Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

Känner verkligen igen mig, nu har jag haft turen att slippa undan downswingen som många andra osv. Men känner att man verkligen sätter för stor press på sig själv och man glömmer bort vilken sjuk situation man faktiskt befinner sig i och hur lyckligt lottad man ska vara som har det tryggt ekonomiskt och en enorm frihet jäntemot många andra här i världen.

 

Man är ju alltid rädd att nätpokern ska dö ut osv och vill alltid vinna så mkt som möjligt snabbt som fan men man får verkligen inte glömma bort livskvalitè och att man faktiskt bara lever ett liv, pengar kan man alltid fixa på ett eller annat sätt, men inte tiden. Tror du gör helt rätt i att fokusera på att må bra då det egentligen är anledningen till att man vill skaffa pengar.

Klarade mig undan bra många år jag också men förr eller senare kommer den. :-(

 

Man blir så djävla blind i framgång. Plussade ungefär 650-700k SEK första halvåret och jag var då säker att jag skulle klara 1milj SEK målet. Men från inegnsatns BOOOM, inte en krona på ett halvår förutom från rakeback.

Klart det är drygt att jobba, jobba, spela, spela varje kväll utan att tjäna en enda krona.

Men vafan, har ju åndå plussat 600-700k SEK i år på att sitta framför datorn och ha en enorm frihet. Bara värdelöst att man går hema och tycker allt är värdelöst och att det bara är barnen i afrika som har det snäppet värre.

 

Min downswing borde inte kommit som en chock. Ingen överaskning att variansen är brutal liksom. Fast jag läst mängder med artiklar och trådar som behandlar ämnet var jag ändå inte förbered.

Rädslan att nätpokern ska dö ut ökar nog också på stressen en aning. Hade jag vetat att jag kunde spela i 10år till med eb hyffsad winrate (om än på sidan av något annat) skulle jag nog slappna av mera. Man vill ju suga ut så mycket som bara är möjligt av skiten så man får en trygg start på vad man än tar sig an härnäst.

 

Har också på senaste tid orat mig mycket över att man börjar bli lite äldre (26år) och inte pluggat eller skaffar sig yrkeserfarenhet. Fast jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att jag fortfarande hade stått på ett lager motsvarande om jag inte haft pokern. Av alla mina kompisar är det två som pluggar resten jobbar på golvet som mekaniker eller industriarbetare medans några står i butik. Så egentligen missar jag inte så djävla mycket.

 

Din sista mening är bra. Det är visserligen väldigt självklar men ändå. Pengar ger trygghet och en större frihet. Men ju mer jag vinner desto mer vill jag ha. Så jag stannar aldrig upp och bara njuter. Minns när jag sa upp mig och hade en rulle på dryga 30.000SEK på SvS. Då var jag fullkomligt övertygad att allt skulle lösa sig bara jag fått ihop 100.000SEK. Väl där ville jag istället ha 200.000SEK osv osv. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gått hyffsat senaste dagarna. Lirat 1/2 och 2/4 sh och var upp dryga 2.5k på det.

Idag började jag med att slänga upp fyra sh2/4 bord och två fr 3/6 bord. Bli översettad i raisade potter för 100BB tre gånger på fr600 samt en KK vs AA.

På 2/4 tampades jag en hel del med en grinder som enligt pokertableratings ligger på 98 på HOTorNot. Han 4betta samtliga mina 3betts udner sessionen och vek inte en endaste gång när jag ställde. Torskar bara mot honom med AAvs33, AKvs55 och AQvs77. Och är 3.5k back idag.

 

Börjar fan grina snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, glad man inte är du just nu... 3 set vs överset på en session har jag nog aldrig varit med om ens. Bara köra på dock så länge du inte känner att du går runt och är semitiltad hela tiden, måste ju vända ngn gång och är ju då man ska lägga in sjuka timmar på att få monsterplusset i säcken. Ett tips är ju att tillfälligt tableselecta lite hårdare än vanligt för att känna att du verkligen har edge och kan lita på ditt spel.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit, glad man inte är du just nu... 3 set vs överset på en session har jag nog aldrig varit med om ens. Bara köra på dock så länge du inte känner att du går runt och är semitiltad hela tiden, måste ju vända ngn gång och är ju då man ska lägga in sjuka timmar på att få monsterplusset i säcken. Ett tips är ju att tillfälligt tableselecta lite hårdare än vanligt för att känna att du verkligen har edge och kan lita på ditt spel.

 

GL

 

Och var ju inte en speciellt lång session heller. På 3/6 kan det inte blivit mycket mer än 150-200 händer. Det sa bara smack, smack, smack!!

 

Jag har faktiskt börjar tableselecta mera på sistonde. Förut tableselectade jag i stor sett inte alls så det säger kanske inte så mycket.

 

Skönt att ett nytt år närmar sig då det brukar vara lättare att lämna skit bakom sig "och börja om från början".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer nog inte skriva så mycket mera här iår. Ska försöka pausa från pokern året ut.

Mår bara skit över resultatet och nu i juletider då det faktiskt händer rätt mycket "irl kul" så ska jag ta vara på det utan att vara bitter över pokern.

Blir kanske lite spel i mellandagarna om jag får för mycket tid till övers.

Så kanske drar ytterligare någon pokerrelaterad post här men vi får se.

 

Om inte annat återkommer jag efter Manchester resan i januari.

 

Tills dess, GL till alla!! Och ha en fröjdefull jul med släktfighter, misslyckade julklappar och cp-fyllor!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Postar mest detta inlägg för det sjuka att jag sitter nykter på nyårsafton framför datorn.

 

Ska dra mot skavsta om ett par timmar (ska köra) så detta fick bli det lugnaste nyåret någonsin.

 

Var iaf över till vännerna och åt gott och bevittnade tolvslaget.

 

Cp-taggad inför resan och massa matcher ska ses live.

Fc United v Ossett Town, Manufc v Leeds, Wigan v Hull och City v Manufc.

Ballt att få se både West Ham v Millwall och ManU v Leeds under samma säsong.

 

Vill egentligen sova nu men det är nog lönlöst. Kanske ska testa klonken 2010 istället. Inte spelat en endaste han på några veckor nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

ALLT ÄR SIG LIKT

 

har ångest för att börja spela igen efter en månads pause...hur vinner man liksom? Orkar man höja Axs ung? Är Ak verkligen bara en draghand osv osv

 

england var lika vackert som always.. trist med massa instälda/stängda matcher/shoppingcenter/strippklubbar bara..hiltons skybar rulade dock som alltid!!

 

men livet går vidare,,,,,,förstår inte hur jag ska palla bli två outad igen bara--------någon som läst på flashback länge? att råna en kisosk med lasersikte känns ej längre helt oaktuellet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång paus där, förstår att det känns lite nervöst att börja om, tycker själv man blir rostig efter ca en vecka. Kanske spela lite lågt ett par timmar tills "tänket" kommit tillbaka? Antar att du är rätt ironisk med din oro för att inte kunna vinna, backmånader får vi ju alla så är inget man ska deppa ned sig över och hata livet för.

 

Kioskrån låter vettigt btw, 2tkr och 5kg godis sen kan du hit n runna till Mexico resten av livet.. ;-)

 

Kör hårt nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte pallat skriva så mycket här på sistonde (förutom fylleskiten ovan) men det är väl dags att börja igen.

 

Manchester var nice men "the big freeze" som BBC väljer att kalla 4plusgrader och slask förstörde mycket av resan.

Första halvan av resan flöt dock på bra förutom att FC United matchen blev inställd pga tjäle i backen. Men dagen efter såg vi Wigan - Hull och efterföljande dag Man U - Leeds.

Tror publiksiffran i Wigan var på ca8000 och läste senare att det var den sämsta publiksiffran mellan två PL-lag på 30år.

 

Till United matchen var vi ute i god tid för att "pinta upp" men tyvärr var alla pubar och stänga pga säkerhetsskäl. Huggde en taxi och drog längre upp på gatan i jakt på något öppet. Kliver av vid en pub som taxichafförern trodde skulle vara öppen. Dock såg den redigt igenbommad ut men ett par personer gick in i gränden bakom puben och där in via en bakdörr. Tyvärr blev vi nekade i dörren då dom dagen till ära bara släppte in stammisar.

 

Hittar dock en paki-affär som sålde öl så vi köpte på oss ett gäng fosters och började vandra tillbaka mot arenan.

På vägen tillbaka möter vi ett gäng britter som frågar vart vi kommer ifrån, alltså vart vi köpt ölen då affärerna närmare arenan inte fick sälja alkohål. Min englands debuterande vän kläcker då blixtsnappt ur sig; ajm Swedish!! :mrgreen:

Samma vän ville också köpa "people beer" på subway...

Väl tillbaka vid arenaområdet var det nu en stor folksamling och stämningen började sakta men säkert byggas upp. Ibalnd kom det någon vandrandes med en Leeds halsduk och då skanderas det i sedvanlig stil, SCUM, SCUM, SCUM!!

Så där höll det på ett par timmar och det hela var rätt trevligt även om man hade föredragit en pub. Blev lite småhetsigt med 40min kvar till avspark då massa Leeds snubbar drog förbi med massa flaskkastning osv. Typ då bestämde vi oss för att dra mot arenan. Ser vårat insläpp lite brevid alla andra men det såg ut som en hotellobby ungefär. Vi kliver iaf in och inser att vi nu ska åka hiss upp till våran sektion, WTF. Väl på våran våning ser vi att ena hållet leder mot läktaren och den andra mot en pub. Blir givetvis en snabb öling i vad som känns mer som en skybar än en pub på en fotbollsarena.

Alla som är intresserade vet väl hur matchen slutade men Old Trafford var en mäktig upplevelse. Redigt bra stämning på United sektionen till en början iaf och dom 9000 tillresta Leeds-suppotrarna levde på bra under hela matchen.

 

Efter slutsignalen dröjde vi oss kvar i baren för ett par öl innan vi begav oss mot pizza hut. För att gå dit så går man över en bro med trottoar på båda sidorna och i mitten en bilväg. När vi kliver på bron så kliver det fram ett 30tal helt svartklädda United grabbar från ett buskage på motsatta sida vägen. Vi stannar till och man ser Leeds suppotrar i närheten snabbt som fan ta av sig sina färger. Dom fortsätter över bron och polisen kommer efter. Smäller ett par hundra meter framför oss i en korsning och vi sicksackar lite halvsmidigt in mot matstället.

 

En riktigt tuff match på alla sätt även om det var tråkigt att inte United lyckades kvittera. Kan tänka mig att ljudnivån då skulle slagit det mesta.

 

Resten av resan hade även den sin charm med karaoke bar, Hiltons skybar och någon schysst nattklubb. Men då britter bevisligen inte kan hantera snö så ställdes City-matchen in, och det mesta av värde i Manchester så som shopingcenter, strippklubbar, barer stänge.

Gick extrasändningar på BBC konstant om "katastrofvädret" som gjorde att folk inte kunde ta sig till arbetet, skolor stängde osv. Kändes ett tag som att allt var ett stort practical joke riktad mot oss då vi visste att det var 15 grader kallare hemma och betydligt mer snö.

Var en polisstation utanför Manchester som fick stängas då den var obrukbar pga vädret...ute var det plusgrader och slask....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpa på mpee, du vet att du är vinnande i längden mtp föregående år :)

 

Försöker vara lite sympatisk på fyllan, hoppas de uppskattas :)

 

Vad är målen för -10?

Tack tack, själv på senaste tiden blir jag vara bitter och tycker synd om mig själv när jag dricker.

Struntar i att sätta mål för den nya året. Mål stressar mig mer än vad dom sporrar mig har jag märkt..

 

Lång paus där, förstår att det känns lite nervöst att börja om, tycker själv man blir rostig efter ca en vecka. Kanske spela lite lågt ett par timmar tills "tänket" kommit tillbaka? Antar att du är rätt ironisk med din oro för att inte kunna vinna, backmånader får vi ju alla så är inget man ska deppa ned sig över och hata livet för.

 

Kioskrån låter vettigt btw, 2tkr och 5kg godis sen kan du hit n runna till Mexico resten av livet.. ;-)

 

Kör hårt nu!

Mjo...trodde jag skulle bli supertaggad av en så lång tid utan poker men icke icke. Men ja, ska försöka hålla mig till 2/4 ett tag.

Klart jag vet att jag är vinnande men mitt självförtroende pokermässigt är verkligen kört i botten för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit rejält sliten sen jag kom tillbaka från england. Mitt imunsystem brukar vara mega och jag brukar vara sjuk max en gång om året.

Men räknade ut att jag hade 13 fyllor på 20 dyngn från julveckan och fram till att jag kom hem från manchester. Kring jul åt jag 5 raka julbord som följdes upp av 7st pizzor och någon mcdonalds. Väl i manchester fortsatte onytigheterna obv. Helt sjukt djävla land det där, ALLT ÄR FRITERAT.

 

Så senaste dagarna har jag bara legat i soffan och kollat serier/filmer och spelat ps3 samt lite poker.

 

Igårkväll somnade jag 18.00 och sov till 9.00. Somnade framför en film vid 14.00 och sov sedan till 18.00. Gick och la mig i sängen direkt för att läsa vilket jag lyckades emd i 45 min innan jag somnade igen och vaknade kl 24.00.

 

Ser fram emot nästa vecka då jag förhoppningsvis mår bättre och kan börja leva normalt igen. Börja spela tennis och försöka röra på sig lite samt börja laga mat igen.

Ska även tjata hit min städerska då hon inte varit här sen innan jul. Ser fördjävligt ut och är absolut inget jag kommer ta tag i själv.

 

Pokermässigt har jag orkat med två sessioner fr400 sen jag kom hem och är $1500 upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt spelat något alls senaste dagarna. Är fortfarande halvsjuk med en jobbig hosta som vägrar ge sig.

Spelat obehagligt mycket md2 senaste dagarna vilket det måste bli stopp med. Imorgon ska jag iväg och spela tennis för att försöka rena kroppen en aning. ;-)

 

 

Är inte mycket för hockey men detta var riktigt vackert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Dåligt med upptaderingar här. :rolleyes: Inte min avsikt att lägga ner dagboken men just nu spyr jag på poker och orkar knappt surfa på pf överhuvudtaget.

 

Ska väl inte whina allt för mycket men är $30k under ai ev sen i augusti. Och då har jag ändå spelat betydligt mycket mer 2/4-1/2 än 5/10-3/6.

 

I feb är jag back $2.8k och exakt lika mycket i all-in ev efter 3k händer 2/4 och 8k händer 1/2.

 

Jag spelar fullring för att slippa varians ffs!! Inte tjänat en dollar på spelet sen i Juli...

 

Irl är det också rätt trist. Funderar på att börja jobba extra på ett lager bara för att komma iväg lite. Blir fan deprimerad av att ligga och kolla serier hela dagarna tills man tvingar sig själv att grinda lite fast man vet att man kommer backa.

 

Dom enda posetiva bitarna är att jag kommit igång ordentligt med tennis/badminton och lirar 3gånger i veckan.

Sen har jag återigen bokar en London resa till mitten av månaden. Utan mina englandsbesök skulle jag fan gå under.

 

Whine, whine, whine. :-P Också en anledning till att jag väljer att inte upptadera så mycket. Är ju verkligen skittråkigt att läsa massa gnäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade väldigt liknande erfarenheter som du stora delar av förra året, kom tillbaka från min paus i november och det börjar så smått släppa.

 

kämpa på!

 

Man har ju läst om dessa svackor sen man började spela poker . Hade personligen svårt att köpa alla downswing grafer på +300k händer tidigare.

Har varit förskonad från långa perioders helvete tidigare under min pokerkarriär så det var kanske på tiden. Har ju ändå spelat som "pro" två år nu.

 

Om man ska försöka se det från den ljusa sidan lär man komma ur detta starkare än vad man var innan. Och varians är som alla vet en del av spelet, lika bra att lära sig den hårda vägen antar jag.

 

Sen om jag ska vara ärlig så sprang jag rätt bra första halvan av förra året. Tyvärr njuter jag inte lika mycket i framgång som jag lider i motgång. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer spelar du per månad? Får en känsla av att du inte spelar så mycket. Lira på så ska variansen spela mindre roll.

 

Är du säker på att du inte har några läckor i spelet? Har spelat en del med dig och tycker du verkar vara mycket stabil men kan ändå finnas en del mindre läckor. Kanske kan hitta en coach eller någon på pf som kan hjälpa till och analysera ditt spel. Pm:a mig om du vill..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer spelar du per månad? Får en känsla av att du inte spelar så mycket. Lira på så ska variansen spela mindre roll.

 

Är du säker på att du inte har några läckor i spelet? Har spelat en del med dig och tycker du verkar vara mycket stabil men kan ändå finnas en del mindre läckor. Kanske kan hitta en coach eller någon på pf som kan hjälpa till och analysera ditt spel. Pm:a mig om du vill..

Antal händer per månad varierar kraftigt. Förra året blev det +550k händer åtminstonde med två pokerfria månader. Inte spelat uteslutande på party även om det är planen från och med nu.

 

Fast det har helt klart blivit färre händer senaste tiden. Men har som mål att få in minst 50k händer per månad fram till sommaren iaf.

 

Jag har läckor, inget snack om den saken. Jobbade på att lösa upp mig förra året vilket gick kung i framgång. Men när allt började gå åt helvete så läckte jag ganska hårt.Var ofta djävligt vilsen i potter vilket inte hänt förut då jag varit betydligt tryggare i mitt spel. Senaste tiden har jag gått tillbaka till att lira väldigt ABC.

 

Vet att vi har lirat en del mot varandra men aldrig haft någon egentlig koll på vad du nickat. Har fått någon heads up om det ibland men alla byter ju nick hela tiden. Ingen aning varför men jag kan inte se från vilket land folk är ifrån på party. Har provat att installera om klienten men det vägrar fungera. Så den annars så fungerande uteslutningsmetoden går inte att bruka för mig. :-P

 

Har funderat på det där med coach. Vettifan om jag pallar ta kontakt med någon utländsk historia och här på pf är det väl inte allt för många som lirar fullring. Visserligen skulle jag garanterat kunna lära mig enormt mycket av en duktigt SH-spelare också. Men det känns som om det skulle bli bäst om även coachen lirade fr som standard.

Sen det absolut bästa vore väl om man kunde träffas irl och sitta och grinda/prata ist för att skicka dom 2 sjukaste händerna från varje session. Går ju att recorda sessioner och snacka via typ skype också men även det känns ju rätt bögigt imo.

Fast vore kanske på sin plats att överväga det hela iaf. Så här kan det ju inte fortsätta liksom. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också tänkt på det där med coachning, men likt dig så kommer jag också fram till liknande slutsatser, meckigt och osäkert om pay-off. Om du vill kan jag coacha dig, garanti att öka din winrate från neg 2bb/100 till neg 4bb/100 ;)

 

Tänkt lägga upp fler händer förresten?, längesen man såg ngn kul hh här. Apropå att bara spela Party, kan ju inte vara ett klokt move mtp hur dåligt med 24/7 FR-action det är på 2/4 uppåt dessa dagar. Tycker du ska testa Ipoker och nåt annan sajt iaf..

 

GL med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också tänkt på det där med coachning, men likt dig så kommer jag också fram till liknande slutsatser, meckigt och osäkert om pay-off. Om du vill kan jag coacha dig, garanti att öka din winrate från neg 2bb/100 till neg 4bb/100 ;)

 

Tänkt lägga upp fler händer förresten?, längesen man såg ngn kul hh här. Apropå att bara spela Party, kan ju inte vara ett klokt move mtp hur dåligt med 24/7 FR-action det är på 2/4 uppåt dessa dagar. Tycker du ska testa Ipoker och nåt annan sajt iaf..

 

GL med liret!

Har inte lagt upp händer pga samma anledning som att jag inte upptaderat dagboken. Kommer bara bli gnällhänder då det är dom jag minns efter sessionen. Men ska försöka posta något med disskutionsvärde inom kort.

 

Det där med vilken sida så är det mer icke eu baserade historier jag ska skippa framöver.

 

 

 

Men ni bor väl i Stockholm båda två? Vill någon ta en grindkväll så är jag inte den som är den. Vore säkert nöten för mitt självförtroende om inte annat. Kan återgälda med en shotsbricka. :-P

 

faaakeedit: Hit or Run promotionen party kör med nu måste vara den tröttaste någonsin. Tar ju evigheter att köra slut på sina credits. Någon som lyckas dubbla sig fler än två gånger i rad btw?

 

faaakeedit 2: Lika mycket som jag diggar Anna Anka´s stil ( :-P ) lika mycket ogillar jag Super Bowl. Patriotiskt djävla dravel. Fick nog under stars o stripes när jetsen kom flygandes och kamerorna zomar in en jätteneger som fäller en tår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du in ganska bra volym händer ändå. Bara att gneta på så vänder det.

 

Tycker att en coach kan göra väldigt mycket för ens spel. Hitta luckor, ge tips om andra linjer, peka på tiltat spel etc. Kör för närvarande coaching med foooz från Cardrunners. Tycker det funkar riktigt bra. Han hör ju inte till de allra vassaste FR spelarna men helt klart duktig speciellt inom teorin. Funkar riktigt bra att köra online också med alla prorgram som finns tillgängliga.

 

Har själv coachat en del via CR och tycker att det kan vara givande från den aspekten också. Kan vara svårare än man tror att förklara triviala saker för low limit spelaren.

 

Klart det skulle vara kul att träffas och lira lite FR grindstuga och prata lite skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...