allinjompa Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 overbetta flop for information, da kan han till och med folda en battre hand... Citera
heltoker Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 overbetta flop for information, da kan han till och med folda en battre hand... 1+ Man kan diskutera fram och tillbaks hurvida preflopsplet är. Detta är som sagt väldigt readbaserat. Mina stats är i vanliga fall inte 20/xx/x som vi hade just på dessa 200 händer. förmodligen var jag lite borta o såg på PB eller ngt. Kontentan av allt är hur vi går vidare efter flop. Och det är faktiskt inte så hemskt svårt ändå 200 bbs djup. Man ska kunna lägga TP med 200 bbs, även om nu poteländet är trebettat. SvS borde ha 100 bb inköp, jag hatar jävla 200 bbs som alla ska spewa runt med o playa preflop för att sen bara vara dåliga postflop. Ska väl inte säga att jag är bättre postflop så, men ptja, jag hatar också 200 bbs inköp, så jag köper bara in för 100 allt som oftast. Om man inte trivs med att spela en sån här hand ur poss med 200 bbs så ska man inte trebetta den, även om man nu tror man leder mot fi´s knappöppningar. mongo.. 200x är anledningen till att man spelar där Citera
Sideshow Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 även om man nu tror man leder mot fi´s knappöppningar. A-10 spelar för jävla dåligt mot hans 3bet synrange den saken är jävligt klar i alla fall. Citera
Gavve Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 1+ mongo.. 200x är anledningen till att man spelar där Mm o ändå spelar 8 av 10 som idioter med sina 200bb++ stackar. Allt som oftast vill folk helst använda sina djupa stackar till att checksyna 2 gator med nått skönt håldrag för att ändå har kvar ett potbet på riv, även i en trebettad pot. Skrattar gott när jag ser hur vissa regs spelar sina djupa stackar. Tror att bara för att man har ett par hundra bbs så kan man syna med lite vad som helst preflop, man "spelar ju ändå ut fisken postflop". Kram på dig med för övrigt. Citera
Gavve Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 A-10 spelar för jävla dåligt mot hans 3bet synrange den saken är jävligt klar i alla fall. Mm helt med på den. Men som jag förstår det så var väl tanken att ta hem handen preflop. Även fast ATs spelar så bra postflop. Nåja, sånt händer. Citera
kravmärkt Postad 15 November , 2008 Författare Rapport Postad 15 November , 2008 A-10 spelar för jävla dåligt mot hans 3bet synrange den saken är jävligt klar i alla fall. sjukt grym sammanfattning! Citera
hampulito Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Ni som tycker det är spew att 3beta ATs, sb vs button, 4handat. Vilken planet kommer ni ifrån egentligen? Citera
ulaf Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Mm o ändå spelar 8 av 10 som idioter med sina 200bb++ stackar.Allt som oftast vill folk helst använda sina djupa stackar till att checksyna 2 gator med nått skönt håldrag för att ändå har kvar ett potbet på riv, även i en trebettad pot. Skrattar gott när jag ser hur vissa regs spelar sina djupa stackar. Tror att bara för att man har ett par hundra bbs så kan man syna med lite vad som helst preflop, man "spelar ju ändå ut fisken postflop". Kram på dig med för övrigt. Du har rätt. Man vill ju inte spela på en sajt där folk spelar dåligt med djupa stackar. Citera
hampulito Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Min trebetsrange där är AK QQ+ men ibland gillar jag att "mixing upp my game", typ vara lite busig så då kan jag även trebeta en hand som just AT. Är det jättedåligt? Hahah sjukt roligt, undrar hur många som trodde att det där var ett seriöst inlägg. Citera
Pokermannen_ Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Men alltså, sitter BB och foldar hela tiden så kanske man kan föredra att syna denna, Men det är otroligt svårt att överhuvudtaget ha en synrange sb vs knapp om BB sitter och poppar var och varannan hand.. alternativet blir ju då att folda ATs rakt av pre vilket suger.. Citera
Fetto Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Men alltså, sitter BB och foldar hela tiden så kanske man kan föredra att syna denna, Men det är otroligt svårt att överhuvudtaget ha en synrange sb vs knapp om BB sitter och poppar var och varannan hand.. alternativet blir ju då att folda ATs rakt av pre vilket suger.. eller..? Citera
Gavve Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Du har rätt. Man vill ju inte spela på en sajt där folk spelar dåligt med djupa stackar. Jag är ny på siten så jag väljer att köpa in för 100 bbs för att få en viss uppfattning om spelarna. JObbigt att sitta 200-300 bbs djup när man spelat 12 händer mot någon. I övrigt har jag inga problem med att spela djupstackar. Men utan reads är de ingen drömsits. Citera
Memory Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Skillnaden på 100bb mot 200bb-inköp ligger ju naturligtvis inte i vilka reads man har. Citera
ulaf Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Skillnaden på 100bb mot 200bb-inköp ligger ju naturligtvis inte i vilka reads man har. Nja, det blir väl klart viktigare att känna sina motspelare ju djupare stackarna blir? Citera
heltoker Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Jag är ny på siten så jag väljer att köpa in för 100 bbs för att få en viss uppfattning om spelarna. JObbigt att sitta 200-300 bbs djup när man spelat 12 händer mot någon. I övrigt har jag inga problem med att spela djupstackar. Men utan reads är de ingen drömsits. sluta bara skriva istället please Citera
Gavve Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 sluta bara skriva istället please Ok Proffset. Citera
Gavve Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Skillnaden på 100bb mot 200bb-inköp ligger ju naturligtvis inte i vilka reads man har. Nej för man vill ju hemskt gärna trebetta JJ o dö med den mot uknown fi, oavsett om man har 50 bbs eller 300... Nu handlar allt obviously inte om reads, men jag tycker det spelar in så pass mycket att man kan chilla med o köpa in 200 bbs direkt, mot vad som kan vara 5 idioter, eller 5 stycken som faktiskt är bra. Men vad vet jag... Citera
kravmärkt Postad 15 November , 2008 Författare Rapport Postad 15 November , 2008 mot vad som kan vara 5 idioter, eller 5 stycken som faktiskt är bra. Men vad vet jag... Räkna med att alla är idioter tills de har visat motsatsen Citera
pezdawg Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Räkna med att alla är idioter tills de har visat motsatsen de här gillar ja skarpt. Citera
pezdawg Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 A-10 spelar för jävla dåligt mot hans 3bet synrange den saken är jävligt klar i alla fall. Det här ogillar ja skarpt. Citera
wheelinho Postad 15 November , 2008 Rapport Postad 15 November , 2008 Man blir verkligen mycket klokare av dessa trådar. Citera
AccessGranted Postad 16 November , 2008 Rapport Postad 16 November , 2008 Sammanfattningsvis: du måste beta floppen om du inte har stark read på att du spelar mot en passiv spelare (och även då vill du inte bli utdragen av t ex mellanpockets med ett flushdrag). Värde-/infobeta flopp, finns inte så många andra alternativ. Citera
stackbrat Postad 16 November , 2008 Rapport Postad 16 November , 2008 You all wanna be me but you dont have the nose, yes its huge, friggin huuuge. tråd låst Citera
Recommended Posts