Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Lägg upp HH för hand 1, känner igenom situationen och hatar mig själv varje gång jag tar synen där och får en bättre hand upptryckt i röven :evil:

FullTiltPoker Game #1317820676: Table Dewey (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 3:51:50 ET - 2006/11/28

Seat 1: Waggho ($201.75)

Seat 2: Gerv ($197.05)

Seat 3: d4donkey ($409.05)

Seat 4: THE_END_IS_NEAR ($377.55), is sitting out

Seat 5: sureshdb ($200)

Seat 6: Donkey4Life ($213.35)

Gerv posts the small blind of $1

d4donkey posts the big blind of $2

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Waggho [Js Jh]

Donkey4Life folds

Waggho raises to $8

Gerv calls $7

d4donkey folds

*** FLOP *** [5c 4h 9c]

Gerv checks

Waggho bets $15

Gerv calls $15

*** TURN *** [5c 4h 9c] [4d]

Gerv checks

Waggho bets $38

Gerv raises to $80

Waggho raises to $178.75, and is all in

Gerv calls $94.05, and is all in

Waggho shows [Js Jh]

Gerv shows [9s 9d]

Uncalled bet of $4.70 returned to Waggho

*** RIVER *** [5c 4h 9c 4d] [5h]

Waggho shows two pair, Jacks and Fives

Gerv shows a full house, Nines full of Fives

Gerv wins the pot ($394.10) with a full house, Nines full of Fives

Waggho: nh

*** SUMMARY ***

Total pot $396.10 | Rake $2

Board: [5c 4h 9c 4d 5h]

Seat 1: Waggho (button) showed [Js Jh] and lost with two pair, Jacks and Fives

Seat 2: Gerv (small blind) showed [9s 9d] and won ($394.10) with a full house, Nines full of Fives

Seat 3: d4donkey (big blind) folded before the Flop

Seat 4: THE_END_IS_NEAR is sitting out

Seat 5: sureshdb is sitting out

Seat 6: Donkey4Life didn't bet (folded)

Postad

Jag är inte bra nog att släppa handen när jag väl sitter där och spelar, men så här i efterhand. Vad kan man hoppas på? TT eller A9 eller kombodrag typ.

Man bör nog folda turn där när han höjer om man är uppe mot en hyffsad spelare.

Postad
Man bör nog folda turn där när han höjer om man är uppe mot en hyffsad spelare.

Eller så kan man ju checka bakom på turn? :)

Alltså, no offence, men VEM spelar TT/A9 sådär? Vem? :) Ärligt - och jag vet att ni vet det, men jag blir nästan förvånad när jag ser såna här händer - vad har ni för förväntningar på att vinna med en hand som en oförbättrad JJ i en enskild pott? Eller halvt inköp? Ett helt? Är det inte där nånstans det är dags att fundera på hur man ska hitta en bra linje med den? (Och då pratar jag såklart om "normalfall" - mot kanske en liten % av spelarna man spelar emot kan jag tänka mig att gå gul med JJ på en sån här flop).

Postad

Check på turn låter som en bra idé.

Annars är ju det svåra med den JJ i detta läget att det alltid känns så fruktansvärt vekt att vika. Om man betar turn har man(jag) således svårt att inte bli stackad i denna handen.

Jag menar foldar man turn mot en miniraise, så känns det ganska exploterbart också.

Synar man miniraisen så kan man lika väl ställa som waggho gjorde för potten blir så stor till rivern ändå.

Om vi checkar turn, autosynar vi rivern då?

(Jag har en tendens att spela dessa händer bättre när jag har motrigg, som senaste tiden. Man blir mer paranoid mot set, och inser att man faktiskt kan folda turn efter miniraisen.)

Postad
Alltså, no offence, men VEM spelar TT/A9 sådär? Vem? :) Ärligt - och jag vet att ni vet det, men jag blir nästan förvånad när jag ser såna här händer - vad har ni för förväntningar på att vinna med en hand som en oförbättrad JJ i en enskild pott? Eller halvt inköp? Ett helt? Är det inte där nånstans det är dags att fundera på hur man ska hitta en bra linje med den? (Och då pratar jag såklart om "normalfall" - mot kanske en liten % av spelarna man spelar emot kan jag tänka mig att gå gul med JJ på en sån här flop).

FullTiltPoker Game #1330186956: Table Revolver (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 15:48:57 ET - 2006/11/30

Seat 1: Waggho ($384)

Seat 2: MEman32 ($78)

Seat 3: Patsy21 ($75.05)

Seat 4: Yes_I_Have_It ($674.10)

Seat 5: Shoobee ($303.50)

Seat 6: stinkyunderwear ($439.30)

stinkyunderwear posts the small blind of $2

Waggho posts the big blind of $4

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Waggho [Jh Jc]

MEman32 folds

Patsy21 folds

Yes_I_Have_It folds

Shoobee calls $4

stinkyunderwear raises to $12

Waggho calls $8

Shoobee calls $8

*** FLOP *** [5h 3s Ts]

stinkyunderwear bets $25

Waggho raises to $65

Shoobee folds

stinkyunderwear calls $40

*** TURN *** [5h 3s Ts] [9c]

stinkyunderwear checks

Waggho bets $115

stinkyunderwear has 15 seconds left to act

stinkyunderwear raises to $362.30, and is all in

Waggho calls $192, and is all in

stinkyunderwear shows [Th 8d]

Waggho shows [Jh Jc]

Uncalled bet of $55.30 returned to stinkyunderwear

*** RIVER *** [5h 3s Ts 9c] [Qd]

stinkyunderwear shows a pair of Tens

Waggho shows a pair of Jacks

Waggho wins the pot ($777) with a pair of Jacks

*** SUMMARY ***

Total pot $780 | Rake $3

Board: [5h 3s Ts 9c Qd]

Seat 1: Waggho (big blind) showed [Jh Jc] and won ($777) with a pair of Jacks

Seat 2: MEman32 didn't bet (folded)

Seat 3: Patsy21 didn't bet (folded)

Seat 4: Yes_I_Have_It didn't bet (folded)

Seat 5: Shoobee (button) folded on the Flop

Seat 6: stinkyunderwear (small blind) showed [Th 8d] and lost with a pair of Tens

Postad

Usch, jag visste att jag inte borde skrivit nånting.

Men dåså, då antar jag att det är utdragningar som står för förlusterna i JJ-statistiken och då är det ju bara att fortsätta få in stacken med dem så kommer det ju vända.

Postad

Det jag vill säga med ovanstående hand är alltså att med min "give action - get action"-stil så kan jag knappast förvänta mig ett set i det där läget. Som jag ser det har han en rätt bred HD där, att han råkar ha toppset är ju bara tråkigt och jag tycker inte att jag kan vika turn när jag har bettat.

Sen, checka bakom på turn låter ju bra, i alla fall med facit i hand. Men vad har vi för info på turn innan vi har bettat? Han har synat min höjning preflop, checksynat ett pottbet på flop och checkar nu turn. Är det meningen att vi ska vara rädda här? Han kan ju ha i princip vad som helst varav många händer är troligare än ett set, som stegdrag, färgdrag, vilken nia som helst, två överkort, ett pocketpar. Alla dessa är överlyckliga över att se sista kortet gratis och de flesta riverkort är läskiga för oss.

Hur hade vi spelat AA i samma situation?

Postad

Åkte ur SM på ett snöpligt vis. Det började finfint och jag satt med 3x startstack. Sen fick en tönt AA när jag hade AJ och ett A kom på floppen. Han körde det mycket geniala spelet limp-reraise, check, check, halvpottbet på river. Sen fick jag mothugg några gånger när jag försökte sno och vips var jag nere på startstack. Får då KK på SB och två spelare limpar varefter en tredje höjer. Kanonläge! Ställer in förstås och får tre (!) synare. Självklart hittar ATs en färg på rivern. Hade varit fint att fortsätta turneringen med 40k men inte mycket att göra åt.

Nu ska jag vinna forumturnerningen istället.

Postad

Vafan ska folk spela så sjukt konstigt för?

Det verkar som om tomtetätheten har ökat nu när julen närmar sig...
Det finns bara en tomte. Men han är å andra sidan sjukt tät.
Postad

Fy fan vad jag hatar sånt här. Jag har verkligen inte förtjänat att backa tre inköp ikväll, folk har spelat så jävla sjukt så jag vet inte vad. Så får man den här chansen att ta tillbaka lite, fi är en fisk med 43/9/1. Poker kan verkligen trycka ned en i skorna och slå på en när man ligger ibland.

Full Tilt Poker Game #1415204934: Table Ambler (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 17:47:17 ET - 2006/12/15

Seat 1: Rob1013 ($60.30)

Seat 2: bostongary ($162.80)

Seat 3: Ojman ($300.15)

Seat 4: NoHoRsE_RaN ($107.15)

Seat 5: Waggho ($273.50)

Seat 6: ez041296 ($240.70)

Waggho posts the small blind of $1

ez041296 posts the big blind of $2

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Waggho [Ah Ac]

Rob1013 folds

bostongary raises to $7

Rob1013 stands up

Ojman folds

NoHoRsE_RaN folds

Waggho raises to $21

ez041296 folds

bostongary calls $14

*** FLOP *** [4s 5s 7c]

Waggho bets $31

bostongary raises to $62

Waggho calls $31

*** TURN *** [4s 5s 7c] [4d]

Waggho checks

bostongary bets $79.80, and is all in

Waggho calls $79.80

bostongary shows [8d 8h]

Waggho shows [Ah Ac]

*** RIVER *** [4s 5s 7c 4d] [6c]

bostongary shows a straight, Eight high

Waggho shows two pair, Aces and Fours

bostongary wins the pot ($324.60) with a straight, Eight high

*** SUMMARY ***

Total pot $327.60 | Rake $3

Board: [4s 5s 7c 4d 6c]

Seat 1: Rob1013 didn't bet (folded)

Seat 2: bostongary showed [8d 8h] and won ($324.60) with a straight, Eight high

Seat 3: Ojman didn't bet (folded)

Seat 4: NoHoRsE_RaN (button) didn't bet (folded)

Seat 5: Waggho (small blind) showed [Ah Ac] and lost with two pair, Aces and Fours

Seat 6: ez041296 (big blind) folded before the Flop

Postad
Det verkar som om tomtetätheten har ökat nu när julen närmar sig...
Det finns bara en tomte. Men han är å andra sidan sjukt tät.

Möcke otydligt...vem är tomten?

Fy fan vad jag hatar sånt här. Jag har verkligen inte förtjänat att backa tre inköp ikväll, folk har spelat så jävla sjukt så jag vet inte vad.

Jag antar att det inte får dig att må bättre om jag säger "du vinner i längden" eller ngt liknande? Vad menar du med att "förtjäna att backa"? Det är väl knappast så att någon eller något sitter och bestämmer vem som är förtjänt av att vinna eller förlora en viss hand? Det låter lite som en rigg- teori. Men det kanske bara är ett sätt för dig att uttrycka ditt missklonkande?

Tilta inte!

Postad
43/9/1

Siffrorna är från PT antar jag, men vilka siffror är det? Went to SD(?)/PF raise(?)/Total AF(?)? Det där var min gissning, men det kan ju vara helt fel. Och jag är inte säker på vad SD (show down?), PF (pre flop?) och AF (??) står för...

Kanske skulle gå en kurs i PT- teori? :)

Postad

Kul hand... Jag har KK, fi1 AQs, fi2 22. Reraisat till 10 bb pre.

Flop K J 2 rainbow. Inför turn är potten $176.

Turn T och de sista pengarna åker in förstås... Fan.

$560 i den slutliga potten (1/2). Rivern är en åtta.

Postad
Kul hand... Jag har KK, fi1 AQs, fi2 22. Reraisat till 10 bb pre.

Flop K J 2 rainbow. Inför turn är potten $176.

Turn T och de sista pengarna åker in förstås... Fan.

$560 i den slutliga potten (1/2). Rivern är en åtta.

Ingen HH? Du måste verkligen vara uppgiven? Hang in there, buddy!

Tack för all hjälp med mina HH's förresten, det har hjälpt mig att hitta klonken igen! :) Du kan ju tillfälligt sadla om till coach om spelandet inte känns så inspirerande...

Postad
Fy fan vad jag hatar sånt här. Jag har verkligen inte förtjänat att backa tre inköp ikväll, folk har spelat så jävla sjukt så jag vet inte vad. Så får man den här chansen att ta tillbaka lite, fi är en fisk med 43/9/1. Poker kan verkligen trycka ned en i skorna och slå på en när man ligger ibland.

Full Tilt Poker Game #1415204934: Table Ambler (6 max) - $1/$2 - No Limit Hold'em - 17:47:17 ET - 2006/12/15

Seat 1: Rob1013 ($60.30)

Seat 2: bostongary ($162.80)

Seat 3: Ojman ($300.15)

Seat 4: NoHoRsE_RaN ($107.15)

Seat 5: Waggho ($273.50)

Seat 6: ez041296 ($240.70)

Waggho posts the small blind of $1

ez041296 posts the big blind of $2

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Waggho [Ah Ac]

Rob1013 folds

bostongary raises to $7

Rob1013 stands up

Ojman folds

NoHoRsE_RaN folds

Waggho raises to $21

ez041296 folds

bostongary calls $14

*** FLOP *** [4s 5s 7c]

Waggho bets $31

bostongary raises to $62

Waggho calls $31

*** TURN *** [4s 5s 7c] [4d]

Waggho checks

bostongary bets $79.80, and is all in

Waggho calls $79.80

bostongary shows [8d 8h]

Waggho shows [Ah Ac]

*** RIVER *** [4s 5s 7c 4d] [6c]

bostongary shows a straight, Eight high

Waggho shows two pair, Aces and Fours

bostongary wins the pot ($324.60) with a straight, Eight high

*** SUMMARY ***

Total pot $327.60 | Rake $3

Board: [4s 5s 7c 4d 6c]

Seat 1: Rob1013 didn't bet (folded)

Seat 2: bostongary showed [8d 8h] and won ($324.60) with a straight, Eight high

Seat 3: Ojman didn't bet (folded)

Seat 4: NoHoRsE_RaN (button) didn't bet (folded)

Seat 5: Waggho (small blind) showed [Ah Ac] and lost with two pair, Aces and Fours

Seat 6: ez041296 (big blind) folded before the Flop

Tycker du ska spela mer aggressiv på floppen, att syna och utvärdera turn är inte ett läge på den dära floppen.

Du har egentligen redan bestämt dig att spela handen allin eller hur?

Postad
Tycker du ska spela mer aggressiv på floppen, att syna och utvärdera turn är inte ett läge på den dära floppen.

Du har egentligen redan bestämt dig att spela handen allin eller hur?

Ja, det har jag bestämt. Anledningen till att jag saktar ner är att jag tror att han har TT-KK och jag vill inte få honom att tänka på fold. Dessutom skulle han ju möjligen kunna bluffa bort sig med AK eller liknande. Han har ju inte så mycket stack bakom så jag riskerar inte så mycket genom att ge billiga kort, resonerar jag. Dock tänkte jag i efterhand på att många turnkort skulle kunna döda action om han exempelvis har JJ och det kommer en kung eller en spader osv. Så du har nog rätt i att jag helt enkelt borde ha tryckt på floppen, försökte nog vara lite väl fancy.

Ingen HH? Du måste verkligen vara uppgiven? Hang in there, buddy!

Ja nu är det illa! ;)

Tack för all hjälp med mina HH's förresten, det har hjälpt mig att hitta klonken igen! :) Du kan ju tillfälligt sadla om till coach om spelandet inte känns så inspirerande...

Ja det är bara roligt att kika på dina händer. Funderar faktiskt på att börja coacha mig själv... :) Kolla på gamla händer och analysera dem och skriva råd till mig själv om hur jag borde ha gjort och så...

Men fortsätt du posta händer!

Postad

Jag tänkte köra några riktiga maratonsessioner innan jag åker hem över jul, om jag orkar. Flickvän och hund är redan hemresta så då blir det en del tid att jobba på de sista dagarna. Pokerabstinensen kanske blir lättare också om jag har spelat mig trött.

Det hela bygger rätt mycket på att det går hyfsat bra så att jag kan hålla spellusten uppe och tilten borta. Än så länge har jag hunnit med två timmar och jag har plussat litegrann. Experimenterar med att spela sex bord, det håller mig lite tightare vilket nog kan behövas. Nu ska jag laga lite mat och sen blir det Rounders i bakgrunden till kvällsgrinden. :P

Förresten, medan pf var nere roade jag mig med att kika in på forumet där jag höll till i början av min karriär, kollade mina gamla poster vilket var riktigt rolig läsning. Det här är min allra första post, vill ha lite feedback på en hand jag spelade. Förstår inte varför, den var ju helt perfekt spelad... :roll:

> Game # 182,234,082 starting.

> Dealing Hole Cards

[:Jc::Tc:] for me.

> Big_Papa28 folded

> Waggho called for $0.10

> aznman4 called for $0.10

> gorber folded

> BastenT checked

> Dealing the Flop(:Ac::2c::8c:)

[so, I flopped a flush, but not the nuts! What to do? The possibility of someone having Kc Xc or Qc Xc isn´t very big i guess, but who knows? Plus, someone may have pocket pair A, 2 or 8 and is up for a full house. Still, I think I have the best hand.]

> BastenT bet for $0.10

> Waggho raised for $0.20

> aznman4 called for $0.20

> BastenT called for $0.10

> Dealing the turn(:5h:)

> BastenT checked

> Waggho bet for $0.10

> aznman4 called for $0.10

> BastenT called for $0.10

> Dealing the river(:4d:)

> BastenT checked

> Waggho bet for $4.40

> aznman4 folded

> BastenT folded

> Waggho wins $5.60

Det är så oskuldsfullt på något sätt. :)

Nästan ännu roligare är det när jag ojar mig över mina första downswings och är sprickfärdig av stolthet när jag har haft en good run. Här tex:

My bankroll went down about $10, then up almost to $38 again, then down to less then $25. Now I was desperate, and I tested a NL table and got lucky!(?) Winning five dollars on a hand was much more fun than struggling at the limit tables and only get a couple of pennies out of your best hands. I first thought I was on a lucky streak, but now I doubt it. After playing some days with a few downs but more ups, I now have almost $60 in my bankroll.
Postad

.......

Nästan ännu roligare är det när jag ojar mig över mina första downswings och är sprickfärdig av stolthet när jag har haft en good run. Här tex:

My bankroll went down about $10, then up almost to $38 again, then down to less then $25. Now I was desperate, and I tested a NL table and got lucky!(?) Winning five dollars on a hand was much more fun than struggling at the limit tables and only get a couple of pennies out of your best hands. I first thought I was on a lucky streak, but now I doubt it. After playing some days with a few downs but more ups, I now have almost $60 in my bankroll.

RICH BICH