Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

Tror nog att juniorerna har samma mått på "lite poker" som jag har på "mycket poker".

 

Lär nog vara så. Lite skulle jag tippa på är cirka 20 hr/v, vilket väl är mycket för dig?

 

Lycka till med DBn. Välskrivna texter från Jennez, satelltklonkar, hu-sng resultat och lite Omaha. Kan bli en bra blandning. Kul med lite motvikt till 20-åringarnas dagböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Lär nog vara så. Lite skulle jag tippa på är cirka 20 hr/v, vilket väl är mycket för dig?

 

Lycka till med DBn. Välskrivna texter från Jennez, satelltklonkar, hu-sng resultat och lite Omaha. Kan bli en bra blandning. Kul med lite motvikt till 20-åringarnas dagböcker.

 

Haha, men vad fan? Jag ska alltså sorteras in i "gubbfacket" nu? Fan vilken ångest... men det är väl bara att inse att man passerade bäst före-datum för några år sedan.

Vi brukade gå till 40+ haket i Lund och skratta åt människorna där när vi hade tråkigt men det senaste året har det inte varit lika kul eftersom vi insåg att vi faktiskt var i samma ålder som hälften av gästerna... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär nog vara så. Lite skulle jag tippa på är cirka 20 hr/v, vilket väl är mycket för dig?

 

Lycka till med DBn. Välskrivna texter från Jennez, satelltklonkar, hu-sng resultat och lite Omaha. Kan bli en bra blandning. Kul med lite motvikt till 20-åringarnas dagböcker.

Ja en söndagsgrind blir väl fyra timmar om det går dåligt och 10 timmar om det går bra. Sedan någon enstaka timme i veckan, om man behöver göra något speciellt för att uppfylla något rakehandskrav eller liknande inför en satellit. Ibland en satellit mitt i veckan. 15 timmars poker som maximalt, troligen runt tio timmar i veckan alltså, tycker jag är "lagom". 20 timmar skulle kännas väldigt mycket.

 

Detta givetvis exkluderat livetävlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Jennez] Inte bara jag som hyser hatkärlek till La Brie. Ibland kan han vara så perfekt, man tänker att DT inte kan ha någon annan sångare än just han. I nästa låt vill man blåsa skallen av honom. Men men, de har ju långa instrumentala partier. DT får iaf 7/10 av mig, mest för att det som är bra är riktigt bra. [/Jennez]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jennez och Ola ska krossa SM är det tänkt. Senaste finnkampen gick så bra att det nästan var löjligt. Nu tänkte vi försöka göra om bedriften på SM och dessutom få med oss så många kvalare som bara är möjligt!

Planen är en kvalstege på betway där vi kör en freeroll varje dag och om man känner för att köpa in sig några pinnhål längre upp så går det också bra. Till hela spektaklet ska vi också sätta upp en sida där vi lägger ut lite "10 höjdare"-film, bloggar och annat kul.

Vi ska också försöka rikta in oss ordentligt på kvalspelarna så att folk vet vilka som faktiskt ingår i teamet.

 

Vi siktar på att vara på banan fr.o.m den 1:a februari. Häääääng på!

Inget för egoboy men det blir säkert kul att följa.

 

Jag ska inte ställa SM-frågor som när, var och hur, för det finns säkert nån tråd om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en söndagsgrind blir väl fyra timmar om det går dåligt och 10 timmar om det går bra. Sedan någon enstaka timme i veckan, om man behöver göra något speciellt för att uppfylla något rakehandskrav eller liknande inför en satellit. Ibland en satellit mitt i veckan. 15 timmars poker som maximalt, troligen runt tio timmar i veckan alltså, tycker jag är "lagom". 20 timmar skulle kännas väldigt mycket.

 

Du har inte din huvudinkomst från Online poker då antar jag?

 

Detta givetvis exkluderat livetävlingar.

 

Hur många såna spelar du, per månad? Vart? CC, utomlands, mixat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte din huvudinkomst från Online poker då antar jag?

Snarare huvudutgift. Trodde det framgått att jag enbart spelar satelliter online, och det är ju en ständig utgift (när manvinner något så är det ju inga pengar (att tala om) utan entry till liveturren.

Hur många såna spelar du, per månad? Vart? CC, utomlands, mixat?

En per månad har det blivit, ungefär, beroende på klonkandet. Cosmopol bojkottar jag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste mig idag till att Gabrielle Carteris fyller 48 år denna månad. Det är hon med glasögon i Beverly Hills - 90210 som är seriens inkvoterade plugghäst.

 

Som en jämförelse fyller Obama 48 år i Augusti.

 

SICK! Men hon var ju aldrig snygg så det är skitsamma...

 

Vem oss är good/bad/horny då? Jag tror Ola är kåtast.

 

Edit: Och iom den kommentaren föll allt annat på plats; Othello är snäll och jag är elak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SICK! Men hon var ju aldrig snygg så det är skitsamma...

 

Vem oss är good/bad/horny då? Jag tror Ola är kåtast.

 

Edit: Och iom den kommentaren föll allt annat på plats; Othello är snäll och jag är elak.

 

Med tanke på din avatar och nämdes inte det någonstans i någon tråd om "tjuren från lund" :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, men vad fan? Jag ska alltså sorteras in i "gubbfacket" nu? Fan vilken ångest... men det är väl bara att inse att man passerade bäst före-datum för några år sedan.

Vi brukade gå till 40+ haket i Lund och skratta åt människorna där när vi hade tråkigt men det senaste året har det inte varit lika kul eftersom vi insåg att vi faktiskt var i samma ålder som hälften av gästerna... :-(

 

Nej, du är inte gubbe. Herregud jag är ju äldre än du. Jag hade också ett pinsamt uppvaknande på krogen. Vi hade käkat på Marie Laveau här på söder. Hells Angels och Parlamentet Anders satt också i matsalen, dock inte vid samma bord. Så långt är allting bra och man tycker stället är precis som man minns det. Sedan börjar det. Man börjar känna sig jävligt gammal för det droppar in massa kids. Droppen blir när jag känner igen en av ungdomarna som står och gör coola poser i jättedunjacka och med en gigantisk snus under läppen. Var känner jag igen honom? Då slår det mig! Just det, jag tyckte att hans morsa var ganska het när de brukade komma in och hyra film av mig. Om lillkillen har blivit vuxen, då gör det mig...Ännu mer vuxen, eller nåt;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på din avatar och nämdes inte det någonstans i någon tråd om "tjuren från lund" :mrgreen:

 

Det har dock ingenting med något sexuellt att göra. Det handlar mer om att springa in med huvudet före och vara sådär lagom bittert sur. ;) Men visst, det är väl roligt för att det är dubbelbottnat antar jag.

 

Nej, du är inte gubbe. Herregud jag är ju äldre än du. Jag hade också ett pinsamt uppvaknande på krogen. Vi hade käkat på Marie Laveau här på söder. Hells Angels och Parlamentet Anders satt också i matsalen, dock inte vid samma bord. Så långt är allting bra och man tycker stället är precis som man minns det. Sedan börjar det. Man börjar känna sig jävligt gammal för det droppar in massa kids. Droppen blir när jag känner igen en av ungdomarna som står och gör coola poser i jättedunjacka och med en gigantisk snus under läppen. Var känner jag igen honom? Då slår det mig! Just det, jag tyckte att hans morsa var ganska het när de brukade komma in och hyra film av mig. Om lillkillen har blivit vuxen, då gör det mig...Ännu mer vuxen, eller nåt ;-)

 

Åh fy fanken... Det där fick jag ont i magen av. I somras var det ett mopedgäng som körde runt här i området. Jag kände igen flera av killarna men kunde inte heller placera dem. Tog mig en vecka att komma på att jag hade praoat på deras dagis för typ 13 år sedan. Illa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där förklarar sååå mycket :-P

 

Inflikar att jag blev glad när jag såg att ni startat db tillsammans. So far överträffas förväntningarna med råge.

 

Det var faktiskt ingen hemsk upplevelse att praoa på dagis. För det första måste jag klargöra att jag gjorde det för att det låg nära hemmet och att min moster jobbade där.

För det andra var det ungar i 4-6 årsåldern som klarade av att sköta sig själv ganska bra. Man behövde inte byta blöjor eller mata dem eller något i den stilen. Det enda man gjorde var att sätta fart på lite gungor och läsa lite sagor. Sen var det tillbaka till mopedkörande och tjuvrökning när dagen var slut. Nötjobb egentligen nu när jag tänker efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var faktiskt ingen hemsk upplevelse att praoa på dagis. För det första måste jag klargöra att jag gjorde det för att det låg nära hemmet och att min moster jobbade där.

För det andra var det ungar i 4-6 årsåldern som klarade av att sköta sig själv ganska bra. Man behövde inte byta blöjor eller mata dem eller något i den stilen. Det enda man gjorde var att sätta fart på lite gungor och läsa lite sagor. Sen var det tillbaka till mopedkörande och tjuvrökning när dagen var slut. Nötjobb egentligen nu när jag tänker efter...

 

Nötjobb, idag vikarierade jag på en avdelning, frukot 8:00-8:30. Sedan satt jag och lutade mig mot en vägg när kidsen lekte med bilbana. 10:00 gick vi ut och jag stod i solen när de sprang och stojade.. 11:30 var det matdax, Sedan mellan 12:15-13:00 var det vila jag sov väl 30min medans Paddington hördes hur stereon. 13:00 var det dax att försöka ta sig hem.. Fan skönt att det är fredag så man kan få lite vila i helgen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla bla....., Sedan mellan 12:15-13:00 var det vila jag sov väl 30min medans Paddington hördes hur stereon. 13:00 var det dax att försöka ta sig hem.. Fan skönt att det är fredag så man kan få lite vila i helgen :)

 

Du orkande ju inte ens vänta till helgen...

 

Skanke säger:

sjäv har man haft en tuff arbetsdag

Skanke säger:

sista 1,5h var det först mat sedan vla i 45 min där jag nog sov i 30 minuer medans vi lyssnadepå Paddington

ola säger:

usch va jobbigt

ola säger:

mat å sova

Skanke säger:

nej fan, jag åste nog vila lite likt förbannat....

ola säger:

lol

Skanke säger:

tror det blir soffan och tv.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i helsike? Nu måste jag genast komma in med en rättelse från First Poker här. I reportaget om finnkampen är handen då jag slog ut Magdalena In de Betou fullkomligt felaktigt återgiven.

Inte för att det spelar så himla stor roll men rätt ska vara rätt.

 

Tiltelförsvararen Magdalena In de Betou var mycket taggad strax innan start. "Det vore roligt att bli historisk och vara den förste med två titlar. Jag är alltid lika hungrig när det gäller poker. Det är bara vinst som räknas."

I en stor pott mot Jens Jadbäck - mer än 35 000 och endast 200/400 i mörkar - grinade oturen henne rakt i ansiktet. Med en Kung på floppen gick hon all in med K-J. Jens, som hade K-10, var riktigt illa ute, men en tia på rivern räddade honom. "Vad ska man göra, man kan ju inte mer än leda", funderar Magdalena högt. Jens förvaltade markerna väl och slutade på en tredjeplats.

 

Ok, jag ska berätta vad som egentligen hände. För det första har jag en jävligt bra stack när den här handen tar sin början. Magdalena har lite mer än medelstack. Hon har inte suttit vid vårt bord länge och har spelat ganska tight.

 

Jag minns inte exakt hur vi satt men jag hade position på henne. Innan floppen är det bara hon och jag i potten, och jag har J-10s (inte K-10). Höjning pre givetvis. Floppen kommer regnbåge med bara hackor. Magdalena checkar och jag betar ut. Minns inte exakt men antagligen strax under pot eller möjligtvis halvpott. Hon steker skitlänge och jag vet (eller är åtminstone så säker jag kan vara på) att hon inte har en färdig hand. Slutligen hittar hon syn (med K-J, yay). Jag sätter henne på något skumt stegdrag. Vad fan ska hon annars syna med? Men å andra sidan, vad synar hon med preflop?

 

Skitsamma, turn är en J och hon checkar igen. Eftersom stegdrag är en möjlighet vill jag inte ha kvar henne i potten. Jag ställer henne all in och jag har då ca medelstack bakom. Hon blixtsynar med sin K-J och på rivern faller tian.

Japp, surt som fan, men hennes flopsyn är sjukt kass (om hon nu inte har monsterread på mig). Det var alltså inte så att hon går all in med toppträff på floppen.

 

Jag är inte bitter. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...