Gå till innehåll

Starfitter - låsning


Starfitter

Vad bör hända med Ferna?  

65 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad bör hända med Ferna?

    • Lifetime ban, detta är ett seröst forum!
      15
    • Litet slag på fingrarna med bann så han sköter sig!
      12
    • Unlock him no ffs han är ju FERNA!
      17
    • Ferna är ju anledningen till att man ens har pf, släpp honom fri!
      21


Recommended Posts

Vadå "Checkar jag JJ här han kan nästan inte betta någonting"? :S Finns ju massor med händer

 

Trebettar aldrig scs? Wow... Jag vet inte vad spädis har för förkärlek till att syna in sig i blindsen eftersom han skrev samma sak i min dagbok varje gång jag trebettade i sb eller bb utan nuts men det krävs fina postfloppskills för att spela SCs profitabelt i såna lägen. Att över huvud taget ha en synrange i SB ifrågasätts ju av många

 

Att pusha AQ turn låter mer än gräsligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vadå "Checkar jag JJ här han kan nästan inte betta någonting"? :S Finns ju massor med händer

 

Trebettar aldrig scs? Wow... Jag vet inte vad spädis har för förkärlek till att syna in sig i blindsen eftersom han skrev samma sak i min dagbok varje gång jag trebettade i sb eller bb utan nuts men det krävs fina postfloppskills för att spela SCs profitabelt i såna lägen. Att över huvud taget ha en synrange i SB ifrågasätts ju av många

 

Att pusha AQ turn låter mer än gräsligt...

 

missade stackdjupet med AQ, sry

 

meh, sant om sb, ngt jag funderar mkt på hur man ska lösa, men du 3betade typ massa KJs, KQo osv osv osv, T9s i BB och det tyckte jag verkligen sög. slakta händer sas, blir ju en bluff eftersom du foldar vs 4bets och det är väl dumt att använda den typ av händer att 3betbluffa med? imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

missade stackdjupet med AQ, sry

 

meh, sant om sb, ngt jag funderar mkt på hur man ska lösa, men du 3betade typ massa KJs, KQo osv osv osv, T9s i BB och det tyckte jag verkligen sög. slakta händer sas, blir ju en bluff eftersom du foldar vs 4bets och det är väl dumt att använda den typ av händer att 3betbluffa med? imo

 

Jag ogillar över huvud taget att ha en synrange mot 3bb+ öppningar, men ska man syna är det väl trevligt att göra det med just såna händer som KJ och KQ. Inte SCs dock mot en ensam FI. Skulle man ju ändå välja att syna SCs skulle väl 98 och T9 vara att föredra som händerna man gör det med. Jag trebettar eller foldar hellre och då hamnar ju dessa händer såklart i 3b rangen.

 

Varför skulle det bli bluffar? Vissa spelar vidare all möjlig crap som vi dominerar eller har bra eq mot. Andra foldar för mycket och vi visar en direkt profit med trebeten. När de väl synat foldar för många på flop/turn och problemet löses där. Möter vi någon som konstant fyrbettar oss har vi ju inga problem att fembetpusha en hand som KQ och KJ då isåfall för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bjuda på mina stats från b2b. Den som hittar störst lucka vinner!:-D

(Ska ändå byta skin och nick så ^^)

 

29280 händer:

 

Vpip:21%

EP: 11%

MP: 12%

CO: 18%

BTN: 36%

SB: 20%

BB: 19%

 

Call Open: 12%

EP: --

MP: 8%

CO: 11%

BTN: 12%

SB: 10%

BB: 15%

 

Limpar 5% och bara från sb.

 

PFR: 16% (First in i parantes)

EP: 11% (11%)

MP: 12% (13%)

CO: 16% (20%)

BTN: 32% (50%)

SB: 12% (23%)

 

 

3-bet 5%

EP: --

MP: 1% (antar det bara är mot shortstacks och uberfisk)

CO: 1%(antar det bara är mot shortstacks och uberfisk)

BTN: 5%

SB: 6%

BB: 5%

 

Fold to 3bet: 64%

 

Fold to 4bet 36%

 

4bet 13% och 4Betrange på 2.0%

 

Steal: 31%

CO: 20%

BTN: 50%

SB: 23%

 

Vs Steal SB/BB

Fold: 83/80

Call: 10/14

3bet: 7/6

 

Aggf:2.5

Flopp: 2.3 27%

Turn: 3.0 31%

River: 1.9 18%

 

Checkraise: 12%

Flopp: 11%

Turn: 17%

River: 3%

 

WTSD: 27%

 

WWSF: 41%

 

W$SD: 52% (51% ex small)

 

Cbet: 53%

Vanlig: 50%

3betad: 73%

 

Fold CB to raise: 47%

Vanlig: 46%

3betad: 52%

 

Fold to donkbet:48%

Vanlig: 50%

3betad: 25%

 

Raise donkbet: 20%

Vanlig: 21%

3betad: 8%

 

(blev väldigt liten samplesize i de 3betade potterna vad gällande donkbet, 12 gånger bara)

 

 

Fold to cbet: 56%

Vanlig: 56%

3betad: 56%

 

Raise cbet:12%

Vanlig: 12%

3betad: 18%

 

Steal limped pot: 13%

 

 

Cbet turn: 45%

 

Fold to cbet turn: 41%

 

Cbet river: 46%

 

Fold to cbet river: 35%

 

 

Det här blev nog onödigt krånligt osv men kan ju vara kul ha här om jag rensar databasen eller något. För den som orkar läsa igenom det, WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar för lite händer ur EP och MP och för många ur SB och BB imo. Raisa mer CO också

 

Mina stats är nog lite off pga alla shortstacks som tightar upp mitt game men att vara nit utg och hijack tror jag är ganska marginellt dåligt om ens dåligt.

Däremot får jag nog nita till mig i blindsen, är väl antagligen att jag synar för många händer som kommer spelas OOP pga rabatten och att btn öppnar väldigt brett.

 

Ska ut en sväng nu. Blev en ganska lugn kväll så ska jag och en polare lira en 400 krs turre på CC imorgon vid kl 3. Aldrig varit där och var så sugen att gå ditt(inte själv) att jag stejkade min icke pokerspelade polare i turren för att få sällskap och lite bra stämning inför kvällen om någon av oss klonkar :)

 

För övrigt så blir det go fest här i lägenheten imorgon kväll om någon från området(malmöööö) är sugna så är det bara att säga till!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch blev tequila shots och utgång med spädis och en annan polare. Malmös uteliv verkar vara jävligt polariserat =((((

Typ 25 årsgräns på nästan alla ställen som såg fräscha ut. Vi avslutade kvällen på ett ställe som hette typ breezer eller något sånt. Var väl helt okej men vi hittade inte riktigt peppet.

 

Inatt vid 12 slaget börjar månadens spel. Ska vara med och köra lite race på NO IQ som börjar då och håller på till den 14e. Hade tänkt satsa på att få in 50k händer under denna perioden och vara allmänt stabil.

Har förberett mig genom att få hem min andra skärm, tagit bort alla resultat i HM så jag bara kan se antal händer och mina stats. Dolt min acc info i klienten och vilat från pokern i några dagar.

 

Ska bli riktigt skön om detta går riktigt bra spelmässig. Hoppas på en rekordmånad!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch blev tequila shots och utgång med spädis och en annan polare. Malmös uteliv verkar vara jävligt polariserat =((((

Typ 25 årsgräns på nästan alla ställen som såg fräscha ut. Vi avslutade kvällen på ett ställe som hette typ breezer eller något sånt. Var väl helt okej men vi hittade inte riktigt peppet.

 

Inatt vid 12 slaget börjar månadens spel. Ska vara med och köra lite race på NO IQ som börjar då och håller på till den 14e. Hade tänkt satsa på att få in 50k händer under denna perioden och vara allmänt stabil.

Har förberett mig genom att få hem min andra skärm, tagit bort alla resultat i HM så jag bara kan se antal händer och mina stats. Dolt min acc info i klienten och vilat från pokern i några dagar.

 

Ska bli riktigt skön om detta går riktigt bra spelmässig. Hoppas på en rekordmånad!!!

 

Rekorddålig eller vad?

 

HEHEHE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty all!

Provat lira lite nu innan 12 och blev kanske 1k händer. Tror jag är back ett par BI, måste lära mig spela bättre i 3betade potter. Känns som jag gör tvärt om det jag ska varje jävla gång. Shape up!

Ska lägga upp lite händer sen efter nästa session. Måste faktiskt lära mig spela nu!:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handjäveln som jag ville posta gick inte att hitta!??!!?

 

Kan dra den lite snabbt, jag öppnar QQ i tidig position. Knappen 3betar mig och vi är typ 200BB djupa, SB eller BB (minns inte) 4betar(han för mig han är nit).

Vad gör jag med mina slynor?

 

Att syna och vika när knappen shovar känns inte så mysigt.

Att vika dem direkt kostar lite men mår så dåligt när jag är vek =(

Att få in det för 200 BB djup och mot en nit som 4betar när jag öppnat utg är inte heller speciellt nutz..

 

Blir det att vik rakt av lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handjäveln som jag ville posta gick inte att hitta!??!!?

 

Kan dra den lite snabbt, jag öppnar QQ i tidig position. Knappen 3betar mig och vi är typ 200BB djupa, SB eller BB (minns inte) 4betar(han för mig han är nit).

Vad gör jag med mina slynor?

 

Att syna och vika när knappen shovar känns inte så mysigt.

Att vika dem direkt kostar lite men mår så dåligt när jag är vek =(

Att få in det för 200 BB djup och mot en nit som 4betar när jag öppnat utg är inte heller speciellt nutz..

 

Blir det att vik rakt av lr?

 

 

bara vik, att göra det enkelt för sig själv sas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

awsome! 2k händer in, lite käk sen ska jag ut till eslöv och prova att spela lite handboll. Har fått in 3.5k händer detta dygnet so far och 1.5k hinner jag lätt sen när jag kmr hem :)

Var en ganska skön session, resultat chansar jag på runt BE. Lyckades lossa AA mot AK AIpre och KQ vs KJ på KKx bräda nu mot slutet.

Kan dock rekommendera att inte kolla resultat, jag har inte ens känt mig nära någon form av tilt under hela sessionen trots en del otur.

Det är denna stoiska inställning och faktumet att jag vant mig vid 9 bord som ska göra denna månaden till ny rekordmånad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är nit på 18/14 aggf på 1.5 och cbetar 60% över 1k händer

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 217090

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

CO: $100.00

BTN: $67.77

Hero (SB): $106.57

BB: $100.00

UTG: $100.00

MP: $35.26

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with 8 :club: 8 :diamond:

UTG raises to $2.87, MP calls $2.87, 2 folds, Hero calls $2.37, 1 fold

 

Flop: ($9.61) T :spade: 9 :heart: 7 :club:(3 players)

Hero checks, UTG bets $9.61, MP folds, Hero raises to $26, UTG calls $16.39

 

Turn: ($61.61) 2 :spade:(2 players)

Hero bets $77.70, UTG calls $71.13 all in

 

 

Halvt lost hela vägen, förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...