Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren

Othello

Recommended Posts

Maggan verkar vara grym på att köpa ut. Såg henne göra det på paf-båten ett par ggr där hon var sjuk dog. Bra skill dock.

Poker ja. Spelade två turrar med Crappy i fredags. Online. Åkte som vanligt i en pott för CL när KJo (hjärter K) tyckte det var en god idé att ställa mot min reraise på Jxxx-bräda (tre hjärter och jag med ppJ). Klart hjärter faller på river i en pott som gett mig 12k+ på 80/160. Std.

Crappy och Illvillja. Vi får styra upp CC-besök på fredag för att rädda stackars Erik från alla stygga pokerspelare... Tänkte dra mig in mot stan efter jobbet. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

Hade inte du slutat med onlinepoker? HU for rollz?
Tristessen kickade in rejält fredag kväll när sambon var iväg på utbildning. Sen är det ju fan märkligt vad msnen har dött ut bara för att vi inte tallinn-sattar för tillfället. Det är ju som om ni andra har ett liv. Lägg genast av med det!

Also, vi kör for rollz när du vågar ditt bleka arsle till Sverige ;-)

Länk till kommentar

+massor. Superkul koncept (Har testat på nätet tidigare, men detta var första gången live), trevligt lag och bra spel. Vad kan man mer begära? Kanske att inte vara på fel sida av varje utdragning...

Jupp. Jag är helt övertygad om att vi hade det bästa laget. Naturligtvis fanns det enskilda spelare som var duktiga (och säkert bättre än oss alla i HeyHoneys) men jag såg definitivt minst två tomteåsnor i vart och ett av de andra lagen. Ofta var det också så att de som faktiskt var duktiga slaskade hejdlöst.

Synd på tunga utdragningar för vår del. Hade Lisas KK (och QQ) fått stå hade mycket varit annorlunda. Bl.a hade Team Paf haft färre stackar och vi hade istället haft en jättestack att backa upp våra andra dubblavavergaestackar med. Men så är poker. Orättvist. :-D

Länk till kommentar

Sådärja, då var månadens räkningar betalda. 900 spänn blev månadens parkeringsbotsskörd. Äckliga fascist-stat. Ska bara fippla in deklarationen och några hundra lax i skatt också sen är det fan slutbetalat med skatt för min del. Curacao - here I come! :evil:

Länk till kommentar

Ola - hur kan ni inte vunnit lagpokern igår? fick du inte spela masterbordet öht? :(

Det är ju sanslöst när ni hade en vilande stack på 200k eller vad det var. Fy fan vilket slöseri. Hoppas att era spelare lärde sig en jävla massa om hur man spelar poker... Bara så att någon fick ut något av det hela menar jag. ;)

Länk till kommentar

Wow. Bara säger det. Wow. Spelade igårkväll upp 50$ (gjorde en tristess-insättning) till 165$. Nu är minirullen gul efter finfina utdragningar på rushpoker. Lite beats kan man ta men när de haglar som AA<QQ, AK<99, KK<QT, KK<A9s inom loppet av tio minuter och man stoppat in som favorit i varenda en, då blir man less. Min rumpa är väl nu ungefär lika uttöjd som Houston 500.

Länk till kommentar

Fick just ett grynigt klipp på en aprak Jennez som sjunger "Växeln Hallå" på en Tallinnbåt. Jag kommer inte att söka till vare sig Talang eller Idol nästa år. Hogge har dock bjudit 500 spänn för klippet, any bidders?

Btw, dance moves ingår. 8-)

Länk till kommentar

Jag hatar eg att skriva om badbeats, men igår på lagpokern var bara löjligt...

Vi hade ett stabilt lag med mig, Jens, JohnH och schoolkbook. Efter andra pausen hade vi alla runt dubbla startstackar osv.

Runt fjärde pausen hittar jag KK i sb, raise och syn, jag slår om. Båda synar. Detta är två snubbar som är inne och fightas varje hand mot varandra så jag tänker inte allt för höga tankar om deras kortsnitt, de ska ta (dra ut) ut varandra till varje pris. Flop kommer K73 med tre klöver. Jag betar ut, första killen ställer den andra med och jag petar in det som finns kvar bakom.

Kille nr1 visar K8o den andre QT med klöver Q. Donk, klöver på rivern. Potten låg runt 50-55k när blindsen va på 300-600.

Tar en paus för att raila resten av laget som springer bra fortfarande.

Sen får jag ta över skolbokens seat som är två platser från Magdalena Indebetou (eller vadfan hon heter) . Vi har valt att "shortstacka" just denna plats och jag är nere på 12bb när jag sätter mig. QQ utg och höjer upp till 1500, maggan går all in lite kaxigt med sina 4200. Jag kan ju bara hitta folden där med monsterbluffen, så jag vet inte riktigt vad hon tänkte när hon visade upp sin A5o, hur många händer tror hon att hon leder emot där? (troligtvis tänkte hon inte så mycket alls) Jag trodde ärligt talat att hon var bättre än så... Donk igen. A på river. Såklart.

Iskall turnering för min del. Inte tiltad alls, faktiskt. För jag vet att jag inte kunde gjort annorlunda... Hoppas verkligen att det blir lagpoker igen för det är ett sjukt roligt koncept! Grymt spelat av hela laget, tycker jag! :-D

+massor. Superkul koncept (Har testat på nätet tidigare, men detta var första gången live), trevligt lag och bra spel. Vad kan man mer begära? Kanske att inte vara på fel sida av varje utdragning...

Bra jobbat alla!

Jag är på för fler evenemang. Får se då om jag kan gå från nit till supernit.. vilket verkar ha varit det man skulle kört. De enda korten som jag visade upp på 4h spel var AKs, AQs, KK och 47s. :) Hur ofta går det lagpoker på krukan? 1gång/månad eller mer sällan? Sen kändes det riktigt tråkigt att åka hem från er men det behövdes tyvärr. Mötet gick bra i går iaf.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...