Gå till innehåll

Beachjohan på vägen mot toppen!


Beachjohan

Recommended Posts

Japp jag fick ju en rätt bra kännsla av att han inte behövde så mycket för att slå om.

Jobbigt hand att spela vidare på dock.

Känns ju inte som jag har några större implicita odds på turn direkt.

Jag valde i alla fall att syna.

 

----- TURN ----- [3h 3d Qh][6s]

Deivid: bets £780

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Game # 188492344 - Texas Hold'em No Limit EUR 10,00/20,00 - Table "Mechelen"

Game ended 2005-12-12 17:54:26 GMT+01:00

 

Players:

ventura (EUR 483,25 in seat 2)

boa123 (EUR 4 358,00 in seat 3)

BarbiegirI (EUR 2 635,62 in seat 4)

chrisskass (EUR 1 538,75 in seat 6)

 

Dealer: BarbiegirI

Small Blind: chrisskass (10,00)

Big Blind: ventura (20,00)

 

BarbiegirI was dealt: 5s - 5d

 

boa123 Raise (75,00)

BarbiegirI Call (75,00)

chrisskass Fold

ventura Fold

 

Flop Ah - 5h - 9c

 

boa123 Bet (150,00)

BarbiegirI Raise (300,00)

boa123 Raise (700,00)

 

Hur känns optimalt att spela här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns optimalt att spela här?

Om du vill semibluffa här någon gång så måste du ju få in lite starka händer i mixen också, så det talar ju för all-in. Att färgen kan komma in på turn och skrämma bort svagare händer är ju också en sådan faktor. Så det jag är intresserad av här är ju vad du tror om boa123.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur känns optimalt att spela här?

Om du vill semibluffa här någon gång så måste du ju få in lite starka händer i mixen också, så det talar ju för all-in. Att färgen kan komma in på turn och skrämma bort svagare händer är ju också en sådan faktor. Så det jag är intresserad av här är ju vad du tror om boa123.

 

Håller med Johan. Om du semibluffar med draget vilket jag vet att du gör så är det bäst att ställa här. Sen är det bara hoppas att du får syn av boa123's AK. För det är väll den ända handen man kan sätta han på, kanske även AA och AQ. Om boa123 har AK tror jag han har svårt att folda vad det jag sett av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

View Hand History

Game # 189986183 - Texas Hold'em No Limit EUR 5,00/10,00 - Table "Brest"

Game ended 2005-12-14 13:03:26 GMT+01:00

 

Players:

BarbiegirI (EUR 2 479,00 in seat 1)

hakaido (EUR 251,75 in seat 3)

tony2times (EUR 980,00 in seat 4)

 

Dealer: hakaido

Small Blind: tony2times (5,00)

Big Blind: BarbiegirI (10,00)

 

BarbiegirI was dealt: 7d - 7s

 

hakaido Fold

tony2times Call (5,00)

BarbiegirI Raise (30,00)

tony2times Call (30,00)

 

Flop 2c - 4s - 9h

 

tony2times Check

BarbiegirI Bet (75,00)

tony2times Call (75,00)

 

Turn 2c - 4s - 9h - Td

 

tony2times Check

BarbiegirI Check

 

River 2c - 4s - 9h - Td - 4d

 

tony2times Bet (250,00)

 

Bra highlimitspelare som vunnit rätt mycket det sista.

En väldigt aggresiv sådan.

 

För övrigt så ska jag berätta hur de senaste händerna gått såfort jag kommer hem till sverige.

Har inte så mycket datatid här ner.

Så jag försöker spela så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han är väldigt aggresiv, vilka händer limp-synar han med i SB där som passar in på hans flopspel? Raisar han alla par (inkl.22) har han inte settet på floppen och checksynar då med 9:an eller 2 överkort? Eller skulle han inte slå om med 9:an, mot dina förmodade highcards? På turn visar du sen svaghet vilket väl gör att han kan betta ut och vinna en väldig massa händer på river, om du spelar ditt normala spel. A3 kanske? Med 4:an borde han väl försöka hitta lite bluffvärde från dig där?

 

Tycker för övrigt att du definitivt borde betta turn också mot en sån spelare med en sådan hand. Då hade du vetat bättre vart du stått på river om inte annat, och inte gett honom chansen att gratis dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad jag tycker om psatis idéer...Vad hans bet representerar är ganska solklart - en 4a eller luft. Han checksynar med både 2, 4 och 9 på flopen troligen, samma sak med 55-88. Nej, han slår knappast om med en 9a för att bli av med överkort. Nej, han borde inte beta turn, det finns inga drag på flopen, finns ingen direkt vits att följa upp med 77 då på den flopen. Det sista rådet är för övrigt det värsta jag vet när folk säger, "Då vet du iaf lite bättre var du står." Informationsbetar är ett jäkla skitspel, säger det igen, du blir bara av med sämre händer och dödar bluffequity hos motståndaren. En bet ska ha mycket mer tanke bakom sig än att bara ta reda på om man är slagen eller inte. Riversynen är bara känsla, vad beten representerar är ganska självklart. En 4a stämmer väl överens med resten av handen nämligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hans bet representerar är ganska solklart - en 4a eller luft.

 

Och jag tror på luft oftare än en 4, särskilt om han är aggresiv/trixig.

 

Nej, han borde inte beta turn, det finns inga drag på flopen, finns ingen direkt vits att följa upp med 77 då på den flopen. Det sista rådet är för övrigt det värsta jag vet när folk säger, "Då vet du iaf lite bättre var du står." Informationsbetar är ett jäkla skitspel, säger det igen, du blir bara av med sämre händer och dödar bluffequity hos motståndaren. En bet ska ha mycket mer tanke bakom sig än att bara ta reda på om man är slagen eller inte.

 

Alltså, jag håller med dig där - gillar verkligen inte heller när folk alltid pratar om att höja/betta "för information" om "vart man står". I just den här handen tycker jag dock att det är bra att beta turn av två anledningar; dels för att handen är så sårbar, om den fortfarande (vilket är troligt) är bäst. Och dels just för att fi är aggresiv/trixig, så att man nästan alltid kommer att bli bettad in i på river om man visar svaghet på turn, och att det då alltid kommer att vara svårt att veta hur man ska agera med en sån hand som 77, nästan vilket kort som än kommer på river. Tycker du det är ett puckat resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om att fi nästan alltid kommer beta in i en på river, det där gäller bara i fixed limit när du checkar efter på turn. Om du möter en kille som skulle göra som du föreslår i NL så skulle det gå att exploatera nåt sjukt. Håller potstorleken nere genom att checka efter på turn i en pot där man nästan alltid leder stort (mot 2a och 4a) eller ligger rejält efter (mot 88, en nia och en myriad uselt slowspelade starkare händer som knappast känns vidare rimliga dock.) Checkar sen fi river är det ett utmärkt läge att beta ut på alla blanks och på så vis få syn av eventuell 2a eller 4a, förutsatt att man förutsätter att han försöker valuebeta en 9a på river tillräckligt ofta för att det ska bli lönt att beta efter hans check. Är förstås bra att beta ut på typ A/K också eftersom du kan få en 9a/88 att kasta då samt att du inte förlorar något mot en 2a eller 4a/lägre pockets på det. K bättre än A förstås då att han limpat med A2/A4 finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players:

tony2times (EUR 2 390,00 in seat 1)

Oernin (EUR 1 196,00 in seat 2)

matt_d (EUR 860,48 in seat 3)

BarbiegirI (EUR 2 487,37 in seat 4)

pikabo (EUR 1 897,00 in seat 5)

ElinL (EUR 2 864,00 in seat 6)

 

Dealer: Oernin

Small Blind: matt_d (10,00)

Big Blind: BarbiegirI (20,00)

 

BarbiegirI was dealt: Ks - Qh

 

pikabo Fold

ElinL Raise (65,00)

tony2times Fold

Oernin Fold

matt_d Fold

BarbiegirI Call (45,00)

 

Flop Qc - Kh - 6h

 

BarbiegirI Bet (140,00)

ElinL Call (140,00)

 

 

Turn Qc - Kh - 6h - 7c

 

BarbiegirI Bet (425,00)

ElinL All-In (2 659,00)

 

Helt klart intressant hand.

Inte spelat så mycket mot Elin, men hon/han verkar ganska solid.

 

Ja antingen 66 och trycker in degen för att hon/han är rädd att du har betat ett färgdrag. Eller så sitter hon/han själv på färgdrag och försöker en move. Du har nog 4 outs om du inte leder så en syn känns väll som ett måste eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Massa intressanta grejer]

 

Alltså, mot en sån spelare brukar jag alltid betta ut en andra gång på en sådan turn (av anledningarna jag skrev ovan), men efter vad du skrivit om den här handen har jag tänkt på det spelet rätt mycket, och jag börjar fan bli benägen att hålla med dig. Mina skäl för att betta har ju varit dels för att inte låta honom dra billigt till att slå min hand, och dels för att jag (som jag tror) skulle få ett lite lättare beslut på river. Men som sagt, ju mer jag har tänkt på det är nog fan en check ett bättre EV-spel. Med betten kommer jag visserligen oftare att skydda mig mot ett bluffbet på river, men mot en sån spelare är det ju fan bättre att låta han dra ut ett par gånger och torska dom, och istället vinna tillbaka det (och mer) de gånger jag kan få honom att bluffa in i mig när han (oftast) faktiskt missar. Och då får jag ju DESSUTOM (som du skriver) fördelen att jag både håller potten nere (om han redan har mig slagen), och dels att jag slipper att bli CR på turn, som ju också händer emellanåt. Frågan blir ju om det på något enda riverkort finns anledning att folda givet hans spel nu om man resonerar så här. 2:or, 4:or och A:n känns ju läskigast om man ser till hans preflop/flopp-spel, men samtidigt är det ju de korten han har bäst chans att bluffa också...

 

Ska passa på att tacka Johan för att han/du, tycker jag, alltid postar jävligt intressanta HH's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players:

tony2times (EUR 2 390,00 in seat 1)

Oernin (EUR 1 196,00 in seat 2)

matt_d (EUR 860,48 in seat 3)

BarbiegirI (EUR 2 487,37 in seat 4)

pikabo (EUR 1 897,00 in seat 5)

ElinL (EUR 2 864,00 in seat 6)

 

Dealer: Oernin

Small Blind: matt_d (10,00)

Big Blind: BarbiegirI (20,00)

 

BarbiegirI was dealt: Ks - Qh

 

pikabo Fold

ElinL Raise (65,00)

tony2times Fold

Oernin Fold

matt_d Fold

BarbiegirI Call (45,00)

 

Flop Qc - Kh - 6h

 

BarbiegirI Bet (140,00)

ElinL Call (140,00)

 

 

Turn Qc - Kh - 6h - 7c

 

BarbiegirI Bet (425,00)

ElinL All-In (2 659,00)

 

Helt klart intressant hand.

Inte spelat så mycket mot Elin, men hon/han verkar ganska solid.

 

 

 

Den här var ju lite intressant!

 

A A (märkligt flopspel isf om han nu tänkt att mosa på på turn istället)

AhQh (borde slå om på flop?)

AcKc

6 6

8h9h (solid..hmmm)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

View your hand history here. Choose either a number of recent hands or a specific game id. Hand History

My Latest (max 50): 1 5 10 20 30 50

Game Id #:

View Hand History

Game # 191694872 - Texas Hold'em No Limit EUR 10,00/20,00 - Table "Waterloo"

Game ended 2005-12-16 11:36:15 GMT+01:00

 

Players:

sl2-rb-g (EUR 2 547,62 in seat 1)

BarbiegirI (EUR 2 000,00 in seat 2)

doncamillo (EUR 282,50 in seat 3)

Happy99 (EUR 969,00 in seat 4)

ElinL (EUR 2 081,00 in seat 5)

Tok_Tur (EUR 3 394,64 in seat 6)

 

Dealer: Tok_Tur

Small Blind: sl2-rb-g (10,00)

Big Blind: BarbiegirI (20,00)

 

BarbiegirI was dealt: Th - Jh

 

doncamillo Fold

Happy99 Fold

ElinL Fold

Tok_Tur Fold

sl2-rb-g Raise (50,00)

BarbiegirI Call (40,00)

 

Flop 9d - 8h - 2s

 

sl2-rb-g Bet (50,00)

BarbiegirI Call (50,00)

 

Turn 9d - 8h - 2s - Js

 

sl2-rb-g Check

BarbiegirI Bet (180,00)

sl2-rb-g Raise (420,00)

BarbiegirI Call (240,00)

 

River 9d - 8h - 2s - Js - 2h

 

sl2-rb-g Bet (1 000,00)

BarbiegirI Call (1 000,00)

 

sl2-rb-g shows: Td - Ac (a pair of deuces)

BarbiegirI shows: Th - Jh (two pairs, jacks and deuces)

 

BarbiegirI wins: EUR 3 057,00 (with two pairs, jacks and deuces)

Rake: EUR 3,00

 

 

sl2-rb-g: what a bad call at the other table barbie

BarbiegirI: ty wp

sl2-rb-g: it was a tilt call

BarbiegirI: it was a tilt bluff

sl2-rb-g: no it wasnt

 

Ibland har man skoj ;)

Men vad ska han ha?

En loose superaggro spelare som representerar monster tror man sällan på. Och de gångerna han värdebettar överpar får man betala snällt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Players:

tony2times (EUR 2 390,00 in seat 1)

Oernin (EUR 1 196,00 in seat 2)

matt_d (EUR 860,48 in seat 3)

BarbiegirI (EUR 2 487,37 in seat 4)

pikabo (EUR 1 897,00 in seat 5)

ElinL (EUR 2 864,00 in seat 6)

 

Dealer: Oernin

Small Blind: matt_d (10,00)

Big Blind: BarbiegirI (20,00)

 

BarbiegirI was dealt: Ks - Qh

 

pikabo Fold

ElinL Raise (65,00)

tony2times Fold

Oernin Fold

matt_d Fold

BarbiegirI Call (45,00)

 

Flop Qc - Kh - 6h

 

BarbiegirI Bet (140,00)

ElinL Call (140,00)

 

 

Turn Qc - Kh - 6h - 7c

 

BarbiegirI Bet (425,00)

ElinL All-In (2 659,00)

 

Helt klart intressant hand.

Inte spelat så mycket mot Elin, men hon/han verkar ganska solid.

 

Ja antingen 66 och trycker in degen för att hon/han är rädd att du har betat ett färgdrag. Eller så sitter hon/han själv på färgdrag och försöker en move. Du har nog 4 outs om du inte leder så en syn känns väll som ett måste eller?

 

Jag tror på ett set i 6or. När 7c faller på turn ser Elin sin chans att få betalt, eftersom det nu finns 2 färgdrag på bordet. Elin ställer in för att hon vet att folk vill tro att hon bluffar, och mycket väl kan sätta henne på JcTc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 202701809 - Texas Hold'em No Limit EUR 25,00/50,00 - Table "Jessheim"

Game ended 2005-12-29 03:05:54 GMT+01:00

 

Players:

nowa1 (EUR 2 665,89 in seat 1)

BarbiegirI (EUR 4 805,00 in seat 2)

Slurpee (EUR 2 692,38 in seat 4)

JoeyBrains (EUR 5 112,75 in seat 6)

 

Dealer: BarbiegirI

Small Blind: Slurpee (25,00)

Big Blind: JoeyBrains (50,00)

 

BarbiegirI was dealt: Kd - Kh

 

nowa1 Raise (175,00)

BarbiegirI Raise (550,00)

Slurpee Fold

JoeyBrains Fold

nowa1 All-In (2 490,89)

 

Frågan är hur liten stacken ska vara hos fi. För att man över huvud taget ska överväga att folda KK preflop.

När blir det matematiskt fel?

AA utgör ju 4*3/50*49 kombinationer. Ca 0,5%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dagen jag ser en spelare passa KK på highstakes mot en spelare som iaf är remotely capable att göra minsta lilla move, med 4 spelare, så länge ingen har stackdjup >ett upptag blir jag förvånad. GARANTERAT inte för ngn som har ett halvt upptag, det händer ju inte oavsett nivå och knappt oavsett antal spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...