Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

Jag har ungefär samma stats som på andra siter, MEN min aggression är högre. Såväl min totala agg. faktor som andelen 3-bets preflop är högre. Det man märker överlag är att folk verkligen vill pusha omkring dom som verkar svagare eller osäkra.

 

Nyss visade jag rätt så mycket svaghet i en hand och fick en kille att skjuta 3 barrels då han var helt tom (A-hög med bara ett överkort och helt utan några drag).

 

 

Jo, folk gillar "bet pot"-knappen helt klart. :D Det blir ju stora swings också och det kan vara jobbigt när man har en period med otur i de stora potterna.

 

Själv har jag lite för lätt för att falla in de andras spelstil. Särskilt när det går dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OMG, *spyr*

 

Först köper jag ut en 1/3 stack med mitt mellanset mot hans topset. All-in på turn och jag sätter 1 outaren.

 

Sen lyckas jag hamna all-in på turn med floppat set med QQ på handen, fi har floppat set med AA och jag hittar ingen 1 outare. 28/4/1,5 var killen dessutom. Fan att jag inte följde min instinkt och la den. Låter kanske sjukt?

Givetvis hade vi fulla inköp den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu bara NL50. Tog ut rätt mycket av rullen förra månaden. Fortfarande rejält överrullad för NL50, men vill ha mer för NL100.

 

Ah, blev det något roligt av pengarna?

 

Jo, jag är ju likadan som du kanske vet. Rätt så försiktig med att gå upp i nivå och vill se till att ha en rejäl rulle för den nivå jag befinner mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, folk gillar "bet pot"-knappen helt klart. :D Det blir ju stora swings också och det kan vara jobbigt när man har en period med otur i de stora potterna.

 

Själv har jag lite för lätt för att falla in de andras spelstil. Särskilt när det går dåligt...

 

Jo, det blir rejäla potter om någon pottar varje gata. Men det gäller väl bara att slå tillbaks med medelhänderna och syna sig all-in med nöten.

 

Jag gillar dock "bet pot"-knappen preflop. Händigt som hänvisning om vad som är lagomt att höja till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow.

 

68/5/2 fisken har mig utkickad med 1 valör högre. Där rök ett halvt inköp.

 

 

Hamnar all-in mot en nyanländ spelare med fullt inköp. All-in på floppen där jag har;

* Färgdrag.

* Hålstegdrag.

* 2st överkort.

 

Hur kan inte en oträffad A2o stå lixom? Inga drag, ingenting. Bara A2o....

 

 

Får man må illa efter en sån pott?

 

Ok, han har väl rätt så godkänt EV. Men hur fan degar man på floppen där? Den var T87 då jag har JQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/5: $107

2/5: $606

3/5: $352

4/5: $313

5/5: $121

6/5: $444

7/5: $273

8/5: $16

9/5: $253

10/5: $0

11/5: $293

12/5: $15

13/5: $398

14/5: $4

15/5: $387

16/5: $850

17/5: $1325

18/5: $147

19/5: $585

20/5: $475

 

 

Som sagt, några sjuka händer. Annars hade det lätt varit över 1000$ upp idag. Egentligen så räddades dagsresultatet av en regular som antingen har foldproblem eller så tror han att jag bluffar i 75% av potterna.

Han lyckas iaf dega in sin stack på floppen :9d::5s::3s: med pocket 77 mot min pocket 99. Tyvärr täckte jag inte honom så potten stannade vid 250bb totalt. Jag blev dock riktigt kall i själen när turn kom :5d: och river :Js:.

 

Men, jag ska fan inte klaga. Jag har haft några sjukt bra dagar nu när jag varit ledig från jobbet. Månaden har varit otroligt trevlig.

Däremot känner jag verkligen hur mycket pengar jag lämnar vid borden genom att ha ett vanligt jobb och inte vara s.k. "pokerproffs".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I just made someone into my girlfriend :mrgreen:

Jag tror inte att han gillar det, för han stack direkt från bordet. Skulle gissa att han knäckte datorn över knät.

 

Rätt_OK 48/18/1

FISK 77/23/1

ATM 44/24/1,5

EAK 28/19/2 (vid det här bordet)

 

ATM har jag på ca 450 händer NL200 i min PT-databas. På dessa händer ligger han back 75PTBB/100. Nej, det är inte varians. Han är rätt så synglad och gillar att betala av.

 

Bordsstämningen är väldigt lös, FISK och ATM har kastat inköp på varandra ett tag. Själv lyckades jag donera ett inköp till FISK med nästnöten mot nöten. Aldrig att jag foldar den för endast ett 100bb inköp mot en sån kille. (jag satte mitt openended straightdraw på rivern och han synklonkar in hålstegen).

Sen tog jag tillbaks ett inköp av Rätt_OK som synade sig all-in på turn då jag hade nästnötstegen (blev lite rädd när han synade faktiskt), han hade botten 2-paret med 24o på handen.

 

Annars så har jag spelat rätt så bra och tagit ner rätt så många potter med CB:s. FISK och ATM har gett mig en gnutta respekt och lagt nöthänder som bottenparet då jag bara haft överkort.

 

 

Tar statsen igen.

Rätt_OK 48/18/1

FISK 77/23/1

ATM 44/24/1,5

EAK 28/19/2 (vid det här bordet)

 

 

1$/2$ - No Limit Hold'em

 

Rätt_OK is at seat 1 with $56.25.

FISK is at seat 2 with $435.80.

ATM is at seat 3 with $691.45.

EAK is at seat 5 with $421.70.

The button is at seat 1.

 

FISK posts the small blind of $1.

ATM posts the big blind of $2.

 

Rätt_OK: -- --

FISK: -- --

ATM: -- --

EAK: :As::Kh:

 

Pre-flop:

 

EAK raises to $7. <--- Standard raise

Rätt_OK calls. <--- Standard med any 2.

FISK calls. <--- Standard med any 2.

ATM calls. <--- Standard med any 2.

 

Flop (board: :2s::3s::9s:):

 

FISK checks.

ATM bets $28.

EAK calls. <--- ATM gillar inte att släppa händer som han själv betat ut, jag kommer inte att kunna få bort honom och jag har ändå bara ett drag med djupa stackar.

Rätt_OK folds.

FISK calls. <--- Standard med any 2.

 

Turn (board: 2s 3s 9s Ts):

 

FISK bets $30. <--- Standard med par eller färg, oavsett kvalitet på färgen.

ATM calls. <--- Standard med ett spader eller par/tvåpar/set.

EAK goes all-in for $386.70. <--- Nöten, och dom mesbettar. Hur fan får man betalt? Em, hum. Vad gör INTE ett :As: här? Jo, dega :)

FISK folds. <--- Attans, han hade ingen spader.

ATM calls. <--- Yeeees, spaderkungen så klart.

 

River (board: :2s::3s::9s::Ts::Ac:):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

EAK shows :As::Kh:.

EAK has :As::2s::3s::9s::Ts: flush, ace high.

ATM mucks cards.

(ATM has :3d::3h:.)

 

 

$2 is raked from a pot of $915.40.

EAK wins $913.40 with flush, ace high.

----------------------------------------------------------------

 

Tyvärr så stack ATM direkt efter showdown, Rätt_OK donerade lite mer till fisken och stack också. Tyvärr så suger jag på HU så jag drog faktiskt. Ville inte spela HU med 450bb vs 300bb.

 

 

Hade jag blivit utdragen så hade jag blivit rätt så ledsen. Tack vare det här bordet så ligger jag plus efter dagens första session. Nu blir det middag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/5: $107

2/5: $606

3/5: $352

4/5: $313

5/5: $121

6/5: $444

7/5: $273

8/5: $16

9/5: $253

10/5: $0

11/5: $293

12/5: $15

13/5: $398

14/5: $4

15/5: $387

16/5: $850

17/5: $1325

18/5: $147

19/5: $585

20/5: $475

21/5: $667

 

Dagens resultat kommer nästan helt och hållet från handen jag postade ovan.

 

 

Jag ska väl kanske erkänna att jag försöker spela lite extra nu när det går bra. Så jag är bara lagomt sjuk i maj.

 

*kollar i PT*

Konstigt nog så har jag inte alls spelat så många händer som jag trodde. Däremot har jag pluggat en heldel poker, dragit ner på antalet bord och lagt mer tid på att analysera mitt och andras spel.

 

Så det lönar sig att tänka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

semi sick med bara en backdag på hela månaden! Kör hårt nu det sista o fixa en 10k$ månad ;)

 

Har du kört nå 2-4 förresten?

 

Jo, det är rätt sjukt faktiskt.

 

23k händer totalt varav 2k på 2/4.

Jag har varit väldigt selektiv över vilka gånger jag satt mig vid 2/4 borden. Har gjort det mesta för att undvika regulars och istället spela mot sämre spelare. Mest för att lära mig att leva med den högre nivån, när det funkar för mig så ska jag allt ge mig på att nöta ner regularsen också.

 

 

Jag hinner inte med en 10k$ månad :(

 

Onsdag (middag på restaurang + CL-final) och torsdag (POC 3) blir det ingen poker, fredag - lördag är det brännbollsyran.

 

Jag kommer säkert hinna spela poker, men det blir inte mycket. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/5: $107

2/5: $606

3/5: $352

4/5: $313

5/5: $121

6/5: $444

7/5: $273

8/5: $16

9/5: $253

10/5: $0

11/5: $293

12/5: $15

13/5: $398

14/5: $4

15/5: $387

16/5: $850

17/5: $1325

18/5: $147

19/5: $585

20/5: $475

21/5: $667

 

Dagens resultat kommer nästan helt och hållet från handen jag postade ovan.

 

 

Jag ska väl kanske erkänna att jag försöker spela lite extra nu när det går bra. Så jag är bara lagomt sjuk i maj.

 

*kollar i PT*

Konstigt nog så har jag inte alls spelat så många händer som jag trodde. Däremot har jag pluggat en heldel poker, dragit ner på antalet bord och lagt mer tid på att analysera mitt och andras spel.

 

Så det lönar sig att tänka?

 

Påminner om min februari. Tror det beror på att framgång föder framgång. Man behåller lugnet när man spelar och har lite flyt när man behöver det. Sen startar man ganska bra och det blir kortare sessioner vilket innebär att man behåller skärpan osv...

 

Tror dock det blir tungt att ha den jämnheten på UB som det känns nu. Jäkla sluggande nu känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okidoki. Jag siktar på comeback om ett tag med ny PT databas, någon dags NL200 grind och mycket cardrunnersstudier i ryggen. Redan hittat ett par läckor att täta ;)

 

Kan inte sluta fel!

 

Se där, sa ju att det alltid finns något som man kan förbättra.

Testa att dra ner på antalet bord i början och lägg märke till motståndarnas spel på ett mer aktivt sätt.

 

Det är så fruktansvärt lätt att man loggar av skallen när man sätter sig och spelar konstant ABC-poker. Så mycket bättre att lyckas komma till en situation där man konstant tänker över sitt spel och motståndarnas spel.

Det är väl någonstans där jag är just nu.

Bra dagsform med andra ord.

 

 

Blev förresten kallad för fisk idag när jag degade med royalhålstege mot TPGK. Enligt en pokerkalkylator hade jag faktiskt 50,4% equity och han endast 49,6%. Så vem var fisken? :-D (nej, jag drog inte ut. Jag torskade som fan och fick en drös med: OMG, fish, sooo bad, i chatten.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner om min februari. Tror det beror på att framgång föder framgång. Man behåller lugnet när man spelar och har lite flyt när man behöver det. Sen startar man ganska bra och det blir kortare sessioner vilket innebär att man behåller skärpan osv...

 

Tror dock det blir tungt att ha den jämnheten på UB som det känns nu. Jäkla sluggande nu känns det som.

 

Visst gör det det. Sen en rätt så stor skillnad är att man pallar att släppa draghänder när man inte tror att man kommer få betalt. Man degar inte alla träffar och semibluffar man kan. Utan man spelar ut på alla gator istället och man klarar av att välja när man ska bygga potter eller inte.

 

UB är ett jäkla sluggande från vissa spelare. Antingen anpassar man sig och sluggar tillbaks med sc lite nu och då förutom standardpremiumhänder. Det som är jobbigt är att man ofta ser sig spela om stackar i lägen som man egentligen inte gillar. Du har så rätt i det. Just nu kryper jag undan om jag känner att någon annan sluggar hårdare än jag. Men egentligen ska man väl tighta till sig och se till att få checksyna sig all-in med premiumhänderna.

Än viktigare är det kanske att fokusera på just dessa spelare och kartlägga hur dom spelar. Sen utlyttjar vi det.

 

Hade några jobbiga händer idag där jag fick lägga på river eller turm med oträffad AK i just några sluggerwars-händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är rätt sjukt faktiskt.

 

23k händer totalt varav 2k på 2/4.

Jag har varit väldigt selektiv över vilka gånger jag satt mig vid 2/4 borden. Har gjort det mesta för att undvika regulars och istället spela mot sämre spelare. Mest för att lära mig att leva med den högre nivån, när det funkar för mig så ska jag allt ge mig på att nöta ner regularsen också.

 

 

Jag hinner inte med en 10k$ månad :(

 

Onsdag (middag på restaurang + CL-final) och torsdag (POC 3) blir det ingen poker, fredag - lördag är det brännbollsyran.

 

Jag kommer säkert hinna spela poker, men det blir inte mycket. Tyvärr.

Kul att det går bra för dig! Ser ut som en sjukt stabil månad än så länge måste jag säga :-D Ska du vara med i yran eller blir det att sitta på sidan och dricka bärs? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra för dig! Ser ut som en sjukt stabil månad än så länge måste jag säga :-D Ska du vara med i yran eller blir det att sitta på sidan och dricka bärs? :-P

 

Det är bara nice än så länge den här månaden. Önskar att hela våren varit på det här viset. Men man kan inte få allt :)

 

Tanken var att jag skulle spela i brännbollsyran. Men det gick som det gick. Då jag missat alla träningar första månaden så valde jag att avstå. Det är bättre att dom hittar någon iår som kan ställa upp och komma på träningarna. Så dålig stil av mig annars.

Så jag kommer nog bli en railbird med öl.

 

Ska du spela eller raila? Får träffat nånstans på ängarna och spela lite highstakes sten-sax-påse om en starköl :mrgreen:

 

Edit: Fan, du kanske är under 20 år? Isf spelar du för att vinna en sockerdricka och jag en starköl ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara nice än så länge den här månaden. Önskar att hela våren varit på det här viset. Men man kan inte få allt :)

 

Tanken var att jag skulle spela i brännbollsyran. Men det gick som det gick. Då jag missat alla träningar första månaden så valde jag att avstå. Det är bättre att dom hittar någon iår som kan ställa upp och komma på träningarna. Så dålig stil av mig annars.

Så jag kommer nog bli en railbird med öl.

 

Ska du spela eller raila? Får träffat nånstans på ängarna och spela lite highstakes sten-sax-påse om en starköl :mrgreen:

 

Edit: Fan, du kanske är under 20 år? Isf spelar du för att vinna en sockerdricka och jag en starköl ;-)

Okej. aa är ju bra om man har några träningar i kroppen innan. Men inte helt dumt att kika på heller.:-P Brukar ju vara bra stämning!

Jag ska spela. 14.00 på mariehem kickar det igång med poolspel för min del8-) Lirar med ett semifiskigt gäng så får hoppas på lite klonk och allmän medrigg helt enkelt :mrgreen: "Särskrivarna" heter laget. Tveka inte att hojta efter speedbooster om du har vägarna förbi hehe. Är 22 så sten-sax om bärs går fint;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. aa är ju bra om man har några träningar i kroppen innan. Men inte helt dumt att kika på heller.:-P Brukar ju vara bra stämning!

Jag ska spela. 14.00 på mariehem kickar det igång med poolspel för min del8-) Lirar med ett semifiskigt gäng så får hoppas på lite klonk och allmän medrigg helt enkelt :mrgreen: "Särskrivarna" heter laget. Tveka inte att hojta efter speedbooster om du har vägarna förbi hehe. Är 22 så sten-sax om bärs går fint;-)

 

Måste se om jag kan smita från jobbet efter lunchen på fredag. Sen måste jag rekrytera nån kompis som antingen är sugen på öl/titta på brännboll och/eller brudar.

 

Ifjol spelade jag i "Fånga tjyven", min rygg var med på vk's hemsida. Rätt lätt att känna igen då jag hade fångdräkt på mig :mrgreen:

Ränderna gick åt rätt håll dessutom så man såg allt lite smalare ut. Som vanligt var vi värdelösa och vann alla gruppspelsmatcher förutom en. Väldigt lagomt. Ska man känna sig vältränad när man är en av dom få som inte har en cigg i munnen när man springar runt banan?

 

Jo, jag lär säkert känna igen dig :roll: . Större chans att du känner igen mig faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/5: $107

2/5: $606

3/5: $352

4/5: $313

5/5: $121

6/5: $444

7/5: $273

8/5: $16

9/5: $253

10/5: $0

11/5: $293

12/5: $15

13/5: $398

14/5: $4

15/5: $387

16/5: $850

17/5: $1325

18/5: $147

19/5: $585

20/5: $475

21/5: $667

22/5: $75

23/5: $0

24/5: $0

25/5: $0

26/5: $0

27/5: $1869

 

1500 händer varav 300st på NL400.

Backade på NL200, så NL400 gick rätt så nice.

 

 

Va? Har EAK inte spelat poker? Nej, mamma ringde mig på tisdagsnatten och berättade att pappa hade jätteont i magen och dom hade ringt ambulans.

Så han har legat på sjukhus sen i tisdags och fått lagomt lagliga sprutor sen dess.

Det verkar vara gallsten som ställt till med en heldel oreda. Ja, det är nog rätt så seriösa problem. Min far är den som knappt åker till sjukhuset om han kapat av sig tummen. Så för att han ska åka ambulans så ska han vara rätt så jefla illa däran.

 

Så jag har låtit bli att spela poker då jag känt att det varit fel situation rent emotionellt.

Yran missade jag. Eller jag festade med kompisar och missade möjligheten klunsa om en bärs med SpeedBooster. Vi får ta det senare i sommar.

 

 

Dagens spel?

 

 

fisken 88/27/3

Jag har plockat fisken på rätt så mycket pengar redan och han är nog less på mig.

Fisken foldar 15% av händerna postflop. Resten bettar han hem eller så blir det showdown.

 

 

2$/4$ - No Limit Hold'em

 

 

fisken is at seat 0 with $754.2

AAA is at seat 1 with $400

BBB is at seat 2 with $264.9

CCC is at seat 3 with $730.3

EAK is at seat 4 with $1719.8

DDD is at seat 5 with $833.05

The button is at seat 5.

 

fisken posts the small blind of $2.

AAA posts the big blind of $4.

 

fisken: -- --

AAA: -- --

BBB: -- --

CCC: -- --

EAK: :Ah::Ac:

DDD: -- --

 

Pre-flop:

 

BBB calls.

CCC folds.

EAK raises to $18

DDD calls.

fisken re-raises to $32 <-- Han har nått vettigt när han min 3-bettar.

AAA folds.

BBB folds.

EAK goes

all-in for $1719.8 <-- Maskera styrka på ett fiskigt sätt mot fiskig fi :mrgreen:

DDD folds.

fisken goes all-in for $754.2

EAK is returned $965.6

(uncalled).

 

Flop (board: :8h::Jd::3c:

 

(no action in this round)

 

 

Turn (board: :8h::Jd::3c::2c:

 

(no action in this round)

 

 

River (board: :8h::Jd::3c::2c::As:

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

EAK shows :Ah::Ac:

EAK has :Ah::Ac::8h::Jd::As: three aces.

fisken shows :Kc::Kh:

fisken has :Kc::Kh::8h::Jd::As: a pair of kings.

 

 

 

$3 is raked from a pot of $1534.40

EAK wins $1531.40 with three aces.

 

 

Plockade fisken på totalt 1700$. Så dagsvinsten kommer från honom.

Såg honom för första gången på ett annat NL400 bord med en bit över 2k$.

 

 

Sjukt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maj: $8424

 

 

Riktigt bra månad. Hoppas att jag kan behålla mitt spel i juni och kanske spela lite högre också.

 

NL100 11.394 händer

NL200 11.007 händer

NL400 1.886 händer

 

Totalt enbart 24k händer.

Jag tror att jag är väldigt selektiv när jag väljer mina bord. Därför jag spelat så många händer på NL100. Sen undviker jag alltför ofta nits som är lättspelade då dom är övertighta. Men det kanske är tvunget att ta sig an dom också?

Nä, fortsätter att jobba med en bra table selection. Men jag ska nog hellre spela 3 bord istället för att ta ett dåligt NL200/NL400 bord eller ett bra NL100 bord som det 4:e bordet.

 

 

Det har varit otroligt lite spel sista 1,5 veckan tyvärr. Men det är egentligen en sak i ledet av min utveckling sista året. När du inte har balans i livet. Sätt dig inte och spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymnt fina resultat EAK !

 

Särskilt med tanke på nivå och antal spelade händer.

 

Bara en backdag under månaden alltså ? Sick det med grymnt stabilt lirat i såna fall !

 

Jo, sick stabilt. Men jag har dragit ner på antalet bord jag spelar simultant. Jag spelar inte om jag är "ur form". Jag har pluggat mycket mer poker. Jag är mer noggran med table selection.

Har väl jobbat rätt hårt för att få bättre ptbb/100 på nivåer som jag redan bemästrar.

 

Tack förresten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan sätter man en 29/13,5/3,5 (över 550 händer) som höjer UTG på ett 6-manna bord och synar en 3-bet OOP från UTG+1 med 100BB stackdjup.

Hur sätter man honom på 42s?

 

Jag... Men? Hur?

 

Jag trodde att jag kunde läsa spelare rätt så bra. Det där ska inte finnas i hans hd så länge han inte är hypertiltad eller hög på crack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan sätter man en 29/13,5/3,5 (över 550 händer) som höjer UTG på ett 6-manna bord och synar en 3-bet OOP från UTG+1 med 100BB stackdjup.

Hur sätter man honom på 42s?

 

Jag... Men? Hur?

 

Jag trodde att jag kunde läsa spelare rätt så bra. Det där ska inte finnas i hans hd så länge han inte är hypertiltad eller hög på crack.

 

Antingen crack eller att nån kompis har lånat hans konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...