Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker du spelar så otroligt weakt Jesper, och är faktiskt ledsen att säga det. Det känns som du spelar med scary money när du t.ex checkar din QQ på 4 5 8 när du höjt pre, jag förstår inte planen bara. Helt fel hand att försöka "trappa med" där när du bara blivit synad pre.

 

Din AK är det såklart bra att mixa upp med syner ibland men att bara syna flopp och turn känns så weak. Att underreppa händer som du gör blir väldigt fel då du i princip aldrig kan veta vart du är i handen. Du ger dig inte utrymme för stora valuebets, du hamnar i konstiga sitser, du låter turnkort dyka upp i onödan för att förstöra din potientiella action du hade kunnat få med t.ex QQ mot K8 på 4 5 8, du ger dina motståndare massa chanser att använda potcontrol emot dig när du har en stark hand OOP och bara synar floppar trots att du är väldigt stark. Du låter din spelstil bli så förutsägbar känns det som.

 

Försöker säga att du synar alldeles för mycket verkar det som (?) i din poker då en vinnande poker oftast består av fold och raise, inte syn.

 

Jag kanske har fel men som sagt, det känns som du underreppar extremt mycket händer och du tappar fruktansvärt mycket value på det. GL

 

CDS lever du? trodde du bustat för längesen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vatten tills pisset ser ut som vatten, mat som tas upp snabbt i kroppen och koffein! centralstimulantia är nötigt mot bakfylla.

 

Jag tycker det inte spelar någon roll hur mycket vatten man dricker för vätskebalansen blir inte normal ändå. Det enda som blir är att man springer och pissar hela tiden. Självklart är det ju dock att föredra att dricka mkt vatten ändå... Koffein har jag inte testat, borde nog det

 

Bakfyllan fortsätter iaf. Var ingen jättehemsk dag igår efter att jag fått i mig frukost utan tog det bara lugnt med tjejen osv. Värre var det inatt. Vaknade 6 ggr o va pissnödig (förbannade vattnet) drömde århundradets cpdrömmar o va bara irriterad på tjejen som skulle åla sig så tätt intill hela tiden.

 

Har nu varit och styrketränat men är lika seg som innan jag gjorde det. Vätskebalansen fortfarande rubbad. Pisset vitt som vatten men gommen torr som öken.

 

 

 

Iallafall, vi gick ju till kval, och idag var jag till sjukgymnasten igen och fick höra att skadan läkt väldigt mycket bättre än väntat. Han sa att det var väldigt sällsynt men att jag antagligen haft tur med hur muskeln skadats och fördel av att jag är under 20 år för snabbare läkning. Det har nu iallafall gått 3 veckor och det är bara lite känning kvar.

 

Första kvalmatchen på onsdag är dock för tidigt. Satsar istället på att göra ett test för att se om jag håller på torsdag så jag är redo för andra kvalmatchen på söndag!

 

Laget vi kommer möta är Spårvägen :)

 

 

Jävla fint att Californication och Dexter drog igång igår. Desto tråkigare att Entourage snart är slut för den här ggn :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det här inlägget var lite roligt. Under hela dagboken har rådet varit det andra! Att jag synar för lite och hela tiden bettar bort FI och detta har jag också känt, då jag alltid varit aggro. De händer när jag spelar passivare som jag postat på slutet är de händer där jag försöker få in det mer i mitt spel. Detta är också det som vänt till det bättre och det som känts bra på slutet. Som någon skrev är det väldigt profitabelt att låta fiskarna bluffa.

 

Vad föreslår du med AK? Tror definitivt att syn tre gator är det bästa spelet. Vi är ju djupa

 

Att checka QQ är dock ett misstag, det håller jag med om och det var inget bra spel

 

Tack för synpunkterna dock

 

Det var bara min egna uppfattning lite allmänt om de händer du har postat lite större delar ur denna dagbok. Det är lite synd att man inte kan få diskutera händer/kritik i ett sånt här forum då många vill såga det óch sedan inte vill förklara det med "Därför....". Men det är inget nytt jag tycker det bara är tråkigt framförallt för de spelarna som vill lära sig något här.

 

Som jag skrev i det tidigare inlägget så är det inget fel på din AK, det är jättebra att mixa upp det med raise/syn ibland, jag sågade inte handen på något sätt. Jag skrev bara att det känns som du väljer såna här linjer lite för ofta. Men som jag också skrev tidigare : "Jag kanske har helt fel". Folk blir ju allmänt upprörda om man har en annan syn på händer/andra saker som de inte har. Spänn av lite, det är bara poker och smådiskussioner, vi diskuterar inte om barnpedofiler.

 

Din QQ var felspelad men det visste du också om själv så den behöver inte diskuteras. GL med liret, kul att du läste det iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att underreppa händer som du gör blir väldigt fel då du i princip aldrig kan veta vart du är i handen.

 

Du låter din spelstil bli så förutsägbar känns det som.

 

Försöker säga att du synar alldeles för mycket verkar det som (?) i din poker då en vinnande poker oftast består av fold och raise, inte syn.

 

Det är lite synd att man inte kan få diskutera händer/kritik i ett sånt här forum då många vill såga det óch sedan inte vill förklara det med "Därför....". Men det är inget nytt jag tycker det bara är tråkigt framförallt för de spelarna som vill lära sig något här.

 

För att hålla sig på den konstruktiva sidan:

 

Att man inte vet var man står op om man underreppar sin hand är ju inte riktigt korrekt. Man får en jävla massa information, på ett billigare sätt än att höja, genom att syna. Finns dessutom stora fördelar med att låta Fi behålla bettingleaden, om han är aggro, när man har en färdig hand som löper liten chans att bli utdragen. Det är den gamla (nya?) sanningen igen att slår man om får man sällan syn av en sämre hand och jagar bort bluffhänderna, när man ofta kan extrahera minst en gatas bluffvärde till genom att ha en passiv linje med stark range. Är man uppe mot starkare hand kommer man till showdown otroligt mycket billigare än att slå om o sätta hela stacken på spel.

 

Självklart menar jag inte att man konstant ska välja passiva linjer, men att totalt fördöma dem är en stor läcka.

 

Att man låter sin spelstil bli totalt förutsägbar är heller inte korrekt. Om man balanserar sina passiva linjer så vet ju Fi inte vad man har. Själv har jag många gånger balanserat min check-syn på flopp med drag, bara för att bluffa hem rivern när fi checkar turn bakom. Om jag hade varit förutsägbar hade fi förstås vetat att jag check-synar med drag o betar missat drag på river. Varför foldar han då? Jo för att han sett mig göra samma spel med starkare händer, m a o balans.

 

Att vinnande poker består av fold och raise är en stor missuppfattning i no limit. I limit är det mer sant, men i NL, särskilt cashgame med djupa stackar, finns bl a implicita odds, och större hänsyn till skydd av stack kontra behovet att ta hem potten (ration effektiv stack vs pott är oftast mkt högre än t ex limit lr NL med grunda stackar), vilket gör att syn många gånger är ett överlägset bättre alternativ än raise.

 

Dessutom bör man även ta hänsyn till rådande spelmiljö. Online NLH, särskilt SH är idag 2009 en väldigt aggressiv miljö. Alla cardrunners och deuces cracked-anhängare som onanerat till whitelime och raptors videos älskar att skjuta 3 gator light mot linjer som uppfattas som supersvaga, t ex klassiska check-syn, check-syn, check. Att inte utnyttja den här läckan genom att välja en passiv linje med stark range är att döda otroligt mängd värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja absolut, och jag håller med dig. Det var bara min generella uppfattning att Jesper inte mixade upp sitt spel alltför ofta, det var bara min åsikt gällande en del av de händer han lagt upp. Men det kanske har slumpat sig så med hans hand-posting att det blivit en del sådana händer.

 

Jag fördömde aldrig den där mixningen, som jag skrev så tycker jag det är bra att man gör det. Det var snarare just den där mixningen som jag antydde på. Allt jag gjorde var att försöka hjälpa han om nu faktiskt så var fallet att han inte har tänkt på mixningen såpass mycket att han har börjat spela så lite omedvetet men det var väl tur att jag hade fel. I bästa fall kanske min post hade gett han en liten funderare, i värsta fall så mixar han det redan och jag skulle bli totalsågad av tjugo personer direkt. Det var väl tur jag hade fel då.

 

Poster som du gjorde nu är ju de intressanta posterna. Bara det faktum att min post ledde fram till att du skrev den här posten hjälper ju många spelare att förstå vibben av mixningen och att man får en maskerad spelstil. Det hjälper ju inte att bara såga någons inlägg utan att backa upp det med en förklaring, då gör man ju bara självmål.

 

För ungefär 1½ år sen insåg jag att jag var totalt oförmögen att ta åt mig kritik och jag var allt annat än ödmjuk mot de som ville hjälpa mig och jag sågade andra utan förklaring som en del gör idag. Men man kommer ju ingen vart på det, så är det bara. Jag tycker inte forumet förändrats så värst mycket, det kommer nog alltid vara sån här otoligt dålig och låg stämning härinne men man är ju bara dum som inbillar sig att det ska förändras.

 

Jag tror de flesta härinne har självdistans men många har ju dragits med i den här dåliga stämningen härinne och har gett upp det för längesen och bara hänger på flocken. Det är ju trots allt jag som är så dum och loggar in här ändå så har än en gång bara mig själv att skylla. Det var kul att du tog dig tid och skrev ett bra inlägg iallafall, klandrar inte dig. Men du skrev att jag failade och förklarade inte din åsikt, men det gjorde du nu och då blir ju genast diskussionen balanserad, varför skrev du inte det här direkt?

 

GL /Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg ST!

 

Och jag tycker det är kul att du skriver Carl, mitt svar var inte på något sätt menat som kritik mot det du skrev, påpekade som sagt bara att de flesta tidigare sagt tvärt om angående min spelstil.

 

Spelat en session på 1.2k händer. Spelade ganska uselt :S Plussade drygt en hunka iaf.

 

Den här var ju överdrivet optimistisk

Stacks:

UTG lahula ($132.97)

UTG+1 weiron1 ($162.70)

CO takis4o ($216.60)

BTN Hero ($218.15)

SB electer ($162)

BB rocky1976 ($215)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is BTN 9:heart: 9:spade:

2 folds, takis4o raises to $6, Hero calls $6, 2 folds

 

Flop: 8:heart: J:heart: 10:spade: ($15, 2 players)

takis4o bets $10, Hero calls $10

 

Turn: 9:diamond: ($35, 2 players)

takis4o bets $24, Hero calls $24

 

River: K:diamond: ($83, 2 players)

takis4o bets $56, Hero calls $56

 

Final Pot: $195

takis4o shows

A:heart: Q:heart:

Hero shows

9:heart: 9:spade:

 

 

 

 

FI 20/17 och bara 4% trebet över ett ganska stort sample vilket gör att jag inte direkt älskar spoten. Måste syna ändå va? Potten är alltså 91 så liten överbet

 

Stacks:

UTG poskmust ($201.95)

CO wojtanov ($229.55)

BTN Hero ($210.70)

SB tornillo3 ($47)

BB tiagoferreir ($273.34)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN 10:diamond: 10:heart:

2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, tiagoferreir raises to $19, Hero calls $14

 

Flop: 2:diamond: 8:heart: 4:club: ($39, 2 players)

tiagoferreir bets $26, Hero calls $26

 

Turn: 9:club: ($91, 2 players)

tiagoferreir checks, Hero checks

 

River: 2:spade: ($91, 2 players)

tiagoferreir bets $111, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, han verkar ju rätt tajt men du måste ändå syna med TT. Var glad att du minimiserade den så gott det gick om han har dig slagen ändå. Det är ändå rätt viktigt och veta vad han har här, synar du den här och han har AA kommer du ha info om det tills vidare som säkert kommer hjälpa dig folda den här nästa gång. Synar du och han har KQ så kommer den infon också och hjälpa dig tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat tiotusentals händer mot tiagoferreir och han är en stennit som aldrig bluffar river här typ. Man hittar en bluff en gång av 10 och betalar av resten. Lägg ner avbetalandet bara så.

Med stennit menar jag inte just prefloppstatsen, utan mer hur han bettar sina händer, och typ aldrig bluffar i den här spotten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på Yxel, setminar om jag synar pre mot en sån nit. Kan syna flop för att utvärdera turn men river känns så kallt att syna. Hans trebetsrange är i princip TT+ om han inte mixat upp det men hans riverbet känns ju som QQ+ som vill ha ut värdet eller ett träffat set på turn (99) som överbetar river.

 

Mina tankar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, han verkar ju rätt tajt men du måste ändå syna med TT. Var glad att du minimiserade den så gott det gick om han har dig slagen ändå. Det är ändå rätt viktigt och veta vad han har här, synar du den här och han har AA kommer du ha info om det tills vidare som säkert kommer hjälpa dig folda den här nästa gång. Synar du och han har KQ så kommer den infon också och hjälpa dig tills vidare.

 

man synar inte för info ... det är kasst som fan och ger enkelt reads som inte finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man synar inte för info ... det är kasst som fan och ger enkelt reads som inte finns

 

Det är ganska svårt att inte få info om man inte tar vissa syner ibland i intressanta spots. Många av toppspelarna Ivey, Dwan, Antonius osv har sagt i ett flertal intervjuer att man ibland måste ta info-syner för att det kommer vara väldigt lönsamt i längden för informationen man plockar upp. Och ja jag vet, Jesper möter olika spelare dagligen och infon är inte så viktig men hade detta varit en regelbunden spelare han lirar så är ju en syn här rätt lönsam i längden för infot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ganska svårt att inte få info om man inte tar vissa syner ibland i intressanta spots. Många av toppspelarna Ivey, Dwan, Antonius osv har sagt i ett flertal intervjuer att man ibland måste ta info-syner för att det kommer vara väldigt lönsamt i längden för informationen man plockar upp. Och ja jag vet, Jesper möter olika spelare dagligen och infon är inte så viktig men hade detta varit en regelbunden spelare han lirar så är ju en syn här rätt lönsam i längden för infot.

 

suuuuck.

 

du motsgäer dig själv då om man ska vara infofisk så ger man bort info till alla övriga spelare vid bordet. så man får en 1:5 åt fel hål sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ändå rätt viktigt och veta vad han har här, synar du den här och han har AA kommer du ha info om det tills vidare som säkert kommer hjälpa dig folda den här nästa gång. Synar du och han har KQ så kommer den infon också och hjälpa dig tills vidare.

 

Informationen som man erhåller är inte speciellt mycket till hjälp eller direkt användbar, kortsiktigt. Eftersom att ifall man gör antaganden utifrån den så riskerar man att göra ett väldigt stort misstag om man har fel. Vilket är ganska vanligt, mtp att man ofta blir lurad av variansen i kortsnittet!

 

Det krävs mer, än ett fåtal gånger, för att man ska kunna göra en bedömning som innebär att syna med fler av sina bluffångare eller folda (eller extremfallet, 100% av något av alternativen).

 

Visst, i en enskild situation emot en duktig spelare är det nog skitsamma vilket. Men är det något som man fortsätter att göra kontinuerligt så öppnar man upp sig för framtida otrevligheter.

 

Angående TT-handen så är det snapcall, så länge du inte har en väldigt stark read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...