Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

Fi lirar 21/12 med 3bet på 6.4 över 2.5k händer

 

Väldigt standard? Känns som jag aldrig får in det bra även om jag tror spelet är bra :(

 

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 219024

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $250.96

BB: $297.64

Hero (UTG): $111.59

MP: $235.23

CO: $129.79

BTN: $69.48

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Q :heart: A :spade:

Hero raises to $3.50, 2 folds, BTN raises to $12, 2 folds, Hero raises to $111.59, BTN calls $57.48 all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lol stacka sas, foldar du aqo kan du inte ha några bluffar

 

Vill aldrig bluffhöja utg för att sedan bluff 4beta all in mot 3bet.

FI har 3bet på 6,4% och jag antar att den är mindre mot en UTG raise. Vi kommer få in det dåligt massvis med gånger. Ser inte ngn hand vi slår här, får som bäst en flip mot 99-JJ eller split om han 3betar AQ där medans alla andra gånger ligger vi under. Tror vi har typ 0 foldEQ här dessutom.

 

Min gissning är att du gick upp emot AKo ? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju väldigt mycket på hur han ser på din image. Är det av nån anledning sjuk stämning vid bordet kan han säkert syna med AT/AJ. I såna lägen är ju AQ en rätt fin hand.

 

Men med hans stats över 2.5k händer osv tror jag man oftast ligger svagt efter mot ett lägre/mellan PP.

Tycker däremot inte det är helt fel spelat ändå mot en 70 bb fi, utan kan säkert vara +EV totalt sett för din image, och dom flesta gångerna lär du ju inte ha så dålig chans att dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

instämmer, allt beror helt på din image, stämning vid bordet osv, testa att raisa till 26,5 och sen foldar du om han pushar, för då kan du vara säker på att han har en bättre hand, jag gissar på :Ah::As:

 

Om vi ska 4betsfolda så gör jag det med någon annan hand än AQ. Sedan om jag kan använda mina matematiska kunskaper så behöver vi ca 30% vinstchans var det ska vara EV+ att syna hans shove efter vi har 4betat till $26,5.

 

Så att 4betsfolda med AQ här är kaaaaaallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi ska 4betsfolda så gör jag det med någon annan hand än AQ. Sedan om jag kan använda mina matematiska kunskaper så behöver vi ca 30% vinstchans var det ska vara EV+ att syna hans shove efter vi har 4betat till $26,5.

 

Så att 4betsfolda med AQ här är kaaaaaallt

 

spädis=levlar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis 1700 händer och det gick precis skitsegt. Fick nästan aldrig in det bra och när jag väl fick det så blev jag utdragen. Yeye tycker jag spelar helt okej även om jag tror jag måste bli mer aggro. Ska få en liten coaching session till helgen, ska bli nice!

 

Nu ska jag dra och förhandla lite med kontraktet till handbollen så ni får en liten hemläxa sålänge med denna handen som jag verkligen inte vet om den är bra eller anus.

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 219506

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN): $139.20

SB: $100.50

BB: $218.00

UTG: $104.05

MP: $177.77

CO: $100.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with T :club: J :club:

1 fold, MP raises to $3.50, CO calls $3.50, Hero calls $3.50, 2 folds

 

Flop: ($12.00) J :spade: 6 :heart: 7 :club:(3 players)

MP checks, CO bets $8.00, Hero calls $8, MP folds

 

Turn: ($28.00) 8 :diamond:(2 players)

CO bets $20.00, Hero raises to $127.70

 

plockar ju upp 4 extra outs och kändes som en nice spot att semibluffa för att syna och folda en massa rivers känns inte så nice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.Jag ogillar över huvud taget att ha en synrange mot 3bb+ öppningar, men ska man syna är det väl trevligt att göra det med just såna händer som KJ och KQ. Inte SCs dock mot en ensam FI. Skulle man ju ändå välja att syna SCs skulle väl 98 och T9 vara att föredra som händerna man gör det med. Jag trebettar eller foldar hellre och då hamnar ju dessa händer såklart i 3b rangen.

 

2.Varför skulle det bli bluffar? 3.Vissa spelar vidare all möjlig crap som vi dominerar eller har bra eq mot. Andra foldar för mycket och vi visar en direkt profit med trebeten. När de väl synat foldar för många på flop/turn och problemet löses där. 4.Möter vi någon som konstant fyrbettar oss har vi ju inga problem att fembetpusha en hand som KQ och KJ då isåfall för värde.

 

1. Ok, låter extremt, berätta gräna varför och hur du kom fram till det.

2. När man raisar, reraisar eller betar så gör man det väl antingen för värde eller som bluff? Vad skulle det annars vara? Tycker det låter väldigt dumt att 3beta och vika för 4bet med den typen av händer, när de har så pass bra värde mot fis öppningarange från co eller btn.

3. Jasså, vilken crap spelar dina motståndare vs 3bets som 89s och T9s dominerar? Fast det är klart, är man så loose som dig så får man väl mkt action ;-)

4. Lol idiot, vilken värld lever du i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade precis 1700 händer och det gick precis skitsegt. Fick nästan aldrig in det bra och när jag väl fick det så blev jag utdragen. Yeye tycker jag spelar helt okej även om jag tror jag måste bli mer aggro. Ska få en liten coaching session till helgen, ska bli nice!

 

Nu ska jag dra och förhandla lite med kontraktet till handbollen så ni får en liten hemläxa sålänge med denna handen som jag verkligen inte vet om den är bra eller anus.

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 219506

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (BTN): $139.20

SB: $100.50

BB: $218.00

UTG: $104.05

MP: $177.77

CO: $100.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BTN with T :club: J :club:

1 fold, MP raises to $3.50, CO calls $3.50, Hero calls $3.50, 2 folds

 

Flop: ($12.00) J :spade: 6 :heart: 7 :club:(3 players)

MP checks, CO bets $8.00, Hero calls $8, MP folds

 

Turn: ($28.00) 8 :diamond:(2 players)

CO bets $20.00, Hero raises to $127.70

 

plockar ju upp 4 extra outs och kändes som en nice spot att semibluffa för att syna och folda en massa rivers känns inte så nice.

 

nu högg det till i magen på mig igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...