Gå till innehåll

Klyka swingar live


Klyka

Recommended Posts

Oj, det var länge sen man spelade poker... eller inte sen man spelade, men sen man verkligen SPELADE poker. Har inte haft nån kontinuitet. Har provat lite FL, lite NL, lite MTT, lite SnG, spelat lite på CC, vart på nåt homegame, men inte riktigt fått in nåt nötande. Resultaten blir automatiskt hattiga, då det långa loppet aldrig får göra sitt till (i varken positiv eller negativ bemärkelse). När jag kollar mina stats, så inser jag att jag inte spelat alls mkt poker de senaste åren.

 

Inspirationen har sinat. Poker har varit kul på pappret, men inte i praktiken. Varje liten downswing har tryckt ned mig i skoskaften och fått mig att tappa suget. Jag har inte varit intresserad av poker, bara av pokern, för att tala med Valterego.

 

Men så hände det - jag blev sjuk. Hemma som man var från jobbet så försökte man aktivera sig. När man reloadat kontrollpanelen på de forum man är medlem på ett 10-tal gånger vardera, så tappar det sin charm. Man måste hitta på nåt. Alla böcker man haft på gång är utlästa, man känner inte för att öppna en ny. Vänner kan inte bjudas över, pga smittorisken. Vad återstår? Jo, poker.

 

Så klienten startades. Men, njaae.. Känner inte för det. De första dagarna öppnades och stängdes diverse pokerklienter utan att en hand spelades. Jag ville vilja spela, men kunde inte förmå mig.

 

Men så kom jag på att jag tänkt testa FTP:s matrixturneringar ett tag. In med $55, tjopp också satt man och battlade med 8 st $5.5-fiskar på fyra bord. Med framgång. Och igen. Och igen. Insåg att $5.5 delat på fyra bord eller fem prispotter är löjligt låg nivå, och gick upp. Med framgång. Och med den positiva variansen kom den positiva inställningen. Poker var kul igen.

 

Så nu nöter man SnG igen. Vanliga 6-hänta SnG:s på $11-nivån, och sniffar lite på $22. Siktar uppåt $55, men tar det lugnt. Resulaten hittills:

 

snggrind08op6.jpg

 

Detta är från 7 sjukdomsdagars spel.

 

Nu tänkte jag hålla i detta i den mån det går. Försöka hålla kvar det grindsug jag har kvar. Lära end game strategy, som jag numera suger på, på nytt. Sluta göra idiotspewspel. Klättra i nivåer. Hålla på god BRM. Börja tjäna pengar på poker igen, eller i vart fall njuta av spelet igen. Poker ska vara kul, och det är det just nu.

 

Whish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En fråga bara. Du har lirat 167 st och en genomsnittlig förtjänst på $1 och i min värld borde det vara + $167 men din bild säger + $236. :shock:

Men vad vet jag, ni akademiker kanske har en annan typ av matte än vi arbetare :rolleyes:.

 

Anyway, GL.

 

Och

Poker ska vara kul, och det är det just nu.
är nog det viktigaste.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag inte har några vänner, och de som inte är mina vänner (dvs alla) starkt ogillar mig, så måste jag spamma för att få läsare till min dagbok. Har även lagt ut google ads.

 

Hmm, på Ängelns fråga har jag inget bra svar. Siffrorna är hämtade från sharkscope, så det verkar som det gått galet hos dem, eller så har de nåt beräkningssystem som vi inte förstår oss på såhär på semifyllan (vet inte om du är semi-full, men jag är det :)). Totalsiffran stämmer iaf, men vettefan i vilken mån genomsnittssiffran stämmer. Kan tänka mig att de räknar ut genomsnitts-ROI och -stake på nåt skumt sätt, och sen räknar ut genomsnittsvinst baserat på detta.

 

Men vettefan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara. Du har lirat 167 st och en genomsnittlig förtjänst på $1 och i min värld borde det vara + $167 men din bild säger + $236. :shock:

Men vad vet jag, ni akademiker kanske har en annan typ av matte än vi arbetare :rolleyes:.

 

Anyway, GL.

 

Och är nog det viktigaste.

 

Det är för att han inte har preferences inställt på några decimaler då avrundar scopen till närmsta heltal. Borde väl ha avg. profit på ca $1,4 därav avrundas det neråt till $1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är för att han inte har preferences inställt på några decimaler då avrundar scopen till närmsta heltal. Borde väl ha avg. profit på ca $1,4 därav avrundas det neråt till $1.

 

Du som verkar ha kläm på SharkScope, kan du förklara för mig hur det hänger ihop att jag på 24an reggas som att spelat 203 spel har en genomsnittlig vinst på $0, en medelinsats på $4, en ROI på +49% men ett resultat på minus $79?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som verkar ha kläm på SharkScope, kan du förklara för mig hur det hänger ihop att jag på 24an reggas som att spelat 203 spel har en genomsnittlig vinst på $0, en medelinsats på $4, en ROI på +49% men ett resultat på minus $79?

 

Du har bra ROI på dom låga nivåerna och dålig på dom högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först o främst ett stort tack till fishrtman för hans lyckönskningar. Det bvärmr verkligen, det ska du veta.

 

Mors du semifulla Klyka. Hur är matrix-sng:erna jmft med vanliga sngs? Enklare att få högre roi eller...?

 

Semifull var läönge sen.

 

Om programmerarna på SS får ihop det suger de fett på matematik. Men visst, det finns nog ingen annan vettig förklaring.

 

De suger istörsta allmänhet. Mer därom senare, Eller.

 

Bah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå och lägg dig helfulle Klyka! ;-)

Du som får....en annan måste ju sitta på jobbet till 6:45 :-(

 

Så blev det, sov sedan 11 timmar. Idag bultar huvudet lite för mkt för att det ska bli nåt pokerspel. Tror jag kom billigt undan igår - den enda jag förolämpade var sharkscope, och det kan man ju leva med. =)

 

Mors du semifulla Klyka. Hur är matrix-sng:erna jmft med vanliga sngs? Enklare att få högre roi eller...?

 

Hmm, vettefan. Du får ju en jämnare kurva iaf. Men vad som slog mig var att det är ju ungefär samma skit som att spela sets om 4-5 sng:s, och sen rita sin graf med en datapunkt per set snarare än per sng. Kommer också att se jämnare ut... Det lustiga är ju att matrixturneringarna marknadsförs med variansreducering som argument. BS, I say!

 

Men nu handlade ju frågan om ROI. Och det vettefan. Tror det kan vara så att en del överjusterar sin strategi för att vinna poäng. Tror man i mångt och mkt ska spela bra, solid SnG-strategi, och vara justera strategin i vissa speciella situationer, såsom om du vet att du måste skaffa dig en KO för att komma ITM i matrixpoolen. Så det kommer nog visst värde från folks överjusteringar. Å andra sidan så borde väl själva konceptet locka mer grinders än lördagsfiskar? Kanske går på ett ut.. Har ingen direkt känsla av motståndet i matrix vs vanliga. Hugget som stucket antar jag.

 

Men om man gillar att 4-tabla (eller 8, eller 12, 16, 20, 24, 28 etc) sets, så kan väl matrix vara värt att testa. Själv föredrar jag continuous, så jag la ned matrix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av olika anledningar (jobb och sprit, dock ej i kombination) har jag varit lite seg i roten de senaste dagarna och således inte vågat spela poker. Har ist ägnat tiden åt att leka fram lite BRM-modeller (jag vill ha klara regler för mig själv) och grinda tv-serien Las Vegas s4. Idag är det, enligt mina nya BR-regler dags att börja spela lite $11. Får se var vi landar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt drag i din db! Innebär det att spriten är slut eller...? Nåja, kan ju berätta att jag klonkade en andraplats i min första MTT någonsin på FTP.

Positivt: 227 startande :-D

Positivt: Gav mig 7450 mer i FTP-rullen :-D

Negativt: Det var en $2+0.2 freezeout :rolleyes:

Negativt: Jag räknade vinsten i cent :oops:

 

Btw - räknar med att se dig på nyöppnade Klubb Engeln i Lkp den 5:e?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...