Hagan Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Jag också men alla platser är väl redan fyllda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ackeman Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Angående swedbank; köper ditt resonemang, säger inte emot. Men gillar fortfarande risk/rewarden, och tar gärna en viss exponering mot bank faktiskt under dessa förutsättningar. Utan "obligationsaspekten" i det hela ser jag inte caset längre. Får se hur mycket banken väljer att reservera i Q4:an för osäkra fodringar. Svårt är att bedöma preferensaktiens "status", preferensaktier är ju verkligen något som legat i lådan lääänge. Ska bli jävligt intressant att höra bankerna nu med Q4, kanske mest hur de svarar sig från analytikerna. Sen tror jag på KnowIT och net ent. fortfarande även fast de handlats upp mycket redan. Har du tittat något på MTG? Överväger starkt att lyfta in i portföljen. Någon som tittat djupare i aktien? Fan, är man intresserad av aktiemarknaden så är det bara att ta fram popcornen nu inför rapporterna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 30 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Ska förhoppningsvis på ett lite större livecashgame ikväll, det vore roligt, livepoker är underskattat. Cashgamet var inställt, så det blev en 5 timmars HU med en vän, 10/20. efter 5 timmar så låg jag 210 kr upp och vi var trötta, då bestämde vi oss för att köra PLO-givar. efter att ha tagit 4 raka så låg jag 2k sek upp. Det var rätt sjukt. Fast han har tagit så mycket deg av mig varje gång vi spelat live i flera år så Har du tittat något på MTG? Överväger starkt att lyfta in i portföljen. Någon som tittat djupare i aktien? Vi är i en sekulär björn. Det betyder att den långsikta trenden är nedåt till skillnad från 1983-2000 då vi hade den största sekulära tjuren någonsin. (2000-2007 var en illusion skapad av fed. Reella värden kollapsade). Med vetskapen om att den långsiktiga trenden är ned så vill du fortfarande köpa aktier? Hagan, Zero, Matte, Rooney --> Jag lade upp det för diskussion så får vi se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-G- Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Oxå väldigt intresserad om gruppen kommer utökas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 31 Januari , 2009 Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 me2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matjo Postad 31 Januari , 2009 Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Hej, för en som är aktiefisk, har du någon litteratur att rekommendera typ som "theory of poker" fast för aktiemarknaden /Mattias Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 31 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Hej, för en som är aktiefisk, har du någon litteratur att rekommendera typ som "theory of poker" fast för aktiemarknaden /Mattias Tjena! Vad jag vet så finns det ingen liknande bok som tar upp alla standardsaker. Lixom, det finns väl 2000 olika investeringsätt. Jag får hoppa på den frågan och säga att all information som man behöver för att lyckas finns på nätet. Vann turneringen jag spelade idag live, hade mycket flyt med korten så då blev det inte så svårt. Jag blev även mest tankad av alla som spelade. Det är så härligt att jag inte kommer kunna somna på typ 10 timmar nu tack vare dygnscykeln, jag börjar redan bli bakis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basselito Postad 31 Januari , 2009 Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Tjena! Vad jag vet så finns det ingen liknande bok som tar upp alla standardsaker. Lixom, det finns väl 2000 olika investeringsätt. Jag får hoppa på den frågan och säga att all information som man behöver för att lyckas finns på nätet. Vann turneringen jag spelade idag live, hade mycket flyt med korten så då blev det inte så svårt. Jag blev även mest tankad av alla som spelade. Det är så härligt att jag inte kommer kunna somna på typ 10 timmar nu tack vare dygnscykeln, jag börjar redan bli bakis. Lysande affärsidé? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 31 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Lysande affärsidé? Förklaring? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mickol Postad 31 Januari , 2009 Rapport Share Postad 31 Januari , 2009 Du får inte starta en "fond" utan tillstånd från FI. Visst, det rör sig om "kompisar" men problemen som kan uppstå borde vara nog för att avskräcka en sådan ide. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-G- Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 Vad tror du om att växla över pokerrullen nu från dollar till euro när växlingskursen dem emellan är 1,28. Eller känns euron lika osäker? Vad är dina tankar annars kring dollarn, kommer den att fortsätta vara så här stark under hela 2009 eller tills finanskrisen är över, eller kommer luften gå ur den snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 Vad tror du om att växla över pokerrullen nu från dollar till euro när växlingskursen dem emellan är 1,28. Eller känns euron lika osäker? Vad är dina tankar annars kring dollarn, kommer den att fortsätta vara så här stark under hela 2009 eller tills finanskrisen är över, eller kommer luften gå ur den snart? Jag satsar på att tjäna maximalt med pengar och ha dem i svenska kronor... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Vad tror du om att växla över pokerrullen nu från dollar till euro när växlingskursen dem emellan är 1,28. Eller känns euron lika osäker? Vad är dina tankar annars kring dollarn, kommer den att fortsätta vara så här stark under hela 2009 eller tills finanskrisen är över, eller kommer luften gå ur den snart? Jag tror euron är övervärderad och att dollarn kan gå högre i det korta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 4 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2009 Det är en liten värld vi lever i. Beställt lite saker ifrån pokerstars-shoppen, leveransen från UPS kom idag. Öppnar iklädd en pokerstars T-shirt, kommer in på poker, det visar sig att killen från UPS är från PF Tänkte även passa på att tipsa här om en väldigt smidig, hyggligt billig, väldigt nyttig och god maträtt. Ingredienser: Laxfiléer Grönsaker (Broccoli, blomkål, paprika brukar jag köra) Nudlar Sötsur sås Stycka grönsakerna , stek+krydda laxen, koka nudlarna. Släng i grönsakerna i stekpannan efter ett tag. Tillaga ovan, lägg sedan i nudlarna i stekpannan och stek de lite. Häll på sötsur sås, stek liiite till. Njut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lazermannen Postad 4 Februari , 2009 Rapport Share Postad 4 Februari , 2009 Det är en liten värld vi lever i. Beställt lite saker ifrån pokerstars-shoppen, leveransen från UPS kom idag. Öppnar iklädd en pokerstars T-shirt, kommer in på poker, det visar sig att killen från UPS är från PF . Visst är världen liten, det var jag som kom med ditt paket (; Hoppas pokern går bra. /laz Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 4 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2009 Paketet var perfekt, förutom en sak. Bruksanvisningarna är på Tyska, franska, nederländska och... Nej just det, engelska fanns inte med ...fdgmdfpmgopdjg09dfh0!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lazermannen Postad 4 Februari , 2009 Rapport Share Postad 4 Februari , 2009 hahhaa, du får väl ringa stars så skickar dem bruksanvisning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 5 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 5 Februari , 2009 Vilka mer ska till SPA? Jag vet att iaf ola bojkottar, själv är jag för svag i själen för att tacka nej till en gratis 3rätters Det var dessutom ganska trevligt förra året. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 7 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2009 OM dygnet är gjort så att man vaknar runt 05 varje dag och man är i föräldrahemmet? Precis, man glor på Jerry Springer avsnitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BettyB222 Postad 8 Februari , 2009 Rapport Share Postad 8 Februari , 2009 Vilka mer ska till SPA? Jag vet att iaf ola bojkottar, själv är jag för svag i själen för att tacka nej till en gratis 3rätters Det var dessutom ganska trevligt förra året. Inte illa att bli bjuden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Hur har det gått för dig och dina "elever"? Blivit mångmiljonärer hela bunten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 12 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Hur har det gått för dig och dina "elever"? Blivit mångmiljonärer hela bunten? Nej, däremot har vi förlorat pengar hela bunten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 Nej, däremot har vi förlorat pengar hela bunten Inte jag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icahero Postad 12 Februari , 2009 Rapport Share Postad 12 Februari , 2009 hej! Tänkte att du eller någon i denna tråden har koll på följande. Har en liten lisa på företag som noterats de senaste 20 åren på stokcholmsbörsen. Vart kan man hitta utveckligen för aktien under deras första två månader på börsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 16 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 16 Februari , 2009 Nuförtiden är visst "En månads avstängning" inte en månads avstängning på PF längre. Eftersom det då ska gälla alla så antar jag att någon moderator här kan garantera mig att om jag får en avstängning för något så är tiden halverad? (Se Klyka och hans senaste). Eller är det bara fritt fram för mig att hacka på någon efter att en moderator sagt att jag får en månads avstängning om jag gjorde detta? I övrigt har jag funderat på om EMH faktiskt kan stämma ganska bra. allting som är känt om en aktie/index speglas i priset just då med små intervallfal såklart. Kan nog stämma hyggligt bra. Däremot tycker jag ändå teorin är ganska värdelös. Har också funderat över om OMXS30 bottnat för denna gång, vilket det ser ut som. I så fall har vi just avslutat Våg 1, rekylerar i våg 2 samtidigt som S&P har sin våg 5 ned och sverige går då in i våg 3 upp när S&P inleder sin våg 1 upp. Dollarn har mer att ge och kommer troligen gå över 9 sek, jag tror den kommer gå högre ändå dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts