Gå till innehåll

25/50 sek AT trebetat, linje?


Recommended Posts

Har bara spelat runt 200 händer mot TAG fi med statsen 20/16/3,6. Har inga reads.

 

Problemet är nu att jag inte vet vilken linje jag ska ta då det mesta känns väldigt kallt.

 

c/c=känns kallt

b/f=känns kallt

c/f=riktigt kallt

 

10k effektiva stackar.

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $25/$50

4 players

Converter

 

Pre-flop: (4 players) Hero is SB with :Ad::Td:

UTG folds, Button raises to $175, Hero raises to $600, BB folds, Button calls.

 

Flop: :Ac::Jc::4c: ($1250, 2 players)

 

HERO?

 

fakeedit: Jag vill inte höra vilken tomte jag är även om handen är jätteenkel. Jag efterfrågar gärna stora teoretiker i klass med PLZOGAME om ni nu finns tillgängliga.

 

love from your MK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hm, jag tror jag skulle spela handen som följer. Vi har ju trots allt en hand som i stort sett slår en bluff, ev en KK/QQ med en club som någon får för sig att göra om till en bluff.

 

1. Bet, och foldar mot omslag.

2. Checksynar, och om turn blankar checksynar jag även den. Har svårt att se den här typen av fi trebarrla i en trebettad pot, då vårat spel med c/c lyser Ax, ev Kc/Qc...

3. Check fold, men det är ganska idiotiskt, jag antar att trebettet med ATs är mest för value mot en buttonraise.

 

För övrigt är de inte en så busenkel hand, trebettad pot med TP är väl aldrig jättelätt 200 bbs djup ur poss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänker du preflopp?

 

Min trebetsrange där är AK QQ+ men ibland gillar jag att "mixing upp my game", typ vara lite busig så då kan jag även trebeta en hand som just AT. Är det jättedåligt?

 

Hm, jag tror jag skulle spela handen som följer. Vi har ju trots allt en hand som i stort sett slår en bluff, ev en KK/QQ med en club som någon får för sig att göra om till en bluff.

 

1. Bet, och foldar mot omslag.

2. Checksynar, och om turn blankar checksynar jag även den. Har svårt att se den här typen av fi trebarrla i en trebettad pot, då vårat spel med c/c lyser Ax, ev Kc/Qc...

3. Check fold, men det är ganska idiotiskt, jag antar att trebettet med ATs är mest för value mot en buttonraise.

 

För övrigt är de inte en så busenkel hand, trebettad pot med TP är väl aldrig jättelätt 200 bbs djup ur poss.

 

Du anser inte att vi är comittade att syna shove river om vi kallsynar flopp och turn? det anser jag. Foldar du verkligen där? Hans pushrange är AJ+, färg, set och bluff

 

Party Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $25/$50

4 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $2362.06

Button: $39841.31

Hero: $9950

BB: $2349.99

 

Turn: :6s: ($3350, 2 players)

Hero checks, Button bets $3000, Hero calls $3000 (pot was $6350).

 

River: :4s: ($9350, 2 players)

Hero checks, Button bets $6000,

 

HERO $5300 att syna för 4 ggr pengarna vilket jag har odds för enligt range nedanför. Ändra om ni ser några fel.

 

 

Board: Ad Jd 4d 6s 4s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 33.898% 33.90% 00.00% 20 0.00 { AcTc }

Hand 1: 66.102% 66.10% 00.00% 39 0.00 { JJ, AJs+, 9d8d, 9d7d, 9d6d, 8d7d, 8d6d, 8d5d, 7d6d, 7d5d, 6d5d, 6d4d, AJo+, A6o, KdQc, KdQs, QJo, J9o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat får du nog faktiskt syna ner. Du ber ju honom faktiskt att bluffa turn/riv och med 3,6 aggrofaktor så bör han kunna skjuta 2 tunnor tom.

Dock så synar jag alltid för mycket.

 

Håller med, synar jag turn så måste jag syna river anser jag. Frågan är vad som är bäst nu då.

 

c/c flopp turn riv?

eller betfold?

vad tycker ni om c/c flopp och cf turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, synar jag turn så måste jag syna river anser jag. Frågan är vad som är bäst nu då.

 

c/c flopp turn riv?

eller betfold?

vad tycker ni om c/c flopp och cf turn?

 

Man vill ju egentligen betta ut med nästan hela sin range på floppen, och oftast har vi bättre än AT vilket gör den mer lättspelad. Börjar man med att checksyna blir det mycket mer att ta ställning till om man tror att FI känner att man är svag och kommer betta tom osv osv. Är svårt och balansera til c/c range också, den är allt som oftast något i stil med det du har nu..

 

Så jag tycker b/f mot unknown FI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill ju egentligen betta ut med nästan hela sin range på floppen, och oftast har vi bättre än AT vilket gör den mer lättspelad. Börjar man med att checksyna blir det mycket mer att ta ställning till om man tror att FI känner att man är svag och kommer betta tom osv osv. Är svårt och balansera til c/c range också, den är allt som oftast något i stil med det du har nu..

 

Så jag tycker b/f mot unknown FI.

 

låter ok, får göra så nästa gång även om det känns tråkigt att betfolda ett toppar!

 

Nej tvärt om, ville bara höra en motivering.

 

När jag tänker på det så kanske det är bättre att bara kallsyna, var det dit du ville komma? En stor del av den range som jag dominerar foldas ju i och med min trebet. Visst, det är ju profitabelt att 3beta AT då hans syn range står ungefär 50/50 mot min plus att jag har fold eq etc men tror du att det är mer profitabelt att bara syna?

 

jag tror på 3bet>syn iaf, ni?

 

fakeedit: nu har ni verkligen chans att starta håningarna :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

När jag tänker på det så kanske det är bättre att bara kallsyna, var det dit du ville komma? En stor del av den range som jag dominerar foldas ju i och med min trebet. Visst, det är ju profitabelt att 3beta AT då hans syn range står ungefär 50/50 mot min plus att jag har fold eq etc men tror du att det är mer profitabelt att bara syna?

 

jag tror på 3bet>syn iaf, ni?

 

fakeedit: nu har ni verkligen chans att starta håningarna :mrgreen:

 

 

Jag trebettar, precis som du, mycket hellre än att syna här, att spela flopp ur position med AT när du har synat pf kan väl bara leda till problem om inte floppen kommer 101010 eller något liknande? Du bör väl också som sagt ha ganska stor FE mot hans öppningsrange från knapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-folda flopp och checkfolda turn tycker jag, kanske syna turn om det känns rätt :D.

 

Inte illa att syna pre heller imo. Med djupa stackar ligger väl värdet mer i att få färgdrag eller tvåpar eller så än att försöka sno potten pre eller att behöva trassla in sig på en sån här flopp? Handen känns iofs underreppad om du synar, men även överreppad om du höjer.

 

edit igen: Synar du är ju alla par bra menar jag också och du kan vinna fina stora små potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet/folda flop, check/fold turn. Jag tror inte FI kommer floata oss utan att ha nått vettigt om du bettar ut. Men checkar du skulle han säkert betta med hela sin range och på en sån flop vill jag verkligen inte check/syna.

 

3-betten är väl för värde. Knappen lär ju ha en ganska bred range för blindstöld där. Händer som 76s, J8s, T8s, Ax, alla par, vilka 2 klädda kort som helst. Tror helt klart vi ofta leder preflop med AT. Dessutom är det inte särskilt skoj å spela AT OOP så lika bra å 3-betta så han faktiskt har chansen att slänga.

3-bet > syn > fold

 

Jag ser ingen anledning till att trassla till det, betta ut och ge upp om han synar eller raisar. De enda händer jag kan se att han synar en bet med på en sån flop som vi leder över är typ KcJ, QcJ, TcJ eller liknande och det är möjligt han checkar bakom dessa på turn/river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst om vi synar alla gator så får vi fina odds på att syna ner rivern, men även fi bör ju tänka på det, och därför inte bluffa allt för ofta kan man tycka. Men det är som du säger, vi blir något av commitade här. Och om vi nu antar att fi är en riktigt kompetent spelare, så kan han ju däremot tänka precis som vi gör. Att vi BORDE Ha bra här, därför pushar fi med luft. Så de blir ju ganska readbaserat... Så endera bygger fi en tarp, eller så gör vi en fantastisk syn :)

 

Ibland crai jag turn med, vilket har visat sig vara ett stört dåligt spel på SvS, för då ser man alltid A4o eller nått liknande som folk gladeligen synar trebets med.

 

Jag är för övrigt FI i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte den här handen man i första hand ska 3betta med när man öppnar upp sin range 200bb djupt. Den spelar ju bra med djupa effektiva stackar eftersom den har flera nötmöjligheter som kan få in coolers på motståndaren och vi kan spela en halvstor pott med TP. Nu blir vi istället tvugna att spela OOP i en stor pott där vi känner oss tvingade att stacka av med TP och mycket väl kan vara dominerade (och chansen att vi dominerar fi är liten).

 

Dock kan det här vara bra om fi har mycket låg fold to 3bet eftersom han då kommer in i potten med en massa händer vi faktiskt har bra equity mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lite som Jerico när jag slängde iväg frågan, vi är ju ofta dominerad mot hans synrange så även när vi träffar TP blir det jobbigt att spela vidare. Finns andra händer jag hellre har i min 3bet-HD.

 

Beror ju lite på hur man spelar i SB också, vissa har ingen synrange utan kör enbart 3bet/fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt lage. Har vill jag garna kanna till fis tendenser. Du ar knapt fore fis range pa den har floppen. Check fold ar inte super daligt om fi ar duktig och satter mkt press.

 

Att checkfolda mot en duktig FI på denna dragiga låter för mig helt orimligt... Jag spelar inte alls på denna nivå, långt ifrån. Men duktiga FI's på denna nivån kan väl skjuta ganska stor del av sin range här när han får en check mot sig. Eller är jag helt fel ute?

 

C/f låter ju så sjukt kallt. Nu var det ju inte du som spelade handen heller men planerar man att checkfolda den floppen är det ju ganska kallt att 3beta ATs alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är bra att spela 3bet/fold i SB när man spelar med 200bb stackar eftersom man hela tiden kommer hamna i lägen liknande detta (man kommer visserligen vinna 5bb pre ofta också). Om man har en konstant squeezande bb får man väl trappa honom då och då istället genom att kallsyna AK/QQ+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bet-folda flopp och checkfolda turn tycker jag, kanske syna turn om det känns rätt :D.

 

Inte illa att syna pre heller imo. Med djupa stackar ligger väl värdet mer i att få färgdrag eller tvåpar eller så än att försöka sno potten pre eller att behöva trassla in sig på en sån här flopp? Handen känns iofs underreppad om du synar, men även överreppad om du höjer.

 

edit igen: Synar du är ju alla par bra menar jag också och du kan vinna fina stora små potter.

 

betfold och c/c och c/f turn låter rätt bra imo och syn turn,riv om fi är spewig. Min hand ligger verkligen i gråzonen mellan att underreppa och överreppa.

 

Visst om vi synar alla gator så får vi fina odds på att syna ner rivern, men även fi bör ju tänka på det, och därför inte bluffa allt för ofta kan man tycka. Men det är som du säger, vi blir något av commitade här. Och om vi nu antar att fi är en riktigt kompetent spelare, så kan han ju däremot tänka precis som vi gör. Att vi BORDE Ha bra här, därför pushar fi med luft. Så de blir ju ganska readbaserat... Så endera bygger fi en tarp, eller så gör vi en fantastisk syn :)

 

Ibland crai jag turn med, vilket har visat sig vara ett stört dåligt spel på SvS, för då ser man alltid A4o eller nått liknande som folk gladeligen synar trebets med.

 

Jag är för övrigt FI i handen.

 

Jag tror att FI med hans stats(enda jag har att gå på) kan bluffa alla gator och synar jag turn måste jag helt klart syna river med de odds jag får. Jag gillar c/c flopp för c/f turn då hans bluffrange för att gå vidare på turn blir lite tightare.

 

Det är nog inte den här handen man i första hand ska 3betta med när man öppnar upp sin range 200bb djupt. Den spelar ju bra med djupa effektiva stackar eftersom den har flera nötmöjligheter som kan få in coolers på motståndaren och vi kan spela en halvstor pott med TP. Nu blir vi istället tvugna att spela OOP i en stor pott där vi känner oss tvingade att stacka av med TP och mycket väl kan vara dominerade (och chansen att vi dominerar fi är liten).

 

Dock kan det här vara bra om fi har mycket låg fold to 3bet eftersom han då kommer in i potten med en massa händer vi faktiskt har bra equity mot.

 

Jag har glömt att säga att jag har en något liten synrange om jag inte spelar mot någon speciell button vs blindarna så AT är ju en helt ok hand hära. Vi röjjer som sagt bort rätt mycket händer och vår equity mot TAG´s syn range är väl runt 50%(fi synar rätt brett i poss) till skillnad mot bara syn och 60/40. Håller med i det du säger fast jag anser fortfarande att AT är ev+ att trebeta här men syn kanske genererar mer? Föredrar nog som du säger att faktist ha en vidare synrange mot TAGs och en tightare mot LAGs då dom som du säger har lägre fold to 3bet. tack för svar

 

Tänkte lite som Jerico när jag slängde iväg frågan, vi är ju ofta dominerad mot hans synrange så även när vi träffar TP blir det jobbigt att spela vidare. Finns andra händer jag hellre har i min 3bet-HD.

 

Beror ju lite på hur man spelar i SB också, vissa har ingen synrange utan kör enbart 3bet/fold.

 

Jag anser inte att vi är dominerade utan vi har väl 50/50 mot TAGs synrange fast vi röjjer som sagt bort väldigt mycket av den range vi dominerar. Jag undrade först om din fråga var ett skämt med tanke på den bild jag fått efter att ha spelat med dig men du fick mig och övriga att tänka lite. Får justera min range mot TAGsen bättre då.

 

 

Att checkfolda mot en duktig FI på denna dragiga låter för mig helt orimligt... Jag spelar inte alls på denna nivå, långt ifrån. Men duktiga FI's på denna nivån kan väl skjuta ganska stor del av sin range här när han får en check mot sig. Eller är jag helt fel ute?

 

C/f låter ju så sjukt kallt. Nu var det ju inte du som spelade handen heller men planerar man att checkfolda den floppen är det ju ganska kallt att 3beta ATs alls...

 

 

checkfolda finns inte på kartan, som spelat tycker ni att

c/c flopp för c/f turn är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte det är bra att spela 3bet/fold i SB när man spelar med 200bb stackar eftersom man hela tiden kommer hamna i lägen liknande detta (man kommer visserligen vinna 5bb pre ofta också). Om man har en konstant squeezande bb får man väl trappa honom då och då istället genom att kallsyna AK/QQ+

 

Tycker också att det är kasst och spelar inte så själv. Ville mest veta om OP spelade så, hade han gjort det är syn inte så hett :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...