Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Handen jag vann moniiies:

6handat

bu som är okänd flerbordsgrinder raisar 14

sb fold

jag bb trebet 48 :As::Ks:

bu Syn

 

flopp :Ks::Qd::Jd:

 

Jag cbet 65 han syn

 

Turn :Ts:

Hur mycket betar vi? Vill nån checka?

 

Jag tror jag vill stoppa dels för att jag inte har någon betfold-range här i och med stacksizes och dels eftersom jag kommer vilja stoppa där med FD/diverse skräp som jag tror kan göra att han viker en bra massa händer då brädan är äcklig. Tycker däremot inte att checka är jättejättedåligt eftersom jag inte är rädd att ge gratiskort då jag förväntar mig att en halvreg att slå om flop med tvåpar/set/FDruter. Samtidigt ser jag inte riktigt varför han ska stoppa turn om vi checkar såvida han inte har esset då jag tycker han borde gjort det spelet på flop isf. Kör typ 85-push, 15-check/skeppa river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var trevligare när vi drog runt på patongs gator eye! Du, jag, ryskan, mowmow och mrdawwe på ett hörn. Eller vid våra varma msn konversationer. Innan du hamnade i händerna på IRC-maffian och blev kall, mörk och brutal :( Du vet du kan vara min vän även om Nebbis säger att du inte får! Men är det vad som krävs för att passa in so goodbye my lover, goodbye my friend... :s::(

 

 

ST: Bra, det var också vad jag tänkte och gjorde :) Jozoas idé funkar väl också. Vet inte riktigt vad jag gillar bäst, men vill inte checka särskilt ofta tror jag.

 

pezdawg: HH gone wrong :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var trevligare när vi drog runt på patongs gator eye! Du, jag, ryskan, mowmow och mrdawwe på ett hörn. Eller vid våra varma msn konversationer. Innan du hamnade i händerna på IRC-maffian och blev kall, mörk och brutal :(

 

 

ST: Bra, det var också vad jag tänkte och gjorde :) Jozoas idé funkar väl också.

 

Vek han eller skeppa han in det och isf med vad? Sen ang 1/4 bet, har du verkligen bet/fold-range här och kör du 1/4betet med ex ruterFD och syna push? Obv viktigt med gto på sorkens vis haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vek han eller skeppa han in det och isf med vad? Sen ang 1/4 bet, har du verkligen bet/fold-range här och kör du 1/4betet med ex ruterFD och syna push? Obv viktigt med gto på sorkens vis haha!

 

Jag brukar beta luft/stål på det viset där. Man behöver nog inte mer än så för att ha FE där och kan vika mot omslag.

 

Checkar rätt många drag plus diverse tvåpar o liknande där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar beta luft/stål på det viset där. Man behöver nog inte mer än så för att ha FE där och kan vika mot omslag.

 

Checkar rätt många drag plus diverse tvåpar o liknande där.

 

Intressant, ska testa det i framtiden då det makes sense iaf mot regs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll är det dags för jojo-test med fotbollen. Jag vet inte om det finns några gamla fotbollsspelare eller atleter på forumet som gjort det, men många har nog hört talas om det iallafall. Myten säger att Håkan Mild klarat det (beep testet, i princip samma sak), när det i själva verket är långt ifrån sant. Han var aldrig nära. Man brukar säga att elitfotbollsspelare normalt ligger på ett resultat runt 16-17 i det här testet.

 

Ett rykte säger att Håkan Mild ska ha klarat av hela Beep-testet, men detta stämmer ej. "19.20 tror jag jag sprang på" sade han själv i en chatt i GT.
/wikipedia

 

19 , 2 var exakt vad jag sprang på förra gången jag gjorde testet. Jag är osäker på hur många nivåer det är men tror det är 22, men upp dit från 19 är det 19.5, 20, 20.5, 21, 21.5 innan slutligen 22. 8 vändor på varje. En ganska bra bit kvar alltså. Särskilt som man ju måste springa snabbare.

 

Någon som sägs klarat testet är Gunde Svan. Obekräftat dock.

 

Målet idag blir att ta sig över 20. Detta innebär 15 vändor ytterligare från 19 , 2. Rekordet bland fotbollslagen i stan slog jag med 19.2an i början av säsongen, men slogs för ett par veckor sedan av en barndomspolare i Carlstad United som sprang 19.5, 3. En hel nivå framför mitt resultat alltså. Självklart blir det viktigaste att slå detta även om jag inte når hela vägen till 20 :) Han hade en fördel dock i och med att han sprang med fotbollsskor på konstgräs vilket gör vändningarna bra mycket lättare.

 

Förutsättningarna idag är lite annorlunda jämfört med sist jag gjorde det. Dels är jag ju mycket bättre tränad efter all försäsongsträning. Samtidigt är kroppen ganska nedbruten, och jag har lagt på mig 6kg jämfört med vikten sist. En hel del mer att släpa på. Förra gången hade jag dock ett tufft fotbollspass från dagen innan i benen, och det har jag inte idag.

 

Till skillnad från de flesta andra älskar jag såna här test. Riktigt kul att pressa sig och se vad man går för. Uppdaterar givetvis hur det gick senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var trevligare när vi drog runt på patongs gator eye! Du, jag, ryskan, mowmow och mrdawwe på ett hörn. Eller vid våra varma msn konversationer. Innan du hamnade i händerna på IRC-maffian och blev kall, mörk och brutal :( Du vet du kan vara min vän även om Nebbis säger att du inte får! Men är det vad som krävs för att passa in so goodbye my lover, goodbye my friend... :s::(

 

 

Gillar o jävlas lite på forumen, inget man ska ta för hårt på. Tycker du verkade trevlig det lilla jag träffade dig. Sen angående bloggningen får du ju faktiskt lov o kunna ta lite gliringar ; )

Men dra inte in Nebbis i detta, skitsnack att jag skulle rätta mig efter han. Tror ingen annan gör det heller även om jag inte kan säga säkert givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol kondition :)

 

Mmm orka sånt skit Rooney? (Inte avundsjuk alls... :roll:)

 

Usch usch usch beeptest :(

 

Tanken i de flestas huvuden här antar jag :D

 

 

Gillar o jävlas lite på forumen, inget man ska ta för hårt på. Tycker du verkade trevlig det lilla jag träffade dig. Sen angående bloggningen får du ju faktiskt lov o kunna ta lite gliringar ; )

Men dra inte in Nebbis i detta, skitsnack att jag skulle rätta mig efter han. Tror ingen annan gör det heller även om jag inte kan säga säkert givetvis.

 

Tro mig, glirningar angående bloggningen har jag tagit en jävla massa :) Det har ju varit mest harmlösa dolkar jag tagit med från din sida fram till den sista, men då måste väl jag få dolka tillbaka? ;)

 

Kvarstår dock faktumet att du blivit så dolkig på sistonde eyedol! Ingen värme alls kvar :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...