Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 219688

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $172.59

BTN: $102.81

Hero (SB): $100.00

BB: $73.31

UTG: $111.92

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with T :club: T :heart:

1 fold, CO raises to $3, BTN calls $3, Hero raises to $14, 1 fold, CO raises to $45, 1 fold, Hero raises to $100

 

 

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 219692

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $48.28

MP: $123.92

CO: $204.00

BTN: $353.11

Hero (SB): $100.00

BB: $93.14

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with T :club: T :spade:

4 folds, Hero raises to $3, BB raises to $11, Hero raises to $23, BB raises to $93.14

jag synar.. cp hh=(

 

första handen std andra skitdålig antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 219688

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $172.59

BTN: $102.81

Hero (SB): $100.00

BB: $73.31

UTG: $111.92

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with T :club: T :heart:

1 fold, CO raises to $3, BTN calls $3, Hero raises to $14, 1 fold, CO raises to $45, 1 fold, Hero raises to $100

 

 

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 219692

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $48.28

MP: $123.92

CO: $204.00

BTN: $353.11

Hero (SB): $100.00

BB: $93.14

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with T :club: T :spade:

4 folds, Hero raises to $3, BB raises to $11, Hero raises to $23, BB raises to $93.14

jag synar.. cp hh=(

 

första handen std andra skitdålig antar jag?

 

Va? Varför är andra handen skitdålig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast raisar man för information och inte för värde. Och om det är stor risk att fi har A-högt när vi har ett bra drag är det t ex bättre att bet-folda turn.

 

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ vi höjer inte alls för informationnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Och en smajlie på det så jag inte blir påhoppad för mitt lilla utbrott :lol:

 

Inte skitdålig men känns kallare att syna sig all in än att shova själv. Hade jag varit säker hade jag inte lagt upp någon av dem :P

 

Skulle vilja påstå att fyrbeta TT i SBvsBB i princip är samma sak som att dega. Vi gör inte det för att vika sen.

 

Båda händerna är iaf completely standard. Tyckte det var lite komiskt att du tyckte den ena var bra men den andra dålig då :mrgreen: Ska man gissa att du vann den du tyckte var standard och förlorade den du inte gillade? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ vi höjer inte alls för informationnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn. Och en smajlie på det så jag inte blir påhoppad för mitt lilla utbrott :lol:

Nej jag vet, bara levlade SPÄDIS lite eftersom han verkar tycka levlingar är roligt :-)

 

Plus att jag nog blev lite ledsen i ögat :cry: när han förlöjligade mitt prat om att spelarens image ofta påverkar många situationer vid bordet, och kan få samma beslut att bli antingen rätt eller fel beroende på ens image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men meta ditt lilla godistroll det är klart jag förlorade båda två, båda var flipps btw.

 

 

Sitter återigen i Eslöv och vill hem. Orkar man med detta ett helt jävla år? Badbeat att det är 2 km från hallen till tåget och att jag inte har något skin kvar på fingrarna efter allt klister. Hem nu och hitta 3 timmarsgrinden sen upp vid 9 imorgon när kvinnan kmr hem från jobbet. The life as a spelmissbrukare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men meta ditt lilla godistroll det är klart jag förlorade båda två, båda var flipps btw.

 

 

Sitter återigen i Eslöv och vill hem. Orkar man med detta ett helt jävla år? Badbeat att det är 2 km från hallen till tåget och att jag inte har något skin kvar på fingrarna efter allt klister. Hem nu och hitta 3 timmarsgrinden sen upp vid 9 imorgon när kvinnan kmr hem från jobbet. The life as a spelmissbrukare!

 

Sluta whinea, och gör ditt kontrakt offentligt istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 219688

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $172.59

BTN: $102.81

Hero (SB): $100.00

BB: $73.31

UTG: $111.92

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with T :club: T :heart:

1 fold, CO raises to $3, BTN calls $3, Hero raises to $14, 1 fold, CO raises to $45, 1 fold, Hero raises to $100

 

 

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 219692

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $48.28

MP: $123.92

CO: $204.00

BTN: $353.11

Hero (SB): $100.00

BB: $93.14

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with T :club: T :spade:

4 folds, Hero raises to $3, BB raises to $11, Hero raises to $23, BB raises to $93.14

jag synar.. cp hh=(

 

första handen std andra skitdålig antar jag?

 

its std starfitter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ok, låter extremt, berätta gräna varför och hur du kom fram till det.

2. När man raisar, reraisar eller betar så gör man det väl antingen för värde eller som bluff? Vad skulle det annars vara? Tycker det låter väldigt dumt att 3beta och vika för 4bet med den typen av händer, när de har så pass bra värde mot fis öppningarange från co eller btn.

3. Jasså, vilken crap spelar dina motståndare vs 3bets som 89s och T9s dominerar? Fast det är klart, är man så loose som dig så får man väl mkt action ;-)

4. Lol idiot, vilken värld lever du i?

 

 

1. Ogillar att spela händer ur poss och många foldar för mkt/kan inte spela mot trebets, vilket gör att jag föredrar denna situation framför kallsyn

 

2. Att de har bra värde mot co/bu:s range är ju bara viktigt om vi kan spela postflop, annars blir det ju irrelevant. Det är svårt att spela ur poss, återigen

 

3. KQ och KJ samt T9s var ju de händer du nämnde. Med de två förstnämnda dominerar vi ju massor med scs, och gappers som folk synar in sig med, mår bra mot låga PPs också för den delen. Folk är inte bra på att spela mot trebets. Så svårt var det väl inte?

 

4. Nu är det ju ren logik. Det är väl klart vi kan pusha händer som dessa mot en spelare med 30-40% fyrbet som jag menar med konstanta fyrbetare man stöter på ibland

 

5. Jag spelar ganska tight

 

6. Snygg bump

 

7. Hur gammal är du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vilket ryck jag fick denna sessionen. Några semidryga utdragningar av folk med typ 50 BB och degen åkte in mot AA ett par gånger, började känna mig lite halvtiltad.(Det som tiltar mig mest i hela världen är folk som synar sig in i 3betade potter vid 100BB stackdjup med låga PP när de saknar odds och klonkar set mot mina överpar)

 

Men jag tog till en gammal välbeprövad metod som brukar fungera för mig och vips så tog jag igen backet och lite till :-)

 

Nu orkade jag inte riktigt göra som jag gjorde på den gamla goda tiden på nl50$ men på den tiden så började jag öppna 100% från knappen oavsätt limpers och cbetade jävligt nära 100%. På något sätt blir jag lite gladare när jag ser hur andra foldar mot mitt skräp :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såja, spelade två händer skitdåligt mot slutet så jag låg back ett BI för sessionen. Då gick överlevnadsinstinkten igång och jag kämpade mig upp till

två upp istället. Även om det var setups jag klonkade på så är det awsome!

 

 

För er med dålig moral rekommenderar jag:

http://www.bokus.com/b/9781439110003.html

 

Jag har den på datorn men funderar på att köpa ett exemplar att ha här hemma om jag känner att mina moraliska värderingar börjar fallera.

 

 

edit: lirat 7.5k händer idag, nytt rekord och hinner nog en session till ikv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...