Gå till innehåll

Klyka swingar live


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommenterar mig själv lite:

 

Min image och hans eventuella mindset efter vår lilla history talar för att han kan spela tillbaks relativt löst.

 

Mjae, snarare verkar vår history i motsatt riktning. Han vet att jag spelar tillbaks mot honom, alltså borde han tighta till sig i sitt trebettande. Dessutom är vi UTG mot UTG+1 (ja jag skrev fel när jag återgav handen, inte jättestor skillnad mot +2 men ändå).

 

Jag kan definitivt se en hel del AX här (där X är höga kickers) samt eventuellt ett och annat PP lägre än JJ. Uppskattar jag en för bred range för honom? Hur som haver så känns folden avlägsen imo.

 

AQs helt klart, ATs knappast, MÖJLIGEN AJs. Också AK, AKs. Men det blir iaf några kombos, så helt off var det nog inte. TT tror jag nog finns med också.

 

på 2+2 kom vi väl fram till att min FE är rätt obetydlig, och det egentligen står mellan en push (som i praktiken är detsamma som en syn av en push) och fold.

 

Ett litet resonemang om stop'n'go också. Det jag funderar på i den delen är om inte det vi ger upp genom att pusha alla floppar utan Q+ och c/f:a alla andra floppar är mindre än den preflopequity som vi ger upp genom att folda pre alternativt ger fi genom att pusha mot hans starka range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler MTT:s idag. Nu e man plus iaf på dem iaf. Hade ett riktigt fint läge, men gjorde ett spekulativt spel och var uppe mot storstackens quads, så vart det tack o ajö. Plac 82 av 4200 var dagens bästa iaf och rätade ut statistiken. men ingen storklonk tyärr.

 

MTT är kul! Men fan så illa för dygnsrytmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho!

 

Äntligen betalar sig MTT-grinden! Typiskt dock att klonken kommer i en av de minsta turrarna man spelar. Har spelat mestadels $5 rebuys på stars, de blir enorma och med förstapris runt $10k. Men detta var en $2.25 Freezeout på FTP med 360 deltagare. Klonkade in förstapriset efter en HU med en fransman som hade den goda smaken att berömma mig för min knaggliga franska.

 

Ett nätt litet plus om ganska precis $500 är trots allt inte fy skam, mtp att det innebar en dubbling av min lilla rulle.

 

Samtidigt lyckades jag busta dubbelinköp efter dubbelinköp i en $5.5+R på stars. AQ mot AK, AK mot AA, AK blev TPTK och potsize-push på floppen mot två fi som båda synade med TPnK respektive 99 för set... Mfl bustningar som kom inom loppet av bara 10-20 händer och jag var 6-8 inköp fattigare. Men lillklonken på FTP lindrade smärtan så pass att jag inte brydde mig ett skvatt.

 

Spelar vidare i andra rebuys på stars, är ITM i en. Brorsan ringde också nu så att skriva här blir för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev jumbopris i ena rebuyen. $5 wiee! Startade en ny, och just som den dragit igång insåg jag att jag bara hade 4h på mig tills jag måste göra mig i ordning inför jobbet.. Lösningen: LAG-spel from hell (iaf första kretsen) och ingen rebuy vid bust. Det blev tyvärr ingen spektakulär resa i markervariansens vackra landskap, utan ett uppskjut a la Liseberg - först upp, och sen ned.

 

Dagen var väl iaf en $400 plus totalt tror jag. Och då tog jag en spektakulätr beating i den rebuy där jag cashade $5. Tror jag backacde ca 35-45 dollar på den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho!

 

Äntligen betalar sig MTT-grinden! Typiskt dock att klonken kommer i en av de minsta turrarna man spelar. Har spelat mestadels $5 rebuys på stars, de blir enorma och med förstapris runt $10k. Men detta var en $2.25 Freezeout på FTP med 360 deltagare. Klonkade in förstapriset efter en HU med en fransman som hade den goda smaken att berömma mig för min knaggliga franska.

 

Ett nätt litet plus om ganska precis $500 är trots allt inte fy skam, mtp att det innebar en dubbling av min lilla rulle.

 

 

Grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty, ty. =)

 

Min Ongame-graf startar med ett snyggt back. Spelat ett fåtal $11 och $22, men även några $2 Mad Tilt All In 9-manna SnG. Tvivlar på att man kan få jättemkt edge i dem med 10% rake, men konceptet var lite kul att prova. Man får 60 marker startstack, blindsen ökar var tredje minut och börjar på 10/20... PLUSH!

 

Backade nog 15-20 inköp på dem, vilket är en prestation oavsett rake i den jävla tomteverkstan.. :mrgreen:

 

Edit: 15-20 inköps förlust var nog iofs inte en riktigt rättvis bedömning, iom att jag inte räknat bort en och annan $11 från det resultatet.. Men ändå. ett fint back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty, ty. =)

 

Min Ongame-graf startar med ett snyggt back. Spelat ett fåtal $11 och $22, men även några $2 Mad Tilt All In 9-manna SnG. Tvivlar på att man kan få jättemkt edge i dem med 10% rake, men konceptet var lite kul att prova. Man får 60 marker startstack, blindsen ökar var tredje minut och börjar på 10/20... PLUSH!

 

Backade nog 15-20 inköp på dem, vilket är en prestation oavsett rake i den jävla tomteverkstan.. :mrgreen:

 

Edit: 15-20 inköps förlust var nog iofs inte en riktigt rättvis bedömning, iom att jag inte räknat bort en och annan $11 från det resultatet.. Men ändå. ett fint back.

 

Lirar du på Ongame nu helt plötsligt? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt, AA/AKs mot chipleaderns 10-4 som donkade in trips på turn?

 

Nej, det var två riktigt sjukt dåligt spelade händer där jag formligen gav bort min stack. Tyckte jag hade spelat stabilt till dess, hade legat i toppen mest hela tiden, nu med 15 kvar hade jag glidit ned på 10-12 plats ungefär. Hade dock fortfarande en helt OK stack och goda möjligheter att avancera.

 

Först kommer QJ. Gör en steal-raise från UTG (misstag 1) och en snubbe jag täcker pushar. Jag får ungefär 1.9 mot 1 på en syn, bara lite högre så hade jag synat med de flesta händer. På väg att lägga precis när fiskdjävulen uppenbarar sig på min vänstra axel och viskar "han kan ha en massa skit här, syna!". Mer övertalning krävs inte, och jag är genast på och fingrar på synknappen. Ångrar mig givetvis direkt i vanlig ordning (det är typiskt att man alltid tänker klart först efter att man agerat, och omedelbart efter också). Det är sant att han kan ha en massa skit, men väldigt lite som QJ slår. Jag har knappast odds för den synen, och där har jag spewat bort 2/3 av min stack eller nåt.

 

OK, nästa hand så sitter jag med KJ på BB. Jag är kort som få och gillar inte alls när jag ser att UTG raisar. Foldas fram till mig, ser att jag är djup nog att kunna lägga och pusha först in framöver ist, men väljer ändå att pusha helt utan FE. Jag VET att han kommer att syna, och att det innebär att min push därmed egentligen är en syn all in. Ändå pushar (synar) jag trots att jag absolut inte får odds för den synen. Och där försvann mina sista marker.

 

Aj.

 

Vettefan vad som hände, tror det vart nån form av semitilt som infann sig. Vettefan varför bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ett antal turrar och nån sng idag. Tråkiga resultat. Har nu gått lång tid sen jag bestämde mig att inte starta några fler, pga att jag är för seg i roten. Men man sitter ju kvar i en av dem. I en annan åkte jag på jumboprisplatsen. $7 wiee!

 

Ligger rätt bra till i den som är kvar, men inga stora pengar ännu.

 

Dygnsrytmen är fuckad. Nattjobb följdes av gårdagens turrar som följdes av slösurfning på forum och annat. Sömn vid 06 tror jag. Väcktes vid 14 av att mamma ringde. Somnade om. Upp kl 18. Grid igen. Så inte konstigt att jag känner mig mosig.

 

WOHO! Medan jag skriver detta har jag losat en stor pott, nästan hela stacken och klonkade just in set som räddade upp stacken till nästan samma nivå som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndags-MTT-grind idag. Schemat ser ut som följer:

 

18:00 - $11 Deepstack Stars

19:00 - $5.5 15k Gtd Stars

19:20 - $5.5 Double stack FTP

20:00 - $11 Daily Thirty Grand 30k Gtd Stars

21:15 - $11 10k Gtd Stars

21:30 - $11 Sunday Two Hundred Grand 200k Gtd Stars

22:35 - $22 Double Deuce 100k Gtd FTP

00:00 - $5.5+R 50k Gtd Stars

00:35 - $5.5+R 6-max 9k Gtd FTP

 

Fylls eventuellt ut med lite SnG:s på Ongame, iaf första timmen och möjligen mot slutet. Kanske inte blir nåt av de sista turrarna, får se. Men så ser planen ut iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deepstackturren. Har börjat experimentera lite med delayed CB i de fall där jag har drag och fi kan pusha ut mig ur handen med en raise om jag bettar floppen.

 

$10+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200)

 

Seat 1: blivet (3390 in chips)

Seat 2: M_Jason (15265 in chips)

Seat 3: seventh_sam (3755 in chips)

Seat 4: Ranger74 (8200 in chips)

Seat 5: spirit realm (2495 in chips)

Seat 6: sregnar16 (11496 in chips)

Seat 7: andysmith35 (9450 in chips)

Seat 8: Klyka (10199 in chips)

Seat 9: herrblumen (28390 in chips)

andysmith35: posts small blind 100

Klyka: posts big blind 200

 

Dealt to Klyka [:4c::Ac:]

4 folds

Ranger74: raises 400 to 600

1 fold

sregnar16: calls 600

1 fold

Klyka: raises 1000 to 1600

Ranger74: folds

sregnar16: calls 1000

 

En squeezeplay, men alltför liten raise, så får inte mkt FE där inte.. :(

 

*** FLOP *** [:8c::Jh::2c:]

 

Klyka: checks

sregnar16: checks

 

I detta fall tänker jag mig att jag ger fi en chans att betta ut i potten och i det fallet kan jag CRAI. Om han checkar bakom får jag ett gratis kort.

 

*** TURN *** [:Kc:]

 

Klyka: bets 1200

 

Träffar färgen, och bettar ut en liten summa som vore jag en fisk som är rädd för färgen...

 

Vad är bra, vad är anus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deepstackturren. Har börjat experimentera lite med delayed CB i de fall där jag har drag och fi kan pusha ut mig ur handen med en raise om jag bettar floppen.

 

$10+$1 Hold'em No Limit - Level VI (100/200)

 

Seat 1: blivet (3390 in chips)

Seat 2: M_Jason (15265 in chips)

Seat 3: seventh_sam (3755 in chips)

Seat 4: Ranger74 (8200 in chips)

Seat 5: spirit realm (2495 in chips)

Seat 6: sregnar16 (11496 in chips)

Seat 7: andysmith35 (9450 in chips)

Seat 8: Klyka (10199 in chips)

Seat 9: herrblumen (28390 in chips)

andysmith35: posts small blind 100

Klyka: posts big blind 200

 

Dealt to Klyka [:4c::Ac:]

4 folds

Ranger74: raises 400 to 600

1 fold

sregnar16: calls 600

1 fold

Klyka: raises 1000 to 1600

Ranger74: folds

sregnar16: calls 1000

 

En squeezeplay, men alltför liten raise, så får inte mkt FE där inte.. :(

 

*** FLOP *** [:8c::Jh::2c:]

 

Klyka: checks

sregnar16: checks

 

I detta fall tänker jag mig att jag ger fi en chans att betta ut i potten och i det fallet kan jag CRAI. Om han checkar bakom får jag ett gratis kort.

 

*** TURN *** [:Kc:]

 

Klyka: bets 1200

 

Träffar färgen, och bettar ut en liten summa som vore jag en fisk som är rädd för färgen...

 

Vad är bra, vad är anus?

 

Tja, brukar själv vänta med att betta till rivern och köra ett pottbet eller mer i dessa situationer. Ofta ses det som ett blufförsök och resulterar i en syn eller raise från fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, brukar själv vänta med att betta till rivern och köra ett pottbet eller mer i dessa situationer. Ofta ses det som ett blufförsök och resulterar i en syn eller raise från fi.

 

Ja, jag inser att det är bättre chans att man får betalt på det sättet. Problemet med det är att de gånger fi faktiskt har något han kan syna med, så begränsar vi den maximala summan vi kan få in, genom att avstå betta på en gata. Kan nog iofs hända att det väger mindre tungt, iom att så ändå oftast inte är fallet. Genom att betta berövar jag ju dessutom fi möjligheten att bluffa in i potten på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plac 47 av 1275 blev det, $18 pris. Det är det trista med MTT-spel.. Man sitter och nosar tusenlapparna efter 4 h spel, men får för det mesta bara betalt som en grindvakt..

 

Ungefär så jag kände när jag var AI i $11 deep turren efter 13 timmars spel. Hade fått $34 om jag åkte (eller nått liknande).. Känns lagom bra efter 13 timmar :)

 

Såg att du låg bra till i den atm (20). Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja det är sjukt otacksamt ibland. Tycker gott man skulle kunna skita i hälften av prisplatserna o jobba upp lite mer halbra jumbopriser ist.

 

Såg att du låg bra till i den atm (20). Gl!

 

Ja, det går fint. TY!

 

Allt annat har gått illa hittills med några riktiga jumboplatser. :( Nu startar Double Deuce på FTP, men klienten verkar hänga sig, samtidigt som ljudet på Winamp kaikat sig. Hmm nåt skumt här. Rebootdags?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bettat bort en god fjärdedel av min stack mot storstacken som sitter i position om mig och synar mina preraisar och vägrar lägga för mina CB:s. Har testat honom lite nu, och det blev lite för dyrt... :( Rätt dumt spel. Men nu har jag iaf en image som jag kan värdebetta med.. :)

 

Edit: Han verkar vara en synfisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...