Gå till innehåll

25/50 sek AT trebetat, linje?


Recommended Posts

En halvvettig synrange i blindsen 200bb effektivt skulle ju kunna vara typ:

 

99-22,AJs-A9s,KTs+,QTs+,J9s+,T9s,98s,87s,76s,AJo-ATo,KTo+,QTo+ (14.2%)

 

Med 3bet range:

 

TT+,AQs+,Q9s,J8s,T8s,97s,86s,AQo+ (6.2%)

 

(Sooouted korten är väl rätt godtyckliga balanshänder som är lite för dåliga att syna med). Vet att många vill ha betydligt högre 3bet% än så dock, men gör då de 3betsen på knappen istället... Såg i HM att bl.a HNIC har i det närmaste sjukligt hög 3bet% på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det någon bra artikel eller liknande om pottkontroll? Jag har hört det ordet så många gånger och man har väl lite koll på vad det kan tänkas vara men vore najs med något lite mer sakligt så man kan läsa och begrunda...

 

Jag fattar iaf absolut inte hur man kan pusha för pottkontroll, eller håller heltoker på att skriva mysko saker? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO $5300 att syna för 4 ggr pengarna vilket jag har odds för enligt range nedanför. Ändra om ni ser några fel.

 

 

Board: Ad Jd 4d 6s 4s

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 33.898% 33.90% 00.00% 20 0.00 { AcTc }

Hand 1: 66.102% 66.10% 00.00% 39 0.00 { JJ, AJs+, 9d8d, 9d7d, 9d6d, 8d7d, 8d6d, 8d5d, 7d6d, 7d5d, 6d5d, 6d4d, AJo+, A6o, KdQc, KdQs, QJo, J9o }

Varför har du med de här händerna i hans range? Det finns väl ingen chans att han sitter och bombar med just de händerna. Att du har 33.90% chans mot den rangen är väl underställt frågan om han har en hand eller inte. Om han bara bluffar 10% av tiden så är dina 33.90% missvisande.

 

När han synar floppen kan du ju utesluta större delen av hans range IMO.

 

Jag hade betat ut på floppen (bet/foldat) och omvärderat turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du inte infoga en bild också? Du brukar ju göra det. Det har ju också god potential till att bli ett ännu drygare inlägg än bara en vanlig mening.
Exempelvis när du har en marginell hand på en farlig bräda där du inte vill tvingas syna en stor riverbet, då kan det vara bra med pottkontroll. Check it.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempelvis när du har en marginell hand på en farlig bräda där du inte vill tvingas syna en stor riverbet, då kan det vara bra med pottkontroll. Check it.

 

Jo precis men det var ganska grundligt och ungefär det jag kan om det. Måste ju finnas många andra situationer. Men nu förstör vi denna tråd rätt hårt känns det som.

 

Någon som har tips på artikel lr dylikt får gärna PMa. Eller skriva här om inte annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20%

 

Jag är inte långt efter B-)

 

Varför har du med de här händerna i hans range? Det finns väl ingen chans att han sitter och bombar med just de händerna. Att du har 33.90% chans mot den rangen är väl underställt frågan om han har en hand eller inte. Om han bara bluffar 10% av tiden så är dina 33.90% missvisande.

 

När han synar floppen kan du ju utesluta större delen av hans range IMO.

 

Jag hade betat ut på floppen (bet/foldat) och omvärderat turn.

 

jag har lagt in två bluffhänder i rangen och alla suited händer bombar han nog med tanke på att han har färg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst igenom hela tråden men lämpar av min spontana åsikt. Preflop är spew mot vad du beskriver som en "tag regular utan reads". Som spelad b/f, finns ingen annan linje jag vill ha min i min trebet-flop linje range från SB där mot en standard TAG reg. Allt annat känns spontant helt värdelöst, du kan ju inte gärna försöka vara explo mot unknown tag reg det lämnar balansering och merging. Så b/f as played.

 

EDIT: För att klargöra, verkar som att många tycker 3b pre är helt standard 200 bb djupt mot en unknown TAG reg med ATs, ni måste ju mao syna ner hela vägen också då? Vet inte om ATs är en hand jag vill spela en trebettad pot oop 200 bb djupt mot en TAG. Om man nu vill "mixa upp det" så finns det läckrare händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst igenom hela tråden men lämpar av min spontana åsikt. Preflop är spew mot vad du beskriver som en "tag regular utan reads". Som spelad b/f, finns ingen annan linje jag vill ha min i min trebet-flop linje range från SB där mot en standard TAG reg. Allt annat känns spontant helt värdelöst, du kan ju inte gärna försöka vara explo mot unknown tag reg det lämnar balansering och merging. Så b/f as played.

 

EDIT: För att klargöra, verkar som att många tycker 3b pre är helt standard 200 bb djupt mot en unknown TAG reg med ATs, ni måste ju mao syna ner hela vägen också då? Vet inte om ATs är en hand jag vill spela en trebettad pot oop 200 bb djupt mot en TAG. Om man nu vill "mixa upp det" så finns det läckrare händer.

 

bra sammanfattning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst igenom hela tråden men lämpar av min spontana åsikt. Preflop är spew mot vad du beskriver som en "tag regular utan reads". Som spelad b/f, finns ingen annan linje jag vill ha min i min trebet-flop linje range från SB där mot en standard TAG reg. Allt annat känns spontant helt värdelöst, du kan ju inte gärna försöka vara explo mot unknown tag reg det lämnar balansering och merging. Så b/f as played.

 

EDIT: För att klargöra, verkar som att många tycker 3b pre är helt standard 200 bb djupt mot en unknown TAG reg med ATs, ni måste ju mao syna ner hela vägen också då? Vet inte om ATs är en hand jag vill spela en trebettad pot oop 200 bb djupt mot en TAG. Om man nu vill "mixa upp det" så finns det läckrare händer.

Rangemässigt leder ATs över någon som höjer säg 20-25% på knappen. Får man däremot syn är man förmodligen i rätt dåligt skick varför syn kanske är bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rangemässigt leder ATs över någon som höjer säg 20-25% på knappen. Får man däremot syn är man förmodligen i rätt dåligt skick varför syn kanske är bättre.

 

Rangemässigt kan du kasta in fler händer om du bara vill leda mot hans openingrange, men finns en anledning till att de allra flesta kan spela med en vidare range i pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL
Kom gärna med en förklaring.

 

Kör en pokerstove på 25% resp 20% så ser du att ATs leder över båda.

 

ATs vs topp 20%:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 53.828% 50.64% 03.18% 760504913 47828608.50 { ATs }

Hand 1: 46.172% 42.99% 03.18% 645528478 47828608.50 { 66+, A4s+, K8s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+, JTo }

 

 

ATs vs topp 25%:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 56.712% 53.73% 02.98% 1014872119 56226109.50 { ATs }

Hand 1: 43.288% 40.31% 02.98% 761346974 56226109.50 { 66+, A2s+, K6s+, Q8s+, J8s+, T8s+, A7o+, K9o+, QTo+, JTo }

 

Du kanske syftar på att om han blir synad så ligger han inte nödvändigtvis pyrt till, lite svårt att veta hur man ska tolka "FEL".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan diskutera fram och tillbaks hurvida preflopsplet är. Detta är som sagt väldigt readbaserat. Mina stats är i vanliga fall inte 20/xx/x som vi hade just på dessa 200 händer. förmodligen var jag lite borta o såg på PB eller ngt.

 

Kontentan av allt är hur vi går vidare efter flop. Och det är faktiskt inte så hemskt svårt ändå 200 bbs djup. Man ska kunna lägga TP med 200 bbs, även om nu poteländet är trebettat. SvS borde ha 100 bb inköp, jag hatar jävla 200 bbs som alla ska spewa runt med o playa preflop för att sen bara vara dåliga postflop. Ska väl inte säga att jag är bättre postflop så, men ptja, jag hatar också 200 bbs inköp, så jag köper bara in för 100 allt som oftast. Om man inte trivs med att spela en sån här hand ur poss med 200 bbs så ska man inte trebetta den, även om man nu tror man leder mot fi´s knappöppningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...