Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fått in 5h idag nu, grymt bra! Spelet har gått ok tror jag. Men hjärnan är trött på poker och har slutat tänka i särskilt kreativa banor. Hittat tillbaka till ett rätt stabilt standardspel iaf tycker jag! Tog för övrigt en 300bb pott där jag översettade samt en 350bb pott mot en firre. Rungoood

 

Så löjligt sugen på att veta mitt resultat nu också. 60-70k händer in liksom... Plus måste jag vara men hur mycket :S Bäst o ställa förhoppningarna lågt så man bara kan bli positivt överraskad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan det inte va en syn med hålpipa bdfd och ett överkort? Massor med outs ju och en flopp de går att reppa massor av som jag flattat

Massor med outs är bara löjligt att påstå att vi har mot en hyfsad range, mot AK har vi tex tre nior plus bakdörren. I position synar jag men att OOP bara syna och checkfolda turn känns kallt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check-raise river? tror han checkar bakom en hel del där när han väl checkat turn och vi tror väl aldrig att K-hög står där vid check bakom?

 

tycker vi ligger i rätt range för bluffbet river för CR-rangen bör ligga där vi ofta vinner vid check bakom.

 

+1

 

Fi kommer checka bakom river alldeles för ofta för att vi ska kunna check/raise-bluffa här. Tror långt ifrån alla kommer snappa dig med A-high när du bettar river. Minns inte hur du sizeade men en relativt liten "value-ish" bet skulle nog passa bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint med lite diskussion, ty :)

 

 

Ledigt idag... Behövligt så jag kan avsluta månaden starkt. Uppe i 5 lediga dagar för månaden nu.

 

Vi spelade 1-1 mot gunnilse förut också, spelade dock bara 30s :oops: Nu är det upplagt för serieseger iaf när vi möter nästjumbon nästa helg och vinst är lika med avancemang! Skulle va så sjukt gött o få fira det :-D Särskilt som jag varit vit i över en månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skitsession på 2½h nu.

 

 

Vad gör man här mot en skum snubbe som spelat 32/21 första 300 händerna? Han foldar inte mot trebets och inte mot cbets heller för den delen. Han snapsynade flopp typ. Antar även att jag bör cbeta större här.

 

JcJx, lite djupare än vanligt. Syn och c/f rivers som inte är J eller c? Jublar ju inte direkt om river kommer c o han bettar heller...

 

Seat 1: JUANOVICH ($249.50 in chips)

Seat 2: tommydowg1 ($155.90 in chips)

Seat 6: MissKentucky ($200 in chips)

Seat 7: muori 1 ($468.50 in chips)

Seat 10: MarkyRamone. ($151 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

JUANOVICH posts small blind ($1), tommydowg1 posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

MissKentucky folds, muori 1 raises to $6, MarkyRamone. calls $6, JUANOVICH raises to $26, tommydowg1 folds, muori 1 calls $26, MarkyRamone. folds.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,8 of Diamonds,4 of Clubs ]

JUANOVICH bets $32, muori 1 calls $32.

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,8 of Diamonds,4 of Clubs,7 of Clubs ]

JUANOVICH checks, muori 1 bets $42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trist hand, men som du säger verkar vettigt.

dock jobbig sits mot en LAG då han lär betta rivern rätt ofta troligtvis men du kan ju inte syna turn och any river.

 

betta turn och C/F de flesta rivers hade jag nog gjort då det blir för lätt för honom att spela opti om vi check-synar turn

mycket mer lättspelat för oss att betta turn. nästan som att vår hand blir en bluff, men who cares.. och jag tror iaf det är +EV medans check-syn turn och C/F riv kan vara huge -EV imo

 

tänker dock bara högt och aldrig lirat nl200 och har själv problem med bra LAGs så ta det med en nypa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick aldrig riktigt grepp om vad det här va för snubbe. Över ett par hundra händer spelade han 26/17 iaf. Hur spelar ni turn med KQo? Ganska djupa stackar

 

Seat 4: kung_mofasa ($491.05 in chips)

Seat 5: foldmetight ($369.40 in chips)

Seat 6: Starriii ($335.60 in chips)

Seat 8: JUANOVICH ($410.05 in chips)

Seat 9: aaldi- ($174.85 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

kung_mofasa posts small blind ($1), foldmetight posts big blind ($2),

 

PRE-FLOP

Starriii raises to $6, JUANOVICH calls $6, aaldi- calls $6, kung_mofasa folds, foldmetight calls $6.

 

FLOP [board cards: 8 of Diamonds,7 of Hearts,King of Clubs ]

foldmetight checks, Starriii checks, JUANOVICH bets $18, aaldi- folds, foldmetight folds, Starriii calls $18.

 

TURN [board cards: 8 of Diamonds,7 of Hearts,King of Clubs,9 of Clubs ]

Starriii checks, JUANOVICH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trist. Jag tänkte nå 200k händer för månaden idag, hade 7,5k kvar. Men efter typ 2600 händer fick jag nog. 10 inköp ner, mer tiltad än jag någonsin varit tidigare under månaden...

 

Bra jobbat med så många händer iaf!

 

Spelat 3h nu och sprang oförskämt bra :oops:

 

 

Tråkigare nyheter är att vi nyss blivit rånade på serieledningen efter ett beslut av förbundet som måste vara det största skämtet i svensk fotbollshistoria.

 

http://nwt.se/sport/article776294.ece

 

Det man skriver om här har beviljats. Vår enda chans nu är att vinna vår match medan de förlorar sin och det kommer inte hända. Fy FAN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...