Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Konsekvens är faktiskt något många överskattar. Visst skall man vara konsekvent men bara i identiska situationer. I den verkliga världen utanför skola/universitet är situationer sällan identiska, alltså kan man sällan hävda: "Du tycker A, då måste du också tycka B".

 

Och jag hävdar alltså att ett politiskt val är identiskt med alla andra val där ditt beslut påverkar andra människor (exempelvis i vissa yrken osv).

 

När det gäller demokrati är poängen till skillnad från de övriga fallen du nämner inte främst att hitta de mest kompetenta utan att så långt möjligt utesluta möjligheten att en viss grupp berikar sig på hela samhällets bekostnad. Detta eftersom staten har en unik maktposition och makt korrumperar.

 

Semantik. De mest kompetenta är givetvis de som ser till samhällets och invånarnas bästa. Vad det sen är kan man ha olika uppfattning om och därför kan man ha olika politisk uppfattning.

 

Jag är definitivt inte lagd för konspirationsteorier, men här ser jag lätt för mig hur lärarfacket tar över landet.

 

Lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Och eftersom LappRoffe är igång igen postar jag även mitt svar till honom här utifall att han återigen skulle få för sig att inte publicera mina kommentarer.

 

-----------------

Du har, som vanligt, helt fel för dig Rolf. Dubbelmoralen står du för men det tar vi senare, vi börjar från toppen.

 

Mitt "påhopp" på Magdalena var en jättemiss av mig. Det var tråkigt att det slog så hårt mot henne vilket jag direkt stod för varför jag också kontaktade henne och bad om ursäkt personligen. Jag gjorde även detsamma i min dåvarande blogg. Det räckte inte för dig men det räckte för henne och mig - synd för dig. Du fortsatte då att jaga mig med ett jävla tjatande om det där panelsvaret. Vad mer skulle jag har gjort menar du?

 

När det sedan kommer fram att du nolltaxerar så skrattade jag så att jag grät. Det visar sig alltså att du - moralens fanbärare - jobbar inom den renaste av branscher, nämligen byggbranschen, och dessutom nolltaxerar. Att du "väljer" att inte ta ut någon lön ur ditt företag är ju en väldigt pinsam lögn. Var inte du ekonomiskt oberoende efter något trisskrap förresten? Varför behöver man jobba alls då?

 

PokerAllsvenskan har blivit en enorm succé. En rolig grej för pokerklubbar och ett bra marknadsföringsverktyg för NordicBet. Det är alltså så det ska gå till. Att DU skulle veta bättre är helt uteslutet.

 

Jag har hela tiden sagt att sponsring är bra vid VISSA tillfällen. Jag har också förklarat vilka tillfällen och varför, det är bara att läsa. Här har vi ytterligare exempel på lögner som kommer från detta stinkande håll.

Jag står däremot fast vid att årslånga kontrakt med varenda EPT och hela WSOP inbakat är vansinne och till någon har visat mig siffror på motsatsen så är det väl ingen diskussion om den saken.

 

När du sedan kallar mig "tjallare" och "golare" (när det var ************* som publicerade ditt mygel) blir dubbelmoralen RIKTIGT pinsam. Du är ju den som själv har tagit på dig ansvaret att tjalla och gola på så många du kan i branschen men när du får smaka på egen medicin ja då ska vi minsann komma med förtäckta hot och krydda med lite fängelseslang för att verka häftig.

 

Som en parentes kan vi också konstatera att du i många av dina blogginlägg ondgör dig över Kuba och kommunismen när du i nästa andetag helt öppet står för kommunistiska värderingar. Hur ska vi ha det herr dubbelmoralist?

 

Nä fan, nu orkar jag inte med ditt tramsande mer. varje tänkande människa ser att du griper efter halmstrån för att plocka billiga poänger. Tyvärr verkar det finnas en och annan som inte ser igenom dina lögner men det känns inte som att jag vill ha dem som vänner ändå så det kan kvitta.

 

Lev väl, hoppas att företaget går bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom uppkopplingen till havs var obefintlig, vill jag gärna ha en resultat rapport från Pokerallsvenskan igår

 

Nej, det vill du inte, tro mig.

Däremot kan du ju höra med Jarne angående januariturren så han inte missar den.

 

Edit: Om vi säger så här - du som var sitout blev näst bäst av oss alla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag dubblade tidigt med lite flax men lyckades inte hålla i det utan grindade mig ner till nivåer som tvingade mig spela push/fold och mötte AK tredje gången jag degade.

 

Kunde därför inte försvara Borås färger Crappy utan vek ner mig alldeles för tidigt. Grattis förresten till sitoutstrategin, kanske vore nåt för mig nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå ajdå, det låter inte bra det här :-(

Jag får hoppas att lekledaren får upp en resultat lista någon gång i framtiden.

 

Nåja min strategi var iaf noga genomtänkt :mrgreen:

Jag visste att jag skulle bli sitout och inte kunna spela. Men i rädsla för att vi inte skulle bli tio och därmed diskade reggade jag mig redan i tisdags för att gardera upp oss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt ojämna matcher denna gång, egentligen bara Nynäshamn-Västerås som var ens lite spännande, och då var det inte ens "ojämnt matchade" lag. Ja, förutom i Klubb Mikes fall då...

 

Resultat kommer innan kl 16. Det som tar tid är att hitta vissa enskilda spelare som inte varit med innan och som dessutom inte bor i någon av de städer vars match de har spelat i.

 

I Klubb Mike matchen var det bara sandsater som tog poäng via en tredjeplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Klubb Mike matchen var det bara sandsater som tog poäng via en tredjeplats.

 

Vinnarskalle på den pöjken, wp sandis!

 

Åkte lite halvdrygt. Killen utg raisar till 1200 på 200/400. Jag, utg+1. ställer med ppT och ca 9k. Ligger 1800 i potten och jag tar gärna ner den then and there. Han begär time och kvidsynar till slut med KQs :shock: Vi var jämnstackade och jag kan inte se det som ett bra spel. Men men, som käre Nils sa: fler såna tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att Maltaresenärerna kommer att saknas i tisdags och torsdagsmatchen kommande vecka, dvs miata, lisa, undertecknad och kanske nån mer!?

 

//undertecknad

 

Eller så ordnar ni Allsvenskt partaj i någon bar och lirar tillsammans med en kall öl eller mojito? 8-) Iaf på tisdagen, torsdag spelar väl vissa Main tippar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara tvungen att slänga upp en liten idolbild... Har precis avslutat s.03 efter att ha väntat på att boxen skulle släppas hela sommaren. Nu dröjer det väl ett par månader till innan s.04 kommer ut. Kanske dags att börja kolla online istället. Mmmm, Dexter!

 

dexter-season-2-promo.jpg

 

Ja, jag har blivit lite av en dvd-snobb. Väntar tålmodigt på att sista säsongen av Lost ska släppas på dvd också. Bara veckor kvar nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köra kidsen till Hoppis & Skuttis om tio minuter så smekte precis upp PS för att köra några plo-givar... Första handen:

 

Seat 1: CPGR ($98 in chips)

Seat 2: wazawskiHH ($111.95 in chips)

Seat 3: borromias ($123.70 in chips)

Seat 4: papillon 999 ($118.05 in chips)

Seat 5: febunda ($99 in chips)

Seat 6: sour green ($132 in chips)

borromias: posts small blind $0.50

papillon 999: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to febunda 10 of DiamondsAce of DiamondsKing of Hearts2 of Spades

febunda: raises $2.50 to $3.50

sour green: folds

CPGR: calls $3.50

wazawskiHH: folds

borromias: folds

papillon 999: folds

*** FLOP *** King of Diamonds9 of DiamondsAce of Hearts

febunda: bets $6

CPGR: raises $19 to $25

febunda: calls $19

*** TURN *** King of Diamonds9 of DiamondsAce of HeartsAce of Spades

febunda: bets $27

CPGR: calls $27

*** RIVER *** King of Diamonds9 of DiamondsAce of HeartsAce of Spades4 of Clubs

febunda: bets $43.50 and is all-in

CPGR: calls $42.50 and is all-in

Uncalled bet ($1) returned to febunda

*** SHOW DOWN ***

febunda: shows 10 of DiamondsAce of DiamondsKing of Hearts2 of Spades (a full house, Aces full of Kings)

CPGR: shows King of ClubsJack of Spades9 of Spades9 of Hearts (a full house, Nines full of Aces)

febunda collected $194.50 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $197.50 | Rake $3

Board King of Diamonds9 of DiamondsAce of HeartsAce of Spades4 of Clubs

Seat 1: CPGR showed King of ClubsJack of Spades9 of Spades9 of Hearts and lost with a full house, Nines full of Aces

Seat 2: wazawskiHH (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: borromias (small blind) folded before Flop

Seat 4: papillon 999 (big blind) folded before Flop

Seat 5: febunda showed 10 of DiamondsAce of DiamondsKing of Hearts2 of Spades and won ($194.50) with a full house, Aces full of Kings

Seat 6: sour green folded before Flop (didn't bet)

 

Hit 'n run.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när "monopolet" kallade i skepnad av Svenska Pokerakademin häromåret...

Då trippade Valterego Rosenberg glatt iväg till de fina salongerna, eftersom han var nominerad till "årets pokerbloggare".

Besviken var du dessutom över att Indi vann.

 

Jag blir fan inte klok på vissa av er.

Välj för helvete EN linje att sträva efter. Visa lite balls som Brandborn gjort.

Men nej, inte i ValterJennez värld...

Er dubbelmoral är mer än pinsam. År efter år...

 

Du är rolig du Rolf. Visa mig var jag har agerat dubbelmoralist. Inte ett enda exempel har du din gamle lallare. Du däremot har fått flertalet exempel på din egen dubbelmoral uppkörd i nyllet men det är du för feg för att besvara.

 

Att sitta hemma och ljuga ihop historier och att vara så icke konstruktiv som möjligt är det enda du kan. Du tror att du pekar på brister och i vissa fall gör du kanske det men det är väl just det som är problemet; du kan bara se felen och du har inga som helst förslag på förbättringar.

 

Du har ingen erfarenhet av branschen, du vet inte hur en sajt fungerar och jag vettefan om du ens vet hur du ska spela 6-9 off. Du är bara en nyttig idiot som skuttar så fort vissa knäpper med fingrarna. Man ger dig en subtil liten smaskighet som du kan spinna vidare på och vips är du där med din "vassa penna" och skriver "sanningar" som bara du känner till. Men som sagt, det du inte fattar är att du utnyttjas. Du tror att du arbetar för någon sorts sanning för att tvätta bort någon sorts ohederlighet från branschen när du egentligen blir använd i syfte att sticka folk som andra har något otalt med i ryggen. En slag hitman som inte själv är medveten om sitt uppdrag. Jag har själv sett det, flera gånger. Och de enda ryggdunkarna du har kvar är antingen sådana som har utnyttjat dig pga sin egen feghet inför att stå rakryggat för sin åsikt eller idioter som på riktigt påstår sig veta vad andra har röstat på.

 

Sagan om Rolf har varit pinsam länge men nu börjar den bli sorglig på riktigt. En gammal biker presenterar sin tjyvheder som det enda rätta och tror att det är någon sorts positiv stämpel. Han är till och med så övertygad om att de värderingar som förekommer i vissa kriminella kretsar är så pass högt skattade hos allmänheten att han döper sin egen firma till X-Con. Fast han själv inte suttit inne. Åtminstone påstår han det. Vad man ska tro vette fan, hälften av det han skriver är ju ren lögn. Det erkännandet finns både muntligen och i bloggen.

 

Hur som helst Rolf... Som vanligt har du väldigt svårt att bemöta kritiken som riktas mot dig. När jag tänker efter så har du faktiskt inte kunnat försvara dig en enda gång. Inte EN enda jävla gång har du lyckats försvara din dubbelmoral. Pinsamt var ordet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att Jöns mår riktigt hundra.

Det luktar ren desperation om det här inlägget.

 

Jag mailade Tannensapf och frågade om det var okej att Jöns körde sin privata vendetta i Sveriges största kvällstidning. Enligt den tönten var det tydligen helt okej.

Då får man väl gå till chefredaktören då...

 

"Det vandrande ärlighetskvittot" Jöns, har ingen aning om vem jag är.

Han har inte en aning om vad jag vet eller inte vet.

Ingen av hans köpta kompisar heller.

 

Han har inte en susning om hur man kan driva ett företag. Eller att ställa det vilande heller...

Men i Jöns egotrippade besserwisservärld, är det bara HAN som har svaren och lösningarna.

 

Ett par saker har han fått rätt ändå.

Jag är gammal och jag är biker.

 

Gamla bikers vet hur man sköter sina affärer.

Den saken är helt jävla säker.

 

Edit. X-Con är en förkortning av "Excellent constructions" förresten. Vilka värderingar lägger du i den förkortningen Jöns?

 

Hur lyckas man ordbajsa så mycket utan att komma med ett enda rakt svar? Nåja, har man inte lyckats på 4-5 år lär man väl inte göra det nu heller. Jag lägger ner.

 

Btw, snyggt med lite standardhot. Lipa på hos chefredaktören du. Förresten, du ville väl att jag skulle ta "vendettan" i AB? Sen surar du ur för att jag INTE gör det. Exakt vad är det du ska gnälla hos AB om? Såvitt jag vet är du knappt nämnd i något enda blogginlägg från någon av oss. Det svider lite i gumpen va? En dubbelmoraliserande provokatör vill väl ha så mycket uppmärksamhet som möjligt? Eller? Ska du vara hemlig eller ska du vara öppen? Varför har du krav på att andra ska vara öppna?

 

Varför orkar jag ens ställa frågor? Jag vet ju att jag inte kommer att få något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till er båda: Är inte blog-o-war sådär 2009? Kan ni inte bara sluta båda två? Jag bryr mig inte om vem som kastade första näven sand men ni är som två treåringar i en sandlåda.

 

(Postat både i dagbok och i blogg)

 

+1

 

Edit: Det var roligt i början men nu börjar det kännas grått, unket och trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...