Gå till innehåll

Klyka swingar live


Klyka

Recommended Posts

Haha tänkte att det var en enorm vinst för en 227-handad $2-turre! :D:D Gz ändå!

 

Nejdå, sprinten forsätter! Har inte spelat jättemkt. Idag spelade jag 10 turrar efter jobbet. Var fysiskt trött, så fegstartade med 4 st $5.5or, blev en andraplats och två segrar i dem, så fortsatte med 6 st $11or med två segrar.

 

Totalt +$39.5 idag.

 

Grafen ser görfin ut! :mrgreen:

 

Ogillar att jag suger så jävligt på multitabling. Känner mig obekväm redan vid fyra bord, så kör normalt tre och tränar lite på lägre nivåer på fyra. När jag spelar FL CG kan jag spela 8 utan större problem, då kör jag cascade. Men SnG fixar jag inte på cascade så måste köra tile. Och då "glömmer jag bort" bord ibland och blir sit out samt allmänt tappar fokus. Men ska nog snart känna mig bekväm med fyra. Då fortsätter träningen med fem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...och så här på natten är dyslexin ett faktum...;-)

 

Haha man läser vad man vill läsa.. :D Och självgod som man är vill man läsa frågor om ens rungood medan den varar...

 

...samt att man utelämnar svar på vissa frågor...

 

Det vore mkt trevligt att avlägga en visit på Ängelns klubb! Det beror dock på situationen i övrigt (och om man får komma, får väl ta och bjuda in mig själv när/om jag vet att jag kan klämma in en LKPG-resa).

 

:club: :club: :club:

 

Rungood, ja. Sickt, jag bara väntar på en nedåtkorrigering, men njuter medan tid är:

 

gifforpoststempaa2.gif

 

Hittills har jag spelat 9 st $11or och en $22a idag. Vann $22an och 3 st $11or, 2:a i 5 st $11or och out of the money bara i en enda liten $11:a.

 

Totalt +$179 hittills idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare +$143 nu, så totalt +$322 idag. Det innebär nästan en dubbling av min lilla rulle bara idag. Snart blir jag odräglig... :D

 

Här är en hand där jag kände mig allmänt fiskig, men allmänt fiskig som jag är så kan jag inte riktigt bestämma mig för vad jag bör göra..

 

$10 + $1 Sit & Go - 15/30 - No Limit Hold'em

Seat 1: Mafella (1,845)

Seat 2: jbouille1 (1,395)

Seat 3: jeep64 (1,365)

Seat 4: nchs68 (1,425)

Seat 5: lucascool (1,470)

Seat 6: Klyka (1,500)

lucascool posts the small blind of 15

Klyka posts the big blind of 30

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Klyka [:6s::Qd:]

 

2 folds

jeep64 calls 30

2 folds

Klyka checks

 

*** FLOP *** [:4s::Ks::Js:]

 

Klyka checks

jeep64 bets 30

Klyka calls 30

 

Funtade på c/r här. Med hans svaga action pre kan jag också plocka potten med en donk och eventuellt en andra tunna på turn. Gillar egentligen ingen av linjerna, men som spelat är väl sämst?

 

*** TURN *** [:4s::Ks::Js:] [:Th:]

 

Klyka bets 88

jeep64 calls 88

 

Gillar betten bättre här. Eller?

 

*** RIVER *** [:4s::Ks::Js::Th:] [:Qs:]

 

Klyka checks

 

Jaha, där kom handen jag suktade efter, men vad göra? Kan jag VB:a den? Väljer att checksyna ist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som är så sjukligt rungood just nu kanske kan svara på varför jag alltid åker på bubblan i FTP´s flerbords sngs?

Vi tar gårdagen som exempel;

11 spelade 45-manna $5+0.5. Finalbord på samtliga :shock: men itm i endast 2 (en 2:a och en 4:e-plats)

6 spelade 27-manna $5+0.5. Finalbord i 4 st. Ingen itm :-( .

1 st 45-manna $24+2. Finalbord. Åkte som 8:a.

 

Var är min läcka???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som är så sjukligt rungood just nu kanske kan svara på varför jag alltid åker på bubblan i FTP´s flerbords sngs?

Vi tar gårdagen som exempel;

11 spelade 45-manna $5+0.5. Finalbord på samtliga :shock: men itm i endast 2 (en 2:a och en 4:e-plats)

6 spelade 27-manna $5+0.5. Finalbord i 4 st. Ingen itm :-( .

1 st 45-manna $24+2. Finalbord. Åkte som 8:a.

 

Var är min läcka???

 

Du är troligen för vek och tight i "middle-stage" av turren. Testa att spela mer aggressivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju checkfolda flopp bara. Vet inte om det är optimalt men det är inte dåligt imho. Det finns ingen turn som du kan känna dig säker på...

 

Du har inget, de ligger inga pengar i potten, det är 1a nivån i en sng. Varför skulle du göra nått annat än att check/folda flop?

 

Ni lär ju ha rätt. Bara lite spekulationer: Jag brukar grabba tag i alla färgdrag och spela dem ganska hårt som semibluff, även om potten från början är rätt liten. Som c/r-semibluff får man ju faktiskt in pengar i potten. Är inte övertygad om att jag ogillar den alltför mkt. Jag har chans att få ett gratiskort, eller att ta hem en liten men befintlig pott på floppen när han bettar. Problemet är imo mest vad jag gör på turn när jag väl träffar.. Som jkkman säger så kan jag aldrig känna mig säker.

 

Dock, jag inser att jag lätt kan c/folda denna. Lösa högvariansspel känns sådär såhär i början. Jag har nog en fallenhet för att göra såna saker, och har inga problem med att busta i första handen, om jag tror mig ha ett cEV+. Tror jag spelar tämligen aggressivt, iaf för nivån, och ibland blir det nog lite väl.

 

Du som är så sjukligt rungood just nu kanske kan svara på varför jag alltid åker på bubblan i FTP´s flerbords sngs?

Vi tar gårdagen som exempel;

11 spelade 45-manna $5+0.5. Finalbord på samtliga :shock: men itm i endast 2 (en 2:a och en 4:e-plats)

6 spelade 27-manna $5+0.5. Finalbord i 4 st. Ingen itm :-( .

1 st 45-manna $24+2. Finalbord. Åkte som 8:a.

 

Var är min läcka???

 

Är detta ett återkommande problem, eller bara nu?

 

Tyvärr är jag inte mer kvalificerad att svara bara för att jag har positiv varians 8-), men jag skulle tippa på att det är som Superlative säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker de där 45-manna är utan värde.Kör 1-bords.;-)

 

Per turre har de nog ett rätt fint värde, men per tidsenhet är det en sorgligare historia..

 

Idag hittade jag semistorbacket. Session from hell med 8 turrar (6 st $22or och 2 st $11or), inte en enda jävel ITM, för ett resultat om -$154. Ser det dock som en väntad nedjustering av mitt resultat, och fler lär komma. Bara att fortsätta nöta, vilket jag ska göra nu. Lite halvtrött, men ska inte sova än på länge, så jag testar med några $11or.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per turre har de nog ett rätt fint värde, men per tidsenhet är det en sorgligare historia..

 

Idag hittade jag semistorbacket. Session from hell med 8 turrar (6 st $22or och 2 st $11or), inte en enda jävel ITM, för ett resultat om -$154. Ser det dock som en väntad nedjustering av mitt resultat, och fler lär komma. Bara att fortsätta nöta, vilket jag ska göra nu. Lite halvtrött, men ska inte sova än på länge, så jag testar med några $11or.

 

2 bad. Hoppas det vänder uppåt igen snart för dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack jkkman. Btw, dags att jag slutar levla i Lina Olofsson-tråden? :) Verkar som folk tar mina inlägg på allvar och verkligen tror att jag är dum i huvudet.. :D

 

:club: :club: :club:

 

Tyvärr verkar det vända nedåt, iaf IRL. Företaget jag jobbar på ska dra ned fem pers på min avdelning vid årsskiftet, vilket innebär bad news för mig, då jag har ett vikariat som går ut just då. Hade mer eller mindre räknat med att få förlängt, och mer eller mindre blivit lovad det, men nu ser det inte så ut.. Motrigg!

 

Så det blir till att grinda vidare och hoppas på att kunna suga ut så mkt som möjligt, så får jag väl ta ut min rulle sen när det krisar (jag är ju inte i närheten av att kunna leva på pokern, men hoppas på ett tillskott kan man ju alltid).

 

:club: :club: :club:

 

Som sagt så siktar jag upp på $55. Tyvärr verkar det vara sickt dålig action redan där på FTP, vilket väl borde betyda att det inte finns nån monsteraction nånstans på $55+? Jag lär väl få ge upp det där med att spela regulars iaf, så ska försöka vänja mig vid turbos redan nu (även om det finns gott om regulars på $11 och $22 som jag spelar just nu).

 

:club: :club: :club:

 

Inte för att jag inte redan visste att jag har enorma luckor i mitt spel, men sen jag börjat hänga i 2+2s sng-del så har jag börjat inse att de är större än jag anat. Här finns mkt att bättra på, och jag tror säkert att det kommer gå bra. I sinom tid.

 

Min analys av mitt eget spel har blivit väldigt eftersatt de senaste åren. Har mer ägnat mig åt andra analyser. Statistik, varians, teoretiska bitar som jag inte riktigt lyckas tillämpa i praktiken etc. Mitt game har stått stilla eller kanske rent av blivit sämre det senaste året..

 

Nåja, nu dags för en session turbosar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, pokern går ju bra iaf. Har hunnit med att spela dryga 50 turbosar på nivåerna $12 och $24 sen gårdagens post. En konstig dygnsrytm blev det. Spelade ett antal, skulle reboota för att datorn segade. Pga lagg vid omstarten la jag mig på sängen i väntan på att datorn skulle startas om - och somnade. Upp och spela vid 7-tiden igen. Passar ganska bra, iom att dygnet ska ställas om till dagjobb iaf.

 

Och pokern går bra som sagt. Tror jag nått upp till toppnoteringen jag hade förut. Turbosarna svänger betydligt mer än regularsen, dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vem denna snubbe på FTP är?

 

tingebjy: klyka din jävla hora!

tingebjy: jag vet allt om dig och din mor

tingebjy: jag vet att din pappa slår dig

tingebjy: du ser du har en förbannelse över dig, din hora

Klyka: ok

tingebjy: ahhjusste

tingebjy: har du stor kuk?

 

(Klyka klonkar in en suckout mot tjingeby)

 

tingebjy: lol din jävla

tingebjy: du tror att du e nått

Klyka: Kom gärna förbi min dagbok o säg hej, det vore trevligt

 

(klyka fulpushar och bustar)

 

tingebjy: np, du har brist på uppmärksamhet

tingebjy: hejdå

Klyka (Observer): de e tydligt det

 

Han är anmäld till supporten. Inte så mkt för att jag egentligen bryr mig, men vore ju kul om man lyckades badbeata hans chatfunktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Grinden är det si och så med såhär i mellandagarna. Har dock spelat lite MTTs, med dåligt resultat. Fast just nu sitter jag hyffsat i en lite speciell turre. En $5+0.5 rebuy med $25 addon som gav 5*startstack. Lite svårt att bedöma vilken inköpsnivå man ska anse att denna turre är, men men..

 

Bubblan sprack just, ligger 12 av 51 kvarvarande. Jobba!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh, just det ja, den eventuella arbetslösheten är uppskjuten en månad, men det ser ut som jag kommer att få behålla jobbet annars också. Och om inte annat har jag fixat ett hyffsat alternativ med ca 80% säkerhet.

 

O nu ligger man 8 av 48 i turren efter lite kortflyt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden är det si och så med såhär i mellandagarna. Har dock spelat lite MTTs, med dåligt resultat. Fast just nu sitter jag hyffsat i en lite speciell turre. En $5+0.5 rebuy med $25 addon som gav 5*startstack. Lite svårt att bedöma vilken inköpsnivå man ska anse att denna turre är, men men..

 

Bubblan sprack just, ligger 12 av 51 kvarvarande. Jobba!

 

~=$40 fo imo

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

~=$40 fo imo

 

Är inne för $35.5 iaf. AJ! Bustade på 27:e plats. 414 startande, cashade $50.49, så ett ynka plus om $15 då. Men kul hade jag iaf. :D

 

Handen jag åkte på kan ju diskuteras.. Så här gick det till:

 

Jag har just rusat upp till semistor stack, hittar JJ i tidig position. Snubbe två platser efter mig är storstack och har spelat ganska aggro med resteals. Jag har fyrbetspushat honom ett par gånger nyligen och då har han foldat.

 

OK, så jag raisar upp till ca 2.4 BB och han raisar till kanske 10.6 BB. Alla andra foldar. Jag funderar på att bara syna, sen på att göra en liten fyrbet med min stack om 48 BB. Efter syn ligger potten på ungefär 25 BB, och jag kan inte få in en raise som både har FE och lämnar utrymme för spel på floppen.

 

Folden har jag svårt att se. Min image och hans eventuella mindset efter vår lilla history talar för att han kan spela tillbaks relativt löst. Jag kan definitivt se en hel del AX här (där X är höga kickers) samt eventuellt ett och annat PP lägre än JJ. Uppskattar jag en för bred range för honom? Hur som haver så känns folden avlägsen imo.

 

Så jag pushar.

 

Kommentera gärna mina resonemang.

 

EDIT: Fixade några av siffrorna, de var rätt off.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...