Djens Postad 25 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 BS skall användas som en kontraindikator och nöjesläsning, absolut aldrig något annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Och här är ett klockrent exempel på att du har rätt i det Djens: "RNB - upp? [0] Tvärevigg 12:52:24 Anmäl inlägget Det var blandade känslor men, Nu borde det bli att åka uppåt var min första tanke när jag läste att de säljer NK i morse i samma veva som rapporten kom. Och så reagerar marknaden negativt på en positiv nyhet. RNB - upp? [1] elia2 12:54:56 Anmäl inlägget Det är i mitt tycke oxå märkligt.De borde ju vara motsatt effekt. RNB - upp? [2] martin_88 12:59:17 Anmäl inlägget har ni ens läst rapporten? Fantastiskt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Tänkte höra om Djens hade lust att förklara lite twitter-lingo? Har börjat följa några av de du följer, men fattar inte riktigt allt vad de skriver... Vad menar upside trader med "kicked $ery _.40" - har han sålt ery, och vad betyder _.40 i det här fallet. Sålt med förlust? Sålt 40%? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 25 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 Tänkte höra om Djens hade lust att förklara lite twitter-lingo? Har börjat följa några av de du följer, men fattar inte riktigt allt vad de skriver... Vad menar upside trader med "kicked $ery _.40" - har han sålt ery, och vad betyder _.40 i det här fallet. Sålt med förlust? Sålt 40%? Sålt ERY med $0.40/aktie i förlust. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 25 Mars , 2009 Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 ty Har du slutat twittra själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 25 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2009 ty Har du slutat twittra själv? Nejnej, har semisemester i veckan bara, har lite saker jag måste ta hand om. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 BS skall användas som en kontraindikator och nöjesläsning, absolut aldrig något annat. haha så sant, bättre kontraindikator efter usa 7% rally gick nog inte och hitta. Men BS kan även vara bra om man vill studera marknadspsykologi men det skrivs sjuuukt mycket rent skit så det gäller och kunna sålla Tror även det är bra för noobs som vill lära sig grunder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 26 Mars , 2009 Rapport Share Postad 26 Mars , 2009 Är ju inte bara på BS det skrivs en massa dumt. DI själva är rätt bra på det också. Inbland undrar man hur det står till med ekonomijournalisterna. Klart är i alla fall att de allra flesta saknar grundläggande förståelse för vad de "granskar" och skriver om. Det senaste exemplet måste vara H&M och valutasäkringen. Så gott som samtliga dagstidningars hemsidor pratar om valutamiss eller att valutan påverkat resultatet negativt. Det stämmer inte om man läser pressmeddelandet från H&M, eller de tidningar som lyckas återge perssmeddelandet ordagrannt. Även de som lyckas återge delar av pressmeddelandet korrekt misstolkar dock informationen i det och drar fel slutsatser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 27 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2009 Ser ut att bli en mycket fin dag idag om ni följer på twitter. Stoppen sitter på 821 och jag åker och ska slaska på lokala klubben Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 28 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 RIP captain Jack. Han levde ett hårt liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Ser ut att bli en mycket fin dag idag om ni följer på twitter. Stoppen sitter på 821 och jag åker och ska slaska på lokala klubben Lokala klubben? Finns det en klubb med drag i Linkan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 29 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Mars , 2009 Lokala klubben? Finns det en klubb med drag i Linkan? Make that semilokala klubben. Strategibyte kanske? http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601213&sid=aXhs9g9il2rk&refer=home Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 29 Mars , 2009 Rapport Share Postad 29 Mars , 2009 Ser ut att bli en mycket fin dag idag om ni följer på twitter. Stoppen sitter på 821 och jag åker och ska slaska på lokala klubben Spelas det NLHM eller är du där för PLO? Slask? Låter som det är låga insatser för dig, 1/2kr? Dragit ngn vårgädda över 10kg ännu? /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 29 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 29 Mars , 2009 Spelas det NLHM eller är du där för PLO? Slask? Låter som det är låga insatser för dig, 1/2kr? Dragit ngn vårgädda över 10kg ännu? /Patfor Det blev en 200sek turnering Nej, inget fiske alls än faktiskt tyvärr, själver? Det finns väl en del att ta i vättern.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 29 Mars , 2009 Rapport Share Postad 29 Mars , 2009 Strategibyte kanske?Låter jävligt courtageintensivt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 30 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Sälj guld: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article4769499.ab Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Patfor Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Det blev en 200sek turnering Nej, inget fiske alls än faktiskt tyvärr, själver? Det finns väl en del att ta i vättern.. 200kr..., behöver jag inte bli orolig för din ekonomi då... Enligt säkra källor finns det brutala madamer i Motalaviken, funderar allvarligt på att droppa i båten, men är så löjligt kallt på sjön så här års.Tål att funderas på i alla fall. Hör av mig om båten sjösätts. /Patfor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 30 Mars , 2009 Rapport Share Postad 30 Mars , 2009 Upp minst 1,5% på eftermiddagen nu om allt är normalt då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 31 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 200kr..., behöver jag inte bli orolig för din ekonomi då... Enligt säkra källor finns det brutala madamer i Motalaviken, funderar allvarligt på att droppa i båten, men är så löjligt kallt på sjön så här års.Tål att funderas på i alla fall. Hör av mig om båten sjösätts. /Patfor Inte riktigt än behöver du nog inte oroa dig, men det är roligt spel, roliga personer och ingen allvarlig stämning, lite som poker ska vara helt enkelt även om man kanske skulle önska att det spelades PLO ibland också, men man kan inte få allt här i livet. Börsmässigt tänkte jag skriva här en gång först nu då det ser rätt spännande ut.Vi står inför en tredjevåg upp snart. Och elliotisters högsta mål här i livet är att rida på tredjevågor. Det svåra nu är att hoppa på bandvagnen i rätt tid. Våra alternativ är: Antingen satte vi bottnen för detta nedställ igårkväll eller så kommer vi få en nedgång i S&P indexet till 770-760 först. Nästa mål efter detta är 875-880 i S&P . Upp minst 1,5% på eftermiddagen nu om allt är normalt då. Det var nog ungefär det vi fick... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 31 Mars , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Har börjat spela en del starcraft igen på sistone och det minsta man kan säga är väl att kvaliteten på spelarna på Battle.net har blivit fruktansvärt mycket bättre under de kanske..6-7 år jag varit borta :shock: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 1 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2009 Visst är det skoj när man är i en nedswing och så kommer nån på msn typ: "FAAN vad jag rushar bra och vinner som fan". ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 1 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2009 Eftersom ingen kommenterar så kommer huvuddelen av skrivandet vara Djens.blogspot.com (ej riktigt uppe än) och på twitter. Jobbar fortfarande så att bloggen ska kopplas till djens.se men det kommer. Men såklart kommer jag skriva här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 1 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 1 April , 2009 Dslnksgdwilhsg)(#y""""""""""""""""""""""""""""""""""" . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
richardd Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Har börjat spela en del starcraft igen på sistone och det minsta man kan säga är väl att kvaliteten på spelarna på Battle.net har blivit fruktansvärt mycket bättre under de kanske..6-7 år jag varit borta :shock: Haha sjukt att det enda jag läser på POKERforum är din dagbok pga dina börs tankar, och så spelar du även starcraft (mitt andra intresse), kolla in http://youtube.com/violetak där är det galen starcraft =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nstradamus Postad 2 April , 2009 Rapport Share Postad 2 April , 2009 Har du några åsikter om Boliden, Lundin Mining, ABB och sensys traffic ur ett långsiktigt perspektiv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts