Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Missade dig i senaste svaret.

Men den var riktigt snygg imo. Absolut det stuket jag siktar mot.

Ska ta med den i mina beräkningar.

 

Min iphone är bland det bästa jag någonsin köpt, egentligen bara batteritiden jag stör mig på, den slukar ganska mkt om du surfar mycket. Köpte genom 3, 24månader 500/spänn i månaden. Ringer du ändå mycket så kör på en sån variant.

 

Haft en seamaster sedan 2003, det kan vara värt att kolla kaplans auktioner, är i stort jävligt nöjd över klockan. Bästa i den prisklassen, för mig blir det dock en IWC portofino vid storklonk alternativt när tjejens farfar dör(storklonk obv). 8-)

 

Fanns ett par trevliga i Portofino-serien. Fan känner redan nu att om ma skaffar en kommer man vilja ha fler. Hoppas på flera fina månader framöver. :roll:

Håller tummarna för dig att storklonken blir ett faktum förr eller senare. Om än på ett vackert och humant sätt. :-)

 

ignet

whaat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men jaja kanske ska gå till en butik då. Är så djävla bekväm av mig bara. Men kanske satsar på en mobil denna månad och tar klockan längre fram.

Ska till London och eventuellt Amsterdam innan årskiftet snart så kan ha det som backup för ett klockköp. Eller vad säger du hubba bubba?

 

Klockjakt i London!? Jag är PÅ! :D

 

Annars var det som någon nämnde, Nymans Ur, mitt emot Punkt ingången som är den bästa klockbutiken i stan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det stämmer den är lite svårare att få tag i, men även den vanligare submariner var mindre rabatt på än på Omega. Rörde sig om 10-12% billigare på Rolex än svenska listpriser medans Omega hade en rabatt på runt 35%.

 

 

även suben är väleftertraktad inte minst av varenda sture/slagtbratwannabe och varit "slutsåld" under några år tom under sin storhetstid?

 

hursomhelst är poängen den att du i din förra post skrev att just _omega_ var extra rabbaterat måste jag säga är BS. att jämföra den med daytona/submariner saknar lite poäng imo pga ovanstående orsaker.

 

 

snarare är just omega seamaster också eftertraktad och 35% lägre pris än i sverige får anses som ganska magert då tex TAG heur går att få tag på 50-70% billigare än i Sverige.

 

är inte jätte insatt direkt, satte mig in i ämnet när jag själv köpte en klocka för ett tag sedan. men kan vara värt för dig att reflektera över det du skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Skönt att ha ditt godkännande. :lol:

 

Men det som talar emot en iPhone i nuläget förutom priset är väl just storleken och batteritiden. Men storleken får man väl helt enkelt ta om man vil ha en sådan mobil. Batteritiden tror jag att jag kan ta också. I veckorna sitter jag ända bara hemma och lär inte sitta och pilla med mobilen konstant. Och väl på resande fot är det väl bara att ladda helvetet på kvälarna. Är inte så mycket för 9 dagars djungelexpedition ändå.

 

 

 

 

 

mjo lite så jag tänkte när jag själv var riktigt nära på att köpa den.

 

 

nöten stället för att köpa den verkar vara Ebay, billigare, upplåst osv. nackdelen är väl att den saknar garanti och man endast ska köpa den från ex antal kända säljare där som jag fattat det hela för att inte bli blåst.

 

 

kändes inte värt allt krångel för min del, men vi får se efter ditt inköp :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående telefonvalet så finns det, om du ska ha en mobil med pekskärm, bara ett val. Iphone 3gs är så fruktansvärt mycket bättre än alla andra, iphone är den enda pekskärmsmobil som faktiskt är rolig/användbar. Jag har testat ett helt gäng telefoner, iphone 3g och 3gs, htc diamond, htc hero och htc touch hd. Jag köper många gånger hellre den gamla iphone 3g än något annat alternativ om det är priset som gör att det tar emot. Ang. batteriet så är det bara att har en docka till datorn och en cigg-laddare i bilen så märker du aldrig av det. Kameran i iphone tar, som alla andra mobiler, bra bilder vid bra förhållanden. Fine upplösningen är bara 3 megapixel, men vem fan skriver ut tavlor av mobilbilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sjukt actionladdad session 2/4 avklarad. Började med att plussa 1500 snabbt som fan. Satt och lirade HU mot en snubbe som i första handen 3bettar klent pre. Jag synar med 66 och settar på en låg flop och hans atcakr av med KK. Efter det tiltar han bort två inköp snabbt.

 

Men sen vänder allt och jag blir totalt dödad och ligger helt plötsligt back 1200dollar.

 

Lyckades dock reda upp situationen i slutet och backade endast 300dollar.

 

Mot en normalt duktig reg som plockat 2 inköp av mig redan innan denna hand. Och givetvis synar han då min 3bett med any 2.....

PokerStars, $2/4 Hold'em Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BIGLivesOn (SB): $400

elmoth (BB): $571.20

AGx19 (UTG): $487

HuanHuan (UTG+1): $446

HERO (MP1): $449.55

Subv (MP2): $400

pete royal (MP3): $440

I The King I (CO): $603.60

FATDAN44 (Button): $400

 

Dealt to HERO A:spade: A:diamond:

 

Pre-flop:

(1 folds), HuanHuan raises to $12, HERO raises to $42, (6 folds), HuanHuan calls $30

 

Flop: ($90) 9:club: 9:heart: 9:spade: (2 Players)

HuanHuan checks, HERO bets $48, HuanHuan calls $48

 

Turn: ($186) 6:diamond: (2 Players)

HuanHuan checks, HERO bets $108, HuanHuan calls $108

 

River: ($402) J:club: (2 Players)

HuanHuan checks, HERO bets $251.55 and is all-in, HuanHuan calls $248 and is all-in, HERO returns $3.55

 

Results:

HERO Showed A:spade: A:diamond:

HuanHuan Showed 9:diamond: T:diamond:

HuanHuan wins $895

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag hatar alla dessa shortstacks!!!!!!!

Ett $5/10 bord.

namnlsaaaaaaaaaaaa.jpg

 

Haha grattis till en underbar telefon!

 

Tack. :-)

 

oj här hinner man inte ens tipsa om att du ska köpa en iphone innan du redan gjort det, bra köp! ett tips är att jailbreaka :)

 

Folket på pf var eniga om att iPhone vard et ända rätta så det var bara att köra!! Ska kolla upp möjigheten att jailbreaka. Orkar inte googla nu men visst gör en eventuell "berak" så att man köra program i bakgrunden och ladda hem applikationer som inte apple godkänner?

Finns det flera fördelar? Jag kan ju självfallet googla själv men när ni ändå tar er tid att svara så frågar jag på. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag hatar alla dessa shortstacks!!!!!!!

Ett $5/10 bord.

namnlsaaaaaaaaaaaa.jpg

 

 

 

Tack. :-)

 

 

 

Folket på pf var eniga om att iPhone vard et ända rätta så det var bara att köra!! Ska kolla upp möjigheten att jailbreaka. Orkar inte googla nu men visst gör en eventuell "berak" så att man köra program i bakgrunden och ladda hem applikationer som inte apple godkänner?

Finns det flera fördelar? Jag kan ju självfallet googla själv men när ni ändå tar er tid att svara så frågar jag på. :-)

 

Jailbreak = vilket simkort som helst, gratis navigon/andra dyra program och backgrounder (köra program i bakgrunden). Jag körde t.ex. Spotify+Navigon samtidigt i mobilen med AUX-> bilstereon, riktigt värt att jailbreaka alltså! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jailbreak = vilket simkort som helst, gratis navigon/andra dyra program och backgrounder (köra program i bakgrunden). Jag körde t.ex. Spotify+Navigon samtidigt i mobilen med AUX-> bilstereon, riktigt värt att jailbreaka alltså! :)

Okej.

Funderat ett tag på att köpa en GPS. Funkar det bra med Navigon alltså? Vore ju kanon!!

Finns det en passande "ställning"(spelar massa bord atm så finner inget bättre ord)att köpa och ha i bilen till mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

Funderat ett tag på att köpa en GPS. Funkar det bra med Navigon alltså? Vore ju kanon!!

Finns det en passande "ställning"(spelar massa bord atm så finner inget bättre ord)att köpa och ha i bilen till mobilen?

 

Navigonprogramvaran till iphone är samma som i deras dyrare varianter och iphone gör jobbet helt överjäkligt bra. Jag köpte hållare och ciggladdare separat för typ 250 spänn, funkar klockrent!

 

Här är det jag köpte:

 

http://www.mytrendyphone.se/shop/apple-iphone-3g-9972p.html

http://www.mytrendyphone.se/shop/iphone-iphone-3g-10353p.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag hatar alla dessa shortstacks!!!!!!!

Ett $5/10 bord.

namnlsaaaaaaaaaaaa.jpg

 

 

 

Tack. :-)

 

 

 

Folket på pf var eniga om att iPhone vard et ända rätta så det var bara att köra!! Ska kolla upp möjigheten att jailbreaka. Orkar inte googla nu men visst gör en eventuell "berak" så att man köra program i bakgrunden och ladda hem applikationer som inte apple godkänner?

Finns det flera fördelar? Jag kan ju självfallet googla själv men när ni ändå tar er tid att svara så frågar jag på. :-)

 

kan man inte starta en tråd på 2+2 eller något om att alla regs snackar ihop sig om att endast starta 50BBmin bord? och försöka tvinga stars att höjja min BB ytterligare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man inte starta en tråd på 2+2 eller något om att alla regs snackar ihop sig om att endast starta 50BBmin bord? och försöka tvinga stars att höjja min BB ytterligare?

 

Detta var på party. Stars har inte alls lika stora problem med detta. Finns trådar på 2+2 där det uppmuntras att bara starta 50BB-bord. Men finns så vitt jag vet ingen party tråd specefikt för fullring. Brukar försöka starta 50BB-bord på party också men det är sällan dom fylls upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår hängde jag med Pokerminator härifrån pf för första gången. Visat sig att vi för stunden i princip bor grannar. Var trevligt även om Västerås uteliv en Måndagskväll är ganska hmm icke existerande.

 

Idag har det blivit poker med bror min. För hans del gick det kanon med 8bi upp medans jag hade en svängig kväll. Började med att torska 2 inköp på 3/6 och ett på 5/10 inom dom första 100 händerna, samtliga med KK vs AA. Två att dessa skedde dessutom på samma bord i givarna efter varandra. Dock mot olika motståndare. :-P

Lyckades iaf jobba tillbaka allt och låg som bäst +2.5k. När jag efter 3k händer stängde ner så var jag plus 1.2k.

 

Nu är planen att dygna då jag ska spela tennis kl 9 på torsdagsmorgonen. Vilket kommer vara totalt omöjligt med stundande dygnsrytm.

Men ligger efter i en massa serier och har också köpt Uncharted 2 så det ska nog gå vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår hängde jag med Pokerminator härifrån pf för första gången. Visat sig att vi för stunden i princip bor grannar. Var trevligt även om Västerås uteliv en Måndagskväll är ganska hmm icke existerande.

 

Idag har det blivit poker med bror min. För hans del gick det kanon med 8bi upp medans jag hade en svängig kväll. Började med att torska 2 inköp på 3/6 och ett på 5/10 inom dom första 100 händerna, samtliga med KK vs AA. Två att dessa skedde dessutom på samma bord i givarna efter varandra. Dock mot olika motståndare. :-P

Lyckades iaf jobba tillbaka allt och låg som bäst +2.5k. När jag efter 3k händer stängde ner så var jag plus 1.2k.

 

Nu är planen att dygna då jag ska spela tennis kl 9 på torsdagsmorgonen. Vilket kommer vara totalt omöjligt med stundande dygnsrytm.

Men ligger efter i en massa serier och har också köpt Uncharted 2 så det ska nog gå vägen.

 

 

synd bara att man däckade efter 2öl.

 

 

sen tror jag fan att dissbruden spetsade jähgehrn med minst koffeintabletter

då jag inte kunda somna förräns vid 16:00 igår/idag på dagen och då sov jag typ 5h innan vi gick för att försöka dygna åt andra hållet wtF!

 

 

idag dog internet efter 3mins grind och när man precis åkte på en trissmina, ska nu försöka koffeinkura mig för att dygna rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

synd bara att man däckade efter 2öl.

 

 

sen tror jag fan att dissbruden spetsade jähgehrn med minst koffeintabletter

då jag inte kunda somna förräns vid 16:00 igår/idag på dagen och då sov jag typ 5h innan vi gick för att försöka dygna åt andra hållet wtF!

 

 

idag dog internet efter 3mins grind och när man precis åkte på en trissmina, ska nu försöka koffeinkura mig för att dygna rätt.

 

Kul med pokerspelare. Alla håller på att dygna hit och dit hela tiden. :mrgreen:

 

 

-----------

 

 

Kikar West Ham - Villa. WHU fick en billig staff i slutet av första och vi leder faktsikt med 1-0 nu i pause. Men det ser verkligen inte bra ut och både Ilunga och C.Cole har utgått med skador.

Tror det är stor chans att West Ham faktiskt åker ur iår. Framförallt om vi behöver sälja av Upson och någon till när fönstret öppnar igen. Ekonomin körd i botten och sämsta säsongsinledningen på 20år enligt Arne.

 

Denna Arne Hegerfors borde bara inte få kommentera premier leauge förövrigt. Han kan få en toppmatch att kännas som en serielunk i damallsvenskan.

Sen att han alltid ska försöka skämta till allt. Nyss när Scott Parker drog iväg ett kasst långskott sa han nått i stil med; Långskott är inte riktigt Parkers grej, då skulle han hetat Shoot Parker istället. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit tennis två dagar på raken nu, väldigt roligt. :-)

 

Vad är det för bonusar du lirar om du lyckas dra in 3600 på ynka 40k händer?

Skriver ut bonusarna när jag clearat dom. Blir ju inte korrekt men det är smidigt.

Hade varit lättare om jag bara spelat på en sida och hållit mig på en och samma VIP-nivå vilket inte är fallet nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...