Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

1. Ja som lagledare :)

 

2. Alla speedwayförare väger typ 60-70 kg och är 160-175 långa, iaf stereotypen :)

 

 

Asch jag ville levla att speedway är en spillevinksport men kom sen att tänka på Robert Gustavssons imitation av Tony RIchardsson på idrottsgalan och insåg att det nog är en ganska misslyckad level trots allt :(;)

 

 

Antar att vi snackar millimeter då?

Och hur gör dom för att mäta den så nogrant?

 

Nu tappade du mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha :D

 

edit: eller, han menade väl "dicken"? :?

 

Jag förstår ingenting :(

 

 

 

Spelar ganska bra poker ikväll. Kreativare än vanligt vilket i några fall leder till att jag levlar bort mig själv lite grann och gör ett par dåliga spel, men det är sånt som händer... Springer dock två inköp efter ev och slutar bara på drygt ett bi upp! Alltid fint med grönt ändå :)

 

 

FI 23/19 och rätt ok. Är det bättre att bara betta från början här? Standard att folda river antar jag även om jag är väldigt sugen på att syna. Tror inte han har en kung särskilt ofta. AQ trebettar han förmdligen pre ganska ofta och Q9s är det som kvarstår typ...

 

 

SB (€794,65)

BB (€200,00)

UTG - Hero (€641,55)

CO (€249,50)

Button (€1132,10)

 

Preflop: Hero is UTG with J:heart:, Q:diamond:

Hero raises to €14,00, Button calls €14,00, 2 folds

 

Flop: (€34,00) K:heart:, J:diamond:, T:spade: (3 players)

Hero checks, Button bets €28,00, Hero calls €28,00

 

Turn: (€90,00) 6:spade: (3 players)

Hero checks, Button bets €64,00, Hero calls €64,00

 

River: (€218,00) T:heart: (3 players)

Hero checks, Button bets €156,00, 1 fold

 

Final pot: €218,00

 

Button didn't show hand

 

Outcome: Button wins €218,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NICE Rooney!!

 

grymt som fan.. going for recordmonthaments :mrgreen:

 

glm8

 

Tackar! :)

 

 

 

Fortsätter gå rätt ok vid borden. Hittar två inköp idag men gör några dååååliga beslut på slutet... Blev riktigt irriterad på mig själv.

 

 

FI 22/19 fold to 3b 74% men synar förmodligen bra mkt breadare nu när vi har 200bb var. Är det fel att gå för checksynlinje här? Vad gör vi när han bettar på river? Känns alltid som man hamnar i konstiga spots i såna här lägen. Ska man lägga bättre händer i checksynrangen och bara betta en sån som den här?

 

Button (€747,15)

SB (€655,70)

BB - Hero (€814,20)

UTG (€239,10)

CO (€621,80)

 

Preflop: Hero is BB with 8:diamond:, 7:diamond:

1 fold, Button raises to €12,00, 1 fold, Hero raises to €44,00, Button calls €36,00

 

Flop: (€98,00) 4:diamond:, 9:spade:, 7:heart: (3 players)

Hero checks, Button bets €64,00, Hero calls €64,00

 

Turn: (€226,00) 9:club: (3 players)

Hero checks, Button checks

 

River: (€226,00) J:diamond: (3 players)

Hero checks, Button bets €144,00, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som typ TT lr kanske t o m bättre som är rädd för CR på turn men förstår att han leder på river imo, jag hade nog släppt.

 

Tycker för övrigt att syn pre funkar när man är djup just med anledning av att de synar lightare.

 

Kom också på att han ofta kommer VBa TT osv också. Nöjd med handen och linjen. Mixar nog in syn pre 50/50 typ.

 

Dja precis. Syna pre 200bb, känns som ett bättre alternativ om du tror att fi ofta kommer att syna ditt 3b ofta. Men spelar ingen större roll. Checksynen linjen tycker jag är helt ok om du spelar mot en aggresiv lirare, hade släppt river. Många knektar i hans range, kanske tillomed 88, 99, TT.

 

 

Okok! Släppte gjorde jag också :)

 

 

 

Spelade en session på kvällskvisten och rodde in 2½ bi vilket skapar en plusdag på nästan 5bi på 1.6k händer. Myyycket trevligt, rullar på nu :) Spelade stabilt tycker jag!

 

Tar en hand från sessionen som jag brukar och återigen är det en trebettad pott där en passiv linje tas. FI är 23/19 och har varit aktiv under sessionen. Synade en stund innan in sig ur poss med 98s när jag trebettade honom i samma läge.

 

UTG (€479,50)

Button - Hero (€1200,40)

SB (€554,50)

BB (€406,00)

 

Preflop: Hero is Button with J:spade:, J:club:

UTG raises to €14,00, Hero raises to €48,00, 2 folds, UTG calls €34,00

 

Flop: (€102,00) 8:club:, Q:spade:, 8:diamond: (2 players)

UTG checks, Hero checks

 

Turn: (€102,00) 7:club: (2 players)

UTG bets €76,50, Hero calls €76,50

 

River: (€255,00) T:diamond: (2 players)

UTG bets €191,25, Hero

 

 

 

Maxtestade benböj och frivändning idag på fysen förresten. 150kg benböj och 90kg frivändning! Ganska ok för en spillevink va? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...