Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Att du slår ongames nl200 är det iallafall inget snack om, nl400 tror jag också du slår men variansen där är större.

 

Tror du skulle behöva kliva ner på nl200 (om du inte redan är där) och spela lite mer nitigt+valuebetta mkt för att hålla ner variansen sen när du känner att det släpper så är det bara köra över. Brukar funka för mig iallafall, glgl, outat nick på ongame btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag älskar dig rooney:h:

 

Tack!

 

Att du slår ongames nl200 är det iallafall inget snack om, nl400 tror jag också du slår men variansen där är större.

 

Tror du skulle behöva kliva ner på nl200 (om du inte redan är där) och spela lite mer nitigt+valuebetta mkt för att hålla ner variansen sen när du känner att det släpper så är det bara köra över. Brukar funka för mig iallafall, glgl, outat nick på ongame btw?

 

Kommer nöta unibet tills jag plussar o sen dega in mer på ongame och göra ett nytt försök på nl400. Pallar inte $200 borden, tror bara jag skulle börja slaska o spela sämre. Tack för tipsen iallafall :)

 

 

Varit glad och motiverad för pokern idag :) Behövde gårdagens funderande för att få bättre inställning. Ska spela senare, hittils har det inte blivit något, varit lite upptagen.

 

Kommit igång med gymmandet nu igen i och med skadan, riktigt skönt. Börjar på kreatinkur direkt. Ska köpa på mig lite kosttillskott också. Tappat 7kg under säsongen. En stor del av det är ju dock vatten som gått ur kroppen efter jag slutade med kreatinet.

 

Hade tidigare Ratos i portföljen men den har levererat dåligt på slutet så sålde av idag. Lägger in det i Avanza zero så nu är portföljen 75% avanza o 25% Öresund

 

NHL 10 har ju kommit, iallafall om man har chippad box, så ska lira det ikväll. Verkar riktigt bra :)

 

 

Tror det kommer bli en bra höst faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brorsan frågade om jag vill följa med till Australien över jul/nyår och hälsa på hans tjej som är där ett år och en av hans polare. För någon månad sen gick det tydligen att få flyg för runt 10k. Nu är det betydligt dyrare, 15-20k. Brorsan pratade på att vänta ut o köpa sista minuten, det är väl en ganska dålig idé?

 

Hur flyger man bäst dit? Ska besöka Sydney och Melbourne. Flyga T&R till ett ställe och sen lösa T&R inrikes när man är där?

 

Det finns någon sida man bokar flyg genom som är mkt billigare än andra som riktar sig till ungdomar har jag för mig. Vet någon vad jag tänker på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista minuten är nog en dålig idé. Vanliga flyg är riktigt dyra om man bokar tex dagen innan man flyger även om dom är nästan tomma. Ni kanske kan hitta något billigt charterflyg dock men skulle boka så snart som möjligt då flygbiljetter generellt blir dyrare ju närmre resdatum man kommer.

 

Om ni vet resedatum skulle jag lösa t&r inrikes redan nu också. Annars går det givetvis bra att lösa när man är där.

 

Ingen aning om sista frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommit igång med gymmandet nu igen i och med skadan, riktigt skönt. Börjar på kreatinkur direkt. Ska köpa på mig lite kosttillskott också. Tappat 7kg under säsongen. En stor del av det är ju dock vatten som gått ur kroppen efter jag slutade med kreatinet.

 

Ett tips är att testa Rage istället för kreatin, om du inte har gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska svara på allt snart...

 

 

Spelade då en session ikväll. Spelade rätt bra tycker jag allt, men jag är tamefan kallare än jag någonsin har varit tror jag. Hände knappt någontin utöver 1-6 i flipsen mot shortisarna, och jag får såna jävla skitkort och i så fel lägen att jag trots att jag trebettar en del junk för att ens trebetta alls har en 3b % på 3.6 :S

 

Röda grafen ner 4½ bi på 2k händer och skvallrar en del om kortsnittet och flopparna den med. Herre jävlar...

 

Lite händer

 

Slog lagom slint här. Blev irriterad eftersom jag inte skulle få något värde ur min hand och att AJ kunde slå mig, men tyckte att min hand skulle stå mot random jack :shock: Kände att det var dags att stänga av när man inte kommer ihåg reglerna längre. Syna ändå? Ibland lär han väl försöka köpa potten?

 

Stacks:

UTG tornillo3 ($67.80)

UTG+1 bettathanu ($94.45)

CO bartboos ($392.05)

BTN mastablasta ($200.00)

SB JayMascis ($286.88)

BB Hero ($210.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BB T:diamond: A:diamond:

2 folds, bartboos raises to $8, mastablasta calls $8, 1 fold, Hero calls $6

 

Flop: T:spade: A:spade: T:heart: ($25, 3 players)

Hero checks, bartboos bets $14, mastablasta calls $14, Hero calls $14

 

Turn: J:spade: ($67, 3 players)

Hero checks, bartboos checks, mastablasta checks

 

River: J:diamond: ($67, 3 players)

Hero checks, bartboos bets $38, mastablasta folds, Hero calls $38

 

Final Pot: $143

bartboos shows: Q:heart: J:heart:

Hero shows: T:diamond: A:diamond:

 

 

 

Ok mot 22/18 randomreg? Pushar klöverturn men ger upp resten

som inte är Q och A obv

 

Stacks:

UTG doegel ($222.50)

UTG+1 bartboos ($200.00)

CO Slagteren ($552.12)

BTN JayMascis ($307.71)

SB Hero ($225.30)

BB mastablasta ($207.85)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is SB Q:spade: A:club:

1 fold, bartboos raises to $6, 2 folds, Hero calls $5, 1 fold

 

Flop: 6:heart: 7:club: 3:club: ($14, 2 players)

Hero checks, bartboos bets $14, Hero raises to $44

 

 

Samma FI som i handen innan. Så sjukt sugen på hjältesynen. 88 eller J9 är ju det enda han kan ha och jag tror inte han pushar dom river utan bettar mindre allt som oftast. Är det kallt? :)

Stacks:

CO Cfa220206 ($110.25)

BTN JayMascis ($246.93)

SB Hero ($201.00)

BB bartboos ($437.05)

 

Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is SB T:heart: K:spade:

2 folds, Hero raises to $7, bartboos calls $5

 

Flop: 8:heart: Q:club: T:club: ($14, 2 players)

Hero checks, bartboos bets $12, Hero calls $12

 

Turn: A:diamond: ($38, 2 players)

Hero checks, bartboos bets $30, Hero calls $30

 

River: 4:diamond: ($98, 2 players)

Hero checks, bartboos bets $386.05, Hero

 

 

 

FI som synar är 32/2 lirare och fisk. Ingen jätteåsna som bara slänger pengarna runt sig dock. Betta flopp är väl sådär? Check fold eller check push?

Stacks:

UTG JayMascis ($203.00)

UTG+1 keno8m ($109.02)

CO Dislexsik ($203.00)

BTN GHJUGHJU ($179.60)

SB Hero ($201.00)

BB bartboos ($519.55)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is SB 3:diamond: A:diamond:

1 fold, keno8m calls $2, Dislexsik raises to $8, GHJUGHJU calls $8, Hero raises to $36, 1 fold, keno8m folds, Dislexsik folds, GHJUGHJU calls $28

 

Flop: 3:club: 9:club: 6:diamond: ($84, 2 players)

Hero checks, GHJUGHJU bets $42

 

 

 

Backade hur som 2½ bi. Trodde dock det var 4 ett tag när klienten inte uppdaterat sig så var ju liten lättnad... Kändes som alldeles för mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista minuten är nog en dålig idé. Vanliga flyg är riktigt dyra om man bokar tex dagen innan man flyger även om dom är nästan tomma. Ni kanske kan hitta något billigt charterflyg dock men skulle boka så snart som möjligt då flygbiljetter generellt blir dyrare ju närmre resdatum man kommer.

 

Om ni vet resedatum skulle jag lösa t&r inrikes redan nu också. Annars går det givetvis bra att lösa när man är där.

 

Ingen aning om sista frågan.

 

 

Inrikes flyg är enklast att fixa där då det är skönare att vara flexibel och det är väldigt lätt fixat på plats.

 

 

Var i Aussie 2 mån förra vintern, det är iaf hyfsat billigt med inrikes om du hittar bra t/r-pris hos kilroy.

 

http://www.virginblue.com.au/ Flög jag oftast med inrikes.

 

Tack!

 

Ska du bara åka till Sydney och Melbourne?

Då missar du allt det roliga ffs, som att åka till thai och bara vara i bangkok imo...

 

Man hinner väl inte med så mycket mer på två veckor, får väl återbesöka :)

 

 

Inte den jag tänkte på men tack ändå!

 

 

 

Blir du inte svullen i ansiktet av kreatinet? När jag körde mina kurer för några år sen såg jag rent ut sagt förjävlig ut, fast jag märkte det inte förrän jag sett på bilder i efterhand. :-)

 

Inte haft några problem med det tidigare iallafall

 

Kreatin kan ha den effekten för den binder vätska. Jag fick aldrig några svullnader, det enda jag hade problem med var att sova - gick på toa 2 ggr/natt pga allt vatten drickande. Riktigt frustrerande.

 

Sjukt vad man blir törstig av det... Jag dricker ganska mkt vatten normalt men idag har det varit tokigt.

 

Ett tips är att testa Rage istället för kreatin, om du inte har gjort det.

 

Rage fungerar väldigt fint. Lite obehagligt i början dock :shock:. Sticks som fan i armar och ben.. svårt att beskriva hur det känns haha

 

gl rooney

 

Aldrig gjort, bara hört talas om. Kanske kunde va något. Kan lägga till det i beställningslistan från gymgrossisten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, en miljard snubbar kommer skriva var det är roligast på nyår. I Borås eller i en taxi i Bangladesh...osv. Det blir kul bara man har sprit. Bondi beach i Sydney är inte så risigt om du är där i krokarna på nyår. Du måste dock fixa biljetter för o ta dig in på området.

 

Köp biljetter nu för resan. Att vänta är bara bra om du är osäker om du ska åka. Du kan absolut hitta billigare biljetter men det är ett jävla meck. Du kanske inte får de resdagar du önskar om du nu väntar.. och det viktigaste av allt, du vill inte ha längre restid än 26h!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker nog på statravel.se. Ser ut som man kan flyga två pers till Sydney för 15999:- just nu.

 

http://www.statravel.se/cps/rde/xchg/se_division_web_live/hs.xsl/promo5.htm

 

Den var det jag tänkte på! Tack :)

 

Tuna tatakin samt Sirloin steaken med potatismos och bearnaise uppe i Sydney tower är psykstört bra Ronny. Gogo!

 

Tror dig :D

 

Äh, en miljard snubbar kommer skriva var det är roligast på nyår. I Borås eller i en taxi i Bangladesh...osv. Det blir kul bara man har sprit. Bondi beach i Sydney är inte så risigt om du är där i krokarna på nyår. Du måste dock fixa biljetter för o ta dig in på området.

 

Köp biljetter nu för resan. Att vänta är bara bra om du är osäker om du ska åka. Du kan absolut hitta billigare biljetter men det är ett jävla meck. Du kanske inte får de resdagar du önskar om du nu väntar.. och det viktigaste av allt, du vill inte ha längre restid än 26h!

 

Men de resor jag tittade på var alla restid över 26h? :shock: Åtminstonde på en av resorna. Månne därför de är billigast ...

 

 

Sov med absolut torr inatt och man ska ju vara lika glad när man vaknar morgonen efter varje gång när det gått smärtfritt. Kan ju vara ett helvete. De närmsta dagarna efter är ju dock himmelriket då det inte går att va annat än snustorr under armarna. Så jävla gött! Rövsvetten när man lirar poker fördubblas ju dock typ 8-)

 

 

Blir nog en dag i pokerns tecken, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började bra med 2½bi upp men slutar 1 ner såklart :( Spelade färre bord än vanligt o hann bara med 1.1k händer på drygt två timmar.

 

 

Skaplig start på sessionen. Tänk om det alltid var såhär lätt

Stacks:

UTG ma6inata ($243.63)

UTG+1 Trikiso ($221.90)

CO osvaill ($381.95)

BTN Hero ($262.05)

SB LuckySkill ($201.00)

BB bartboos ($312.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BTN K:club: K:spade:

2 folds, osvaill raises to $6, Hero raises to $21, 2 folds, osvaill calls $15

 

Flop: Q:diamond: 5:club: 7:heart: ($45, 2 players)

osvaill checks, Hero bets $26, osvaill calls $26

 

Turn: 5:heart: ($97, 2 players)

osvaill checks, Hero bets $68, osvaill calls $68

 

River: 9:heart: ($233, 2 players)

osvaill checks, Hero bets $147.05, osvaill calls $147.05

 

Final Pot: $527.10

osvaill shows: 2:diamond: 2:spade:

Hero shows: K:club: K:spade:

 

 

70/30 fisk som var anledningen till att jag satt tiden jag gjorde. Det här är enda vettiga handen jag får på 200 händer o den är en megasetup obv :(

 

Stacks:

CO Diseq ($385.20)

BTN Hero ($200.00)

SB sunrisee ($263.90)

BB GraveD ($617.94)

 

Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is BTN Q:diamond: J:spade:

1 fold, Hero raises to $5, 1 fold, GraveD calls $3

 

Flop: Q:heart: 4:club: T:diamond: ($11, 2 players)

GraveD bets $6, Hero raises to $18, GraveD calls $12

 

Turn: J:diamond: ($47, 2 players)

GraveD bets $12, Hero raises to $42, GraveD calls $30

 

River: 4:diamond: ($131, 2 players)

GraveD bets $550.94, Hero calls $135

 

Final Pot: $816.94

GraveD shows: A:spade: K:heart:

Hero shows: Q:diamond: J:spade:

 

 

 

Hur spelar ni turn här och hur sizear ni om ni bettar? Tycker det blir så krångligt. FI 22/18 reg

Stacks:

UTG Dexter_08 ($207.30)

UTG+1 sunrisee ($426.70)

CO bartboos ($206.35)

BTN Trikiso ($200.00)

SB trusoldieruk ($258.71)

BB Hero ($202.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BB K:heart: K:club:

2 folds, bartboos raises to $6, 1 fold, trusoldieruk calls $5, Hero raises to $27, bartboos calls $21, trusoldieruk folds

 

Flop: Q:diamond: 5:club: T:heart: ($60, 2 players)

Hero bets $34, bartboos calls $34

 

Turn: 2:club: ($128, 2 players)

Hero

 

 

Är så äckligt nära sitegulen nu, igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...