Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

För en pokerspelare måste det vara världsrekord.

 

Bra sprunget!!

 

Förmodligen ;) Fast det är väl ingen större titel att inneha :D

 

Tror inte ett ögonblick på att Håkan Mild inte har klarat beeptestet full ut. Tror han först klarade det sen sprang göteborgsvarvet i samma tempo hela vägen igenom.

 

Haha :)

 

Jo, och antagligen bland dom bättre i fotbollssverige oxå

 

Finns nog ett gäng som är bättre iaf, men det är svårt att avgöra. Som att barndomspolarn sprang på gräs och vi på löparbana, man kan vara olika strikt i bedömningen/varningar osv. Ganska säker på att det inte finns någon som är tyngre än mig som gör det bättre dock. Frågan är om det finns någon i Sverige över huvud taget som gör det. Det skulle väl vara någon galen hockeyspelare isåfall, men de är ju inte kända för sitt löpsteg direkt vilket får mig att tvivla. Resultatet motsvarar ju trots allt strax under en elitlöpares, och de är ju inte kända för sin tyngd direkt.

 

Sant. Ser ganska tunt ut i anfallet mot Portugal. Bara en tanke. :-)

 

Hade man haft lite bättre målsinne, passningsspel, teknik och spelförståelse så visst :D Tungt när konditionen är det enda man kan glänsa med dock ;)

 

 

 

 

Testet då? Det blev en besvikelse, på grund av flera orsaker. Vi delades upp i tre grupper och min grupp innehöll såklart de starkaste och fick springa sist. Vi gjorde lite lättare styrketräning innan (lätta benböj, frivändningar och ryggövningar). Vad jag kom ihåg så var det inte benen utan lungorna som sa ifrån sist så det kändes lugnt med benträningen. Hann också stelna till lite efter uppvärmningen som kändes ok.

 

Testet drar igång och jag får direkt känning i svanken som jag haft problem med en längre tid nu. Alla vändningar blir oerhört jobbiga tillslut och det är svårt att fokusera på löpningen. Känner redan vid nivå 15-15.5 att benen känns tunga och jag aldrig någonsin kommer klara 20 idag. Försöker hålla inställningen dock och kör på. Ryggen gör ondare och ondare och benen blir bara tyngre. Det enda som känns ok är lungorna. Annat än att slå 19 , 2 som jag hade sist finns dock inte.

 

Vid nivå 18 så stängs alla sinnen av på ett sätt de aldrig gjort förut. Det var som att gå in i något trans och bara låta benen gå. Hörseln hörde bara beepen (lagkamraterna peppade såklart för glatta livet bredvid) och vips var jag ensam kvar och sprang. Helt plötsligt var jag på nivå 19 bara sådär när jag vaknar till av att de skriker "VARNING!" (1 varning gäller, nästa får man gå av). Blir plågsamt medveten om mjölksyran som bara pumpar i benen och går på maskin de sista två vändorna innan jag når 19 , 3. Kunde plågat mig genom en till men eftersom målet var så långt borta kändes det meningslöst.

 

 

 

Orsaker till detta nederlag då? Förmodligen underskattar jag de kilon jag lagt på mig sen sist. Vikten vid löptillfället var 91kg jämfört med 85 sist. Förmodligen var detta starkt bidragande till att jag denna gång kände en extrem mjölksyra i benen mot slutet, bra mycket värre än vad jag kommer ihåg sist. Det var väl Gunde Svan som modifierade stavarna för att minska vikten med bara några gram och räknade ut att det blev många kilo om man räknade ihop varje stavtag under ett helt lopp, och det således inte alls var så löjligt som folk ville få det att låta. Sex kilo på varje steg, ja det blir en del på de kilometer man löper. Inte minst tar de ju ut sin rätt i vändningarna.

 

Det är ju ingen direkt formtopp nu heller direkt. Precis börjat gå uppåt från botten i försäsongsträningen mot piggare ben. Om tre veckor hade varit ett mycket bättre tillfälle att göra testet.

 

Och sen såklart ryggen. Jag måste göra något åt den, men vet inte riktigt vad. Ska prata med en sjukgymnast iallafall.

 

Testet idag fick mig iallafall att inse hur vansinnigt bra resultat nivå 19 är. Förstod det nog inte riktigt innan. Att springa ut hela testet är så sjukt så ni anar inte...

 

Bättre lycka nästa gång! :)

 

 

Pokermässigt är det dött då jag fortfarande inte fått svar från HM. Grejat som fan idag dock med kabellister i lägenheten och det har blivit riktigt bra, så sysselsatt har jag varit :) En del kvar att greja med dock. Det var dags att ta tag i det kände jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

wp! du måste väl vara överlägset bäst tränad i laget? har du alltid varit bra på att löpa och haft bra grundkondis?

 

Ja förra testet hade den bästa efter mig bara 17 någonting. Idag var det en kille som hängde i till 18.5 , 1 vilket såklart är mycket bra jobbat.

 

Löpning har alltid varit min styrka, men det är främst medeldistans som jag är bra på. Coopertest är min paradgren. Långdistans får jag det jobbigt eftersom jag är så stor, men gör hyggliga tider där också. Har bra förutsättningar för löpning i och med att jag har ett naturligt bra löpsteg, väldigt stora lungor och uppenbarligen stor hjärtkapacitet. Drygt 6 liter tog lungorna in i 7:an och jag skulle så hemskt gärna testa idag. Någon som vet om det säljs någon pryl för att mäta det någonstans? Ytterligare en jämförelse till Gunde Svan är att han har lite över 7-literslungor.

 

Man kunde ju blivit löpare men hur mycket brudar får man med en löparkropp på beachen? :) Och så jävla tråkigt det är att springa. Hatar det och tycker inte alls om känslan som kommer när mjölksyran börjar pumpa och man har långt kvar att pressa sig, som många löpare njuter av :-? Nej usch, löpning är en värdelös idrott.

 

vad gör du på milen?

imponerande om inte annat!

 

av nån sjuk anledning får jag fram micke dahlberg framför mig när jag läste din text, du lär ju vara rena vinden mot honom. epic fail på hjärnan.

 

Otroligt längesen jag sprang milen men gör inga jättetider. Strax över 40 kanske.

 

Måtten stämmer ju iallafall

Namn Mikael Dahlberg

Längd 192 cm

 

;)

 

Varför har du lagt på dig 6 kg egentligen? Kan väl inte vara produktivt som fotbollsspelare, eller?

 

Självklart är det det din fisk :) 85kg är alldeles för tunt fördelat på 192 cm (det var ju det där med beachen och brudar) ;) Zlatan väger 90kg och är ju lika lång så det är nog en ganska bra vikt att försöka hålla sig runt. Kommer ju dock droppa flera kilon så fort jag slutar med kreatin så kan jobba mig upp ett par kilon till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Softa förutsättningar! Själv får man ju plåga sönder sig totalt, och då är man fortfarande inte ens i närheten av dina resultat :-)

 

Hehe vi är alla uppbyggda olika

 

va gör du på cooper? hade en kille i handbollen som sprang på låga 9e btw.

3km löparbana då.

 

Har inte sprungit cooper på länge faktiskt. Sen finns det ju så många olika versioner av det också. Den riktiga är ju att springa så långt man kan på 12 minuter, och den enda gången jag gjort detta var i början av en försäsongsträning för ett par år sedan, förhållandevis otränad, och då kom jag 3300 meter vilket motsvarar ett värde på 60 på någon sorts skala som finns. Elitfotbollsspelare ligger på 55 där, elitlöpare 70. Skulle vara kul att maxa det här också nu!

 

Den som folk oftast gör dock att springa 3km så snabbt man kan. Sprang han på 9 min där alltså? Riktigt riktigt bra det. Har för mig att vi tidigare i höstas sprang 3km löparbana och jag och en till kille i laget stannade på dryga 10 min. Han är dock inte alls särskilt stark på jojo-test av någon anledning.

 

Hade ingen aning om att Zlatan vägde så mycket, han är ju en speta hehe. Och nej, fotbollsspelare har inte stora ben som gör att de väger mer ifall någon tänkte säga det. ;)

 

Att gå upp i vikt för beachen och brudar är helt okey. =)

 

:)

 

Starkt jobbat man.

 

Ty! :)

 

 

 

Riktigt sliten idag men ska ta mig iväg för ett ryggpass på gymmet. HM har fortfarande inte svarat :-? Vad är det för jävla support. Hoppas verkligen kunna spela ikväll iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en b-lagsmatch för ett div6 lag i fotboll i somras, efter det hade jag värk i 10 dagar (for real). Vi har ungefär samma kondition då eller?

 

Skönt att man inte är ensam. Fick någon extrem träningsvärk kring bröstet nån dag efter en beachvolleyturre i vintras. Satt i drygt ett dygn och kändes som någon stack in en kniv i bröstet varje gång jag vände mig i sängen eller drog ett djupt andetag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade en b-lagsmatch för ett div6 lag i fotboll i somras, efter det hade jag värk i 10 dagar (for real). Vi har ungefär samma kondition då eller?

 

Hahah någon veckas träningsvärk efter ett alldeles för hårt gympass med ovana muskler har ju hänt men 10 dagar för en fotbollsmatch? :lol: Wp puni!

 

Skönt att man inte är ensam. Fick någon extrem träningsvärk kring bröstet nån dag efter en beachvolleyturre i vintras. Satt i drygt ett dygn och kändes som någon stack in en kniv i bröstet varje gång jag vände mig i sängen eller drog ett djupt andetag.

 

Låter ju mer som en sträckning av ett slag. Träningsvärk av volleyboll :D Haha.

 

 

Mycket träningsdagbok över det här nu men jag lyckades med något jag är så störtnöjd över idag, och det är att äntligen ta min egen kroppsvikt i bänk! Fick sällskap till gymmet av en polare en gång i livet som kunde passa mig. Har länge tränat med 60-65 kg med ganska många reps eftersom jag tränat själv och inte riktigt testat några gränser. 90 kg gick utan problem! Då hade jag ändå testat 82.5 (tidigare rekord) och 85 innan. 92,5 blev dock för tungt. Nu är det bara att gå för 100!

 

Matte_Maiden får inte komma in och skriva hur mycket han tar! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahah någon veckas träningsvärk efter ett alldeles för hårt gympass med ovana muskler har ju hänt men 10 dagar för en fotbollsmatch? :lol: Wp puni!

 

 

 

Mycket träningsdagbok över det här nu men jag lyckades med något jag är så störtnöjd över idag, och det är att äntligen ta min egen kroppsvikt i bänk! Fick sällskap till gymmet av en polare en gång i livet som kunde passa mig. Har länge tränat med 60-65 kg med ganska många reps eftersom jag tränat själv och inte riktigt testat några gränser. 90 kg gick utan problem! Då hade jag ändå testat 82.5 (tidigare rekord) och 85 innan. 92,5 blev dock för tungt. Nu är det bara att gå för 100!

 

Matte_Maiden får inte komma in och skriva hur mycket han tar! :(

 

Har tränat som ett djur i mina dagar som seriös handbollsspelare, men har haft ett uppehåll på ganska många månader med själva styrketräningen. Satte igång för någon vecka sen igen och drog igång på nästan samma vikter och tre övningar bröst. Hade träningsvärk i runt två veckor. Det kändes nästan löjligt till slut, är det rimligt liksom? :P

 

Har gjort styrketester varje år med handbollsgymnasiet och jag har aldrig kommit över 100 kg även om jag varje år (nåja, 2an och 3an iaf) trott att jag skulle klara det. Har legat runt 90 - 97.5 kg varje år. Helt sjuk mentalt spärr att komma upp där, stör mig på det än idag. Nu är jag iofs kantspelare så inte SÅ viktigt för mig, men ändå väldigt irriterande..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få träningsvärk av pingis (jag får det ganska ofta) kan man nog få det av volleyboll också :mrgreen:

 

Går nog att få träningsvärk av det mesta bara man är tillräckligt otränad ;)

 

Har tränat som ett djur i mina dagar som seriös handbollsspelare, men har haft ett uppehåll på ganska många månader med själva styrketräningen. Satte igång för någon vecka sen igen och drog igång på nästan samma vikter och tre övningar bröst. Hade träningsvärk i runt två veckor. Det kändes nästan löjligt till slut, är det rimligt liksom? :P

 

Har gjort styrketester varje år med handbollsgymnasiet och jag har aldrig kommit över 100 kg även om jag varje år (nåja, 2an och 3an iaf) trott att jag skulle klara det. Har legat runt 90 - 97.5 kg varje år. Helt sjuk mentalt spärr att komma upp där, stör mig på det än idag. Nu är jag iofs kantspelare så inte SÅ viktigt för mig, men ändå väldigt irriterande..

 

Har en gammal polare som spelat handboll på hög nivå och av vad man fått höra verkar det ju vara bland den hårdare träningen den som sker inom handbollen. 7.5km i spåret var tydligen standard som uppvärmning för ett pass :shock:

 

Det kan säkert låsa sig lite där runt 100 om man är precis på gränsen. Det är ju en riktig målvikt liksom. Coolt att bänka 100 pannor liksom :) Ger du dig fan på det så kommer det nog ;) Sen nae, spelar du kant kanske det inte är första prio att bänka :D

 

 

Här sitter jag och whinar på holdemmanagers support när jag i själva verket suttit och mailat till en .com adress när de har .net. Skumt för mailet har iallafall kommit fram till något eftersom det inte blivit delivery error. Nu har jag fått iväg det till rätt iaf och ska nog kunna komma igång och spela snart igen.

 

 

Heja Färjestad förresten! Vi har deras fystränare på våra fyspass och han berättade om Emil Kåbergs prestationer i bänk igår. De kör maxtest med max antal reps på deras kroppsvikt. Han gjorde 33 reps med sina 92 kg på stången. Maxar tydligen 150 i bänk. DET är sjukt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkar HM igen :D

 

Ikväll ska jag grinda tillsammans med en polare som spelar NL€200 som jag spelat en del fotboll med (85:a tror jag, lirar i Carlstad United). Vet inte varför det dröjt så länge då det ju är så mycket roligare att grinda tillsammans men jag ser fram emot det iallafall :) Bra sätt att komma igång med spelet igen också!

 

Kom iväg till gymmet tidigt idag och körde ett fint armar och axlar pass, solen skiner, och bara ett par timmar till fotbollsträning ute på konstgräset. Ser ut att bli en härlig dag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag? Otränad?! Tssss, vilken förolämpning!

 

;-)

 

 

Vi ska på träningsläger i fotbollen nästa vecka och i alla lag jag har varit med i tidigare har de nya invigts på olika sätt, men nu ska tydligen vi nya komma på något att göra med laget, och vi ska ha någon form av femkamp tydligen. Vi skulle komma på tre lekar var innan dagens träning och sen bestämma de bästa, men jag har bara två. Den ena är att en i ett lag får en mp3 och ska sjunga en låt, och övriga i laget ska få fram artist och låtnamn, och den andra någon form av frågesport. Idéer på fler lekar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;-)

 

 

Vi ska på träningsläger i fotbollen nästa vecka och i alla lag jag har varit med i tidigare har de nya invigts på olika sätt, men nu ska tydligen vi nya komma på något att göra med laget, och vi ska ha någon form av femkamp tydligen. Vi skulle komma på tre lekar var innan dagens träning och sen bestämma de bästa, men jag har bara två. Den ena är att en i ett lag får en mp3 och ska sjunga en låt, och övriga i laget ska få fram artist och låtnamn, och den andra någon form av frågesport. Idéer på fler lekar?

 

det blir roligare om man ska sjunga engelska låtar på svenska och tvärtom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

;-)

 

 

Vi ska på träningsläger i fotbollen nästa vecka och i alla lag jag har varit med i tidigare har de nya invigts på olika sätt, men nu ska tydligen vi nya komma på något att göra med laget, och vi ska ha någon form av femkamp tydligen. Vi skulle komma på tre lekar var innan dagens träning och sen bestämma de bästa, men jag har bara två. Den ena är att en i ett lag får en mp3 och ska sjunga en låt, och övriga i laget ska få fram artist och låtnamn, och den andra någon form av frågesport. Idéer på fler lekar?

 

Runka bulle kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...