Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

Det jag ville bara säkerställa med er är en ganska generell tanke här. Glöm vad jag har för hand här. I det här läget om vi vill höja så måste vi shova hela vår raiserange?

Har jag fel?

Säg typ överpar/set/tp/lite grymma drag och någon enstaka bluff.

Ofc har vi lite stål i vår callingrange också men säg vi vill få in degen på ett eller annat sätt. Det finns ingen betsize här som är profitabler för vår range förutom en shove?

 

 

 

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 227040

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

Hero (UTG): $101.50

MP: $122.50

CO: $114.07

BTN: $283.00

SB: $100.50

BB: $23.50

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with A :spade: A :diamond:

Hero raises to $3.50, 1 fold, CO calls $3.50, 3 folds

 

Flop: ($8.50) 4 :heart: 5 :heart: K :spade:(2 players)

Hero bets $6.37, CO raises to $16, Hero raises to XXX

 

 

 

lycka från msn en mörk natt:

 

Starfitter säger:

knarka?

 

------ säger:

+1

ta på mig ta på mig nu!

MASKINEN!

jag spyr i ditt faaaaaaaaaaaaaaacew

ingen skatt till regeringen, tar det svart på parkeringen!

TA PÅ MIG TA PÅ MIG NU!

köper allting som inte kan köpas för poengar!

INGEN SKATT TILL REGERINGEN, SÄLJER TJACK PÅ PARKERINGEN!

 

 

:heart: ren kärlek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

[X] Sjukt många händer.

 

[X] Trist att springa så kallt.

 

[X] Sjuk video på pool-hopparen.

 

[X] Tackar för länken till Family Guy/SP.

 

Det jag ville bara säkerställa med er är en ganska generell tanke här. Glöm vad jag har för hand här. I det här läget om vi vill höja så måste vi shova hela vår raiserange?

Tror jag skulle göra som Musen och höja till 40.

Om fi är vettig tror jag han ofta t o m skulle lägga AK där, om du pushar redan när han höjt till 16.

 

En sån push skriker ju TPTK eller set på en sån flop. Mer sällan 76h, AKh/KQh.

Och tror inte han skulle ha nåt sämre dom gånger han synar en push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men höjer vi till 40ish commitar vi ju oss med precis allting utan total luft så det borde ju ha samma effekt some shove iom vi inte har någon FE när vi sizar så :/

 

ofc så får vi göra shoven med massa drag och stål så borde inte vara för enkelt att sno värde av oss genom att bara syna svintight för då får ju våra drag väldigt mkt värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men höjer vi till 40ish commitar vi ju oss med precis allting utan total luft så det borde ju ha samma effekt some shove iom vi inte har någon FE när vi sizar så :/

 

ofc så får vi göra shoven med massa drag och stål så borde inte vara för enkelt att sno värde av oss genom att bara syna svintight för då får ju våra drag väldigt mkt värde.

 

Om vi commitar oss med allt utom luft sprarar vi ju $60 de gånger vi har luft om du anser att vi inte har ngn FE om vi sizar så?

 

Sen förstår jag inte varför du ens vill ha FE här med AKo? , folk på NL100 tänker inte så mkt heller på vad de andra spelarna gör/spelar utan har full koll på deras egna spel.

Finns många som inte lägger det på minnet att du pushade med AKo på 45Kss bräda för att du sedan ska få mer FE när du ska pusha med drag. Svamlar som vanligt när jag ska förklara ngt, hoppas du förstår 1/4 iaf :)

 

John: Nej det är nog bara Dan Glimne som skulle lycka hitta fold där 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi spelar inte en hand utan en range och vill ge den så bra eq som möjligt samt så lättspelad som möjligt. Om vi shovar allt vi höjer så har vi nästan aldrig luft iom att det kräver att FI foldar så hög procent, istället har vi drag(semibluffar) som vi höjer. Säger inte att jag vet att shove är rätt men iom att jag inte har någon raiserange i dessa spots om brädan inte är dragig så borde shove gynna mina drag och skydda mitt stål mot skitdrag. Bettar jag bara strax över minraise så ger jag ju odds till typ tomma färgdrag som lägger sig mot shove.

Om sen färgen/stegen lägger sig på turn är ju ofta min hand för bra för att inte få in(mitt stål obv) och mina drag har gått in och jag får inte länge värde av lika bred range.

 

svamlar också obv.

 

 

 

För övrigt är jag nästan BE för månaden nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inklusive rb? Fan vad du har grindat iaf. Hur ligger du till i racet och vad får vinnaren?

 

BE på spelet sen har jag rejkat dryga 2,5k euro. Atm ligger jag så jag vinner 1k euro, ska grinda hela dagen på fredag så inte helt omöjligt att jag lyckas komma upp på 1250 i pris. Sen blir det ju lite RB på det hela också, har ju redan klarat mitt 50k händer mål som var till fredagkväll så ska försöka mig på få ihop 75k händer tills dess istället.

 

 

Iaf ut löpa en runda nu sen tbx och grinda tills 11 tiden när frugan kommer tillbaka från sitt jobb :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAAA:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

 

 

 

SAAAATAN vad skönt jag kommer sova inatt!

Flickvännen kommer hem om en liten stund och så jag slutar dagen med ett mysplus på 15 BI :-D

 

Så sjukt kul att plussa rakt ut, sitter lite i ensamheten och småler hela tiden. Skrattar som en idiot till chappelleshow och southpark som jag kollar på samtidigt som jag grindar.

Enda negativa med mig är att jag inte orkar tappa plusset när jag har vunnit mycket så jag har svårt grinda på som man egentligen borde när man plussar rakt ut.

Tänkte få in så jag hade 55k händer innan kvällen var slut men la av 800 händer short.

Får helt enkelt ta igen det imorgon. 20800 händer kvar att spela innan fredag natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuk lyckades för första gången sen racet började bli riktigt tiltad medan jag spelade. Plussa något BI i början av sessionen för att sen rinna iväg, när QQ inte fick stå mot 66 in pre från blindsen så kände jag hur tilten kom smygande och jag slängde bort ett BI med tp 3vägspott när jag cbetar, en syn och en cr(färgdrag på brädan) jag shovar över toppen...

 

 

 

tilt =( slutade ner 4 bi och ligger 5 BI upp totalt för månaden atm...

 

 

edit: kollade igenom händerna nu, var bara den som var dåligt spelat. Samma kille hade set mot mina överpar 2 ggr också. Orka kasta 3 inköp på honom =(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad jag gör nu egentligen. Swingar som en idiot och spelar blandat skitbra/skitdåligt. Missklickar och drar ut, sitter som i en grinddimma för tillfället. Racet slutar imorgon kväll så fram tills dess får det vara sen efter det ska jag gå ner några bord och försöka få ihop spelet lite bättre :)

 

Atm är jag BE för månaden över 68k händer ^^

 

 

Hur dåligt är denna handen egentligen? SB är total fisk och andra fi är reg.

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 231700

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $140.57

BB: $18.50

UTG: $170.47

Hero (CO): $222.32

BTN: $111.03

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with K :diamond: J :heart:

1 fold, Hero raises to $3, BTN calls $3, SB calls $2.50, 1 fold

 

Flop: ($10.00) 2 :diamond: 6 :spade: T :club:(3 players)

SB checks, Hero bets $7.50, BTN calls $7.50, SB calls $7.50

 

Turn: ($32.50) Q :club:(3 players)

SB checks, Hero checks, BTN bets $24.00, SB calls $24, Hero raises to $211.82, BTN calls $76.53 all in, SB calls $106.07 all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...