Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Lisas fan PM:ade dessutom mig och bad om ursäkt. Ska vi säga så? Då gör vi det.

Närru, det var för gångna och kommande synder eftersom jag fortfarande vill kunna mobba dig med

(jag tänker direkt på Vegas-höjdarna....).

 

Min sympati mot HeyLisa får du aldrig! Never!

 

Lisa, krossa honom!!!

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närru, det var för gångna och kommande synder eftersom jag fortfarande vill kunna mobba dig med
(jag tänker direkt på Vegas-höjdarna....).

 

Min sympati mot HeyLisa får du aldrig! Never!

 

Lisa, krossa honom!!!

 

:-)

 

Men vad fan, mobba mig gärna för saker jag faktiskt har gjort. Random klipp på youtube håller ju fan inte! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på dig Jens. Lisa verkar vara en väldigt skärpt och kapabel pokerindivid, men det räcker troligen inte. Svårt att tränga igenom det raffinerade 7-nivåers pokertänkt som du utvecklat och optimerat under 2000-talet. Mitt råd till Lisa är att inte syna dina all-ins såvida hon inte har nötterna eller däromkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror på dig Jens. Lisa verkar vara en väldigt skärpt och kapabel pokerindivid, men det räcker troligen inte. Svårt att tränga igenom det raffinerade 7-nivåers pokertänkt som du utvecklat och optimerat under 2000-talet. Mitt råd till Lisa är att inte syna dina all-ins såvida hon inte har nötterna eller däromkring.

 

Snyggt, killen med koll på läget kommer in och räddar kvällen! 8-)

 

Jennez :h: OJP (och alla andra hardcore motherfucking fans).

 

Nu ska ni inte tro att jag hatar Lisa, det gör jag inte. Tvärtom, det är en bra tjej och en mycket duktig pokerspelare dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det intresse för att öva sig på satellitspel vid bubblan (och DoN-spel). I mitt förvirrade tillstånd kom jag på att det kanske vore en god idé med $1-inköpsturrar (utan rake) där 9 av 10 får pris, och blindarna startar på en hög nivå, bara för att öva sig helt enkelt på satellittänk.

 

Låter kul.

 

Finnarna är tydligen enligt Betways oddsättare favoriter i Pokerfinnkampen... ska det verkligen vara så?

 

Och vinner jag SM och PFK så är Betway gula, någon har tydligen spelat på den dubbeln :-)

 

Kan bero på att Finland/finnpajsarna har kört över svennarna och klonkat mest...

...och har lite konstig galenskap i sig som svenskarna inte förstår...

 

För Betways skull hoppas jag att du bara vinner den ena turneringen.

 

funny-pictures-your-slippers-have-been-replaced-with-ferrets.jpg

 

Beware of admins??? ;-}

 

Och så lite finsk nattmusik:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol spelade en intressant bridgehand.

 

Ni har pråmen:

:S:J974

:h:A72

:D:974

:c:752

(för er som inte kan bridge - tråkigare händer än såhär finns knappast, motsvarar en T5o UTG i poker ungefär...)

 

Vänsteryttern öppnade med 1:c:, partnern bjöd 1:d:, högeryttern bjöd 1:h: och ni "foldar" såklart er hand genom att säga pass - ni tror inte på att er sida har ett kontrakt.

 

Vänsteryttern stöttar med 3:h:, partnern bjuder 3:s: (!), högeryttern bjuder pass och från att precis inte trott på eget kontrakt så bjuder ni nu 4:s: för ni tror på utgång. ER T5o floppade en A55, typ, om vi överför det till poker.

 

Vänsteryttern bjuder 5:c:, er partner bjuder pass (som är ett kravpass). Pass från högeryttern, och er T5o har nu floppat TT5, turn 5 och river T, typ. 6:s: i budlådan, pass runt.

 

Det var en bra slam, gällde att behandla rutern (AJT532 hos partnern) för en tapp. Jämn hemgång.

 

Partnern hade

AKQxx

x

AJT532

A

 

och bjöd väl lite oortodoxt. Men alltså, jag har spelat bridge sedan jag var 13, och har aldrig tidigare passat på enläget för att jag inte trott att vi ens gör ett delkontrakt, för att därefter först bjuda frivillig utgång och sedan frivilligt bjuda slam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska konsultera farsan, sen kommer jag med kritik. ;-)

 

Har du förresten spelat på S:t Erik så har du säkert mött honom.

Kom på nu att jag borde bjudit 5:h: i stället för 6:s:, dels för att täcka upp om partnern har 4-7 i hårdfärgerna, dels verkligen visa upp hjärteress.

 

Jag har spelat mycket där, men det var för mer än 10 år sedan. Kärade ner mig i en tjej där, det blev för jobbigt att gå dit.

 

cool hand!

 

Varför bjöd inte partnern ett tvåfärgsvisande bud (typ 2 :c:) direkt?

 

Han sa att han hade för bra för det (vilket stämmer, överbudet visar "bra kort" hos oss, men inte en sådan här bomb. Dubbelt är inte heller bra, då kan ena färgen hinna bli bortspärrad. 1:d: är jävligt bra bjudet faktiskt, risken är att det blir pass runt på det, men det sker väldigt sällan. Oftast hinner jag kläcka ur mig 1:h: eller 2:d:, eller så bjuder motståndarna hjärter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonkade hem veckofinalen av ECOSTT, månadsfinal nästa söndag (€700 buy-in i månadsfinalen, fyra garanterade priser, men blir BRA övervärde även för de som köper in sig direkt (jag har gått långa vägen från €8.80))

 

Var tre-fyra till svenskar på finalbordet, hoppas ni läser här! Hojta till i så fall.

 

Jag kom till och med ihåg att slå på Camtasia när det var 9 spelare kvar (åtta priser) så jag fick en sju minuter lång tråkig film med massa foldande. Vet inte om den är så intressant, men om någon talar om för mig hur jag dels får in mitt tal i burken, dels kan klippa bort det överflödiga, så kan jag nog kunna göra en liten film av det hela. Bara som test alltså, jag ger inte sken av att göra en utbildningsvideo, inte nu i alla fall, men kanske i framtiden... Måste lära mig verktygen först.

 

Var en intressant hand dock, KK på big bind mot small. Nåja, fyra st check typ, men går ju att diskutera kring den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...