Gå till innehåll

Högskoleprovet, vad fick ni?


Gyre

Recommended Posts

  • Svars 199
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...
Dom är med för att det anses viktigt att ha ett bra ordförråd när man ska plugga. Att de är så många beror dock på att man vill att även de lite äldre ska ha en god chans att få ett bra resultat... de ligger i regel efter på framför allt engelskadelen men före på ordkunskapen.

 

Det är inte så att orden är med för att de korrelerar med andra egenskaper som är svårare att mäta direkt? Det tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen aning om hur rätt du har.

 

Fast lusse t.ex är en riktigt bra gymnasieskola, äger de flesta svenska gymnasierna när det gäller kvalitet även om det kanske inte säger så mycket. Vet inte riktigt hur det ser ut i övriga finland dock.

 

Sen är det enligt mig ett bättre system att ha en större bredd i gymnasiet, man vill inte riktigt rikta in sig än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Tänkte försöka skriva högskoleprovet i höst. Är det någon som har använt högskoleprovguiden när de "pluggat" inför testet? Jag funderar på att bli medlem där för att få lite hjälp med matten som är min stora akilleshäl. Men det kostar ju en inte alltför obetydlig slant och det faktum att jag inte hört talas om den samt att den inte tas upp i denna tråd gör att det luktar lite "scam" om den sidan.

 

Så är det någon som använt sig av högskoleprovguiden(http://www.hpguiden.se/) och hur stor nytta tycker ni att ni isf hade av hjälpen som finns där?

 

Tar även emot andra tips som kan hjälpa mig att bli förberedd inför högskoleprovet (då framförallt mattedelen)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Skrev 1,5 , sjukt besviken då ELF, LÄS samt ORD är sjukt enkla men var för längesen jag läst Matematik och statistik.

 

Vart hittar du normeringstabellen? Länka gärna.

 

*Ja alltså det var inte drygt menat då jag vet att den egentliga för just detta prov kommer om 4 veckor, men var hittade du den tabell du gick efter var alltså det jag menade.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...