Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Inklonkad på iPokers WSOP $500+35 nu på söndag.

Finalbordade på Cake men deras jävla fucking lobby vidsade inte priserna, så jag tiltade ur och bommade finalplats där (hade jag förvisso nog gjort ändå).

 

Alltså lagpokerklienten som är ett rent hemmabygge är fan stabilare än den "professionellt byggda" Cake-klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Ingen budget per satte, men en mental budget på $2000 per månad i utlägg max på blandade sattar.

 

Det är ju dyrt att spela satelliter, för man vinner inga pengar (knappt) utan man vinner inträde, så det är en jämn ström pengar ut från mitt bankkonto. Tills man slutligen klonkar i liveturren...

Jag kan ju inte mtt/satte-spel, så ursäkta en korkad fråga, men finns det nån kalkylerad gräns för satteinsatser (borträknat övervärden)? Är det ens möjligt att beräkna, eller är "mentala värden" det enda rimliga?

 

Följdfråga: har du/upplever du markant olika edge i sattar till olika events? Påverkar det din "mentala budget", och isf hur?

 

Nyfiken (och upprepad) fråga: hur mycket är du beredd att plöja ned i WSOP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju inte mtt/satte-spel, så ursäkta en korkad fråga, men finns det nån kalkylerad gräns för satteinsatser (borträknat övervärden)? Är det ens möjligt att beräkna, eller är "mentala värden" det enda rimliga?
Sorry, förstår inte frågan. Varje satellit är en helt ny satellit, ett helt nytt spel, oberoende av gamla förlorade.

 

Följdfråga: har du/upplever du markant olika edge i sattar till olika events? Påverkar det din "mentala budget", och isf hur?
Ja, jag anser att jag har stor edge i alla satelliter utom de med exakt två priser. Orsaken finns i satellitartikeln.

 

Btw, kan nämna kanske att jag har svårt att spela satelliter på Stars. Dels lite för långsam struktur för mig, men sedan är faktiskt motståndet bättre där än på andra sajter (alltså det finns många riktigt dåliga spelare på Stars, men alla bra är där också).

 

Perfektast är om det är ett antal priser och sedan "en hyggligt" stor kontantsumma, exempelvis

 

1-3 säte värde 10k

4: $1500 cash

5: $1000 cash

6: $500 cash

 

Har det då varit massa subsatelliter till denna så har jag gigantvärde när vi kommer till typ finalbord. Orsaken finns i satellitartikeln

 

Påverkar det budgeten? Ja, det är roligare att köpa in sig för $320 på Everest än $320 på Ongame, av den anledningen (olika prisstruktur på småslantarna, plus att Ongame ger ut biljetter i stället för cash. Det påverkar inte mig, men det påverkar motståndarna, i negativ riktning för mig.

 

Nyfiken (och upprepad) fråga: hur mycket är du beredd att plöja ned i WSOP?
April, maj, juni... det blir typ $6k
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, förstår inte frågan. Varje satellit är en helt ny satellit, ett helt nytt spel, oberoende av gamla förlorade.

Jo men du förstod nog frågan, och jag tycker du besvarade den. Att frågan var korkad är en annan femma.

Jag var nyfiken på om det finns nån teori, kalkyl, på optimal insats för ett specifikt event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något mer förresten man borde ha där?

 

* Odds på poker

* Artiklar skrivna av teamets spelare

* Länkningar till tidningsartiklar om teamet

 

Jens stoppar in alla som kommer med bra förslag på vad som saknas på sidan i $54-satellitrarna på söndagarna till SM!

 

Hur vore det med en version av Dagens Fråga à la poker.se, något som får en att checka in sidan minst en gång per dag alt Veckans fråga, inte lika mycket jobb. Gärna att någon/några av teamet tar egna situationer och svarar hur denne tänkte slutligen för att sätta punkt på det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du la upp dem med exakt två priser medvetet, elakt :=)

 

Törs lova bra värde i SM-satelliterna hela denna vecka, eftersom vi garanterar två platser i stället för en i varje steg (frirulle, 10+1 och 50+4).

 

Andra pisspausen:

 

Ligger stor etta i WPT - 2 priser (jag hatar exakt två priser) och 12 spelare kvar

 

Ligger 7/33 i Salzburg - 2 priser (jag hatar exakt två priser) och peng tillbaks 3-10

.

 

1/4 nu. Två priser.

 

Sa jag att jag ogillar exakt två priser :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något mer förresten man borde ha där?

 

* Odds på poker

* Artiklar skrivna av teamets spelare

* Länkningar till tidningsartiklar om teamet

 

Jens stoppar in alla som kommer med bra förslag på vad som saknas på sidan i $54-satellitrarna på söndagarna till SM!

 

Jag saknar något om vad det faktiskt skulle innebära om man klonkade in en plats i teamet. Jag tror inte Lasse Lirare har en aning nämligen och är det som så att ni inom teamet hittar på skojsigheter kan det ju vara värt att pusha-

 

Alltså, skapa en egen sida som förklarar vad det innebär, vad man kan förvänta sig, vilken backup man får etc etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gärna se en gästblogg där de (som ville) av de inkvalade fick skriva inför tävlingen hur de kände, laddade upp osv. Det tror jag skulle vara jäkligt intressant. Så får de skriva om sina förväntningar, hur de förändras inför resan. Sen kan man ju spinna vidare på det under själva eventet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag saknar något om vad det faktiskt skulle innebära om man klonkade in en plats i teamet. Jag tror inte Lasse Lirare har en aning nämligen och är det som så att ni inom teamet hittar på skojsigheter kan det ju vara värt att pusha-

 

Alltså, skapa en egen sida som förklarar vad det innebär, vad man kan förvänta sig, vilken backup man får etc etc...

Vi har ju en liten sådan förvisso, men Jens har inte lärt sig inlogget än och därför ine kunnat spinna vidare på min start.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ju en liten sådan förvisso, men Jens har inte lärt sig inlogget än och därför ine kunnat spinna vidare på min start.
Ja, ni säger att ni har ett team och det kan förändras från gång till annan.

 

Jag tänker på alla de som inte har en aning om vad ett liveevent kan tänkas innebära och i synnerhet i sällskap med er. Tänk utanför boxen ;-)

 

*edit* Loud and clear, no ticket to ride

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola, vad sägs om att klonka några sattar och sen avregga och ta cash? Du borde väl kunna bli $Miljonär på det:mrgreen:
Då kan jag väl lika gärna spela MTT direkt? Alltså jag hatar (hatar är ett starkt ord, ogillar kanske är rättare) att spela nätpoker. Satelliterna är bara ett sätt för mig att kunna resa världen runt och göra det jag gillar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När sånt här händer önskar jag att jag hade en egen dagbok, så jag snyltar lite på Ola och Jens istället ;)

 

Jag gjorde ett superdåligt spel första handen jag fick i en sng precis. Är absolut inte stolt över mitt spel, utan bara mina utdragningsskills! :lol:

 

This just made my day!

Seat 1: DonkCommited (1500 in chips)

Seat 2: ProfRoscher (1500 in chips)

Seat 3: HeyLisa (1500 in chips)

Seat 4: Kill423 (1500 in chips)

Seat 5: bill.sdca (1500 in chips)

Seat 6: gunnivid (1500 in chips)

Seat 7: rpp003 (1500 in chips)

Seat 8: FelixPuma (1500 in chips)

Seat 9: BIGMICKG (1500 in chips)

ProfRoscher: posts small blind 10

HeyLisa: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeyLisa Ace of SpadesAce of Diamonds

Kill423: folds

bill.sdca: folds

gunnivid: folds

rpp003: folds

FelixPuma: raises 40 to 60

BIGMICKG: raises 100 to 160

DonkCommited: folds

ProfRoscher: folds

HeyLisa: calls 140

FelixPuma: calls 100

*** FLOP *** 10 of Clubs6 of SpadesJack of Clubs

HeyLisa: bets 420

FelixPuma: raises 920 to 1340 and is all-in

BIGMICKG: calls 1340 and is all-in

HeyLisa: calls 920 and is all-in

*** TURN *** 10 of Clubs6 of SpadesJack of ClubsQueen of Clubs

HeyLisa said, "lol"

*** RIVER *** 10 of Clubs6 of SpadesJack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades

*** SHOW DOWN ***

HeyLisa: shows Ace of SpadesAce of Diamonds (a straight, Ten to Ace)

FelixPuma: shows 10 of Diamonds10 of Hearts (three of a kind, Tens)

BIGMICKG: shows Jack of SpadesJack of Hearts (three of a kind, Jacks)

FelixPuma said, "lol"

HeyLisa collected 4510 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 4510 | Rake 0

Board 10 of Clubs6 of SpadesJack of ClubsQueen of ClubsKing of Spades

Seat 1: DonkCommited (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: ProfRoscher (small blind) folded before Flop

Seat 3: HeyLisa (big blind) showed Ace of SpadesAce of Diamonds and won (4510) with a straight, Ten to Ace

 

Gettin it in waaaay behind kallas det visst ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...