Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Set, AQ, kanske AT tom, men jag kanske har fel?

 

Det är ju alldeles för starka händer för att inte gå för värde och ge honom chansen till en gratisgata när det är så dragigt, men antar att man kan ta o cra de sämsta tvåparshänderna typ T9 QT och Q9. Rätta mig om jag har fel nån med facit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ju alldeles för starka händer för att inte gå för värde och ge honom chansen till en gratisgata när det är så dragigt, men antar att man kan ta o cra de sämsta tvåparshänderna typ T9 QT och Q9. Rätta mig om jag har fel nån med facit

 

Det har du nog helt rätt i :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen vann vi ju serien igår då, men förbundet har ju ändrat den vid skrivbordet så enligt tabellen slutade vi tvåa. Beslutet är dock överklagat och jag tror det är stor chans att de river upp det gamla beslutet...

 

 

Det är så att man skäms för att bo i Uddevalla... Dessa äckliga vidrigheter Oddevoll håller på med, hur fan kan man sova om nätterna när man vet med sig att man "vann" serien på ett sådant sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så att man skäms för att bo i Uddevalla... Dessa äckliga vidrigheter Oddevoll håller på med, hur fan kan man sova om nätterna när man vet med sig att man "vann" serien på ett sådant sätt.

 

Ja de har ju en del i ryggsäcken också... Hört lite roligheter om nån styrelsemedlem, verkar va ett riktigt ärkeäckel.

 

Kan bli så att allt avgörs redan imorgon, spännande!

 

 

Det blev en lugn start på grinden med bara 2h idag. Huvudet har inte varit med på hela dagen Känner jag min kropp rätt kommer jag vara helt återställd o fylld a liv imorgon, bara köra då :) Ser så jävla sunt på pokern atm efter att ha sett mitt stora sample händer och stabila winrate. Ska bli intressant o se om jag kan hålla en hel månad utan tilt. Small en hel del idag o jag torskade en 400bb flipp utan att reagera alls, så det ska vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju alldeles för starka händer för att inte gå för värde och ge honom chansen till en gratisgata när det är så dragigt, men antar att man kan ta o cra de sämsta tvåparshänderna typ T9 QT och Q9. Rätta mig om jag har fel nån med facit
har du de händerna i rangen ens? Tror jag syna alla de händerna förutom Q9s.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar ni här? FI 26/19 reg som trebettat 11% från sb hittils över 500 händer. River e ju inge vidare...

 

AQo

Seat 1: JUANOVICH ($430.20 in chips)

Seat 4: jennifer_85 ($200 in chips)

Seat 7: JageBust ($273.95 in chips)

Seat 8: arrrrggghh ($386.55 in chips)

Seat 10: jubileum ($362.15 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JageBust posts small blind ($1), arrrrggghh posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

jubileum folds, JUANOVICH raises to $6, jennifer_85 folds, JageBust raises to $20, arrrrggghh folds, JUANOVICH calls $20.

 

FLOP [board cards: Ace of Diamonds,6 of Spades,7 of Hearts ]

JageBust bets $25, JUANOVICH calls $25.

 

TURN [board cards: Ace of Diamonds,6 of Spades,7 of Hearts,King of Hearts ]

JageBust bets $60, JUANOVICH calls $60.

 

RIVER [board cards: Ace of Diamonds,6 of Spades,7 of Hearts,King of Hearts,8 of Hearts ]

JageBust bets $168.95 and is all-in

, JUANOVICH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl va en fold detta efter att ha räknat lite. Är ju inte i närheten av toppen av rangen

 

Hur är det man räknar ut hur stor del av rangen man måste syna för att han inte ska kunna bluffa profitabelt?

 

 

Ger mig själv följande range på river punan

 

AcAh,AcAs,AhAs

,7c7d,7c7s,7d7s

,6c6d,6c6h,6d6h,

AcKc,AsKs

,7c6c,7d6d

AhQhAhThAhJh

 

16 händer

 

,AcQc,,AsQs,

,AcQd,AcQh,AcQs,AhQc,AhQd,AhQs,AsQc,AsQd,AsQh,

AcJd,AcJh,AcJs,AhJc,AhJd,AhJs,AsJc,AsJd,AsJh

,AcTc,,AsTs

AcJc,,AsJs

 

24 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala för mig själv men jag synar inte 3bet på cut off med 76s tror jag inte, 66/77 är väl semi-tvek det också. För sakens skull kan vi väl låtsas att vi har alla de preflop, då jammar jag nog turn med en del nävar (framför allt tvåparen) så att jag kan jamma lite händer som plockar upp fin equity på turn så det urholkar rangen en del. Jag 4betar alla AK preflop också som std.

 

Rent explomässigt är det ett väldigt bra kort för honom att jamma eftersom du antagligen inte har så megamkt flushar eller set i hans ögon, han kan däremot ha typ alla flushar o set. Mtp på alla OESD och gutters han kan barrela turn med och jamma river så synar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara tala för mig själv men jag synar inte 3bet på cut off med 76s tror jag inte, 66/77 är väl semi-tvek det också. För sakens skull kan vi väl låtsas att vi har alla de preflop, då jammar jag nog turn med en del nävar (framför allt tvåparen) så att jag kan jamma lite händer som plockar upp fin equity på turn så det urholkar rangen en del. Jag 4betar alla AK preflop också som std.

 

Rent explomässigt är det ett väldigt bra kort för honom att jamma eftersom du antagligen inte har så megamkt flushar eller set i hans ögon, han kan däremot ha typ alla flushar o set. Mtp på alla OESD och gutters han kan barrela turn med och jamma river så synar jag.

 

Nja det gör inte jag normalt heller men iom att vi är någorlunda djupa tänkte jag att jag får stoppa in dom i rangen. Skulle tro att det blir lite varierat i praktiken. Bra poäng ang turnspelet

 

Tänkte likadant ang andra delen av det du skrev och synade in i JThh

 

Tack för svaret =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...