Gå till innehåll

Disktrasa i maten - vad kan man göra?


Albert

Recommended Posts

Oavsett kompensation skulle jag ändå inte äta deras mat igen!
Du oroar dig för mycket. Äter man ute så kommer man då och då få i sig risiga ingredienser, lite bakterier, delar av köksverktyg eller kanske en bit av kockens finger. Sånt är oundvikligt i ett kök, särskilt ett där man kör mer på volym än omsorgsfulla puttinutträtter där minsta detalj kollas innan servering.

 

Och tro inte att du kan undvika det genom att äta halvfabrikat eller hemmalagat. Oftast är dessa ännu värre än professionella kök (tänk dig ditt kök i ett CSI-avsnitt, antagligen inte så vackert). Enda sättet att undvika sånt här är att laga all mat själv och vara jätteparanoid. Vilket är lite tråkigt.

 

En bit disktrasa säger egentligen inte så jättemycket, om det inte händer ofta, däremot säger det en väldig massa om de vägrar ta ansvar för sina misstag eller behandlar kunder dåligt. Det tyder på att det är jäkligt mycket risigare i köket än en bit skräp i maten någonsin gör. Det är i det läget du bör börja oroa dig för att kockarna spelat fotboll med den frysta kycklingen eller ägaren fyndat lite köttfärs som bara är någon vecka för gammal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en disktrasa, så jag kan byta disktrasan mot bearnaisesås om du vill.

 

Under ett mycket svagt ögonblick i mitt liv lovade jag Jennez (eller rättare sagt så råkade Jennez vara den som skrev i ttråden först) att denne varelse skulle få en flaska god bearnaiseås. Denna varelse behagade sedan klaga offentligt och i stora mått på att han inte fått någon sås. Man kan tycka att man förtjänar ett viss mått av respekt och bemötas vänligt och lovordande. Summan av kardemumman är att otack är världens lön. Eller att man inte ska ge skåning nått gratis för då vill de bara ha mer. Varför tänker jag osökt på judar när jag hör ordet "skåningar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att du får någon form av kompensation om du bara säger till någon som är ansvarig. Dvs, inte någon stressad servitris.

 

Klart de kan blåneka, men då vill du nog ändå inte äta deras mat igen.

 

True, men det skulle vara för mycket arbete att gå igenom den proceduren för att som högst få ett mål mat som kompensation. Var där idag igen och käkade garlic tikka masala och garlic nan. Denna gång förvånades jag då jag noggrant tuggade brödet och fann till min stora förtjusning enbart små kryddkort som fastnade i tänderna.

 

En kompis fick en gång en skruv i sin pizza men hur mycket bakterier kan det vara i en skruv i förhållande till en disktrasa som används till att ta bort smuts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under ett mycket svagt ögonblick i mitt liv lovade jag Jennez (eller rättare sagt så råkade Jennez vara den som skrev i ttråden först) att denne varelse skulle få en flaska god bearnaiseås. Denna varelse behagade sedan klaga offentligt och i stora mått på att han inte fått någon sås. Man kan tycka att man förtjänar ett viss mått av respekt och bemötas vänligt och lovordande. Summan av kardemumman är att otack är världens lön.

 

Jag fick ju inte ens den utlovade såsen! Jag fick ngn äcklig rip-off från Jensen's Böfhus. Thanks for nothing. Vem är det som är jude din snåle fan? Eller ursäkta, du hade antagligen inte råd med den utlovade såsen så det fick bli lågpris-brandet...

 

Eller att man inte ska ge skåning nått gratis för då vill de bara ha mer. Varför tänker jag osökt på judar när jag hör ordet "skåningar"?

 

För att vi är förföljda och har blivit utsatta för folkmord? Btw, en skåning vill alltid ha mer, spelar ingen roll om det är gratis eller ej.

 

Enda gången en skåning svettas är när han äter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tråkigare än Stefan och Krister.... men jag försökte komma på en ordvits om att dom blånekar gällande den blå disktrasan.... Det kan ju inte bli kul lixom, ändå hakade jag upp mig på det där...

 

Jag köpte ngn form av "kinamat" en gång och i botten av kartongen låg typ en handfull häftklamrar, riktigt mycket alltså, ngn måte ha tömt typ två häftapparater.... jag funderade en stund, sen plockade jag bort dom och åt upp maten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad funderade du på?

 

Jag såg ett avsnitt med Simpsson en gång. Homer sitter, tror jag, på en begravning. Man får se vad alla tänker när dom sitter där i kyrkan och så kommer dom till Homer och det enda som rörde sig i hans huvud var typ:

 

Nana nana na, nana nana na, nana nana na....

 

 

Jag antar att även mina funderingar, som vanligt, var ungefär lika avancerade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...