en site och vill känna mig för om hur spelet är.

 

 

Jag har inte spelat poker på några dagar nu. Har istället fokuserat på att dricka vin, öl, whisky och annat gott tillsammans med kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är något som går i början av juli. Tror inte jag vunnit en hand än, trots att jag tycker jag har spelat bättre än någonsin. Bara att bryta ihop och gå vidare som vanligt antar jag. :)

 

Lycka till och kämpa på så ska du se att det vänder.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade att stoppa in pengar på 2st nya ställen. Första stället är jag breakeven på över några få händer.

Andra har jag gått ut hårt med att backa över 1600$ idag på 400 händer. NL400 givetvis.

 

* 55/25/5 hittar TT, 3-bettar mig från SB. Jag checkställer honom all-in på låg bräda när jag har överparet 88. Har aldrig sett någon syna så fort. Han synar nog med alla träffar överhuvudtaget, t.o.m. 2 nakna överkort (proffs)...

 

* 50/30/3 hittar triss med topkicker mot min triss med mellankicker.

 

* 35/25/4 hittar KK mot min QQ i battle of blinds.

 

* Superfisken som aldrig någonsin lagt en hand träffar hålstegen på turn mot mitt toppar.

 

 

Anders, välkommen till årets största backdag!

Tack, det känns inte så illa faktiskt. Jag spelade ju bara 400 händer. Visst var förmodligen några av ett even ev slag. Men mot de spelare jag mötte idag så tror jag att mitt spel var klart ev+.

 

Juli

* Back 4k$.

* Spärrad av mina 2 huvudsidor för att jag ville ta ut pengar (till Neteller som jag satte in pengar via).

 

 

Tror att jag ger det 2k$ till innan jag går ner i nivå. Så otroligt tråkigt då jag verkligen tycker att jag är bättre än minst 75% av spelarna på min nivå.

Men jag pallar inte att backa hur mycket som helst.

2k$. Antar att det räcker till ca 500 händer då. Lär väl spara på den sessionen lite för att sprida ut förlusterna.

 

JA, JAG GNÄLLER

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow :P, man är inte ensam! Jag backade också typ 4 buyins på ca 500 händer min senaste session. Sista handen var för 140bb när jag blir ai pre med AA mot FIs AK å han har hela 6,5% pre å flop 2%... Runner stege å båda har färgdrag turn. Bara bita ihop! :evil:

 

Tycker också det är sjukt tråkigt att gå ner i nivå när det går kasst, tar så lång tid att spela tillbaka sig. Det positiva med att gå ner i nivå är att förlusterna inte tar lika mkt på psyket, man pallar backa ett par inköp innan man blir galen.

 

Vilken sida spelar du på?

 

Hoppas det vänder snart och lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow :P, man är inte ensam! Jag backade också typ 4 buyins på ca 500 händer min senaste session. Sista handen var för 140bb när jag blir ai pre med AA mot FIs AK å han har hela 6,5% pre å flop 2%... Runner stege å båda har färgdrag turn. Bara bita ihop! :evil:

 

Tycker också det är sjukt tråkigt att gå ner i nivå när det går kasst, tar så lång tid att spela tillbaka sig. Det positiva med att gå ner i nivå är att förlusterna inte tar lika mkt på psyket, man pallar backa ett par inköp innan man blir galen.

 

Vilken sida spelar du på?

 

Hoppas det vänder snart och lycka till!

 

Sur AA.

Jag har då sluppit sån skit och istället prenumererat på att raisa preflop, syna en 3-bet med AA och dega mot fi som hittar set på 80% av flopparna.

 

Jag brukar inte behöva gå ner i nivå när jag väl tagit klivet uppåt. Visst har jag mesat mig tidigare och gått ner en skottsession på nivån över min vanliga.

Nu ska jag nog försöka lära mig omaha istället. Det betyder ju att jag kommer spela lite lägre än mitt vanliga texas.

 

Sida? Överallt faktiskt. Eller vill spela överallt, 2 av mina standarsidor klagar ju när jag ville ta igen pengar till neteller.

Spelat rätt mycket på UB sista 2 månaderna. Sjukt aggro motspelare. Rätt rolig poker om man känner för att 3-betta light och reraisebluffa.

Just nu sitter jag på microlimit omaha bara för att få lite händer att kolla ev.

 

Tack, lycka till själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så trist.

 

Men det verkar som om våra downperioder följer varandra. Har fått en så jävla dålig start på månaden, där det känns som att jag behöver en royal för att eventuellt vinna...

 

Vi ska nog köra ett homegame snart. Du får vara med då och slaska loss lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan så trist.

 

Men det verkar som om våra downperioder följer varandra. Har fått en så jävla dålig start på månaden, där det känns som att jag behöver en royal för att eventuellt vinna...

 

Vi ska nog köra ett homegame snart. Du får vara med då och slaska loss lite.

 

Då ska du ge fan i att backa så jag kan gå plus. Kan jag muta dig att gå plus så jag slipper backa?

Låter som vi är 2 kvinnor som just upptäckt att deras menstrationscykler har sammanfallit :oops:

 

Säg bara till, är jag ledig så kommer jag.

 

Nu har jag inte spelat poker på en vecka igen. Nejdå, inte alls för att det gått dåligt. Snarare för att jag haft annat för mig. Släktträff, jobb, kompisar.

 

Har inte ens haft tid att bitcha på de 2 siterna som vill ha papper av mig.

 

Har tröstshoppat en bil förresten. Fick nått ryck och köpte mig en Saab 9-3, bara en 1,8t från 2004 men den rullar fint och har rätt få mil i sig.

 

Direkt börjar man fundera på vad tusan man ska göra av den. Nej, inget jefla dekaltrim iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://youtube.com/watch?v=N1j9HQ_uUtc

 

Kul med bil. Hade de hunnit göra 9-3 snygga -04, eller är de så där äckliga fortfarande? Men de går ju att göra rätt ok, med kjolpaket, rutor och whatnot. Tjackade själv en chippad A4 för ett litet tag sen.

 

Tack för videon. Ska nog sitta vid datorn ikväll för första gången på en vecka. Får se om jag vågar spela poker eller om det bara blir att svara på massa meddelanden och få lös pengarna. Just nu går så mycket tid till att vara ledig. Sen när jag flyttar i månadsskiftet så lär det bli en nytändning med riktigt skrivbord och riktig dator igen.

 

9-3:an är av den "nya generationen". Så jag vet inte om den är snygg på det sätt som du tänker på.

Den går nog att göra rätt så snygg på ett lätt sätt. Men jag har andra saker som ligger högre i prioritet först och främst.

 

En Ådi. Ny ådi eller äldre ådi?

Än så länge är jag nöjd med motorn. Har (just nu) svårt att förstå hur man ska behöva så mycket mer. Men det lär väl komma det också. Nu är jag mest rädd för att åka dit för fortkörning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara kika in och säga att allt faktiskt vänder till slut. Jag hade en riktigt tung period då jag förlorade/brände $20,000 (1/3 av rullen), men man kan verkligen vända trenden och komma tillbaka med lite jobb. Jag vet hur otroligt uppgivet allt känns när man går in och backar varje session, men det vänder faktiskt till slut.

 

Mitt tips är i alla fall böckerna "The poker mindset" och "Your worst enemy in poker" som båda fokuserar på pokerpsykologi och på att bygga upp "det rätta tänket". Har själv läst dessa och det är till stor del tack vare böckerna som jag lyckade vända den negativa trenden.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara kika in och säga att allt faktiskt vänder till slut. Jag hade en riktigt tung period då jag förlorade/brände $20,000 (1/3 av rullen), men man kan verkligen vända trenden och komma tillbaka med lite jobb. Jag vet hur otroligt uppgivet allt känns när man går in och backar varje session, men det vänder faktiskt till slut.

 

Mitt tips är i alla fall böckerna "The poker mindset" och "Your worst enemy in poker" som båda fokuserar på pokerpsykologi och på att bygga upp "det rätta tänket". Har själv läst dessa och det är till stor del tack vare böckerna som jag lyckade vända den negativa trenden.

 

Lycka till!

 

Tack.

Det är nu man som bäst behöver en dagbok att få tilta av sig i.

 

 

Kollade min statistik på dom få dagar jag spelat den här månaden. Är plus en enda dag. +65$ den dagen.

Men jag har spelat så otroligt lite. Tror att jag måste komma igång bättre i augusti iaf.

 

 

Har beställt böckerna nu.

Började faktiskt med "Zen and the art of poker" för några dagar sen. Vet inte om det hjälpt. Men det jag mår mest illa över numera är att jag kan acceptera en dagsförlust alldeles för lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chilla mannen, juli verkar vara en helvetesmånad, jag har det tungt och polarna sitter i samma sits, har spelat ca 27k händer och det är inte mkt som funkar.

Bara att bita ihop och försöka rida ut stormen.

 

Det viktiga är att du spelar ditt game tills det vänder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Spelade 11 gånger i juli. $4106

 

Inte så lustigt men vad fan gör man?

 

Jo, idag testar man att spela igen. 2 st småsessioner.

 

Första med 4st NL200 bord. Ligger plus ett halvt inköp då en mupp limpar UTG, synar bort 10% av sin stack preflop när jag höjer från SB. Vi hamnar all-in på :8c::9d::Kc: floppen där han har monstret K8o. Jag drar inte ut och sessionen avslutas där.

 

Andra sessionen så hittar jag en fisk på NL400 så det blev 1st NL400 och 3st NL200. På NL400 dubblar jag upp med A8 på 8728A brädan mot fi som älskar sin 8T så mycket trots att potten är limpad preflop (jag i SB med många limpers).

Väljer sen att donera 200$ mot en som jagar hålstege mot potbets på 2 gator. Givetvis sitter den på rivern.

Donerar 400$ till en 89/25/4 som måste haft en hel jävla häst i röven.

 

Slutar sessionen på modiga +77$.

 

När ska riggen släppa?

 

--------------------

 

Lägenheten blir finfin. Parketten i vardagsrummet ska slipas om och sen ska det tapetseras om i ena sovrummet.

 

Nu ska jag bara köpa en bra pokerdator med dubbla skärmar. Det ska inte alls spelas några spel på den datorn, förutom poker. Förslag?

Är det fortfarande 2 x 20" LCD som är gångbart eller ska man upp i en stor singelskärm?

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att höra att det går fortsatt segt för det dig. Tråkigt men sant så är det ju bara nöta på och försöka hålla uppe spelet så gott det går.

 

Vad det gäller skärm hade jag satsat på en 30". Jag har en Dell men vissa föredrar ju Apples variant. Är väl en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist att höra att det går fortsatt segt för det dig. Tråkigt men sant så är det ju bara nöta på och försöka hålla uppe spelet så gott det går.

 

Vad det gäller skärm hade jag satsat på en 30". Jag har en Dell men vissa föredrar ju Apples variant. Är väl en smaksak.

 

Det vänder så fort jag fått tid över att få ihop 20k-30k händer på kort tid.

 

Vad gav du för din Dell 30"?

Är nuvarande pris på ~12.600sek. Vettigt?

Edit: Dom höjde till 16.800sek för 3 minuter sen. Vaddå beat?

Går det bra att sitta på normalt avstånd från den?

Hur många bord får man plats med utan överlapp och på vilket nätverk?

Hum, vad tusan behöver man för grafikkort till den upplösningen? Ska ju bara spela poker på den här datorn...

 

 

Tack för allt stöd och all uppmuntran allihopa :)

 

Nej, hh's kommer först när jag har något annat än beats att posta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plockade fram ett plus igår faktiskt. Spelade mycket bättre än resultatet som inte ens var ett inköp plus.

 

Idag fick jag ett mail från VC där jag spelat tidigare. 40000AP @ 500$ Fixar man det innan 19/8 fick man 250$ extra.

Eftersom jag gnällde till mig vip när jag återvände dit i våras så borde det gå lite snabbare att cleara. *räknar* Ser ut att landa på ca 8k-8,5k händer på NL200. Ska göra ett försök trots att ipoker är ett riggat skitnätverk som borde brinna i helvetet.

 

Spelar finfint ett bra tag, ligger ca 500$ upp då hand 1 inträffar.

 

Fi är 23/3/4 :shock:

 

Fi limpar utg. Jag höjer med AJo på knappen. Fi synar.

Floppen A36. Fi check, jag bettar och blir instaminreraisad. Jag synar minreraisen för att omvärdera turn.

Turn är 5 och fi bettar 2/3 pott. Jag viker och han visar 44.

 

3 minuter senare.

Jag hittar AA i co och höjer då samma fi limpat.

Floppen kommer 69J. Fi check, jag bettar och blir instaminreraisad. Jag synar minreraisen med förra handen i minnet.

Turn är en jätteblank 2 och fi bettar 2/3 pott. Jag ställer in och fi instasynar all-in med JJ.

 

 

Thats how good i run. Sicken timing.

 

Enda anledningen att jag ens gick plus idag var det faktum att datorn höll på att lagg-folda en KK preflop. I panik trycker jag på all-in för att iaf vinna lite blinds. En lille synar sig all-in med AQs och för en gång skull idag så står sig min 70/30.

 

 

Såg att Dellen kommit ner i pris igen. Kanske, kanske...

 

Känns ju lite spendersamt att först casha en bil, skaffa en lägenhet på 94 kvm, sen köpa en ny dator + 30" skärm. Jag är ju ingen töckena baller(?!?!?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

500 händer.

Mixat mellan NL200 och NL400. Var aldrig djupare i en pott än 50bb (vid showdown, all-in var jag utan att få syn), så inga riktiga storpotter. Men jag nötte på fint och lyckades plocka fram ett plus på nästan 2 inköp på NL400. Backade marginellt på NL200.

 

La faktiskt av att spela där. Var tvungen att handla mat, panta bort lite flaskor och köpa en karta öl till imorgon.

 

Sjukt nog så var det här min största plusdag sen 27 maj. Nu spelade jag lite i juni och juli. Det var ändå väldigt roligt att få se fina gröna siffror igen.

 

Ännu sjukare var att jag plussade på Ipoker. Får se om riggen släppt där. Isf får jag hitta mig en nice sida när VC:s bonus är slut. Har gjort 1295 händer och det ser ut som att jag behöver 8152 st enligt mitt begränsade beräkningsunderlag. Det betyder ca 881$ i betald rake och 750$ tillbaks.

Alla bäckar små lixom. Har spelat mycket utan bonus i ryggen på sista tiden. RB är inte alltid nöten då jag tyvärr spelar så lite vanligtvis.

 

 

Resan till Göteborg är bokad den 13/8. Ska dit med 2 kompisar och bo i husvagn. Nej, dom är inga pokerspelare. Dom är hundägare. Så jag ska väl dricka rödvin och vara social med dom i en vecka.

Ingen poker, förutom böcker och kanske lite videos.

 

När jag kommer tillbaks från den där semestern så ska förhoppningsvis flytten vara klar. Internet igång. En ny stationär dator på plats.

Då blir det total nystart och nya friska tag.

 

 

Ja Djens. Då ska vi börja med lite omaha. Kan förresten skryta med att jag är plus på Omaha hi PL25 FR borden (testade lite i juli). Är det skills eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vänder så fort jag fått tid över att få ihop 20k-30k händer på kort tid.

 

Vad gav du för din Dell 30"?

Är nuvarande pris på ~12.600sek. Vettigt?

Edit: Dom höjde till 16.800sek för 3 minuter sen. Vaddå beat?

Går det bra att sitta på normalt avstånd från den?

Hur många bord får man plats med utan överlapp och på vilket nätverk?

Hum, vad tusan behöver man för grafikkort till den upplösningen? Ska ju bara spela poker på den här datorn...

 

 

 

Jag gav 14 500 för min men det var över ett år sen nu, köpte den av en kille som införskaffat den från en ebay powerseller men sen ångrat sig så den var helt ny. Du kan ju kika in lite powersellers på ebay UK, 17k låter helt klart dyrt.

Inga problem med avståndet.. Samma som en mindre monitor. Räkna dock med viss yrsel första veckan ;O)

9 bord funkar bra med alla klienter, med vissa kan det väl bli lite, lite överlapp men inget man störs av.

Du behöver ett grafikkort som stödjer Dual link DVI men går att få billigt numera, 500 kr tror jag om man har en tight budget.

 

HF i götet, ses kanske i dimman :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eyedol: Har nog bestämt mig för en 30". Det blir gött.

Du får hålla utkik efter en halvfet norrlänning med tilt-tendenser i Götet. :-)

 

 

Jag vill inte jinxa något, men jag tror att det är påväg uppåt nu. Om jag räknar från 1/6 till 5/8 så är jag breakeven. Har inte alls spelat mycket under den perioden.

Från min bottennotering så har jag tagit igen ca 2k$. Så det är väl 3k$ kvar till att jag tangerar toppnoteringen.

 

Igår spelade jag en timme och plockade in ca 300$ på den tiden. Så det går åt rätt håll. Ska se om jag kan hitta nån hh till senare. Men just nu har jag mycket annat i tankarna. Bl.a. en lägenhet som behöver lite möblering och kärlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eyedol: Har nog bestämt mig för en 30". Det blir gött.

Du får hålla utkik efter en halvfet norrlänning med tilt-tendenser i Götet. :-)

 

 

Jag vill inte jinxa något, men jag tror att det är påväg uppåt nu. Om jag räknar från 1/6 till 5/8 så är jag breakeven. Har inte alls spelat mycket under den perioden.

Från min bottennotering så har jag tagit igen ca 2k$. Så det är väl 3k$ kvar till att jag tangerar toppnoteringen.

 

Igår spelade jag en timme och plockade in ca 300$ på den tiden. Så det går åt rätt håll. Ska se om jag kan hitta nån hh till senare. Men just nu har jag mycket annat i tankarna. Bl.a. en lägenhet som behöver lite möblering och kärlek.

 

Hoppas verkligen att det vänder för dig nu. Keep it up :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juli:

1/7: $981

2/7: $437

3/7: $0

4/7: $50

5/7: $779

6/7: $0

7/7: $0

8/7: $0

9/7: $65

10/7: $65

11/7: $1617

12/7: $0

13/7: $0

14/7: $0

15/7: $0

16/7: $0

17/7: $0

18/7: $1013

19/7: $38

20/7: $0

21/7: $0

22/7: $0

23/7: $0

24/7: $386

25/7: $0

26/7: $0

27/7: $0

28/7: $247

29/7: $0

30/7: $0

31/7: $0

 

Juli summa $4106

 

 

 

Augusti:

1/8: $109

2/8: $102

3/8: $753

4/8: $0

5/8: $351

6/8: $0

7/8: $0

 

 

Det är kanske rätt tydligt varför jag var så förbannad i juli? Satte jag mig för att spela så backade jag. Plusdagarna kom först i slutet av månaden. Då endast som en räddning från ett fruktansvärt till ett äckligt resultat. Nu har jag gott hopp om augusti och tiden fram till årsskiftet.

 

Den här veckan kommer jag fortsätta att försöka flytta klart och få lite ordning där hemma. Ska även beställa en ny dator så jag kan börja montera ihop den när jag kommer tillbaks från semestern.

Har gjort årets första cashout. Endast 5k$. Rullen ligger på 21,6k$ efter cashouten. Uttaget ska gå till bl.a. stationära datorn och lite andra saker som förhoppningsvis är ev+.

 

Ska plita ihop ett litet inlägg om min bakgrund inom kortspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...