Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I somras hade jag under en två veckors period ett besvär som kan liknas vid det man kallar restless legs. Det hela uppstod efter att en rad stressande faktorer börjat plåga mig bl a. tjafs med tjejen, kraftiga jordbävningar, stress i arbetet, pokern, ökat kaffeintag osv.

 

Vissa av dessa faktorer består och andra har löst sig, men jag lider inte längre av "restless legs", vilket är fruktansvärt skönt. Jag höll helt klart på att bli galen och absolut ingenting hjälpte för att lindra besväret. Jag snittade 2-4h sömn under denna perioden och då vaknade jag till ungefär varje halvtimme.

 

Försök att åtgärda stressande effekter i livet, då dessa ev kan rubba dopaminbalansen, som åtminstone verkar ha varit orsaken i mitt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag blir så VANSINNIG av tvspel när jag spelar på internet. Det är helt sjukt. Måste ju ha någon störning. Var på bra humör när jag satte mig, så får jag stryk i en match och blir så äckligt tiltad :S

 

Humöret borde ju vara någon ting man lagt fokus på att få ordning på som pokerspelare men det har man ju inte på flera år av spelande... Tiltapa är vad man är, ligger väl i blodet men jag hatar det

 

Vad ska man göra för att bli normal?

 

Hehe samma här, det är typ det enda som får mig sur/tiltad. Street fighter IV har fått mig att slå sönder två kontroller och Halo 3 en laptopskärm (men det var inte meningen). Såg att du droppade din gamertag, ska ta och adda dig för en NHL10 match!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksynar AK-handen

 

Det är ju ett bra alternativ!

 

I somras hade jag under en två veckors period ett besvär som kan liknas vid det man kallar restless legs. Det hela uppstod efter att en rad stressande faktorer börjat plåga mig bl a. tjafs med tjejen, kraftiga jordbävningar, stress i arbetet, pokern, ökat kaffeintag osv.

 

Vissa av dessa faktorer består och andra har löst sig, men jag lider inte längre av "restless legs", vilket är fruktansvärt skönt. Jag höll helt klart på att bli galen och absolut ingenting hjälpte för att lindra besväret. Jag snittade 2-4h sömn under denna perioden och då vaknade jag till ungefär varje halvtimme.

 

Försök att åtgärda stressande effekter i livet, då dessa ev kan rubba dopaminbalansen, som åtminstone verkar ha varit orsaken i mitt fall.

 

Tack som bara den. Kan säkert vara något sånt det beror på för mig också tror jag. Jag hade problem igår igen när jag skulle sova men det gick över efter en värktablett och jag sov sen hela natten. Idag har det varit helt fritt hittils. Ska bli intressant att se om det kommer tillbaka senare.

 

Hehe samma här, det är typ det enda som får mig sur/tiltad. Street fighter IV har fått mig att slå sönder två kontroller och Halo 3 en laptopskärm (men det var inte meningen). Såg att du droppade din gamertag, ska ta och adda dig för en NHL10 match!

 

Kul :) Det får vi absolut göra

 

 

Tjejen har nyss dragit så ska bara diska o sen dra igång grinden. Huvudmål att få ordning på spelet. Gjort lite väl mycket skumma grejer på sistonde tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddar du ner patchen ska det funka http://rvgsoftware.fileburst.com/HmBetaUpdate.exe

 

 

Yep kom igång efter det :)

 

 

Mycket rolig session idag! Plussade 4 bi vilket inte var fy skam heller :) Mycket tack vare KK vs AK, JJ vs AQ och KK vs AA som alla fick stå eller dra ut! Tänk om det var såhär varje gång man satt ner. Action hela tiden o lite annorlunda spots med bluffar som både misslyckades och som gick hem, men tråkigt blev det aldrig iallafall :)

 

Postar lite händer

 

 

 

Stacks:

UTG ElDuderino67 ($200)

CO _ProPlus_ ($200)

BTN gregorybigio ($370.33)

SB Hero ($201)

BB CrispyDuck ($660.90)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is SB K:spade: K:heart:

3 folds, Hero raises to $7, CrispyDuck calls $5

 

Flop: 6:heart: 4:spade: 3:heart: ($14, 2 players)

Hero checks, CrispyDuck bets $10, Hero calls $10

 

Turn: 8:diamond: ($34, 2 players)

Hero checks, CrispyDuck bets $24, Hero calls $24

 

River: 10:spade: ($82, 2 players)

Hero checks, CrispyDuck bets $62, Hero calls $62

 

Final Pot: $206

Hero shows

K:spade: K:heart:

CrispyDuck shows

10:heart: A:diamond:

 

 

-----

 

 

Stacks:

CO TeraPatrick ($428.28)

BTN Hero ($190)

SB _ProPlus_ ($1,484.21)

BB kettukele ($400.15)

 

Pre-Flop: ($3, 4 players) Hero is BTN J:heart: Q:club:

TeraPatrick raises to $6, Hero raises to $18, 2 folds, TeraPatrick calls $12

 

Flop: J:diamond: 4:club: 8:club: ($39, 2 players)

TeraPatrick checks, Hero checks

 

Turn: 4:diamond: ($39, 2 players)

TeraPatrick bets $28, Hero calls $28

 

River: Q:diamond: ($95, 2 players)

TeraPatrick bets $76, Hero calls $76

 

Final Pot: $247

Hero shows

J:heart: Q:club:

TeraPatrick shows

9:spade: 10:spade:

 

 

----

 

 

Stacks:

UTG 777Are ($102.75)

CO TeraPatrick ($538.28)

BTN Hero ($192)

SB ElDuderino67 ($401)

BB _ProPlus_ ($1,480.56)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN J:diamond: Q:heart:

2 folds, Hero raises to $5, ElDuderino67 raises to $15, 1 fold, Hero calls $10

 

Flop: 8:spade: 6:heart: 10:diamond: ($32, 2 players)

ElDuderino67 bets $21, Hero calls $21

 

Turn: 5:heart: ($74, 2 players)

ElDuderino67 checks, Hero bets $42, ElDuderino67 raises to $364, Hero folds

 

Final Pot: $480

 

 

 

Vet inte hur jag lyckas med att inte betta turn här

Stacks:

UTG hannieboy ($414.80)

UTG+1 TeraPatrick ($200)

CO Vomit_Breath ($241.45)

BTN Hero ($200)

SB ElDuderino67 ($201)

BB FATTYman2 ($260.05)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is BTN J:club: K:heart:

1 fold, TeraPatrick raises to $6, 1 fold, Hero raises to $18, 1 fold, FATTYman2 calls $16, TeraPatrick calls $12

 

Flop: 6:diamond: 6:heart: 5:spade: ($55, 3 players)

FATTYman2 checks, TeraPatrick checks, Hero checks

 

Turn: K:spade: ($55, 3 players)

FATTYman2 checks, TeraPatrick checks, Hero checks

 

River: 2:spade: ($55, 3 players)

FATTYman2 checks, TeraPatrick bets $29, Hero calls $29, FATTYman2 folds

 

Final Pot: $113

TeraPatrick shows

A:spade: 8:spade:

Hero shows

J:club: K:heart:

 

 

Ville verkligen syna. Ser inte riktigt vad han ska ha. Stekte dock tiden ut och foldade tullslut... Killen var 34/27 o jag hade trebettat honom ett par ggr strax innan denna

Stacks:

UTG sunrisee ($200)

UTG+1 Dexter_08 ($271)

CO shortstack_ ($101.56)

BTN gregorybigio ($294.15)

SB Hero ($209)

BB luftmensch ($31)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is SB Q:club: A:diamond:

3 folds, gregorybigio raises to $8, Hero raises to $26, 1 fold, gregorybigio calls $18

 

Flop: K:heart: 6:heart: 10:club: ($54, 2 players)

Hero bets $32, gregorybigio calls $32

 

Turn: Q:spade: ($118, 2 players)

Hero checks, gregorybigio bets $236.15, Hero folds

 

Final Pot: $354.15

 

 

 

Är ju sugen på att pusha, han har väl antagligen nästan jämt JJ/TT som han inte trebettar för att slippa spela djupt ur poss mot bu som var väldigt lös. Alternativt har han levlat och vet att jag kommer sq väldigt ofta o sitter med en ännu bättre hand. Antar att det är ett ok läge att skära ner på variansen dock? Med 100bb stackar är det ju autopush...

 

Stacks:

UTG ElDuderino67 ($474)

UTG+1 _ProPlus_ ($1,392.56)

CO 777Are ($119.20)

BTN kettukele ($433.45)

SB TeraPatrick ($537.28)

BB Hero ($293)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is BB A:diamond: Q:club:

3 folds, kettukele raises to $7, TeraPatrick calls $6, Hero raises to $32, kettukele folds, TeraPatrick raises to $89, Hero folds

 

Final Pot: $128

 

TeraPatrick wins $128 ( won +$39 )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då fan på tiden! Väl spenderade pengar

 

http://hd.se/webb-tv/2008/08/14/vinglig-vaeg-mot-frihet-paa-cykel/

 

 

 

Gillar verkligen One tree hill starten, HIMYM var sådär, Greek är okej. Det var det jag såg nu ikväll :)

 

Jupp tråkigt med tråkig inledning av HIMYM :(.

 

Du ser inte californication eller? Nötinledning på säsong 3 imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp tråkigt med tråkig inledning av HIMYM :(.

 

Du ser inte californication eller? Nötinledning på säsong 3 imo.

 

 

Iom att jag kollar med projje så tittar jag bara 720p material så fått vänta på cali :) Så jävla gött att dexter drar igång samtidigt också!

 

Blir ett par timmar grind på dagen idag, sen tjejen ikväll. Sen har jag dock blivit lovad fredag + lördag för lönehelgsgrind! Riktigt taggad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in 1.5k händer och det var typ lika gott om action som igår. Resultatet sådär dock på grund av tre dundersetups och på slutet en AJ vs AA ai pre. Kändes som en ok push då bu fyrbettade 25%. Fick dock en del händer till min favör också då. AA vs QQ för en €600 pott och sen en AA vs KK också.

 

Hyffsat nöjd med spelet. Läckte iväg en del i trebettade potter mot regs bara...

 

 

Blir ganska enkla beslut när han har 34% raise cbet

 

Stacks:

UTG Hero ($200)

UTG+1 carro ($321.55)

CO kkkk07 ($161)

BTN takis4o ($206.22)

SB Jps-black ($427.25)

BB FraPoker ($367.75)

 

Pre-Flop: ($4, 6 players) Hero is UTG Q:heart: K:heart:

[kkkk07 posts $1]

Hero raises to $8, 2 folds, takis4o calls $8, 2 folds

 

Flop: 5:club: K:spade: J:heart: ($20, 2 players)

Hero bets $15, takis4o raises to $38, Hero calls $23

 

Turn: 6:diamond: ($96, 2 players)

Hero checks, takis4o bets $48, Hero calls $48

 

River: 10:heart: ($192, 2 players)

Hero checks, takis4o bets $112.22, Hero calls $106

 

Final Pot: $410.22

takis4o shows

9:heart: 9:spade:

Hero shows

Q:heart: K:heart:

 

 

 

Den här handen känns inte alls bra. FI 20/17 6% 3b och den är högst på bb. Raisa och få in det flopp är ju ett alternativ. Nu på klöverturnen blev jag bara ställd och foldade

 

Stacks:

UTG SCAN ($129.10)

CO Amadeus_1 ($268.59)

BTN Hero ($288.40)

SB takis4o ($237)

BB Dexter_08 ($226.80)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN A:spade: J:diamond:

2 folds, Hero raises to $5, 1 fold, Dexter_08 raises to $20, Hero calls $15

 

Flop: 6:spade: A:club: 5:club: ($41, 2 players)

Dexter_08 bets $30, Hero calls $30

 

Turn: 2:club: ($101, 2 players)

Dexter_08 bets $52, Hero folds

 

Final Pot: $153

 

 

Plussade ca 1½bi idag iallafall. Ska jag väl inte vara jättenöjd med kanske... Positivt är dock att BE för månaden finns klart inom räckhåll! Ska nog kunna grävas igen med fredags o lördagsfisken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ska det grindas? Är sugen om man är välkommen och det finns plats :-P

 

Tänkte ju köra en hemmagrind. Vi spelar vår sista match hemma imorgon så tänkte kolla på den. Men du får gärna komma om du vill! Innebär bara att jag får ändra planerna även för söndagen med tjejen när jag förhandlat mig till två dagars ledigt :-)

 

Du är addad på Live! Heter BaoSao. Bara att vi styr upp nån match när vi ser varandra online :-)

 

Yes fint :)

 

Haha sick länk :) såg ut på de senaste HH'na att du testat lite av förslagen du fått här i dagboken och jag tycker det ser riktigt bra ut. Hoppas bara resultaten vänder nu och du dunderrushar:)

 

Jo har försökt få in lite fler passiva linjer i mitt spel. Har stora förhoppningar på helgen nu :)

 

Intressantast blir inatt då jag tänkt försöka mig på ongame om allt gått som de ska. NL400 med 3k rulle kan gå fort :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att 3-betsfolda AQ mot knapp raise är riktigt dåligt, bara att dega in. Hur tänkte du i den handen?

 

AJ måste du också syna minst en gata till. Hur tänker du där?

 

 

Mvh

 

Det är ju inte knappen som fyrbettar, och han som gör det har låg trebet% knappt någon fyrbet% alls och vi sitter semidjupt

 

AJ bör nog synas en gata till ja. Tänkte inte alls :)

 

 

Dagens grind började segt. Var ner 4bi redan efter 400 händer. Sen vände det uppåt o jag var nästan even innan jag slutade på 300 ner. Inte nöjd med mitt spel dock. Gör några riktigt risiga spel. 2k händer iaf! Bör bli handrekord idag

 

Det var ett gäng intressanta händer...

 

Den här var lite rolig. FI 19/17 ganska solid reg. Typexempel på hur det kan bli fel för mig när jag blir stressad av för många bord. Först missar jag squeezen pre helt. På flopp tänker jag att jag blir checkad till och cbettar, sen inser jag att jag donkat och blir raisad. Wtf tänker jag, dragig bräda bara att skeppa innan jag inser att vi sitter djupare än vanligt o det blir en jävla skeppning. Han stekte tiden ut innan han synade :S

Stacks:

UTG doegel ($200)

UTG+1 frenchbluff ($227.85)

CO gomugomuno ($200)

BTN darklol66 ($244.70)

SB Atyeo ($258.35)

BB Hero ($457.15)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is BB J:spade: A:club:

3 folds, darklol66 raises to $5, Atyeo calls $4, Hero calls $3

 

Flop: 2:spade: J:diamond: 7:diamond: ($15, 3 players)

Atyeo checks, Hero bets $11, darklol66 raises to $31, Atyeo folds, Hero raises to $450.15, darklol66 calls $208.70

 

Turn: 7:spade: ($704.85, 2 players)

 

River: 3:spade: ($704.85, 2 players)

 

Final Pot: $704.85

darklol66 shows

A:diamond: A:spade:

Hero shows

J:spade: A:club:

 

 

 

 

FI 19/12, ok?

 

Stacks:

UTG Hero ($244.32)

UTG+1 FaramirTFK ($52.60)

CO JoinMyRoll ($47.15)

BTN gomugomuno ($200)

SB Civiliokas72 ($287.95)

BB DfelixK ($167.42)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is UTG A:heart: 3:heart:

Hero raises to $8, 2 folds, gomugomuno calls $8, 2 folds

 

Flop: 7:club: 2:heart: 5:heart: ($19, 2 players)

Hero bets $14, gomugomuno calls $14

 

Turn: 7:heart: ($47, 2 players)

Hero checks, gomugomuno checks

 

River: 7:spade: ($47, 2 players)

Hero checks, gomugomuno bets $24, Hero raises to $78

 

 

 

Har inte många händer på fi, men känner igen hans nick från topplistan på unibet. 124 händer och 47/24 har han hittils. Spelar flera bord. Ser ju onekligen ut som att han vill få bort mig snarare än att kräma värde ur mig efter både överpott turn o river. Ogillar att klöverdraget sitter bara. Kan man hitta syn? Är ju ganska långt upp i min range men kommer ju dyka upp med A4 A5 och A8 och kanske 98 också

Stacks:

UTG Hero ($513.40)

CO 2slim4gym ($226.25)

BTN bajgora76 ($236.90)

SB Civiliokas72 ($213.40)

BB fokakorv ($234.35)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is UTG Q:diamond: Q:heart:

Hero raises to $6, 1 fold, bajgora76 calls $6, 2 folds

 

Flop: 4:diamond: 5:spade: 8:club: ($15, 2 players)

Hero checks, bajgora76 bets $14, Hero calls $14

 

Turn: A:club: ($43, 2 players)

Hero checks, bajgora76 bets $42, Hero calls $42

 

River: 9:club: ($127, 2 players)

Hero checks, bajgora76 bets $174.90, Hero

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj jag missade det rooney men det är endå push. A3hh bet turn som spelat fold. AJ trebet pre. QQ bet flop, bättre att ta initiativ i handen än att vara den som synar ner.

 

 

Edit: eller om han knappt har någon 4bets% i AQ handen så är fold kanske bättre, marginellt skulle jag tro.

 

Ty för kommentererna. Reagerade först nu på jag checkade turn i A3hh handen. Vet inte riktigt vad jag tänkte men i efterhand ser det konstigt ut, något sätt måste jag ju motiverat det på iaf... :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara 1½h och 1.1k händer. Borden var tråkiga och dog osv... Var säker på att jag var back men slutade tydligen 85 juros pluss! Vann en AA vs AK vilket såklart alltid är trevligt.

 

FI 24/21/4.6 agg och rätt duktig reg. Han stekte på timebanken innan han bettade. Måste syna?

Stacks:

UTG nolifeloser1 ($443.35)

UTG+1 Hero ($456.50)

CO Lamer-Bg ($203)

BTN M898 ($203)

SB ScottyParker ($202.60)

BB rosejtk ($775.34)

 

Pre-Flop: ($3, 6 players) Hero is UTG+1 K:heart: A:spade:

nolifeloser1 raises to $8, Hero calls $8, 4 folds

 

Flop: 2:diamond: 4:heart: A:heart: ($19, 2 players)

nolifeloser1 bets $15, Hero calls $15

 

Turn: 6:spade: ($49, 2 players)

nolifeloser1 bets $38, Hero calls $38

 

River: 5:club: ($125, 2 players)

nolifeloser1 bets $100, Hero

 

 

 

Spelar mer om en stund, måste fixa middag osv. Men jag åt en risifrutti för att kunna grinda längre precis på slutet :S smart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...