MikeTime Postad 1 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2010 CC på fredag? Men kan du för helvete någon gång i livet välja en dag när JAG kan...? Nähä, du HAAAAATAAAAR mig.... Vilken fredag eller lördag i september är du upptagen btw? Ska flytta turren till det datumet så jag måste veta.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Hursomhelst, har ca 35 kvm vägg att grundmåla idag. Måste cykla iväg och köpa lite spakel sen kan det här fantastiskt, roliga, underhållande skitgörat börja Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 För ovanlighetens skull en mycket fysisk arbetsdag idag. Först iväg och boka utrustning in person, sedan konka grejer för loungen som installerades på kontoret. Tror aldrig någonsin någon kommer att sitta där men så här fin blev den iaf... Lägger upp en gammal goding på Ola också eftersom han är så sööööt... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Lägger upp en gammal goding på Ola också eftersom hunden är så sööööt... FYP (obv) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Idag fick man äntligen svar från Skatteverket. Vilka jävla nollor de är alltså. "Övervägande, grundläggande beslut om årlig taxering" Bla, bla, bla om förvärvsinkomst[...] Kapitalvinst för den sålda bostadsrätten NN tas upp till X kr. Ingen ytterligare information! Sedan vill de ha "eventuella synpunkter" innan den 13:e augusti. Eventuella synpunkter på vad då undrar vän av ordning? Ingenstans står det vilka avdrag som godkänts/avslagits, ingen info överhuvudjävlataget! Bara en siffra. Man blir så jääääävla trött! Nu får man skriva och be om ett klargörande, det svaret lär väl ta ett antal veckor. När man till slut får siffrorna så ska man svara på det och vänta ytterligare. Osv, osv, etc, etc AAAAAAAAAAAAAAAAARRRGGGGGGGGGHH!!!!!!!!!!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Andas. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 OT Min förra chef strök alltid över den där sista texten i deklarationen, precis ovanför där man signar och ersatte med den egna texten: Efter bästa förmåga Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 OT Min förra chef strök alltid över den där sista texten i deklarationen, precis ovanför där man signar och ersatte med den egna texten: Efter bästa förmåga Hoppas att det hjälpte. Men man är fan helt jävla rättslös. Det är mycket möjligt att jag har gjort några avdrag som inte skall/bör godkännas av en eller annan anledning men hur ska jag kunna veta vilka och framförallt varför när jag inte får något klargörande whatsoever? Jag blir nästan gråtfärdig. Hur fan står den stora massan ut med sådant här förmynderi? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Jag blir nästan gråtfärdig. Hur fan står den stora massan ut med sådant här förmynderi? Det gör ingen. En medelsvensson tror att det är rätt och skriver under. Själv fick jag skatteravdrag i 3 år för alla datatidningar jag prenumererade på. Jobbade med datasupport då så körde helt sonika på avdrag och höll upp tummarna. Kanske hjälpte att det var exakta belopp som t.ex. 1864kr etc som tidningarna kostade. Å andra sidan fick en kompis brev från "andra vännen" Kronofogden och enligt kronkallen har han ingen inkomst trots att han har haft fast jobb i drygt 5 år... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Lägger upp en gammal goding på Ola också eftersom hunden är så sööööt... Fyp 2 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 I just leave it here... Inga liknelser med någon dagboksinnehavare alls Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Snälla Bullen hjälp mig!! Som vanligt är det inte tjejen i filmen som skrivit brevet... Det är så att min pojkvän trycker i sig 1-2L av and frankly tycker jag det är lite äckligt/läskigt/sjukt. Det kan väl inte vara hälsosamt att dricka så mycket? Mjölk innehåller ju mjölksocker, vilket man garanterat blir beroende av (?). Så kan någon snälla berätta för Jens att han måste sluta dricka så mkt? Gärna om det är någon som har en skrämmande historia om mjölk som skulle kunna få honom att dra ner, eller helst sluta helt med mjölk. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Mjölk kommer från ett ko-bröst. Varje gång jag tänker den tanken äter jag mina flingor rakt ur paktet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Mjölk kommer från ett ko-bröst. Varje gång jag tänker den tanken äter jag mina flingor rakt ur paktet. Ah, den var bra! Ska sätta upp det citatet på kylen tror jag bestämt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Ah, den var bra! Ska sätta upp det citatet på kylen tror jag bestämt Skippa citatet och googla rätt på en stor högupplöst bild på ett kobröst. Beställ en bra utskrift via nätet, rama in och sätt ovanför köksbordet. Ev nöjer du dig med en liten bild på köksbordet. En bild sägs ju säga mer än tusen ord. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Om jag var tvungen att välja mellan att aldrig mer dricka alkohol eller aldrig mer dricka mjölk hade jag utan att blinka valt bort alkohol. Om jag bara fick välja att dricka en sorts dryck i resten av mitt liv hade jag valt mjölk. ! SÅDESÅ! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Nybakta kanelbullar med gammeldags mjölk är så nära himmelriket man kan komma. Ta med det citatet också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Mjölk kommer från ett ko-bröst. Varje gång jag tänker den tanken äter jag mina flingor rakt ur paktet. Fel. Mjölk kommer härifrån: Har alltid gjort och kommer alltid att göra... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Thats fucking GROSS! Ännu en anledning att sluta med mjölk alltså... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Thats fucking GROSS! Ännu en anledning att sluta med mjölk alltså... Men GOTT! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Mjölk är äckligt och odrickbart! Funkar bara med en stor mängd o'boy-pulver, och då kan vi snacka sugar-OD. Dessutom http://www.fria.nu/artikel/79098 I dagarna har vi fått lära oss att en liter mjölk ger upphov till utsläpp av växthusgaser motsvarande ett kg koldioxid. Mot bakgrund av klimathotet är det bra om vi kan minska på mjölkdrickandet men somliga oroar sig för hur det då ska gå med folkhälsan. Det är bisarrt att det fortfarande finns folk som tror på myten att vi behöver dricka mjölk eller berikade livsmedel för att få i oss kalcium. Mjölk är för barn (komjölk för kobarn och människomjölk för människobarn). Vuxna människor behöver inte mjölk. 97 procent av världens befolkning saknar enzymer för att bryta ner laktos i vuxen ålder. 80 procent av världens människor är det vi kallar laktosintoleranta, som om det vore en sjukdom, när det är det naturliga tillståndet för alla däggdjur. Inga vuxna däggdjur dricker mjölk och inget djur dricker mjölk från andra arter, förutom några udda människor som lyckats utveckla resistens mot laktos och mjölkprotein. Jonas Paulsson Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Thats fucking GROSS! Ännu en anledning att sluta med mjölk alltså... Frågan är väl vad valet av bild säger om din mans s*xuella(censurering pga rumsrenhet) preferenser. (detta var ingen fråga, bara en fundering) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Frågan är väl vad valet av bild säger om din mans s*xuella(censurering pga rumsrenhet) preferenser. (detta var ingen fråga, bara en fundering) You don't want to go there... Och ni som säger att mjölk är äckligt för att det kommer från kor - vad tror ni lösgodiset ni nyttighetsivrare injicerar i armvecken på regelbunden basis innehåller? Dessutom, det är sant att den största delen av jordens vuxna är laktosintoleranta, av ngn anledning är skandinaver inte det i samma utsträckning. Det är inte äckligare/konstigare att dricka mjölk än att äta ost, trycka i sig gräddsåser eller vilken annan mejeriprodukt som helst. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 varför har ftp censurerat bort ola från kortet? cred till limson som såg likheten före mig Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 2 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2010 Vilken dum fråga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts