Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

Har haft ett litet uppsving humörsmässigt senaste dagarna vilket känns bra.

Drar till London igen nästa helg (West Ham v Hull), förhoppningsvis till Sälen i Mars och ytterligare en London resa i April (West Ham v Wigan). Resorna bidrar rätt hårt till mitt goda humör atm och sen har jag försökt sätta visa bitar i mitt liv i sitt rätta perspektiv.

Pokerwise så har jag dom senaste dagarna masstablat 1/2. Kör alla bord stackade så att jag inte ser utgången av potterna. Resultatet kollar jag först efter sessionen vilket kan vara nyttigt när man springer kasst.

 

Funderar på att försöka lira ett par 100k händers månader nu och fokusera på volym. Man får ju ut en rätt fin slant bara i rb varje månad med den volymen.

Har ju som jag flertalet gånger skrivit i dagboken masstablat 1/2 med en hyffsad winrate.

 

Igår var det en ordentligt rolig utgång. Planen var att bara ta 2-3 öl med en kompis men det går ju sällan som planerat.

På det sista stället vi var på, en bar med blandad ålder och rätt högt i tak så står en milf och limmar på min vän. Tigger en cigg av hennes rätt slaskigt väninna och vi börjar snacka lite. Som vanligt kommer frågan om vad jag jobbar med och jag svarar lagerarbetare. Hatar att säga att jag lever på poker. Man får 100 följdfrågor om det ämne jag minst av allt vill prata om när jag är ute och roar mig. Kompisen min rättar mig (som alltid) och säger att jag är pokerproffs. :x

Hon blir jättefacinerad och berättar att hon ofta spelar poker på facebook. Efter ett par minuters pokersnack tröttnar jag och går till baren. Efter ett tag kommer hon efter och ger mig hennes nr med orden; så att du kan du lära mig spela poker. Slår in numret och lägger en signal på henne.

För någon timme sen fick jag ett sms från henne där hon frågar om vi ska spela ihop nästa vecka.

Är sämst på att läsa signaler och har fan inte en aning om hon verkligen vill spela poker eller molesta mig. Klart det låter som att det är en sexuell invit men hon verkade väldigt intresserad av poker. Och fick ingen som hellst känning av att hon var sugen på mig innan hon helt plötsligt gav mig numret.

Weird...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klart hon var dopad, finns ju knappt någon individuell idrott längre där man vinner WM/OS odopad känns det som. Var bättre förut då man var mer ovetande om hur utbrett det var, "ignorance is bliss".

 

Kul med ditt poker-ragg iaf, sätter pengar på att hon inte bara ville lära sig starthänder o.dyl, update?

 

Vet ju att du lirar mkt fullring, undrar därför vad du tycker om trenden att fullring verkligen håller på att dö ut? Som Fr-nit så är det ju rätt oroväckande att se och snart tvingas man väl sadla om antar jag, din kommentar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart hon var dopad, finns ju knappt någon individuell idrott längre där man vinner WM/OS odopad känns det som. Var bättre förut då man var mer ovetande om hur utbrett det var, "ignorance is bliss".

 

Kul med ditt poker-ragg iaf, sätter pengar på att hon inte bara ville lära sig starthänder o.dyl, update?

 

Vet ju att du lirar mkt fullring, undrar därför vad du tycker om trenden att fullring verkligen håller på att dö ut? Som Fr-nit så är det ju rätt oroväckande att se och snart tvingas man väl sadla om antar jag, din kommentar?

 

 

All form av poker där man spelar och vinner med en spelstil där man utgår ifrån att motståndet är hjärndött håller på att dö ut skulle man nog kunna säga. Blir du bra på poker kan du spela bra poker mot valfritt antal motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart hon var dopad, finns ju knappt någon individuell idrott längre där man vinner WM/OS odopad känns det som. Var bättre förut då man var mer ovetande om hur utbrett det var, "ignorance is bliss".

 

Kul med ditt poker-ragg iaf, sätter pengar på att hon inte bara ville lära sig starthänder o.dyl, update?

 

Vet ju att du lirar mkt fullring, undrar därför vad du tycker om trenden att fullring verkligen håller på att dö ut? Som Fr-nit så är det ju rätt oroväckande att se och snart tvingas man väl sadla om antar jag, din kommentar?

 

Kommer nog inte bli någon uptade. Svarade inte ens på SMS`et. Tyckte mest svängning från att kallprata (inget flörtande alls, utan mest påtvingad konversation, då våra respektive vänner var på varandra) till att hon sprang efter mig och gav mig numret var lite märklig bara.

 

Trenden har väl varit rätt tydlig under ett par år nu och fr3/6 uppåt kommer nog vara helt dött inom ett par år. Antar att om man ska spela där så gäller det att börja multi accounta way more. 2/4 och neråt tycker jag det finns hyffsat med action. Åtminstonde på dom större sidorna.

 

Edit: Spela på flera klienter samtidigt menade jag obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft ett litet uppsving humörsmässigt senaste dagarna vilket känns bra.

Drar till London igen nästa helg (West Ham v Hull), förhoppningsvis till Sälen i Mars och ytterligare en London resa i April (West Ham v Wigan). Resorna bidrar rätt hårt till mitt goda humör atm och sen har jag försökt sätta visa bitar i mitt liv i sitt rätta perspektiv.

Pokerwise så har jag dom senaste dagarna masstablat 1/2. Kör alla bord stackade så att jag inte ser utgången av potterna. Resultatet kollar jag först efter sessionen vilket kan vara nyttigt när man springer kasst.

 

Funderar på att försöka lira ett par 100k händers månader nu och fokusera på volym. Man får ju ut en rätt fin slant bara i rb varje månad med den volymen.

Har ju som jag flertalet gånger skrivit i dagboken masstablat 1/2 med en hyffsad winrate.

 

Igår var det en ordentligt rolig utgång. Planen var att bara ta 2-3 öl med en kompis men det går ju sällan som planerat.

På det sista stället vi var på, en bar med blandad ålder och rätt högt i tak så står en milf och limmar på min vän. Tigger en cigg av hennes rätt slaskigt väninna och vi börjar snacka lite. Som vanligt kommer frågan om vad jag jobbar med och jag svarar lagerarbetare. Hatar att säga att jag lever på poker. Man får 100 följdfrågor om det ämne jag minst av allt vill prata om när jag är ute och roar mig. Kompisen min rättar mig (som alltid) och säger att jag är pokerproffs. :x

Hon blir jättefacinerad och berättar att hon ofta spelar poker på facebook. Efter ett par minuters pokersnack tröttnar jag och går till baren. Efter ett tag kommer hon efter och ger mig hennes nr med orden; så att du kan du lära mig spela poker. Slår in numret och lägger en signal på henne.

För någon timme sen fick jag ett sms från henne där hon frågar om vi ska spela ihop nästa vecka.

Är sämst på att läsa signaler och har fan inte en aning om hon verkligen vill spela poker eller molesta mig. Klart det låter som att det är en sexuell invit men hon verkade väldigt intresserad av poker. Och fick ingen som hellst känning av att hon var sugen på mig innan hon helt plötsligt gav mig numret.

Weird...

 

 

 

blir ju rätt svårt att ge dig råd utan en bild här. hur pass mycke man ska syna/satsa beror ju väldigt mycke på vad som ligger i potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ska ta upp mitt masstablande igen på $1/2. Vill bara tjäna säkra pengar och komma tillbaka till det problemfria grindandet jag hade tidigare i mitt pokerliv.

 

Får man upp volymen så håller man sig flytande ekonomiskt mer eller mindre bara genom rb.

Liten fail på sätt och vis att gå tillbaka till att vara en trött masstablande robot men vafaan. För stunden är irl riktigt soft för en gångs skull och mitt enda gäck är pokern. Hoppas att genom att få bort massa dryga -$3-4k backdagar, tänka mer volym än kortsiktiga resultat så ska jag lyckas sluta hata poker vilket jag gjort i över ett halvår.

 

Postar om grafen som ligger på sida ett. Är mina händer från månaderna innan jag startade denna dagbok, i slutet av 2008. Är fem månader.

 

pppppppby5.th.jpg

 

ooooooooooooooooooooooojq8.th.jpg

 

Räknar inte med att kunna hålla den winraten riktigt då gamsen faktikst har blivit betydligt tuffare. Och att det nu finns en hel drös med masstablande saker där ute nu för tiden. Men skulle nöja mig med något liknande.

 

yeye, nu ska jag åka och hämta en polare och krossa honom i nhl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått en grym start på masstablandet. Springer som en gud och allt är frid och fröjd pokermässigt för första gången på ett bra tag.

 

37998619.th.jpg

 

 

I övrigt verkar det som att jag och tre kompisar ska dra till Tokyo i September vilket bara kan bli den bästa resan någonsin.

Har inte alls kommit långt i planeringen men om någon varit där och kan rekomendera ett hotell (prisvärt, inget highstakes), vilket område man ska bo i, eller vad som helst egentligen så skjut.

 

Nu blir det West Ham - Bolton och sen griiiiind.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har klarat av 44k händer nu och är upp $5.4K på spelet. Varit segt dom ~14k senaste händerna på fr200 och jag droppade $1.5k. Var väl ganska väntat då början av månaden var så pass problemfri.

Är verkligen världens sämsta människa att hålla mig till mina planer vad gällande poker. Hade bestämt att verkligen bara massatabla $1/2 denna månad men likförbannat blev det $2/4 idag. Ingen big deal på något sätt egentligen och förmodligen bara jätte mycket ev+. Men blir lite semitrött på mig själv ibland. Sitter ofta och lägger upp strategier att göra så och så kommande månad. Ibland är det att spela högre men färre bord. Ibland lägre och flera bord. Ibland att spela x antal händer. Ibland att lira 6max osv osv. Slutar nästan alltid på att jag lessnar mitt i och börjar med något annat.

 

Men målet att nå 100k händer i mars lever fortfarande. Men kommer förmodligen blanda in en del fr400 och då med max 9bord eller något liknande.

Sen ska jag dra till sälen på söndag och stanna där tills på torsdag. Så blir till att grinda ihjäl sig när man kommer hem igen. ;-)

 

Varit en rolig pokerdag idag om än väldigt frustrerande stundtals. Var riktigt korthet men förlorade tre fulla inköp där jag 3bettar AA/KK pre och får syn av 75s och motsvarande skräp som drar ut.

Men semi-rushade i slutet av sessionen så jag slutar med ett fint plus på $1.6k.

 

 

Ingen flop man direkt superjublar åt när man har tre tiiiighta regs efter sig. Hade för mig att jag sizade mindre än vad jag fakiskt gjorde. Men planen var att siza smått så att någon skulle lacka ur och slå om antingen med bluff eller drag. På rivern var jag lite tveksam hur jag skulle göra. Var först inne på att ställa rakt av och kanske få en tiltsyn av Ax:spade:, men valde som ni ser att betta riktigt lite för att reppa typ QQ/JJ. Med det riverbettet tror jag att fi relativt ofta kan ställa med missade drag då dom inte ger mig credd för en hand. Slutresultatet blir riktigt bra. Fi bluffar inte bort sig utan value ownar sig själv rätt hårt ist.

$2/4 Hold'em Cash Games, 8 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $421.80

UTG: $404

UTG+1: $329.20

MP1: $433.40

MP2: $1,205.35

CO: $434.15

Button: $485.20

SB: $489.80

 

Dealt to UTG 3:heart: 3:club:

 

Pre-flop:

UTG raises to $12.70, (3 folds), CO calls $12.70, Button calls $12.70, SB calls $10.70, (1 folds)

 

Flop: ($54.80) 6:heart: 5:spade: 3:spade: (4 Players)

SB checks, UTG bets $28, (1 folds), Button calls $28, (1 folds)

 

Turn: ($110.80) T:club: (2 Players)

UTG bets $76, Button calls $76

 

River: ($262.80) A:diamond: (2 Players)

UTG bets $98, Button raises to $368.50 and is all-in, UTG calls $189.30 and is all-in, Button returns $81.20

 

Results:

Button Showed Q:spade: A:spade:

UTG Showed 3:heart: 3:club:

UTG wins $834.40

 

 

 

 

 

 

$2/4 Hold'em Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

MP1: $14

MP2: $730.45

MP3: $655.30

CO: $373

Button: $761.70

SB: $848.05

BB: $606.70

UTG: $240.45

UTG+1: $200

 

Dealt to Button K:spade: K:club:

 

Pre-flop:

(3 folds), MP2 raises to $12, (2 folds), Button raises to $44, (2 folds), MP2 calls $32

 

Flop: ($94) 2:spade: K:diamond: 5:spade: (2 Players)

MP2 checks, Button bets $56, MP2 raises to $112, Button calls $56

 

Turn: ($318) 4:diamond: (2 Players)

MP2 bets $172, Button raises to $605.70 and is all-in, MP2 calls $402.45 and is all-in, Button returns $31.25

 

River: ($1,466.90) A:spade: (2 Players)

 

Results:

MP2 Showed 5:club: 5:heart:

Button Showed K:spade: K:club:

Button wins $1,463.90

 

------------------------------

 

Slutligen så skulle jag att någon vänlig själ förklara storheten med "på spåret" för mig? Har märkt att folk på pf plus andra forum åå facebook creddar programmet som fan.

Grejen är att jag väldigt sällan ser på tv när det inte är sport. Så jag har totalt missat programmet. Har väl zappat in i det någon enstaka gång men aldrig fastnat.

Ett tag trodde jag att hyllningarna var någon form av avancerad level men så verkar det faktiskt inte vara. Så pls UPPLYS MIG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Slutligen så skulle jag att någon vänlig själ förklara storheten med "på spåret" för mig? Har märkt att folk på pf plus andra forum åå facebook creddar programmet som fan.

Grejen är att jag väldigt sällan ser på tv när det inte är sport. Så jag har totalt missat "på spåret". Har väl zappat in i det någon enstaka gång men aldrig fastnat.

Ett tag trodde jag att hyllningarna var någon form av avancerad level men så verkar det faktiskt inte vara. Så pls UPPLYS MIG!

 

Det är ett mycket underhållande program med blandning av allt :) Man får lära sig mycket av världen och frågorna håller en lagom svår nivå för det flesta personer. Värdarna för progammet är mkt bra dessutom vilket gör det extra sevärt.

Dagens avsnitt var riktigt bra! :)

 

Brukar man höja 33 utg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett mycket underhållande program med blandning av allt :) Man får lära sig mycket av världen och frågorna håller en lagom svår nivå för det flesta personer. Värdarna för progammet är mkt bra dessutom vilket gör det extra sevärt.

Dagens avsnitt var riktigt bra! :)

 

Brukar man höja 33 utg?

 

Var tvungen att wikepedia på spåret för att se vilka som är programledare. Var ganska säker på att det var Oldsberg men han verkar vara utbytt. Kristian Luuk och Fredrik Lindström känns faktiskt en smula mer underhållande.

Nu är det iof bara du som svarat ännu men har du alltid följt "på spåret", eller har det fått en stor uppsving denna säsong? Aldrig märkt av denna hype tidigare nämligen.

 

33 mixar jag upp det med(framförallt på min50bb bord). Öppnar även SC stundtals för att vidga min range en smula. Nu uppskattar jag bara men säg att jag foldar pocket femmor och neråt 60% av gångerna UNG-UNG+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror medelåldern som kollar programmet har sänkts ganska kraftigt när Oldsberg slutade och Luuk + Fredrik fick hoppa in. Innan var programmet lite gammalmodigt och folk under 30år gillade de nog inte. Det är vad jag tror :) därför hör man mer om programmet i umgångskretsarna då äldre folk inte har facebook t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du "bara" synade fi´s trebet med KK. Inget fyrbettande där alltså.

Är det för att mixa upp spelet eller för att titta flopp och förhoppningsvis inte se nåt A?

 

Tycker att man allt för ofta hamnar i tråkiga lägen med KK på FRbord.

 

Hur ser du på den handen pre? Kan du vika den, om t.ex. du fyrbettar och en fullstack 5bettar AI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, antar att du syftar på min facebook-status. Det är ev-nöt att sitta och få stånd över hur allmänbildad man är. Oldsberg+Hellberg är fortfarande "the shit" men Luuk och Lindström har tagit över med heder.

 

Posta mer händer, roligt att se.. Gärna lite fler som inte bara är dubblingar/utdragningar! (Och så ser WHU till att slå rentboys imorn)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror medelåldern som kollar programmet har sänkts ganska kraftigt när Oldsberg slutade och Luuk + Fredrik fick hoppa in. Innan var programmet lite gammalmodigt och folk under 30år gillade de nog inte. Det är vad jag tror :) därför hör man mer om programmet i umgångskretsarna då äldre folk inte har facebook t.ex.

Låter vettigt. Har ju förstått att det alltid varit ett populärt program. Men när unga hippa snubbar prioriterar bort utekvällar etc för att se på spåret så började jag verkligen undra.

 

Haha, antar att du syftar på min facebook-status. Det är ev-nöt att sitta och få stånd över hur allmänbildad man är. Oldsberg+Hellberg är fortfarande "the shit" men Luuk och Lindström har tagit över med heder.

 

Posta mer händer, roligt att se.. Gärna lite fler som inte bara är dubblingar/utdragningar! (Och så ser WHU till att slå rentboys imorn)

Det var din status som fick bägaren att rinna över åtminstonde.

 

Ska försöka posta lite flera händer. Men kruxet är att det är sjukt tidsdödande att i efterhand gå igenom händer från 30bord och leta intressanta spots. Lättare att filtrera sig till dubblingarna än att hitta just den där specefika läget då man blir check/raisad på flop men topp par.

Men ska försöka posta något vettigt framöver.

 

Angående West Ham bärjar jag bli lite nojjig. Såg bra ut ett par matcher när den nya ägaren kom. Men den totala failen mot Bolton och det faktum att vi har kvar Chelsea, Arsenal och Liverpool på bortaplan oroar. Samt City i sista omgången om jag inte minns fel.

 

 

Såg att du "bara" synade fi´s trebet med KK. Inget fyrbettande där alltså.

Är det för att mixa upp spelet eller för att titta flopp och förhoppningsvis inte se nåt A?

 

Tycker att man allt för ofta hamnar i tråkiga lägen med KK på FRbord.

 

Hur ser du på den handen pre? Kan du vika den, om t.ex. du fyrbettar och en fullstack 5bettar AI?

Det var jag som 3bettade och fi som synade.

 

Jag viker aldrig mot ursprungsraisaren med KK om jag väl 3bettat denna. KK är givetvis en för stark hand för att 3bets/folda med. Sen händer det ju givetvis ofta att man degar kungar mot ess men i +90% av tillfällena så är det inget att göra åt saken. Om vi snackar mittposetion och framåt krävs det en helt sjuk read för att vika kungar preflop.

Men visst, det är segt när man degar KK mot AA 5 gånger i rad. Men helt plötsligt så kommer det lika många tillfällen där du står på andra sidan eller får in Knugar mot damer. What goes around....

 

Att folda kungar preflop är lite som att vinna 10milj sek på lotto, bege sig till studion (whatever) för att hämta degen, men väl där vägra ta emot pengarna pga att mannen med checken inte vaccinerat sig mot svininfluensan. Man kan ju dö liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått en grym start på masstablandet. Springer som en gud och allt är frid och fröjd pokermässigt för första gången på ett bra tag.

 

37998619.th.jpg

 

 

I övrigt verkar det som att jag och tre kompisar ska dra till Tokyo i September vilket bara kan bli den bästa resan någonsin.

Har inte alls kommit långt i planeringen men om någon varit där och kan rekomendera ett hotell (prisvärt, inget highstakes), vilket område man ska bo i, eller vad som helst egentligen så skjut.

 

Nu blir det West Ham - Bolton och sen griiiiind.

 

 

 

Ballt, funderar själv på att dra dit i Augusti, är såld på Tokyo och även såld på Korea, så blir förmodligen båda ibörjan på trippen. Hur länge blir ni borta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ballt, funderar själv på att dra dit i Augusti, är såld på Tokyo och även såld på Korea, så blir förmodligen båda ibörjan på trippen. Hur länge blir ni borta?

 

Vi har som sagt inte kommit så långt i planeringen. Men har hört 11-14 dagar nämnas.;-) Personligen vill jag stanna längre när man väl tar sig ända dit. Men bara att respeketra att folk måste hem och knega.

 

Har du kollat runt efter boende och så? Själv har jag för en gångs skull lämnat ifrån mig den biten (åtminstonde huvudansvaret) till en kompis. Han har varit i Shanghai en gång tidigare så han får givetvis ta på sig rollen som expert. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...