Gå till innehåll

mpee funderar på att lägga ner pokern, men är glad ändå. =)


mpee

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska lämna in tidigt idag är det tänkt. Ska iväg och besikta bilen imorgon vid åtta. Går rykten om att man måste skrapa rutor vid denna tidpunkt så jag längtar inte. :shock:

Blev en kortare session fr400 idag som slutade $100 back. Fr400 är nog den nivå jag har faht svårast för konstigt nog. Har nog försökt ta mig an nivån på fel sätt och vägrat inse att folk i stort sett är lika mycket nits där som på fr200.

Igår lyckades jag iaf plussa $2600 där vilket var ritkigt skönt.

 

________

 

 

Blev lite semi-inspirerad av Shahin89 i Office-tråden att ta tag i läsa böcker biten. Valde dock en mer micro stakes linje och lånade ett par böcker av morsan istället för att köpa nytt.

Hon hade bara deckare så det blev tre böcker av Stephen King och Nattfåk av Johan Theorin som jag läser nu. Den är väl inte tio poäng precis och jag vettitusan om deckare ens är min genre, men måste börja någonstans. Knappt läst en bok på flera år.

 

Så inga serier eller repriser på discover channel ikväll. Utan ner i sängen och läsa bok en timme sen försöka hitta sömnen. Undrar när det hände senast... ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går rätt bra nu med pokern. Är $14.3 plus på spelet denna månad.

Har dock mest spelat fr400 senaste dagarna då jag somnat tidigt om kvällarna och att det tidiga kvällar är ont om fr1000 bord.

 

Idag blir det tennis två timmar om det inte skiter sig i sista sekund igen. Ska bli svinigt kul!!

 

 

 

För lite musik i dagboken känner jag;

 

The Wombats - 'Lets Dance To Joy Division'

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att det sket sig. :twisted: Alla tolv banor var uppbokade trots att vi ville ha tid redan klockan 15. Och dom två andra tennisanläggningarna i stan är nerlagda.

Jag som gått upp i arv för detta. Gått och skuggboxas hela morgonen. Känner mig lite som Ted i senaste how i met your mother-avsnittet när han dricker tentrum.

 

Blir armhävningar nu!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra med pokern för dig nu! HAr du ändrat ngt i ditt spel eller är det bara "riggen" som är med dig lite mer? :-) Lycka till resten av månaden iaf. Trist med tennisen dock, men du får väl köra hård fysträning några extra pass istället så du kan kötta på duktigt nästa gång!

 

En fråga, det är ju allmänt känt att nätpoker blir svårare o svårare men hur länge till känner du personligen att det kommer att vara värt/riktigt lönsamt att spela nätpoker vs att knega? Jag börjar själv bli riktigt skeptisk då man ofta numera ser 7-8 iaf "semi-ok" regs på varje fr5/10 bord. Iofs är ja gfisk för tillfälelt men du fattar kanske vad jag menar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra med pokern för dig nu! HAr du ändrat ngt i ditt spel eller är det bara "riggen" som är med dig lite mer? :-) Lycka till resten av månaden iaf. Trist med tennisen dock, men du får väl köra hård fysträning några extra pass istället så du kan kötta på duktigt nästa gång!

 

En fråga, det är ju allmänt känt att nätpoker blir svårare o svårare men hur länge till känner du personligen att det kommer att vara värt/riktigt lönsamt att spela nätpoker vs att knega? Jag börjar själv bli riktigt skeptisk då man ofta numera ser 7-8 iaf "semi-ok" regs på varje fr5/10 bord. Iofs är ja gfisk för tillfälelt men du fattar kanske vad jag menar

 

Spekuleras ju ganska friskt om detta överallt i "pokervärlden". Guldåren är ju definitivt borta och det känns att motståndet blir bättre och bättre för varje år.

Men det gäller ju att anpassa sig hela tiden. När 3-bets blev supervanligt så dröjde det ju ett tag innan folk anpassade sig till detta och började 4betta light. Finns ju motvapen till allt bara man är beredd att anpassa sig. Sett en del spelare gå från vinnande till even steven då dom fortsatt spela som dom alltid gjort, och skyllt motgångarna på otur.

Och visst kan det kännas drygt att det stundals sitter 7 regs vid bordet. Men många av dessa regs har ju så många luckor i sitt spel att det fortfarande finns värde.

Min klättring från 1/2 där jag spenderade väldigt lång tid upp till 5/10 har ju gått ganska fort. Chockas fortfarande nästan varje dag över hur dåliga många regs är.

 

Personligare tror jag att det är troligare att nätpokern kommer "dö ut" av lagstiftning osv än att värdet försvinner helt.

 

Men visst ligger det något i att man får passa på nu och suga ut så mycket som möjligt. Är glad att jag började med poker när jag gjorde det, är nog betydligt svårare att slå sig fram idag än för fem år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan fan inte sova om nätterna längre. Somnar rätt tidigt men lyckas bara sova fem timmar innan jag slår upp ögonen helt klarvaken. Drygt som fan då jag missar dom bästa pokertimmarna då det faktiskt finns värda bord, men är då för trött för att spela.

I normala fall brukar jag sova mellan 8-10h per natt utan problem.

 

 

Nu går jag bara och väntar på att pes10 ska trilla ner i brevlådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste det du skrev om betsizetell, att folk bettar ofta en jämnt tal när dom bluffar..så detta blev en call.. nu gjorde han inte en purebluff utan han gjorde om sin hand till en bluff (antar jag?)

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Prima

SB ($138)

BB ($61.74)

Hero ($57.79)

BTN ($53.60)

 

Dealt to Hero Q:club: K:club:

 

Hero raises to $2, fold, SB calls $1.75, fold

 

FLOP ($4.50) T:spade: 6:spade: Q:diamond:

 

SB checks, Hero bets $3.50, SB calls $3.50

 

TURN ($11.50) T:spade: 6:spade: Q:diamond: 7:diamond:

 

SB checks, Hero bets $8.50, SB calls $8.50

 

RIVER ($28.50) T:spade: 6:spade: Q:diamond: 7:diamond: 3:spade:

 

SB bets $20, Hero calls $20

 

Hero shows Q:club: K:club:

(Pre 71%, Flop 84.4%, Turn 93.2%)

 

SB shows J:heart: Q:heart:

(Pre 29%, Flop 15.6%, Turn 6.8%)

 

Hero wins $65.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit mycket pes10 senaste dygnet. Ruskigt bra spel och stora skillnader mot förre upplagan. Dock verkar online-läget suga nästan lika mycket.

 

Var nyss och målade min gamla mormors nybygda uteplats. Var grymt monotomt och tråkigt, nästan som att grinda lowlimit fullring. ;-)

 

Blev inge poker igår heller då jag först satt med pes och sedan blev alldeles för trött. Blir nog inge seriöst idag heller då kompisarna vill dricka öl.

Funderar dock på att ta en kortare session 6-max nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du jämför det mot FIFA 10 (om du nu spelat det), vilket av dom tycker du är bäst? Och gärna varför..

Inte spelat FIFA på fem år då jag fastnat för PES då exakt alla mina kompisar spelar det.

Testade visserligen förra årets FIFA en snabbis men får damp på att styra med analogen.

 

Ingen aning vilket spel som egentligen är bäst. Läser man runt på forum etc så går meningarna helt i sär. Står man i valet och kvalet blir man nog tvungen att testa båda innan man köper.

Ett stort minus för PES är dock att online läget är skitkasst. Verkar inte blivit mycket bättre till årets upplaga heller.

 

 

_________

 

 

Nu blir det fredagsbord!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin utgång igår. Massor av karatefyllor på förfesten.

När vi var i Köpenhamn kläckte en av mina vänner ut sig på fyllan att han var explosiv som fan. Han är semi-dvärg och inte den mest vältränade människan så vi har hånat han för detta varje helg nu. Igår var absolut inget undantag. Vi var alla ense om att han är absolut osnabbast (är bakfull och finner inget annat ord) av alla 14-15-16 grabbar i rummet. Någonstans där fick han nog och utmanade en av oss på 60m.

Alla gick ut och 60m staplades upp på en kullerstensgata. Vi försökte dra igång sidbets men ingen ville sätta pegar på våran "explosive" vän så det sket sig. Vi skickar fram den enda tjejen i sällskapet för att starta loppet. Boom bang och starten går, efter tre steg störtdyker dock vårat hånobjekt rakt ner i backen med årets face plant. Stor humor!!

 

Väl på krogen tänkte jag vara baller för en gångs skull och lira roulett. Spelar aldrig på krogen i vanliga fall.

Köper marker för 500kr och skickar en av 6 stablar på rött. Copier kollade lite förstrött på mig och sa att maxinsatsen var 5kr, WTF!! Tröttnar då ut och vill växla tillbaka mina marker vilket han vägrar. Så jag tar mina hundra marker och fyller fickorna till bredden.

Nu har jag iaf marker och sitta och chipstricka med när jag spelar hemma. :shock:

 

Har lite ångest att jag inte spelat något seriöst på flera dagar nu. Hoppas det blir ändring på det ikväll.

 

Jag har själv föredragit och spelat PES de senaste 4-5 åren men jag måste säga att fifa har kommit ifatt (och kanske t.o.m. om) med Fifa 09 & Fifa 10. Men båda spelen har ju sina för och nackdelar.

 

Funderar på att beställa ps3 och ett par feta golvhögtalare nu.. Mjauuu

Låter som två givna köp. Tror dom sänkt priset på ps3 nyligen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin utgång igår. Massor av karatefyllor på förfesten.

När vi var i Köpenhamn kläckte en av mina vänner ut sig på fyllan att han var explosiv som fan. Han är semi-dvärg och inte den mest vältränade människan så vi har hånat han för detta varje helg nu. Igår var absolut inget undantag. Vi var alla ense om att han är absolut osnabbast (är bakfull och finner inget annat ord) av alla 14-15-16 grabbar i rummet. Någonstans där fick han nog och utmanade en av oss på 60m.

Alla gick ut och 60m staplades upp på en kullerstensgata. Vi försökte dra igång sidbets men ingen ville sätta pegar på våran "explosive" vän så det sket sig. Vi skickar fram den enda tjejen i sällskapet för att starta loppet. Boom bang och starten går, efter tre steg störtdyker dock vårat hånobjekt rakt ner i backen med årets face plant. Stor humor!!

 

Väl på krogen tänkte jag vara baller för en gångs skull och lira roulett. Spelar aldrig på krogen i vanliga fall.

Köper marker för 500kr och skickar en av 6 stablar på rött. Copier kollade lite förstrött på mig och sa att maxinsatsen var 5kr, WTF!! Tröttnar då ut och vill växla tillbaka mina marker vilket han vägrar. Så jag tar mina hundra marker och fyller fickorna till bredden.

Nu har jag iaf marker och sitta och chipstricka med när jag spelar hemma. :shock:

 

Har lite ångest att jag inte spelat något seriöst på flera dagar nu. Hoppas det blir ändring på det ikväll.

 

 

Låter som två givna köp. Tror dom sänkt priset på ps3 nyligen också.

 

 

Vart bor du? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hans femte hand vid bordet ungefär. Första handen han spelade så minidubblade han mig och jag 4bettade med AA och han vek. Någon hand senare ser jag han 4bettts-squesa(är lite dragen så kanske använder fel term)en nit som ställer, varvid han foldar. Typ två händer senare typ händer detta och jag känner att han nu är sjukt frustrerad och det finns inte en chans i världen att jag släpper min hand.

 

Iår har jag spelat(24bords-tablat) $1/2 150k händer och är $13k plus på det, vilket ger 1.92bb/100.

Förra året spelade jag dock flera händer @1/2 med ett bättre bb/100, finns graf och så på någon av dom första sidorna i dagboken om du pallar leta.

Är lite skammsen över mitt resultat iår då jag vet att jag kan betydligt bättre.

Masstabla kan vara bra om man vill boosta sin rulle innan man går upp i nivå. Men i längden tycker jag att det är smartare att dra ner på antalet bord och fortsätta utvecklas och TÄNKA poker.

Helt ärligt tycker jag att det finns exakt lika många dåliga spelare på fr5/10 som på 1/2.

Kanske jättedumt att outa detta men fullring is the shiit på så många sätt. Fast jag vet att jag skulle bli krossad på 6max 5/10 men på fullring, liknande nivåer är motståndet så mycket svagare så det finns inte. Dock spelar det ingen roll hur många personer man säger detta till då dom vägrar släppa sitt 6-max spel för det sägs vara så mycket lönsammare och coooolare. Visst krossar man 6-max så fine, fast hur många gör det egentligen det, handen på hjärtat.

 

....................................

 

Djävla Danmark match!!!!!!!!!! Målvaktstavla utan dess like av horan Isaksson imo. Visst är studsen lite dryg men han var inte speciellt skymd. Den SKA HAN TA.

Tar dock det faktum att vi förmodligen kommer missa VM rätt bra. Vi har haft allt i egna händer och fuckad upp det, vad ska vi dit och göra liksom?

 

Fin utgång ikväll trots allt. Massa gin and tonic och allsång till trubadur. Allmänt mysigt och jag blir rätt avtiltad då mina vänner verkligen dödar allt pokerrelaterat tjafs i mig och tar fram mina goda sidor.

Måste vara drygt för dom som lever på poker och BARA har folk som gör det samma. Älskar att ha vänner som inte fattar nått om poker och att jag i deras sällskap kan tänka på annat. Kallas arbetslös, hånas för mitt leverne osv, I LIKE IT ALOT!!!

 

Ship it osv, nu ska jag klämma senaste The Office igen och dricka loka citron tills jag sommnar.

 

THIS, THAT and OTHER!!

 

Har alltid lirat 6max bord mer eller mindre, provade fullring idag. Måste nog tacka dig för detta inlägg, dom är helt galna på borden, plusade runt 200BB på 1.5 timme. Hoppas det håller i sig.

 

Tack !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alltid lirat 6max bord mer eller mindre, provade fullring idag. Måste nog tacka dig för detta inlägg, dom är helt galna på borden, plusade runt 200BB på 1.5 timme. Hoppas det håller i sig.

 

Tack !!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)

 

Mina fylleinlägg äger. 8-)

 

 

 

:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Soffhäng med massa fotboll hela dagen. Sthlms derbyt som var riktigt undehållande som första match. Sedan Liverpool-Man U som tyvärr scousers helvetena lyckades gå vinnande ur och till sist West Ham - Arsenal.

Grymt skön vändning av WHU som förtjänade lite medflyt efter alla motgångar. Billig straff helt klart men som sagt, det förtjänade vi.

Och vilken djävla räddning av Green i slutminuten. :shock: England Number One!!

 

Har annars imponerats av Arsenal hela säsongen och tycker dom spelar en fantastisk fotboll stundtals.

 

 

 

 

Poker

Träffar fint som attans på borden för stunden, happy times!!

Avslutade precis en session på 1000händer $2/4 där jag plussade $2.8k.

 

PokerStars, $2/4 Hold'em Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

sebaaastian (MP3): $433.60

Poszi (CO): $400

Hgh_Ssociety (Button): $545.40

x.sebi.x (SB): $636.50

Lumich (BB): $1,148.20

kemikar (UTG): $400

HERO (UTG+1): $621.30

piscogay (MP1): $421

BIGLivesOn (MP2): $400

 

Dealt to HERO Q:spade: Q:club:

 

Pre-flop:

(1 folds), HERO raises to $12, (4 folds), Hgh_Ssociety calls $12, (1 folds), Lumich calls $8

 

Flop: ($38) T:heart: 8:club: 8:diamond: (3 Players)

Lumich checks, HERO bets $28, (1 folds), Lumich calls $28

 

Turn: ($94) Q:heart: (2 Players)

Lumich checks, HERO bets $78, Lumich calls $78

 

River: ($250) J:heart: (2 Players)

Lumich checks, HERO bets $236, Lumich raises to $472, HERO raises to $503.30 and is all-in, Lumich calls $31.30

 

Results:

HERO Showed Q:spade: Q:club:

Lumich Showed 8:heart: J:club:

HERO wins $1,253.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom äntligen iväg på två timmars tennis idag. Tog tre gem att slå in sig men sen gick det riktigt bra. Servade som en gud (allt är relativt) och drog bara ett endaste dubbelfel. Dock blev det 1-1 i set i en grymt utdragen match. Vann betydligt flera bollar och tog ett gäng blankgem men tappade fokus i slutet då kondisen tröt. Är ändå nöjd då han jag spelade mot vann samtliga matcher i sommras mot mig.

Som den materialspelare jag är slaskade jag också Babolats senaste tennissko, satt som ett smäck!!

 

Funderar på att dra på mig spenderarbyxorna och köpa en ny mobil och eventuellt en klocka. Funderar på en klocka ur Omegas Seamaster serie.

Förslag på mobiler och klockor mottages gärna då jag saknar koll.

Vill inte lägga mer än max 20.000kr på en klocka.

 

Edit: Ska man satsa på en klocka med automatiskt urverk eller kvarts?

Verkar ju skilja en del i pris.

 

http://www.uret.se/omega-seamaster-professional-blue-dial-bracelet-p-2383.html

vs

http://www.uret.se/omega-seamaster-diver-blue-dial-bracelet-p-4578.html

 

Och angående uret.se - dom är ju inte en autoriserad återförsäljare för att kunna hålla lägre priser. Men man ska tydligen få alla papper och stämpel och sånt som behövs. Tankar om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...