Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)

Recommended Posts

Postad

Full Tilt Poker, $5/10 Hold'em Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

AKsping (MP3): $1,027.50

I_takealL8 (CO): $1,070

Ching__Ching (Button): $3,020.75

HERO (SB): $2,364

MAWIN20 (BB): $1,095

RedFireAnt (UTG): $1,074.50

bigpanther1 (UTG+1): $1,092

MmaSdSckUOut (MP1): $1,370

Easy_aSS_123 (MP2): $1,503.31

Dealt to HERO K:club: A:spade:

Pre-flop:

RedFireAnt raises to $40, bigpanther1 calls $40, (5 folds), HERO raises to $140, (2 folds), bigpanther1 all-in $1,052, HERO calls $947

Flop: ($2,234) 6:club: 2:spade: J:club: (2 Players)

Turn: ($2,234) Q:diamond: (2 Players)

River: ($2,234) 7:heart: (2 Players)

Results:

HERO Showed K:club: A:spade:

bigpanther1 Showed 2:heart: 9:heart:

bigpanther1 wins $2,231

• Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Satt just och funderade på om det fanns värde på nl1k :-D

Hehe jadu, det finns fortfarande värde. :-)

Hade en tung gårdag. Vilket jag alltid har när jag stannar hemma en fredag/lördag för att vara seriös med poker. Låg som mest 5-6k back men lyckades spring bra på mina tre $3-6 bord sista timmen. Så slutade drygt $2-2.5k baklänges. Satt med över 2k på samtliga 3/6 bord när jag stängde ner.

Ska iväg på innebandy snart och kolla när lite kompisar lirar. Eventuellt att det blir grind ikväll också. Vill faktiskt spela för en gångs skull under en helg. Men vill kompisarna ut och slira och jag tackar nej kommer jag få sota massivt vid borden som vanligt.

Bli full eller backa rakt ut - svårt att välja. :|

Postad

Ja visst är det fan helt skadat hur ofta det händer att man blir motriggad bara för att man avstår fest en helgkväll till "fördel" för pokergrind! Vilken dag tycker du förresten är bättre fredag-eller lördag?

Postad

Valde grindet idag. Alla andra blev medtvingade på improvisationsteater. ;-) En kompis flickvän som är med där. Lät sådär trots att det skulle finnas servering på plats.

Ja visst är det fan helt skadat hur ofta det händer att man blir motriggad bara för att man avstår fest en helgkväll till "fördel" för pokergrind! Vilken dag tycker du förresten är bättre fredag-eller lördag?

Grejen är att jag sällan grindar på helgerna överhuvudtaget. Och när jag väl gör det brukar det som sagt gå åt helvete. Så har ingen aning om den ena dagen är bättre än den andra, om det nu ens är någon skillnad mellan fre/lör?

Edit: Nu finns det inte ens några 3/6 - 5/10 bord på party. :twisted:

Postad

Gick ganska exakt likadant idag som igår. Började med att tappa 5-6k för att sedan jobba tillbaka lite mer än halva backet. Ni vet hur det är, torsk i 4-5 flips preflop, QQ torskar mot underpar pre 1 gång och ett par 50bb stackar går alin med instängt och drar ut.

Jag tror fan jag är back på fredagar/lördagar totalt sett. Till råga på allt lyckades mina kompisar klonka någon slags teaterquiz. Enligt dom sjävla fick dom världens största fruktkorg i pris. Denna ska tydligen avnjutas till morgondagens premier league. Dom var väldigt tydliga med att jag inte ens får smaka... ;-)

Ska fan aldrig igen välja poker framför andra aktiviteter under en helg. Fast det har jag sagt hundratals gånger. Nästan lika många gånger som jag svurit på att aldrig mera supa.

Postad

Faaaan vad West Ham förtjänande poäng idag. Dom förde hela matchen och skapade riktigt många chanser i slutet. Hines borde åtminstonde ha hängt en. Felaktikig offsideavblåsning i slutminuten också vad jag kunde se.

Everton hade väl 3 chanser på hela matchen och jorde två mål. Kliniskt avslut av Saha till 0-1 dock.

Och ett stort WTF till köttnegern i barbour jacka som stod och borstade tänderna bakom Chelseas(?) avbytarbås. :shock:

Postad

Gick ut och toklöpte 2.5km nyss för att tilta av. Kommer hem och känner mig mycket bättre. Slår mig ner och får AA på en gång på ett 5/10 bord. 3bettar ung s openrais och han synar med 75o och floppar stegen. Handen efter bustar jag med AK mot AQ pre.

SERIÖST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad
Gick ut och toklöpte 2.5km nyss för att tilta av. Kommer hem och känner mig mycket bättre. Slår mig ner och får AA på en gång på ett 5/10 bord. 3bettar ung s openrais och han synar med 75o och floppar stegen. Handen efter bustar jag med AK mot AQ pre.

SERIÖST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kan schhhhina medd gott exempel för engånsskull, det blev fylla fre-sön, glömde laddaren till bärbara hemma. kostnad: ca 4-5k på hotell+mat+sprit

dags att smida planer inför nästa

Postad
kan schhhhina medd gott exempel för engånsskull, det blev fylla fre-sön, glömde laddaren till bärbara hemma. kostnad: ca 4-5k på hotell+mat+sprit

dags att smida planer inför nästa

Bra där, Mycket billigare än att sitta hemma och spy bort pengar.

Upptäckt en ny nackdel med att inte supa på helgen, DYGNSRYTMEN....normalt ställer man ju om sig lite granna till svensson tid på helgerna. Man däckar typ 03.00 och tvingar sig upp till första pl-matchen vid två. Nu är jag helt djävla off och sitter klarvaken 06.30 istället. :-(

Postad

Blev ytterligare en grindnatt med bror min. Motgångarna fortsatte och jag backade $3k. Rätt lite action på borden men kan bara inte vinna coinflips.

Sista timmen satt vi och railade två isildur/durrr-bord. Bror försökte konstant läsa deras händer men var konstant ute och cyklade. Dissade honom givetvis som fan och han tyckte då det var min tur om jag nu var så djävla duktig. Så på dom tre nästkommande händerna som gick till rivern sa jag vad jag trodde durrrr satt på. Givetvis klonkar jag alla tre. I sista handen lyckades jag tom få rätt i att hans par i tior var röda. :mrgreen:

Tänkt om man kunde vara lika skillad när man lirar själv. :roll:

Postad

Mycket whine nu jag vet. Men vaknade nyss och slängde upp ett gäng fr400 bord. Inom dom första 150 händerna får jag in degen med QQ vs 1010, AA vs QQ och AQ vs 109, alla för 100BB. Torskar samtliga...

På 150 djävla händer!!!!!!!!!!!!!! :evil: :evil:

Postad

Förlorade två coinflips till preflop. QQ vs AK båda gångerna + ett set över set.

Ligger $18k under min all in graf sen i början av förra månanden. Och då har jag lirat ungefär lika mycket på 2/4-3/6-5/10. Sen har jag ju torskat oändligt många 50/50 situationer.

Sparkade nyss sönder en väggspegel hemma vilket är sjukt olikt mig. Har som mest dunkat sönder en mus eller två men jag pallar fan inte detta.

Som tur är fick jag ju ett fint resultat förra månaden på något märkligt sätt så egentligen är allt lugnt. Men jag pallar verkligen inte att backa mera denna månad. Ligger ca 10k back vilket kanske inte är så mycket om man lirar 5/10 egentligen. Men jag är rätt färsk där och mår fan inte bra av det. Så jag tror jag lägger ner för månaden. Skulle ju kunna gå ner på typ 1/2 men det känns bara tröstlös att spela där just nu.

Stör mig själv på folk som whinar för mycket eller förstör saker så fort det går kasst. Så istället för att lira vidare och riskera att backa änmer vilket bara skulle leda till mer whine, dåligt humör, kass sömn osv så lägger jag ner veckan ut åtminstonde. Kanske sitter med lite när brorsan spelar eller nått istället.

Ska försöka se fram emot lite trevligheter istället. Ska ju till London igen i December vilket jag nu verkligen ser fram emot. Sen håller vi ju på att styra upp en resa till Alperna också.

http://pokerforum.nu/forum/poker-som-yrke/55504-dra-till-nagon-skidort-i-vinter-finns-intresse.html

Vi är fem stycken nu som är sugna och sitter och letar stugor, men ju flera vi blir desto roligare. Sen skulle det ju vara kul om någon över 25 följde med.

Postad

Haha nu blev jag på lite bättre humör. Min bror hade lackat ur på dafgårds och skickat ett argt mail.

From: mpees_bror@hotmail.com

To: emilia.stensson@dafgard.se

Subject: era piroger

Date: Wed, 11 Nov 2009 05:34:37 +0100

Hej

Det var såhär att ja satt och spela poker( som är mitt yrke )

Eftersom man sitter långa timmar utan att hinna göra mat brukar jag köpa hem era Gorby's piroger

eftersom det ska gå smidigt och snabbt!

På era piroger står det 1 min i micron och det räknade jag med stämde, men gång på gång, varenda gång

jag var hungrig under en session, så vart dom inte helt tinade. Självklart trodde jag det var min

slitna gamla Lg micro som var inne på slutversen så fast det tog emot mig nå enormt att göra det

så körde jag min gamla vän till återbruket, sa farväl och kasta henne i metall containern.

Jag var ju tvungen att inse att om jag skulle kunna få mina färdiga piroger under mina poker nätter

så var jag tvungen att gå vidare.

Så jag gick och köpte en FLÄSK micro för 1500spänn, senaste modellen digital och allt!!

MEN TROR DU DOM DÄR JÄVLA PIROGERNA VART KLARA ÄNDÅ ELLER?

NEJ FYFAN FÖR SÅNT MYGEL I PIROG BRANSCHEN

JAG VILL HA ELLER RÄTTARE SAGT JAG SKA HA ERSÄTTNING FÖR MIN NYA MICRO EFTERSOM ERA JÄVLA

MINUTER VERKAR VARA LÄNGRE ÄN ALLA ANDRAS.

1500 spänn ska jag ha, sen vill jag att ni fyller upp hela min frys full med piroger för den

sentimentala förlusten jag fick uppleve när jag tydligen HELT JÄVLA I ONÖDAN slängde min

tydligen helt kapabla LG ÅT HELVETTE

Postad
Förlorade två coinflips till preflop. QQ vs AK båda gångerna + ett set över set.

Ligger $18k under min all in graf sen i början av förra månanden. Och då har jag lirat ungefär lika mycket på 2/4-3/6-5/10. Sen har jag ju torskat oändligt många 50/50 situationer.

Sparkade nyss sönder en väggspegel hemma vilket är sjukt olikt mig. Har som mest dunkat sönder en mus eller två men jag pallar fan inte detta.

Som tur är fick jag ju ett fint resultat förra månaden på något märkligt sätt så egentligen är allt lugnt. Men jag pallar verkligen inte att backa mera denna månad. Ligger ca 10k back vilket kanske inte är så mycket om man lirar 5/10 egentligen. Men jag är rätt färsk där och mår fan inte bra av det. Så jag tror jag lägger ner för månaden. Skulle ju kunna gå ner på typ 1/2 men det känns bara tröstlös att spela där just nu.

Stör mig själv på folk som whinar för mycket eller förstör saker så fort det går kasst. Så istället för att lira vidare och riskera att backa änmer vilket bara skulle leda till mer whine, dåligt humör, kass sömn osv så lägger jag ner veckan ut åtminstonde. Kanske sitter med lite när brorsan spelar eller nått istället.

Ska försöka se fram emot lite trevligheter istället. Ska ju till London igen i December vilket jag nu verkligen ser fram emot. Sen håller vi ju på att styra upp en resa till Alperna också.

http://pokerforum.nu/forum/poker-som-yrke/55504-dra-till-nagon-skidort-i-vinter-finns-intresse.html

Vi är fem stycken nu som är sugna och sitter och letar stugor, men ju flera vi blir desto roligare. Sen skulle det ju vara kul om någon över 25 följde med.

Nu vet ni vart ni ska åka 8-)

http://www.aftonbladet.se/kampanj/pokerutmaningen/article6092738.ab

Postad

Hahaha, posta svar här sen

btw så smakar deras piroger äckel

köpte 2, för ca 3 månadersen för första gången i mitt liv, och guuud vad äckliga dessa var. Fick kvällningar....

Förstår inte hur dom kan finnas kvar på marknaden, usch och fy och blä!

tacka gud vetja billys

Postad

Haha, det gäller ju att fokusera på rätt saker eller hur man säger :lol: , skönt mail från din brorsa där. Håller med om att piroger inte är direkt supermums men ska nog inte klaga på någons matvanor då jag själv är torsk på micrade mama scans frysta köttbullar.

Trist att du går kuk i pokern denna månad men du verkar ju ha bra discipin iaf och kunna ta åtgårder i tid så det löser sig nog. Några vilodagar och sen spela förre bord och kortare sessioner för bättre fokus och edge så kanske det släpper.

Postad

Av vad jag har sett är du en riktigt bra spelare. Bara att komma igen. Downswings på 10k eller mer är super standard på 5/10. Min största downswing är runt 40k (spelade en del 10/20 då också)

Du måste räkna med stora downswings och om du inte klarar det mentalt är det bättre att spela lägre.

Postad
Av vad jag har sett är du en riktigt bra spelare. Bara att komma igen. Downswings på 10k eller mer är super standard på 5/10. Min största downswing är runt 40k (spelade en del 10/20 då också)

Du måste räkna med stora downswings och om du inte klarar det mentalt är det bättre att spela lägre.

Tack det värmer. Är svårt att veta vad man kan förvänta sig när man är "ny" på en nivå. Så det känns skönt att få höra att man inte gör bort sig totalt åtminstonde.

Förstår att 10k i baken är standard men upplever det ändå jobbigt när det händer på bara några dagar för första gången typ. Har bara 40-50k händer totalt på 5/10 spritt över hela året, så jag har inte vant mig riktigt ännu.

Är naturligtvis en vanesak som allt annat men känner för att lugna ner det hela ett tag och ta ett kortare break. Förmodligen blir det inte månaden ut men ett par dagar iaf. :-D