Gå till innehåll

25/50 sek AT trebetat, linje?


Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

overbetta flop for information, da kan han till och med folda en battre hand...

 

1+

 

Man kan diskutera fram och tillbaks hurvida preflopsplet är. Detta är som sagt väldigt readbaserat. Mina stats är i vanliga fall inte 20/xx/x som vi hade just på dessa 200 händer. förmodligen var jag lite borta o såg på PB eller ngt.

 

Kontentan av allt är hur vi går vidare efter flop. Och det är faktiskt inte så hemskt svårt ändå 200 bbs djup. Man ska kunna lägga TP med 200 bbs, även om nu poteländet är trebettat. SvS borde ha 100 bb inköp, jag hatar jävla 200 bbs som alla ska spewa runt med o playa preflop för att sen bara vara dåliga postflop. Ska väl inte säga att jag är bättre postflop så, men ptja, jag hatar också 200 bbs inköp, så jag köper bara in för 100 allt som oftast. Om man inte trivs med att spela en sån här hand ur poss med 200 bbs så ska man inte trebetta den, även om man nu tror man leder mot fi´s knappöppningar.

 

 

mongo.. 200x är anledningen till att man spelar där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1+

 

 

 

 

mongo.. 200x är anledningen till att man spelar där

 

Mm o ändå spelar 8 av 10 som idioter med sina 200bb++ stackar.

Allt som oftast vill folk helst använda sina djupa stackar till att checksyna 2 gator med nått skönt håldrag för att ändå har kvar ett potbet på riv, även i en trebettad pot. Skrattar gott när jag ser hur vissa regs spelar sina djupa stackar. Tror att bara för att man har ett par hundra bbs så kan man syna med lite vad som helst preflop, man "spelar ju ändå ut fisken postflop".

 

Kram på dig med för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm o ändå spelar 8 av 10 som idioter med sina 200bb++ stackar.

Allt som oftast vill folk helst använda sina djupa stackar till att checksyna 2 gator med nått skönt håldrag för att ändå har kvar ett potbet på riv, även i en trebettad pot. Skrattar gott när jag ser hur vissa regs spelar sina djupa stackar. Tror att bara för att man har ett par hundra bbs så kan man syna med lite vad som helst preflop, man "spelar ju ändå ut fisken postflop".

 

Kram på dig med för övrigt.

 

Du har rätt. Man vill ju inte spela på en sajt där folk spelar dåligt med djupa stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, sitter BB och foldar hela tiden så kanske man kan föredra att syna denna, Men det är otroligt svårt att överhuvudtaget ha en synrange sb vs knapp om BB sitter och poppar var och varannan hand.. alternativet blir ju då att folda ATs rakt av pre vilket suger..

 

eller..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt. Man vill ju inte spela på en sajt där folk spelar dåligt med djupa stackar.

 

Jag är ny på siten så jag väljer att köpa in för 100 bbs för att få en viss uppfattning om spelarna. JObbigt att sitta 200-300 bbs djup när man spelat 12 händer mot någon.

 

I övrigt har jag inga problem med att spela djupstackar. Men utan reads är de ingen drömsits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ny på siten så jag väljer att köpa in för 100 bbs för att få en viss uppfattning om spelarna. JObbigt att sitta 200-300 bbs djup när man spelat 12 händer mot någon.

 

I övrigt har jag inga problem med att spela djupstackar. Men utan reads är de ingen drömsits.

 

sluta bara skriva istället please

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden på 100bb mot 200bb-inköp ligger ju naturligtvis inte i vilka reads man har.

 

Nej för man vill ju hemskt gärna trebetta JJ o dö med den mot uknown fi, oavsett om man har 50 bbs eller 300...

 

Nu handlar allt obviously inte om reads, men jag tycker det spelar in så pass mycket att man kan chilla med o köpa in 200 bbs direkt, mot vad som kan vara 5 idioter, eller 5 stycken som faktiskt är bra. Men vad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...